Autor |
Wiadomość |
marta
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marta i Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 , S6 C7
Pomogła: 8 razy Wiek: 39 Dołączyła: 13 Sie 2009 Posty: 162 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: 2010-11-03, 23:04
|
|
|
Kiedyś zdemontowałem górę kolektora ssącego polałem w-40 zaczęło się ruszać złożyłem i myślałem że zapomniałem o problemie, ale nie po 2 miesiącach stały jak wryte dwie klapy. I ostatniej soboty zwalczyłem temat zapiekających się klap w silniku AQF rozebrałem górę, potem rozebrałem dźwigienki, wyjąłem klapy wszystko wyczyściłem i jest ok.
A problem tkwi w utleniającym się aluminium, i samo smarowanie może na długo nie starczyć. Czas jaki mi to zajęło to 4h bez żadnych komplikacji! |
|
|
|
|
|
|
|
mateusz21-86
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mateusz
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: lubin
|
Wysłany: 2010-11-05, 21:50
|
|
|
czyli każdy z moze to sam zrobic dzięki wielkie
[ Dodano: 2010-11-05, 21:52 ]
jeszcze jedno jak rozbierzesz dzwigienki to nie ma problemu ze złożeniem ? |
|
|
|
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2010-11-05, 22:23
|
|
|
mateusz21-86 napisał/a: | jeszcze jedno jak rozbierzesz dzwigienki to nie ma problemu ze złożeniem ? |
W skali od 1-10... 2 Nie ma tam wielkiej filozofii. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
mateusz21-86
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mateusz
Jeżdzę: audi a8
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 19 Skąd: lubin
|
Wysłany: 2010-11-07, 20:33
|
|
|
panowie autko zrobione grucha wymieniona i autko śmiga jak szalone |
|
|
|
|
|
|
|
Majki
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Majki
Jeżdzę: A8 D3,S8 D2
Wiek: 40 Dołączył: 31 Paź 2010 Posty: 65 Skąd: Wielkopolska
|
Wysłany: 2011-02-10, 22:17
|
|
|
Koledzy odświeżam troszeczkę temat...
Autko mi czasami muli:( przy dodaniu gazu czasami wyrywa jak szalony a czasami jedzie bo jedzie jakby go ktoś z tyłu trzymał i tak sie zastanawiam czy to nie te klapki w kolektorze ssącym...
Czy po odpaleniu gruchy powinny zaraz zaciągnąc?U mnie jak odpale to jedną odrazu wciągnie a drugą z malutkim opużnieniem i takimi skokami.Jak pociągnę recznie dzwignie przy kolektorze to czuje tylko opór sprężyny(dosyc mocna jest)ale idzie od końca do końca.Tak sie zastanawiam ze może dżwignia na zewnątrz niby idzie a w środku klapki nie chodzą-miał ktoś taki przypadek? |
_________________ Było A8 2.8,4.2,S8 fl
Jest D3 4.2 |
|
|
|
|
mabarte
Użytkownik
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: mabarte
Jeżdzę: S6
Dołączył: 21 Lut 2011 Posty: 8 Skąd: Nad Rzeką
|
Wysłany: 2011-03-24, 18:26
|
|
|
Jestem właśnie po regeneracji kolektora. Zacinała się jedna z dwóch osi poruszających klapami. Tylko jak sprawdzić działanie samych miechów na postoju. U mnie po odpaleniu oba się zasysają i nic się nie dzieje nawet jeżeli przygazuję do 5 tyś. obrotów. Przy określonych obrotach chyba około 4 tyś. dolot powinien się zmieniać z długiego na krótki więc te miechy chyba powinny wtedy wracać do pierwotnej postaci (nie powinny być ściśnięte). No ale może to działa tylko w czasie jazdy? Jak to wygląda u was? |
|
|
|
|
|
|
|
ADMIRAL
