Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-11, 20:49
|
|
|
Michał typowe objawy uszkodzonego konwertera szkoda że nie dałeś go do regeneracji podczas remontu.
Moja skrzynia też była remontowana ( ponoć ) i zauważyłem że konwerter się ślizga.
Czeka Cie wymiana niestety. Moja rada nie bierz używki, lepiej regenerowany na gwarancji i mieć problem z głowy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-09-11, 21:43
|
|
|
Ja pierdziele, masakra jakaś. Myślałem że chociaż w skrzynie już nic nie bede dokładał, bo po remoncie, a tu jednak ;( nic, dzięki za odpowiedź ernesto. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-09-11, 21:58
|
|
|
Michał nie koniecznie, ja u siebie będę wyciągał motor do konwertera. Dla mnie bedzie wygodniej w ten sposób.
Nie przejmuj się, to jest normalna rzecz. Wiadomo skrzynia to czasami kłopot ale sprzęgło ma prawo się zużyć w każdym samochodzie. Czy to automat czy też wajcha.
Wszystko ma Swoje granice wytrzymałości i nic się na to nie poradzi. Najgorsze jest to że pada w najmniej nieodpowiednim momencie. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-09-11, 22:01
|
|
|
aha, czyli tak tez mozna, dobrze wiedzieć.
Zastanawiam się nad manualem, no ale 4 tysiecy za remont nie odzyskam na sprzedaży automata
A oprócz tych objawów może coś jeszcze zaczać się dziać? Ile jeszcze można jeździć z takim konwerterem? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-12, 11:45
|
|
|
Własciwie to możesz smigać bo kolejnym objawem bedzie zapewne ślizganie sie konwertera przy przyspieszaniu. Narazie pewnie nic poza tym pierwszym sie tobie nie dzieje więc spokojnie kulaj się i zbieraj PLNy.
Tylko nie planuj wyjazdu autem do Hiszpani czy Chorwacji |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-09-12, 11:53
|
|
|
aha, no to tyle dobrego. Mam również drgania kierownicy podczas jazdy, przetaczałem koła 3 razy, bo myślałem że to ich wina, a teraz wyczytałem że to też konwerter ma takie objawy. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-09-12, 12:05
|
|
|
Mój konwerter wyglądał jak po wybuchu bomby a jeszcze auto jechało tylko skrzynia już miała jedynie 3 biegi do przodu |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-09-12, 12:37
|
|
|
aha
kurde tak teraz patrze na tą kartę gwarancyjną (remont robił jeszcze poprzedni właściciel), no i konwerter też był regenerowany - niestety gwarancja jest tylko na pół roku, więc w lipcu już się skończyła. Możliwe żeby po 10tys km rozsypał się konwerter? |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-09-12, 12:48
|
|
|
a jakie kolega ma obroty podczas tego stania pod górkę ? Czy przypadkiem nie pojawił się problem z obrotami ? Podepnij VAG i sprawdź na ciepłym silniku jakie też to obroty ma Twoj silnik
Przypominam ,że stare ZF'y nie mają hillhold'a.
No i ważne pytanie , czy rusza na D z opóźnioną reakcją na gaz ? |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-09-12, 12:54
|
|
|
właśnie że obroty mam cały czas 680, od początku jak mam auto takie były..
Z tym ruszaniem to od niedawna właśnie coś się porobiło, zdarzyło mi się w tym tygodniu ze 2 razy, że po puszczeniu hamulca nie chciał sam jechać na D (auto było lekko pochylone, ale wcześniej zawsze ruszał z takiej pozycji sam), reakcja na gaz wydaje się być taka jak zawsze.
Ale niestety wszystkie objawy które mam wskazują na konwerter:
- nie trzyma pod górkę
- szarpie przy przełączaniu z R na D i odwrotnie
- po puszczeniu hamulca w pozycji D raz toczy się wolniej, raz szybciej, raz wogóle nie rusza
- kierownica ma drgania w przedziale ok. 60-100km/h
- troche opóźnia zmianę na wyższy bieg po puszczeniu gazu przy większych obrotach i szarpie w tym momencie
- szarpnięcie przy wyhamowywaniu do 0
- większe spalanie (po zakupie w cyklu mieszanym łykała średnio 15l gazu, teraz 19-20l)
Wydaje mi się, że konwerter mógł nie zostać zregenerowany, ponieważ gdy kupowałem a8, poprzedni właściciel mówił, że to szarpanie przy przełączaniu z R na D i odwrotnie było zarówno przed remontem, jak i po, a w warsztacie który mu robił remont powiedzieli, że przy quattro tak jest zawsze (bzdura, bo jeździłem innymi a8 i nie we wszystkich to było).
Dlatego podejrzewam że konwerter nie dostał regeneracji, a kase wzięli za to. |
Ostatnio zmieniony przez puzzel1 2014-09-12, 13:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
Pepeka
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: jest
Skrzynia: a niech ją nagła ...
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A4B7
Pomógł: 10 razy Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 247 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-09-12, 13:19
|
|
|
No to, nie ma co gadać tylko jechać na serwis ... |
_________________ Złego diabli nie biorą ... |
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-10-06, 15:39
|
|
|
Panowie wszystko jest w porządku, okazało się że wszystkie te symptomy były spowodowane tym, że padł mi akumulator jakiś czas temu, dlatego skrzynia tak głupiała i dziwnie się zachowywała.
Dlatego pamiętajcie, żeby po rozładowaniu/odłączaniu akumulatora przejeździć troche kilometrów na benzynie, aby sterownik od skrzynii nauczył się naszego stylu jazdy |
|
|
|
|
|
|
|
AMSTAFF
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: ADAM
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 13 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Lis 2009 Posty: 297 Skąd: ŁÓDŹ
|
Wysłany: 2014-10-06, 18:04
|
|
|
aż nie chce się wierzyć... że ewidentne objawy padającej skrzyni i sprzęgła były spowodowane akumulatorem... nowy aku założyłeś, pojeździłeś na bene (ile km?) i przeszło?
w czepku rodzony kolega jest
tylko się cieszyć! |
_________________
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-10-06, 18:20
|
|
|
AMSTAFF napisał/a: | aż nie chce się wierzyć... że ewidentne objawy padającej skrzyni i sprzęgła były spowodowane akumulatorem... |
Jak jedna z baśni Andersena. Dziwne i to bardzo |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2014-10-06, 19:17
|
|
|
Możliwe że po jeździe na benzynie obroty jałowe się podniosły i pompa w skrzyni daje już ciśnienie wystarczające do tego, żeby auto nie zjeżdżało samo z górki. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|