Autor |
Wiadomość |
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-11-30, 22:32
|
|
|
Czy ja jestem jedyny w takim razie który wrzuca na luz na postoju??? Na swiatlach w korkach itp... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
IwanV8
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 D2 AVP
Dołączył: 21 Paź 2016 Posty: 24 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2016-11-30, 22:33
|
|
|
Najważniejszym argumentem za tym aby nie przerzucać na N jest to, że skrzynia traci wtedy smarowanie i chłodzenie. Można to porównać do wyłączenia silnika na światłach. Efekt podobny (czyt. destrukcyjny). A po drugie tak jak pisał FranzM rozłączanie i ponowne zapinanie jest nie wskazane (dodatkowa niepotrzebna zmiana przełożeń). ASB ma sprzęgło hydrokinetyczne więc stojąc tak nie spalisz okładzin jak w manualu.
mdamian napisał/a: | To jest "Rocket" używa się tylko w nagłych sytuacjach |
mdamian ubiegłeś mnie. Tryb Rakieta jest znany tylko wtajemniczonym
[ Dodano: 2016-11-30, 22:39 ]
Cytat: |
Czy ja jestem jedyny w takim razie który wrzuca na luz na postoju??? Na swiatlach w korkach itp... |
martin ja dawno dawno temu też wrzucałem na N ale to były czasy kiedy jeszcze myślałem, że się od stania na D sprzęgło pali. Jak się dowiedziałem, że w ASB jest sprzęgło hydrauliczne to tak się ucieszyłem, że od razu mi nawyk wyrzucania na N przeszedł. A jak się dowiedziałem, że przy wyrzucaniu na N skrzynia traci ciśnienie to już w ogóle nie ma o czym gadać |
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-11-30, 23:08
|
|
|
To jak odpalisz auto i zostawisz na N lub P bo masz taki kaprys albo szukasz wyciekow czy cokolwiek innego to znaczy sie zniszczysz skrzynie?
Eh te inzyniery sprytnie pomyslaly jak tu zrobic by zarobic.
W instrukcji tez jest napisane mniemam ze 3 sekundy po uruchomieniu musisz dac bieg i dzida bo sie skrzynia zatrze. |
|
|
|
|
Pepek
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Dołączył: 29 Maj 2016 Posty: 529 Skąd: Cieszyn
|
Wysłany: 2016-11-30, 23:18
|
|
|
Smarowanie na N też jest. Jeśli idzie o to co najbardziej 'szkodzi' skrzyni to przechodzenie między R i D. Celowo w cudzysłowie, bo to jest na zasadzie, że musiałbyś z pół roku siedzieć w aucie w garażu i wachlować między tymi trybami. Co do sposobu przełączania to osobiście przełączam z P na D czekając aż każdy tryb załapie. A na szybko jedynie między D a 4/3/2. Kolejna rzecz jest taka, że ten szrot może mieć w najlepszym wypadku 15 lat i nie wiesz jak się z nim obchodził poprzednik więc i tak mu bardziej nie zaszkodzisz. Byle nie robić coś a'la strzały ze sprzęgła w manualu. |
_________________ Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam. |
|
|
|
|
|
|
|
emilus143
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy Dołączył: 06 Wrz 2014 Posty: 462 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 2016-11-30, 23:21
|
|
|
Ja od razu przechodze z P do D, bo nie zdąży zapiąć R. A tak to bez sensu zapina wsteczny jak szybko to robimy. |
_________________ I`m the LPG master |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-01, 00:25
|
|
|
SenatorS8 napisał/a: | W instrukcji tez jest napisane mniemam ze 3 sekundy po uruchomieniu musisz dac bieg i dzida bo sie skrzynia zatrze. |
IwanV8 napisał/a: | Najważniejszym argumentem za tym aby nie przerzucać na N jest to, że skrzynia traci wtedy smarowanie i chłodzenie. |
Chłopaki ale mi się to jakoś kupy nie trzyma....pogoda taka jak obecnie...sypnęło śniegiem, szyby zamrozone, brak Webasto...odpalam auto i zanim się mi trochę nagrzeje, zanim zagrane ten caly śnieg i lod, to co najmniej z 5 min. minie...albo stoje na przejeździe kolejowym i jedzie dlugi pociąg, lub nawet czekam aż jakiś nadjedzie...jest -10°C wiec nie będę gasil auta, czy tez trzymal ciagle wciśniętego hamulca, innymi slowy nie zostawie auta na zapietym biegu. Kto tak robi?
Inna sprawa taka ze swiatel mam po drodze do pracy malo i generalnie zdarzy się raz lub dwa ze stoję. Wtedy zrzuca na luz. Jak w takim momencie ASB traci chlodzenie skoro pompa wody, oleju caly czas pracuje, obieg nie zatrzymuje się nagle jak w przypadku wylaczenia silnika(tu przyznaje ma to "destrukcyjny" wplyw na wiele rzeczy). ?? Obroty na wejściu i wyjściu są takie same, podnoszą sie nawet o 100-200obr po przerzuceniu z D na N, wiec jak mogą nie mieć smarowania lub chlodzenia
Pytam, bo jakos ciężko mi to pojąć... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2016-12-01, 00:34
|
|
|
IwanV8 napisał/a: | Najważniejszym argumentem za tym aby nie przerzucać na N jest to, że skrzynia traci wtedy smarowanie i chłodzenie. Można to porównać do wyłączenia silnika na światłach. Efekt podobny (czyt. destrukcyjny). A po drugie tak jak pisał FranzM rozłączanie i ponowne zapinanie jest nie wskazane (dodatkowa niepotrzebna zmiana przełożeń). ASB ma sprzęgło hydrokinetyczne więc stojąc tak nie spalisz okładzin jak w manualu.
|
Jak samochód stoi to na D często ma niższe obroty niż na N więc o smarowanie i chłodzenie bym się nie obawiał. Na D zużycie paliwa jest większe bo obciążenie silnika jest większe - to widać też w VAGu więc ciepła też generuje się więcej.
Przy tysiącach zmian biegów podczas jazdy te na światłach z N na D nie będą pewnie znaczące.
Pytanie co z trwałością wybieraka i osłonki plus całej reszty! :-) |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-01, 00:55
|
|
|
Cytat: | Pytanie co z trwałością wybieraka i osłonki plus całej reszty! :-) |
Bardzo dobre pytanie... u mnie osłonka (harmonijka) jest do wymiany o i masz Ci tu pierwsza destrukcję |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-12-01, 06:12
|
|
|
https://youtu.be/QjfsfDGarEo |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-12-01, 08:00
|
|
|
jak już jesteśmy przy odśnieżaniu. Samochód powinno się odśnieżyć na zgaszonym silniku. Jak już mamy oczyszczony, to odpalasz, dajesz może 10-20sekund na złapanie ciśnienia w skrzyni asb (profilaktycznie, bo przy sprawnej skrzyni od razu robocze ciśnienie jest budowane) i ruszasz. Silnik nagrzeje Ci się szybciej z mniejszą szkodą dla niego, jest lepiej smarowany. No i nie narażasz się na mandat w związku z pracującym silnikiem dłużej niż minutę
Tyle teorii
W praktyce wiadomo, webasto już nagrzało trochę wnętrze i silnik, odpalamy, grzanie tyłka, szyby przód tył i lusterka i dopiero odśnieżamy. Wsiadamy wymarźnięci do ciepłego wnętrza i jedziemy |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-01, 09:30
|
|
|
FranzM napisał/a: | odpalasz, dajesz może 10-20sekund na złapanie ciśnienia w skrzyni asb (profilaktycznie, bo przy sprawnej skrzyni od razu robocze ciśnienie jest budowane) i ruszasz. |
kiedyś był tu poruszany temat "zimnego startu", i większość użytkowników (przynajmniej tak z postów wywnioskowałem) po odpaleniu czeka przynajmniej ok. pół minuty aż silnik zejdzie z ssania dopiero wtedy bieg i heja Nie wiem jak to w dieslu jest ale z reguły na pb tak się powinno robić.
FranzM napisał/a: | nie narażasz się na mandat w związku z pracującym silnikiem dłużej niż minutę |
to jest najgłupszy przepis jaki policja(czy ktoś tam mógł wymyśleć ) co w przypadku kiedy stoisz w korku, a takich wiadomo pełno...
