Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Jak bezpiecznie wrzucać biegi w automacie?  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-11-30, 22:32   

Czy ja jestem jedyny w takim razie który wrzuca na luz na postoju??? Na swiatlach w korkach itp... <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
IwanV8 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 D2 AVP
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 24
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-11-30, 22:33   

Najważniejszym argumentem za tym aby nie przerzucać na N jest to, że skrzynia traci wtedy smarowanie i chłodzenie. Można to porównać do wyłączenia silnika na światłach. Efekt podobny (czyt. destrukcyjny). A po drugie tak jak pisał FranzM rozłączanie i ponowne zapinanie jest nie wskazane (dodatkowa niepotrzebna zmiana przełożeń). ASB ma sprzęgło hydrokinetyczne więc stojąc tak nie spalisz okładzin jak w manualu.

mdamian napisał/a:
To jest "Rocket" używa się tylko w nagłych sytuacjach


mdamian ubiegłeś mnie. Tryb Rakieta jest znany tylko wtajemniczonym :D

[ Dodano: 2016-11-30, 22:39 ]
Cytat:

Czy ja jestem jedyny w takim razie który wrzuca na luz na postoju??? Na swiatlach w korkach itp...


martin ja dawno dawno temu też wrzucałem na N ale to były czasy kiedy jeszcze myślałem, że się od stania na D sprzęgło pali. :] Jak się dowiedziałem, że w ASB jest sprzęgło hydrauliczne to tak się ucieszyłem, że od razu mi nawyk wyrzucania na N przeszedł. A jak się dowiedziałem, że przy wyrzucaniu na N skrzynia traci ciśnienie to już w ogóle nie ma o czym gadać
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-30, 23:08   

To jak odpalisz auto i zostawisz na N lub P bo masz taki kaprys albo szukasz wyciekow czy cokolwiek innego to znaczy sie zniszczysz skrzynie?
Eh te inzyniery sprytnie pomyslaly jak tu zrobic by zarobic.
W instrukcji tez jest napisane mniemam ze 3 sekundy po uruchomieniu musisz dac bieg i dzida bo sie skrzynia zatrze.
 
 
Pepek 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 29 Maj 2016
Posty: 519
Skąd: Cieszyn
Wysłany: 2016-11-30, 23:18   

Smarowanie na N też jest. Jeśli idzie o to co najbardziej 'szkodzi' skrzyni to przechodzenie między R i D. Celowo w cudzysłowie, bo to jest na zasadzie, że musiałbyś z pół roku siedzieć w aucie w garażu i wachlować między tymi trybami. Co do sposobu przełączania to osobiście przełączam z P na D czekając aż każdy tryb załapie. A na szybko jedynie między D a 4/3/2. Kolejna rzecz jest taka, że ten szrot może mieć w najlepszym wypadku 15 lat i nie wiesz jak się z nim obchodził poprzednik więc i tak mu bardziej nie zaszkodzisz. Byle nie robić coś a'la strzały ze sprzęgła w manualu.
_________________
Osiem garów, klima, wtrysk. Warto dla tej chwili żyć.
Pozdrawiam.
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-11-30, 23:21   

Ja od razu przechodze z P do D, bo nie zdąży zapiąć R. A tak to bez sensu zapina wsteczny jak szybko to robimy.
_________________
I`m the LPG master
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-01, 00:25   

SenatorS8 napisał/a:
W instrukcji tez jest napisane mniemam ze 3 sekundy po uruchomieniu musisz dac bieg i dzida bo sie skrzynia zatrze.


IwanV8 napisał/a:
Najważniejszym argumentem za tym aby nie przerzucać na N jest to, że skrzynia traci wtedy smarowanie i chłodzenie.


Chłopaki ale mi się to jakoś kupy nie trzyma....pogoda taka jak obecnie...sypnęło śniegiem, szyby zamrozone, brak Webasto...odpalam auto i zanim się mi trochę nagrzeje, zanim zagrane ten caly śnieg i lod, to co najmniej z 5 min. minie...albo stoje na przejeździe kolejowym i jedzie dlugi pociąg, lub nawet czekam aż jakiś nadjedzie...jest -10°C wiec nie będę gasil auta, czy tez trzymal ciagle wciśniętego hamulca, innymi slowy nie zostawie auta na zapietym biegu. Kto tak robi?