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 08 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2011-05-10, 09:46
|
|
|
Czy jest ktoś na forum z okolic łodzi kto jest mi w stanie to rozruszać? jedna dzwigienka urwana
4.2 aqf 99 model 2000 |
_________________ A8 4.2 1999 AQF V8 40V quattro |
|
|
|
|
bigger1
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: KRIS
Jeżdzę: S8 4,2 360KM
Wiek: 48 Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 18 Skąd: PRUSZKÓW
|
Wysłany: 2011-05-11, 18:54
|
|
|
witam pozwólcie że się dołączę mam podobny problem tylko że ułamała się ta plastikowa dźwigienka co łączy gruchę z tym wałkiem od klap i gdzie to można dostać w aso mają tylko cały komplet a tu cena kosmos ktoś dokupował lub coś dobierał niech poda jakiś namiar z góry dzięki pozdro
i jeszcze jedno ważne pytanko do kogoś kto już rozbierał kolektor czy te takie brązowe tulejki na wałku z wycięciem mają tak luź no latać bo u mnie tak jest a jeszcze tego nie rozbierałem tylko widać od strony przepustnicy te wycięte tulejki i one tak ;lekko latają czy tak ma być i druga sprawa jeden łącznik gruchy jak pisałem był pęknięty ale czemu jak w czasie jak silnik pracuje i poruszamy tą stroną od tego podciśnienia to słychać w kolektorze stukanie z drugiej strony nic takiego niepokojącego nie ma :-/ |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-05-15, 07:36
|
|
|
Majki napisał/a: | Autko mi czasami muli:( przy dodaniu gazu czasami wyrywa jak szalony a czasami jedzie bo jedzie jakby go ktoś z tyłu trzymał i tak sie zastanawiam czy to nie te klapki w kolektorze ssącym... |
Tak może się dziać jak klapy źle działają.
Majki napisał/a: | Czy po odpaleniu gruchy powinny zaraz zaciągnąc?U mnie jak odpale to jedną odrazu wciągnie a drugą z malutkim opużnieniem i takimi skokami.Jak pociągnę recznie dzwignie przy kolektorze to czuje tylko opór sprężyny(dosyc mocna jest)ale idzie od końca do końca.Tak sie zastanawiam ze może dżwignia na zewnątrz niby idzie a w środku klapki nie chodzą-miał ktoś taki przypadek? |
Zaraz po odpaleniu obydwie powinny zostać wciągnięte... bez żadnych skoków.
Jeżeli zaciera się na wałku to ręką jeszcze ruszysz ale auto może mieć już z tym problem... tym bardziej że w trakcie jazdy zmienia się to przecież dynamicznie.
Jak to juz Łukasz napisał na samym początku w klapach tych utlenia się aluminium i z czasem się one zacierają (podobnie jak mechanizm wycieraczek przedniej szyby) więc trzeba rozebrać i wyczyścić póki nie stanęły na amen.
mabarte napisał/a: | Jestem właśnie po regeneracji kolektora. Zacinała się jedna z dwóch osi poruszających klapami. Tylko jak sprawdzić działanie samych miechów na postoju. |
"Na sucho" można to sprawdzić sprężonym powietrzem przez podciśnienie ;-)
mabarte napisał/a: | U mnie po odpaleniu oba się zasysają i nic się nie dzieje nawet jeżeli przygazuję do 5 tyś. obrotów. Przy określonych obrotach chyba około 4 tyś. dolot powinien się zmieniać z długiego na krótki więc te miechy chyba powinny wtedy wracać do pierwotnej postaci (nie powinny być ściśnięte). No ale może to działa tylko w czasie jazdy? Jak to wygląda u was? |
Działa to także na postoju więc jeśli przy 5000 obrotów i powyżej nic sie nie dzieje to znaczy że nie jest dobrze.
