Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 97 4.2PB ] Wyrzuca płyn chłodniczy  
Autor Wiadomość
kociol878 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 73
Skąd: Leśna
Wysłany: 2014-09-09, 15:40   [D2 97 4.2PB ] Wyrzuca płyn chłodniczy

Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem problem z układem chłodzenia silnika. Po spokojnej jeździe jest wszystko ok. Natomiast gdy przycisnę i po zatrzymaniu odkręcę zbiorniczek z płynem chłodniczym to mam gejzer. Oczywiście temperatura płynu taka sama jak po spokojnej jeździe czyli 90st. Jakieś 3 tygodnie temu układ był odpowietrzany. Skończyły mi się pomysły.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-09-09, 16:40   Re: Wyrzuca płyn chłodniczy

kociol878 napisał/a:
Natomiast gdy przycisnę i po zatrzymaniu odkręcę zbiorniczek z płynem chłodniczym to mam gejzer.


A czemu odkręcasz ten zbiorniczek ?
Skoro temperatura jest ok i nie wyrzuca płynu to moim zdanie jest nie potrzebne odkręcanie zbiorniczka.

Jest to układ ciśnieniowy: znaczy się że podczas jego pracy jest wytwarzane ciśnienie i utrzymywanie go dzięki korkowi na zbiorniczku wyrównawczym.
Płyn w układzie ciśnieniowym wrze w wyższej temperaturze. Znaczy się że do puki jest ciśnienie w układzie to wszystko jest ok.
Może osiągnąć temperaturę 110 stopni i nie zagotuje płynu. Natomiast samo odkręcenie zbiorniczka spowoduje zagotowanie płynu.

Sprawdź czy nie masz ubytków płynu, czy nie ma żadnych wycieków.
Czy jest prawidłowy obieg płynu chłodzącego tzn czy pompa wody pracuje prawidłowo i czy odpowiednio goni płyn po układzie.
Można to sprawdzić w ten sposób :

Włączasz auto i czekasz aż osiągnie temperaturę 90 stopni ( klimatronik wyłączony )
Następnie włączasz klimatronik i ustawiasz HI HI, prędkość dmuchawy na jednej kresce.
Ustawiasz nadmuch na kratki środkowe. Przykładasz dłoń i zwiększasz obroty wiatraka mniej więcej do połowy lub na maxa.
Powinno lecieć bardzo ciepłe powietrze. Silnik ma pracować na wolnych obrotach.

Jesli cały czas będzie lecieć gorące powietrze to znaczy że obieg płynu jest prawidłowy.
Jeśli natomiast będzie lecieć gorące a po chwili temperatura powietrza spadnie do temperatury otoczenie to znaczy że jest coś nie tak z układem obiegowym.


możesz jeszcze zdjąć górny przewód przelewowy od zbiorniczka wyrównawczego i wsadzić go do jakiejś butelki. Jeśli będzie leciał płyn mocnym strumieniem to znaczy że jest ok. Jeśli nie to będzie winowajcą pompa chłodzenia.

Sprawdzi jeszcze na VAGu jaką temperaturę widzi ECU a jaka idzie na zegar. Może po prostu silnik się gotuje a nie pokazuje tego na zegarze tylko stoi na 90 cały czas.
Na początek sprawdź to i daj znać co wyszło.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
kociol878 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 73
Skąd: Leśna
Wysłany: 2014-09-09, 18:55   

Dzięki za rade. Jutro sprawdzę Twój sposób. A zbiorniczek odkręcam bo jednak mi gdzieś płyn ubywa z niewiadomych powodów
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-09, 19:41   Re: Wyrzuca płyn chłodniczy

ernesto napisał/a:
Sprawdzi jeszcze na VAGu jaką temperaturę widzi ECU a jaka idzie na zegar. Może po prostu silnik się gotuje a nie pokazuje tego na zegarze tylko stoi na 90 cały czas.
Na początek sprawdź to i daj znać co wyszło.

Gdyby się przegrzewał, to włączałyby się wentylatory na maksymalną prędkość. Poza tym jak dobrze pisze kolega ernesto, jest to układ ciśnieniowy i nie ma co kręcić korka. Ewentualnie można tylko sprawdzić, czy sam korek nie jest zatkany, bo w audi potrafią jednak się psuć. Jak dużo Ci tego płynu ubywa? Może gdzieś się sączy?
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-09-09, 20:26   

Na gorącym nie można odkręcać jest oznaczenie niebezpieczeństwa czerwony termometr w trójkącie
Never Open Hot
_________________

 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-09-09, 21:52   

kociol878 napisał/a:
Dzięki za rade. Jutro sprawdzę Twój sposób. A zbiorniczek odkręcam bo jednak mi gdzieś płyn ubywa z niewiadomych powodów


I właśnie w tym jest problem. Musisz zlokalizować ten wyciek. Bo nawet najdrobniejszy potrafi narobić bigosu. Wystarczy bańka która zatka układ i zablokuje pracę termostatu i czajnik gotowy.

Szukaj ubytku płynu:
- łączenia przewodów
- kolanka, trójniki
wszędzie gdzie się da

Najlepiej jest lokalizowanie na zimnym silniku.

Płyn szybciej będzie ubywał jak auto będzie stygło ( różnica temperatur )
Jak jest ciepły to materiał się rozszerza i uszczelni ewentualny wyciek.

Jesli posiadasz osłonę pod silnikiem to zdejmij ją. Rozłóż jakąś płachtę, stare prześcieradło czy karton pod komorą silnika i na drugi dzień zobacz gdzie się pojawią krople płynu.

Na pewno się pojawią.

Ja teraz walczyłem z tym w A4 żony i okazało się że popuściły obejmy przy trójnikach.

Wszystko na spokojnie, daj znać co i jak.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
kociol878 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 73
Skąd: Leśna
Wysłany: 2014-09-10, 06:40   

Dolałem litr po zrobieniu 600km. Dzisiaj ściągnę osłonę i zrobię inspekcje.
 
 
stan 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: ON
Imię: Stanisław
Jeżdzę: A8 D3, V70 II
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 07 Lip 2010
Posty: 138
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2014-09-10, 07:24   

kociol878 napisał/a:
Dzisiaj ściągnę osłonę i zrobię inspekcje.

Sprawdź dokładnie miejsce wokół filtra oleju.
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-09-10, 10:01   

Lepiej żeby do skrzyni nie szło!!!
 
 
tutenhamon 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy
Wiek: 55
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 1135
Skąd: Choszczno
Wysłany: 2014-09-10, 10:21   

Jeśli te rady okażą się nie pomocne to sprawdź na koniec czy czasami w zbiorniczku nie ma zapachu spalin . Jeśli będzie śmierdzieć spalinami , to najgorsza z możliwych opcji ...........
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
r4q 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Lis 2013
Posty: 151
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2014-09-10, 14:39   

tutenhamon dobrze prawi, życzę, żeby jednak to nie było to ale warto sprawdzić zawartość CO2 w płynie...
_________________

 
 
kociol878 
Moje A8


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Patryk
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 09 Lip 2014
Posty: 73
Skąd: Leśna
Wysłany: 2014-09-10, 17:26   

Ściągnąłem osłonę i oglądnąłem wszytko od spodu. Nie zauważyłem żadnych wycieków. Podkładałem również karton pod silnik - ani kropli. Byłem też u mechanika i sprawdzałem czy spaliny się nie dostają do układu - wszystko jest ok. Przez najbliższe kilka dni będę monitorował stan płynu chłodniczego i parzył na podłogę. Muszę kilka razy przycisnąć może coś się pojawi. Na ta chwilę dzięki wszystkim za rady. Napisze za parę dni może uda się coś dostrzec.
 
 
beyer28 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: A8 D2 FL & Calibra 2.0 8V
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Sie 2013
Posty: 871
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-09-10, 18:28   

kociol878 napisał/a:
Przez najbliższe kilka dni będę monitorował stan płynu chłodniczego i parzył na podłogę.

Tak zrób, ale do tego odkręć delikatnie korek zbiorniczka, bo z reguły te wszystkie niepokojące objawy spowodowane są nie upuszczającym ciśnieniem przez korek właśnie. U mnie było to samo, 2 razy wymieniałem węże wodne, dalej ubywało i gejzery też były :) . Chciałem już się brać za UPG <tjaa> ale na końcu coś mnie tknęło i podmieniłem korek zbiorniczka. Wszystko ustąpiło. Odkręć trochę korek i pojeździj, bo coś czuję, że u Ciebie też tak będzie
 
 
pebo 
Moje A8



Rocznik: 2004
Silnik cm3: BFM
Skrzynia: GQF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8L D3/A3 8L
Pomógł: 35 razy
Wiek: 49
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1442
Skąd: B.Podl.
Wysłany: 2014-09-10, 19:23   

beyer28 napisał/a:
kociol878 napisał/a:
Przez najbliższe kilka dni będę monitorował stan płynu chłodniczego i parzył na podłogę.

Tak zrób, ale do tego odkręć delikatnie korek zbiorniczka, bo z reguły te wszystkie niepokojące objawy spowodowane są nie upuszczającym ciśnieniem przez korek właśnie. U mnie było to samo, 2 razy wymieniałem węże wodne, dalej ubywało i gejzery też były :) . Chciałem już się brać za UPG <tjaa> ale na końcu coś mnie tknęło i podmieniłem korek zbiorniczka. Wszystko ustąpiło. Odkręć trochę korek i pojeździj, bo coś czuję, że u Ciebie też tak będzie

Dlatego na początku wspomniałem o korku - taka przypadłość audi. A układ jest ciśnieniowy, więc jak się nagrzeje, to ciśnienie będzie wypychać płyn. Odkręcać na gorącym silniku korek zbiorniczka przelewowego można, tylko że trzeba to robić bardzo powoli i ostrożnie, i najlepiej przez jakąś ścierkę lub szmatkę. Z początku trzeba upuścić nieco gazów, aby zmniejszyć ciśnienie, ale niestety, płyn także zwiększa swoją objętość i najczęściej próby odkręcania korka kończą się także wyciekiem gorącego płynu.
_________________
Bądź dobry jak chleb.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-09-10, 23:21   

W taki razie z tego co opisujesz to są dwie rzeczy. Albo korek i płyn ucieka przez przelew. Nie zauważysz tego bo dzieje się to tylko po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia w układzie. Albo cieknie do środka przez nagrzewnice.

Drugą tezę można by pominąć ale zawsze warte uwagi.

Sprawdź czy pod zbiorniczkiem wyrównawczym nie osadził się płyn.
Dosłownie pod nim będzie taki otworek spustowy. Jeśli będzie gotowało lub wylewało płyn to będzie przelewało dokładnie przez zbiorniczek tym otworem jeśli robi się czajnik.

Ale może być też taka usterka że korek w ogóle nie trzyma ciśnienia i płyn też będzie znikał. Część odparuje i zagotuje podczas pałowania bo wtedy rośnie temperatura.

Kup na początek inny korek. Nie podróbę, może być używka ale sprawna oryginał przede wszystkim.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.