Kurcze nie chce tutaj udowadniać sowich racji bądź usilnie podtrzymywać moje zdanie, próbuje po prostu zrozumieć, czy faktycznie jest to na tyle destrukcyjne działanie, żeby się mieć czego obawiać....wychodzi na to że nie umiem się obsługiwać własnym autem ... kurde
No i fakt, że przez ponad 4 lata takiego mojego działania, nigdy nic się nie działo i nie dzieje nadal a zrobiłem już tym autem prawie 100kkm w ciągu tych 4 lat ...
gdzie jest Dni, der Getriebefachmann ?? |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
FranzM
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37 Dołączył: 12 Kwi 2015 Posty: 42 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2016-12-01, 09:46
|
|
|
We wcześniejszym poście wrzuciłem filmik, gdzie gość wyjaśnia co się dzieje podczas zapinania biegu i działaniu N-D.
Co do przepisu, to 200% się zgadzam że to głupota.
Czekanie z ruszeniem po odpaleniu jeśli chodzi o silnik jest spowodowane tym aby olej dotarł do najdalszych zakątków silnika, tam gdzie ewentualnie nie ma już filmu olejowego. A to jest kilka-kilkanaście sekund w zależności od wielu zmiennych. W teorii dłuższe czekanie nie ma najmniejszego sensu. Wraz ze wzrostem obrotów tarcie się zmniejsza, silnik i płyny szybciej nabierają temperatury etc. prez co silnik szybciej uzyskuje temperaturę roboczą. Oczywiście nie mówię o pałowaniu do odcinki, tylko normalnej jeździe. |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2016-12-01, 09:56
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | FranzM napisał/a: | nie narażasz się na mandat w związku z pracującym silnikiem dłużej niż minutę |
to jest najgłupszy przepis jaki policja(czy ktoś tam mógł wymyśleć ) co w przypadku kiedy stoisz w korku, a takich wiadomo pełno... |
Tu bardziej chodzi o to, że opuszczasz pojazd, który ma uruchomiony silnik, niż o to, że wciąż uruchomiony (choć to także reguluje osobny przepis w PL) i w nim siedzisz.
Z resztą - nie każdy ma webasto, czy garaż. |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-12-01, 10:08
|
|
|
nooooo to chyba jestem jedyny, który przy okazji zatrzymania się na dłużej niż 0,5 min. wrzuca na luz - N |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-12-01, 10:18
|
|
|
OK Wezcie to sobie przyklejcie duzymi literami jako jakis baner -mi to obojetne - tak aby nikt wiecej sie o to już nie pytal. Jak nikt skrzyni nie rozbieral a wie tylko z tego co pan Mietek z zakladu mu powiedzial to niech nauczy sie tego co jest jedna i jedyna prawda.
Jezeli tylko silnik sie kreci to automatycznie skrzynia biegow posiada i smarowanie i chlodzenie.Koniec kropka.Zadne parkingi neutrale czy drive i inne opcje.Silnik odpalony to skrzynia posiada smarowanie.
Teraz szybko dlaczego.A dlatego ze skrzynia posiada swoja pompe oleju ktora jest napedzana obudowa konwertera.Ten jak wiadomo jest na stale przykrecony do kola talezowego silnika.
Jakby miala tracic cisnienie na N czy P to skad ono sie pojawia na D?Gdzie sens gdzie logika?
Przepinanie z N na D czy R ma dla skrzyni jakis ujemny wplyw.Tym wiekszy im bardziej wyrobiona (zuzyta) skrzynia jest.W sprawnych nie bedzie to mialo praktycznie ujemnego wplywu.
Kto jak biegi zmienia to jego sprawa.Nie ma potrzeby zalaczajac P-D powoli przeskakiwac pomiedzy.Nic to nie da a napewno wydluzy czas ostatecznego ruszenia plus niepotrzebnie spowoduje zalaczanie kolejnych programow co przy zwyklym przepieciu P-D poprostu nie nastapi.Skrzynia nawet nie zacznie zapinac R i N |
|
|
|
|
|