Inna sprawa taka ze swiatel mam po drodze do pracy malo i generalnie zdarzy się raz lub dwa ze stoję. Wtedy zrzuca na luz. Jak w takim momencie ASB traci chlodzenie skoro pompa wody, oleju caly czas pracuje, obieg nie zatrzymuje się nagle jak w przypadku wylaczenia silnika(tu przyznaje ma to "destrukcyjny" wplyw na wiele rzeczy). ?? Obroty na wejściu i wyjściu są takie same, podnoszą sie nawet o 100-200obr po przerzuceniu z D na N, wiec jak mogą nie mieć smarowania lub chlodzenia <bezradny> <hmm>

Pytam, bo jakos ciężko mi to pojąć... <faktycznie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-12-01, 00:34   

IwanV8 napisał/a:
Najważniejszym argumentem za tym aby nie przerzucać na N jest to, że skrzynia traci wtedy smarowanie i chłodzenie. Można to porównać do wyłączenia silnika na światłach. Efekt podobny (czyt. destrukcyjny). A po drugie tak jak pisał FranzM rozłączanie i ponowne zapinanie jest nie wskazane (dodatkowa niepotrzebna zmiana przełożeń). ASB ma sprzęgło hydrokinetyczne więc stojąc tak nie spalisz okładzin jak w manualu.


Jak samochód stoi to na D często ma niższe obroty niż na N więc o smarowanie i chłodzenie bym się nie obawiał. Na D zużycie paliwa jest większe bo obciążenie silnika jest większe - to widać też w VAGu więc ciepła też generuje się więcej.
Przy tysiącach zmian biegów podczas jazdy te na światłach z N na D nie będą pewnie znaczące.
Pytanie co z trwałością wybieraka i osłonki plus całej reszty! :-)
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-01, 00:55   

Cytat:
Pytanie co z trwałością wybieraka i osłonki plus całej reszty! :-)


Bardzo dobre pytanie... u mnie osłonka (harmonijka) jest do wymiany <faktycznie> o i masz Ci tu pierwsza destrukcję :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-12-01, 06:12   

https://youtu.be/QjfsfDGarEo
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-01, 08:00   

jak już jesteśmy przy odśnieżaniu. Samochód powinno się odśnieżyć na zgaszonym silniku. Jak już mamy oczyszczony, to odpalasz, dajesz może 10-20sekund na złapanie ciśnienia w skrzyni asb (profilaktycznie, bo przy sprawnej skrzyni od razu robocze ciśnienie jest budowane) i ruszasz. Silnik nagrzeje Ci się szybciej z mniejszą szkodą dla niego, jest lepiej smarowany. No i nie narażasz się na mandat w związku z pracującym silnikiem dłużej niż minutę

Tyle teorii ;)

W praktyce wiadomo, webasto już nagrzało trochę wnętrze i silnik, odpalamy, grzanie tyłka, szyby przód tył i lusterka i dopiero odśnieżamy. Wsiadamy wymarźnięci do ciepłego wnętrza i jedziemy :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-01, 09:30   

FranzM napisał/a:
odpalasz, dajesz może 10-20sekund na złapanie ciśnienia w skrzyni asb (profilaktycznie, bo przy sprawnej skrzyni od razu robocze ciśnienie jest budowane) i ruszasz.


kiedyś był tu poruszany temat "zimnego startu", i większość użytkowników (przynajmniej tak z postów wywnioskowałem) po odpaleniu czeka przynajmniej ok. pół minuty aż silnik zejdzie z ssania dopiero wtedy bieg i heja :) Nie wiem jak to w dieslu jest ale z reguły na pb tak się powinno robić.

FranzM napisał/a:
nie narażasz się na mandat w związku z pracującym silnikiem dłużej niż minutę


to jest najgłupszy przepis jaki policja(czy ktoś tam mógł wymyśleć <faktycznie> ) co w przypadku kiedy stoisz w korku, a takich wiadomo pełno...