bigger1 napisał/a: | witam pozwólcie że się dołączę mam podobny problem tylko że ułamała się ta plastikowa dźwigienka co łączy gruchę z tym wałkiem od klap i gdzie to można dostać w aso mają tylko cały komplet a tu cena kosmos ktoś dokupował lub coś dobierał niech poda jakiś namiar z góry dzięki pozdro |
Nie ma żadnego zamiennika chyba że jakieś samoróbki więc poza ASO nowej nie znajdziesz... możesz próbować szukać w używkach (trzeba dobrze szukać aby byla taka sama) albo naprawić swoją czyli skleić jakimś mocnym klejem (już u kogoś widziałem takie poklejone i działało).
bigger1 napisał/a: | i jeszcze jedno ważne pytanko do kogoś kto już rozbierał kolektor czy te takie brązowe tulejki na wałku z wycięciem mają tak luź no latać bo u mnie tak jest a jeszcze tego nie rozbierałem tylko widać od strony przepustnicy te wycięte tulejki i one tak ;lekko latają czy tak ma być... |
Raczej nic nie powinno tam latać... brązowe tulejki do których mocowane są dźwigienki przykręcone są do wałków więc powinny raczej być tam na sztywno... bo niby jak ma to dzialać poprawnie (regulować dolotem) jak miałoby to tam jakieś luzy.
bigger1 napisał/a: | jeden łącznik gruchy jak pisałem był pęknięty ale czemu jak w czasie jak silnik pracuje i poruszamy tą stroną od tego podciśnienia to słychać w kolektorze stukanie z drugiej strony nic takiego niepokojącego nie ma :-/ |
Może coś stalo się z klapami... pęknięte, zatarte itd. itp. ... moim zdaniem nie ma co gdybać, trzeba to rozebrać i sprawdzić organoleptycznie. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
bigger1
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: KRIS
Jeżdzę: S8 4,2 360KM
Wiek: 48 Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 18 Skąd: PRUSZKÓW
|
Wysłany: 2011-05-21, 10:57
|
|
|
miałeś rację rozebraliśny kolektor i tu :shock: te plastiki rozwalone mocowania w kolektorze powycierane uszkodzone normalnie padaka a do tego jakie luzy tego wałka w obudowie ,czy to da się gdzieś zregenerować czy raczej szukać drugiego kolektora i tu też pytanie czy ktoś wie gdzie takowy dostanę z góry dzięki pozdro
[ Dodano: 2011-05-26, 21:06 ]
kolektor już jest w super stanie od autka co miało przejechane niecałe 140 tysi bez gazu i niestety teraz tylko poskładać wszystko i mocy przybywaj :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
ADMIRAL
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 08 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2011-05-30, 15:23
|
|
|
Kupie gruszki te przy kolektorze ssacym . Nigdzie nie mogę dostać |
_________________ A8 4.2 1999 AQF V8 40V quattro |
|
|
|
|
bigger1
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: KRIS
Jeżdzę: S8 4,2 360KM
Wiek: 48 Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 18 Skąd: PRUSZKÓW
|
Wysłany: 2011-05-30, 15:44
|
|
|
ma je napewno koleś z zakrzewa poszukam nr i dam ci ma sporo części do audi i w naprawdę dobrych cenach za kompletny kolektor ssący do s8 w stanie idealnym i do tego napinacz łańcucha wałka rozrządu daliśmy 1100 zł gdzie sam napinacz kosztuje 1700zł
mam nr zadzwoń;
Tel. 664 811 980
a tu jego aukcje;
http://allegro.pl/listing.php/user?us_id=19189368
;-) |
|
|
|
|
|
|
|
ADMIRAL
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Triptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: Audi A8
Dołączył: 08 Lip 2009 Posty: 4 Skąd: Łódz
|
Wysłany: 2011-06-01, 18:26
|
|
|
Dzięki Bigger już zamówiłem |
_________________ A8 4.2 1999 AQF V8 40V quattro |
|
|
|
|
bigger1
Użytkownik
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: KRIS
Jeżdzę: S8 4,2 360KM
Wiek: 48 Dołączył: 11 Mar 2011 Posty: 18 Skąd: PRUSZKÓW
|
Wysłany: 2011-06-01, 19:17
|
|
|
;-) |
|
|
|
|
|
|
|
|