Autor |
Wiadomość |
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-12-11, 20:18 [D2 99 4.2PB
] Miech od podciśnienia
|
|
|
Witam.Panowie mam problem i nie wiem co z tym zrobić.Po zdjęciu osłony silnika tej na środku widać kolektor,a z przodu silnika są dwa miechy takie gumowe i dźwignia od jednego stoi jak wryta ani drgnie.Panowie od czego jest ta dźwignia i jak ją ruszyć. |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-12-12, 06:11
|
|
|
To są gruchy podciśnienia. 077 198 327 A - etkowo element ustawiający.
Odpowiadają za skracanie dolotu przy około 3000 rmp.
Jesli dzwignie stoją jak wryte to zapewne zapiekły się na tulejkach. Sa aluminiowe.
Niezbędne bedzie rozebranie kolektora dolotowego. Psiku Psiku specyfikatem, dzien lub dwa leżakowania - rozruszanie (delikatnie, bo to delikatne) i składanko. Uwazaj, zeby nic nie połamać...
I mocy przybywaj... ;-)
Efekt warty zachodu.
Przerabiałem to w dwóch autach. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-12-12, 07:46
|
|
|
Kolego dzięki za szybką reakcję.Powiedz mi jakie były u Ciebie objawy jak ta dzwignia był zapieczona. |
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-12-12, 16:15
|
|
|
123mielony napisał/a: | Kolego dzięki za szybką reakcję.Powiedz mi jakie były u Ciebie objawy jak ta dzwignia był zapieczona. |
Objawy sa takie : że stoja i nie da ich sie ruszyc. Stały tak mocno, ze gruszki sie pozrywaly i trzeba było kupic nowe.
Oczywiscie mniej mocy.
Ponadto moga byc problemy z ASB przy kickdownach. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-12-12, 18:02
|
|
|
Wszystko by się zgadzało,tyle że u mnie tylko jedna dźwignia stoi.Kolego SJake powiedz mi jeszcze jedno co muszę kupić żeby wszystko później poskładać żeby było jak należy. |
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-12-12, 22:55
|
|
|
W sumie to kupować nie musisz niczego. Powinieneś jedynie posiadać specyfik który pozwoli ruszyć "zapieczenie", mase uszczelniającą.
Wszystko mozna ładnie poskładać.
Mi po wymianie poleciał momentalnie LMM, ale chyba juz wczesniej mu coś było... |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-12-13, 08:24
|
|
|
A uszczelki pod kolektor nadadzą się do użycia powtórnego.Kolego nie bardzo rozumiem co to jest LMM .Jeszcze jedno pytanko,czy ten kolektor jakoś się rozbiera na pół czy po wykręceniu mamy zamkniętą puszkę z ośmioma otworami od spodu. |
|
|
|
|
pet3r
Moje A8
Rocznik: 2012
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: Octavia II RS
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Wrz 2009 Posty: 246 Skąd: Kalisz
|
Wysłany: 2009-12-13, 09:37
|
|
|
LMM - Luftmassenmesser = Przepływomierz = MAF - Mass Air Flow sensor :-) |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-12-13, 10:19
|
|
|
Dzięki pet3r za szczegółowe objaśnienie,teraz i ja będę wiedział o czym mowa. |
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-12-13, 16:56
|
|
|
Rozbiera sie na pół... Nie potrzebne sa uszczelki pod kolektor.
Kolektora nie trzeba odkręcać... |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-13, 17:47
|
|
|
a od którego roku jest tak podatny na zapiekanie? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-12-13, 19:22
|
|
|
Maciu, w sumie ja z tym problemem spotkałem się jedynie w autach po liftingu.
Ty masz tylko jedną dzwignię... Sprawdz, poruszaj |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2009-12-13, 21:42
|
|
|
u mnie sie rusza, mam jeszcze jeden kolektor w piwnicy z 3.7 i tez
chodzi luzniutko az sie zdziwilem że tak lekko jak na łozyskach |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2009-12-14, 12:04
|
|
|
Panowie może gdzieś macie jakięś fotki jak to wygląda od środka |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2009-12-16, 04:36
|
|
|
Pałąk z przymocowanymi małymi, plastikowymi łopatkami od ciasta.
Tam nie ma co oglądać.
Jeśli nie czujesz sie na siłach lub nie masz czasu to oddaj auto do jakiegoś ogarnietego mechanika. Rozkrecenie laikowi zajmuje 1-2h. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|