Kurcze nie chce tutaj udowadniać sowich racji bądź usilnie podtrzymywać moje zdanie, próbuje po prostu zrozumieć, czy faktycznie jest to na tyle destrukcyjne działanie, żeby się mieć czego obawiać....wychodzi na to że nie umiem się obsługiwać własnym autem ... kurde :D

No i fakt, że przez ponad 4 lata takiego mojego działania, nigdy nic się nie działo i nie dzieje nadal a zrobiłem już tym autem prawie 100kkm w ciągu tych 4 lat ... <cicho>

gdzie jest Dni, der Getriebefachmann ?? :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-01, 09:46   

We wcześniejszym poście wrzuciłem filmik, gdzie gość wyjaśnia co się dzieje podczas zapinania biegu i działaniu N-D.

Co do przepisu, to 200% się zgadzam że to głupota.

Czekanie z ruszeniem po odpaleniu jeśli chodzi o silnik jest spowodowane tym aby olej dotarł do najdalszych zakątków silnika, tam gdzie ewentualnie nie ma już filmu olejowego. A to jest kilka-kilkanaście sekund w zależności od wielu zmiennych. W teorii dłuższe czekanie nie ma najmniejszego sensu. Wraz ze wzrostem obrotów tarcie się zmniejsza, silnik i płyny szybciej nabierają temperatury etc. prez co silnik szybciej uzyskuje temperaturę roboczą. Oczywiście nie mówię o pałowaniu do odcinki, tylko normalnej jeździe.
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 245 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5076
Skąd: Těšin
Wysłany: 2016-12-01, 09:56   

martin_rs4 napisał/a:
FranzM napisał/a:
nie narażasz się na mandat w związku z pracującym silnikiem dłużej niż minutę


to jest najgłupszy przepis jaki policja(czy ktoś tam mógł wymyśleć <faktycznie> ) co w przypadku kiedy stoisz w korku, a takich wiadomo pełno...

Tu bardziej chodzi o to, że opuszczasz pojazd, który ma uruchomiony silnik, niż o to, że wciąż uruchomiony (choć to także reguluje osobny przepis w PL) i w nim siedzisz.
Z resztą - nie każdy ma webasto, czy garaż.
_________________
Black Cars Matters
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-01, 10:08   

nooooo to chyba jestem jedyny, który przy okazji zatrzymania się na dłużej niż 0,5 min. wrzuca na luz - N <bezradny> <faktycznie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 41
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-12-01, 10:18   

OK Wezcie to sobie przyklejcie duzymi literami jako jakis baner -mi to obojetne - tak aby nikt wiecej sie o to już nie pytal. Jak nikt skrzyni nie rozbieral a wie tylko z tego co pan Mietek z zakladu mu powiedzial to niech nauczy sie tego co jest jedna i jedyna prawda.

Jezeli tylko silnik sie kreci to automatycznie skrzynia biegow posiada i smarowanie i chlodzenie.Koniec kropka.Zadne parkingi neutrale czy drive i inne opcje.Silnik odpalony to skrzynia posiada smarowanie.


Teraz szybko dlaczego.A dlatego ze skrzynia posiada swoja pompe oleju ktora jest napedzana obudowa konwertera.Ten jak wiadomo jest na stale przykrecony do kola talezowego silnika.
Jakby miala tracic cisnienie na N czy P to skad ono sie pojawia na D?Gdzie sens gdzie logika?
Przepinanie z N na D czy R ma dla skrzyni jakis ujemny wplyw.Tym wiekszy im bardziej wyrobiona (zuzyta) skrzynia jest.W sprawnych nie bedzie to mialo praktycznie ujemnego wplywu.
Kto jak biegi zmienia to jego sprawa.Nie ma potrzeby zalaczajac P-D powoli przeskakiwac pomiedzy.Nic to nie da a napewno wydluzy czas ostatecznego ruszenia plus niepotrzebnie spowoduje zalaczanie kolejnych programow co przy zwyklym przepieciu P-D poprostu nie nastapi.Skrzynia nawet nie zacznie zapinac R i N
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.