|
Autor |
Wiadomość |
mota
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 39 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 3 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2016-04-18, 10:54 [D2 97 4.2PB/LPG ] Wyskakuje kat i szarpie nie zawsze
|
|
|
Witam. Proszę o zdiagnozowanie prawdopodobnej przyczyny wyskakiwania kontrolki KAT. Rano na zimnym silniku odpala normalnie. Po przejechaniu kilku kilometrów i rozgrzaniu silnika zwłaszcza przy nagłym dodaniu gazu wyskakuje kat i silnik podszarpuje. Problem występuje na LPG i PB z tym ze mam wrażenie że na PB muszę bardziej się o to postarać tzn. kilka razy wdepnąć do max. Niżej błędy z vaga. Autem jeżdżę 2 tygodnie i właściwie od tygodnia problem zaczął się nasilać. Najpierw czasem szarpną bez zapalania kata, potem coraz częściej a od dwóch dni wystarczy ze się rozgrzeje i pojawia się problem. Po skasowaniu błędów jakiś czas jest spoko ale problem powraca. Nie wiem czy w ciemno zamawiać cewkę czy może to coś innego.
|
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-04-18, 11:08
|
|
|
Ja tak miałem jak zakupiłem samochód. Okazało się, że fajki od cewki miały przebicie. Cena śmieszna 11 zł sztuka. Odkręć cewkę na 4 cylindrze, 2 śrubki. Jak będzie rozwalona lub będzie miała biały nalot to wymiana może pomóc |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-18, 11:24
|
|
|
Cewki, świece, moduły do sprawdzania.
Świece musowo do wymiany jak jeszcze nie były wymieniane.
Zamień cewki miejscami z sasiadujacym i wykasuj błędy.następnie zobacz czy błąd wyskoczył na tym samym czy na innym cylindrze |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
mota
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 39 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 3 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2016-04-19, 22:49
|
|
|
Swieczki zmienione, byly czarne jak patelnia od spodu - bez poprawy, mody sprawdzone - sprawne. Zamieniłem cewkę 4 z 3 na benzynie odczuwam delikatne drgania a na gazie szarpie co jakiś czas. Po kilku sprintach na gazie wyskoczył błąd wypadania zapłonu na 3 cylindrze i przerwy sporadyczne na 1 i 2. Możliwe jest że na benzynie nie wyrzuca błędu cewki a tylko na gazie? Tak czy siak zamówiłem nową cewkę BOSHa, jeśli to nie jej wina to będzie na zapas. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-04-20, 04:56
|
|
|
mota napisał/a: | Możliwe jest że na benzynie nie wyrzuca błędu cewki a tylko na gazie? |
Oczywiście, wszelkie niedomagania układu zapłonowego pojawiają się pierw na lpg ponieważ on potrzebuje piorunu a nie iskierki. Gdzie na benzynie wystarczy to na gazie już nie.
Sprawdzałeś świeczki szczelinomierzem przed montażem ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
mota
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 39 Dołączył: 05 Kwi 2016 Posty: 3 Skąd: Ostrołęka
|
Wysłany: 2016-04-21, 11:03
|
|
|
Nie mierzyłem szczelinomierzem. Jestem już prawie pewien że wina leży w gazie. Zapłon wypada raz na 4 raz na 3 ale na tej samej listwie wtryskowej gazowej. Jestem umówiony do mojego znajomego magika gazownika niestety dopiero w następnym tygodniu go nawiedzę. Dam znać co i jak.
[ Dodano: 2016-05-14, 10:49 ]
Okazało się że gaz ok. Problemem była cewka. Miała przebicie. Szarpał tylko na gazie bo jest on bardziej wymagający jeśli chodzi o zapłon. Polatałem za gaziarzem po mieście. Wyłączał po kolei wtryskiwacze gazowe i po wyłączeniu tego na czwartej cewce przestało szarpać. Dla pewności kilka razy powtórzył zabieg i wszystko jasne. Szybka wymiana cewki (miałem ze sobą tak na wszelki ) i wszystko hula.
[ Dodano: 2016-05-20, 09:57 ]
Ma ktoś może pomysł na zlikwidowanie tego pierwszego błędu "Przełącznik biegu jałowego przepustnicy - nie zamyka obwodu lub przerwa w obwodzie. Dodam że przepustnica wyczyszczona. |
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |