Autor |
Wiadomość |
piotreka8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 24 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2018-11-20, 09:11 [D2 98 2.5TDI
] Problem z obrotam
|
|
|
Witam problem pojawił się rok temu o tej porze. Sprawdzone wszystkie czujniki, nowa przepływka, nowa pompa założona zaraz po powstaniu problemu dzieje się tak tylko na gorącym silniku i nie za każdym razem. Problem pojawia się tylko wtedy gdy jeżdżę z małymi prędkościami obrotowymi czyli wrzucam jedynkę 1800 rpm zmiana biegu 2000 rpm i zmiana biegu tak kilka razy i zaczyna trzymać obroty w granicach 1100 1300 rpm przy czym silnik dziwnie pracuje. Problem ustaje po ostygnięciu auta. Mi już ręce odadły.
[ Dodano: 2018-11-20, 20:48 ]
ktoś ma jakiś pomysł czego się chwycić? |
|
|
|
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-11-20, 21:14
|
|
|
piotreka8 napisał/a: | i zaczyna trzymać obroty w granicach 1100 1300 rpm przy czym silnik dziwnie pracuje |
A dokładniej? Nie pozwala wejść na wyższe obroty niż 1300, czy też po zrzuceniu na luz utrzymuje za wysokie obroty (1300 obr/min)?
Jeżeli to drugie to miałem podobny przypadek - pomogła wymiana czujnika temperatury na inny. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
piotreka8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 24 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2018-11-21, 08:42
|
|
|
Zamieściłbym Krótki filmik ale nie wiem jak... Po wciśnięciu sprzęgła obroty staną w granicach 1100 - 1300 i nie chcą zejść niżej, chyba że zatrzymię się do zera. Tak samo jest podczas jazdy gdy jadę na obrotach 2000 dojeżdżam do świateł puszczam gaz i silnik staje na 1300 i sam cięgnie dopóki go nie przydusze hamulcem. Ogólnie czujnik z tego co widzę jest sprawny i na tym czujniku nie dzieje się to tak często jak na tym co kupiłem 2 tygodnie temu oryginał skodowski tez z 2.5 tdi, przełożyłem na ciepłym silniku i dupp obroty trzyma zawsze od razu po zagrzaniu silnika.
[ Dodano: 2018-11-21, 08:57 ]
A najlepsze jest to że jak mu odepnę kostkę od czujnika wody to silnik zachowuje się tak samo.... |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-11-21, 20:34
|
|
|
A podpinałeś pod komputer? Jakieś błędy? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
piotreka8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 24 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2018-11-22, 08:18
|
|
|
zero błedów...
[ Dodano: 2018-12-05, 18:34 ]
nikt nie pomoże? Brak pomysłów? |
|
|
|
|
VAGowner
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: TDI
Skrzynia: manual DQS 6b
Zasilanie: ON
Imię: Jac
Jeżdzę: A8 D2, A80 B4 1Z+
Pomógł: 10 razy Wiek: 55 Dołączył: 12 Sty 2016 Posty: 483 Skąd: zachodniopomorskie
|
Wysłany: 2018-12-05, 21:33
|
|
|
Może sprawdzić potencjometr przy pedale "gazu"? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
piotreka8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 24 Skąd: Zabrze
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-12-29, 21:16
|
|
|
sprawdz wtryski bo zachowuje się jakby któryś podlewał |
|
|
|
|
|
|
|
piotreka8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 24 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2018-12-30, 09:26
|
|
|
Regenerowane 2 lata temu.... ale sprawdzić można...[/code] |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-12-31, 08:15
|
|
|
lub wytarte wałki |
|
|
|
|
|
|
|
piotreka8
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 07 Sty 2015 Posty: 24 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: 2018-12-31, 09:37
|
|
|
Wytarte wałki nie przysparzałyby takiego problemu tym bardziej że auto pali bardzo dobrze na gorącym jak i w mroźne dni nawet po 3 tygodniowym postoju. A sprawa druga wałki sprawdzałem przy wyciąganiu wtrysków. Prawdopodobnie coś dzieje się ze sterownikiem... |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-12-31, 16:54
|
|
|
to szukaj problemu tam gdzie go nie ma moim zdaniem masz problem mechaniczny a nie elektryczny |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2018-12-31, 20:56
|
|
|
Wg mnie przestawiacz kąta wtrysku czyli pompa. |
_________________
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-12-31, 22:23
|
|
|
to by w babolach wyszło |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2019-01-01, 01:01
|
|
|
pepi napisał/a: | to by w babolach wyszło |
Jeżeli nie wkroczy poza normę to babola nie będzie.
Trzeba wagowac i popatrzeć na zmianę kąta wtrysku co się dzieje.
To że błędów brak świadczy o tym że parametry są w normie jeszcze.
A diagnostyka nie polega na kasowaniu bledow. |
_________________
|
|
|
|
|
|