Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Jak bezpiecznie wrzucać biegi w automacie?  
Autor Wiadomość
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-01, 10:25   

SenatorS8 napisał/a:
Jezeli tylko silnik sie kreci to automatycznie skrzynia biegow posiada i smarowanie i chlodzenie.Koniec kropka.Zadne parkingi neutrale czy drive i inne opcje.Silnik odpalony to skrzynia posiada smarowanie.


dzięki Adam za konkret <okok>

SenatorS8 napisał/a:
Przepinanie z N na D czy R ma dla skrzyni jakis ujemny wplyw.Tym wiekszy im bardziej wyrobiona (zuzyta) skrzynia jest.W sprawnych nie bedzie to mialo praktycznie ujemnego wplywu.


u mnie ASB pracuje bez zarzutu więc mogę przyjąć założenie, że sprawna nie odczuje tego przepinania z N na D <hihi> :]
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-01, 11:15   

SenatorS8 napisał/a:

Chyba nikt nie wspominał o tym, że skrzynia po wrzuceniu na D czy R nabija jakieś ciśnienie.
Wspominałem, że skrzynia nabiera roboczego ciśnienia w kilka sekund po odpaleniu silnika o ile jest sprawna. Kwestia zapinania D czy R to już czysta mechanika, napisałem że właśnie zmiana pozycji pomiędzy N(nieważne czy to P, czy N) a D czy R jest czynnikiem ryzyka. Wachlowanie szybkie czy wolne nie ma znaczenia. Znaczenie ma zapięcie biegu, bądź zmiana kierunku (R,D). I te czynności powinny być wykonywane możliwie rzadko.

To nie znaczy że nie można wrzucać wstecznego, tylko każda zmiana kierunku, bądź zapięcie D, R jest dla skrzyni momentem kluczowym.

Łopatologicznie to jest takie trochę ON/OFF dla pracującego dysku w komputerze. Każde jego uruchomienie oraz wyłączenie zasilania (nawet miękkie) powoduje ryzyko awarii. W momencie pracy dyski raczej się nie psują. Natomiast usterki są związane z przerwaniem ich pracy, bądź rozpoczęciem pracy poprzez uruchomienie.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-12-01, 12:51   

FranzM napisał/a:
To nie znaczy że nie można wrzucać wstecznego, tylko każda zmiana kierunku, bądź zapięcie D, R jest dla skrzyni momentem kluczowym.

Nie demonizuj to nie są przeciążenia. Z punktu widzenia skrzyni nie ma różnicy pomiędzy zmianą biegów podczas jazdy a pomiędzy włączaniem z N na D. Jeśli skrzynia by była czuła na te tzw. "przeciążenia" to co by się działo przy grzaniu z gazem do dechy i redukcji albo zejścia koło czerwonego pola? Kiedy skrzynia przenosi 400Nm.
Przeca załączanie biegu na postoju to przy tym jest jak pierdnięcie muchy ani momentu ani obrotów.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-01, 13:16   

Ukaniu napisał/a:
FranzM napisał/a:
To nie znaczy że nie można wrzucać wstecznego, tylko każda zmiana kierunku, bądź zapięcie D, R jest dla skrzyni momentem kluczowym.

Nie demonizuj to nie są przeciążenia. Z punktu widzenia skrzyni nie ma różnicy pomiędzy zmianą biegów podczas jazdy a pomiędzy włączaniem z N na D. Jeśli skrzynia by była czuła na te tzw. "przeciążenia" to co by się działo przy grzaniu z gazem do dechy i redukcji albo zejścia koło czerwonego pola? Kiedy skrzynia przenosi 400Nm.
Przeca załączanie biegu na postoju to przy tym jest jak pierdnięcie muchy ani momentu ani obrotów.

Z tym nie mogę się w pełni zgodzić. Inne sekcje i w różnym stopniu wykonują prace w zależności od tego czy to są redukcje, czy zapięcie napędu.

Dodałbym jeszcze zdanie, że ASB nie psują się jednakowo. Pamiętajmy że każdy element wykonujący pracę jest zaprojektowany pod inne zmienne. ASB posiada wiele elementów które mogą się zepsuć. Jednak na postawione pytanie przez założyciela tematu odpowiedziałem wcześniej.

Jeśli chodzi o ogólną żywotność skrzyni to oczywiście odpowiedni serwis i jej użytkowanie (redukcje, kickdowny, strzały z obrotów, czy inne wariacje) ma ewidentny wpływ na żywotność skrzyni. Wajchowanie N-D-N-i tak w kółko może przez 20 lat nie wywołać awarii, jednak o to pytał autor na początku, na awarie wpływa wiele czynników.
 
 
Ukaniu 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 08 Kwi 2016
Posty: 555
Skąd: Grodzisk/Żyrardów
Wysłany: 2016-12-01, 13:36   

FranzM napisał/a:
Z tym nie mogę się w pełni zgodzić. Inne sekcje i w różnym stopniu wykonują prace w zależności od tego czy to są redukcje, czy zapięcie napędu.


Pewnie, że tak ale te same sekcje przenoszą te setki niutonów podczas normalnej jazdy.
Przeciążenia to są jak zwalniasz przed zakrętem i skrzynia jest jeszcze na 3 czy nawet 4 a zaraz za winklem dajesz rurę i spada na 1 z ostrym kopem.
Porównałeś do dysku twardego bo fakt niektóre urządzenia najczęściej się psują przy włączaniu - z tym, że w tych wypadkach one startują z zera do 100% możliwości. Dysk się rozkręca do obrotów nominalnych, telewizor do stanu normalnej pracy - w momencie startu przeciążenia się wiele razy większe niż normalne. Wtedy też ujawniają się istniejące wady. Włączana skrzynia nie startuje do 100% możliwości tylko do pyrkającego silnika który generuje może 5 czy 10% momentu.
_________________
Kot też jest Quattro
 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-01, 17:35   

obciążenia wynikające z przeniesienia momentu a te powstające na skutek zapięcia napędu to dwa różne obciążenia. Dlaczego przy zużytej/uszkodzonej skrzyni wrzucanie d czy r na postoju powoduje pierdziolnięcie a nie że lekkim zefirkiem po trybiczkach aby zaczeły pracować? Prędzej stracisz skrzynie właśnie ruszając niż w trakcie jazdy.
 
 
IwanV8 
Użytkownik


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 D2 AVP
Dołączył: 21 Paź 2016
Posty: 24
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 2016-12-01, 18:37   

Źle się wyraziłem i zostałem źle zrozumiany.
Pisząc o wyrzucaniu na N i o tym, że skrzynia traci ciśnienie (a w ten sposób smarowanie i chłodzenie) chodziło mi o wyrzucanie podczas jazdy (zapomniałem tego wyraźnie napisać) np. przy dotaczaniu się do skrzyżowania. Tego robić nie wolno bo obroty pompy wtedy są zbyt wolne w stosunku do obrotów skrzyni. Oczywiście, że zawsze kiedy silnik pracuje, pracuje również i pompa.

Martin, tak powyżej 1 min to ja również wrzucam N. Ale to muszą być takie sytuacje, że ewidentnie zapowiada się na dłuższe czekanie.

Co do ruszania na zimnym silniku to niech każdy robi jak uważa. Ja osobiście jeśli mi się nie spieszy to czekam aż mi temperatura wody osiągnie 45 – 50st.C niezależnie od tego jaki to samochód. Żadne straszenie mnie mandatami nie pomoże.
Kiedyś w instrukcjach obsługi różnych silników spalinowych były zapisy typu „nie obciążać dopóki temp. wody nie osiągnie 45 st.C” „Nie ruszać z miejsca dopóki...” etc. Dziś natomiast nagonka ekologów spowodowała, że w instrukcji masz napisane „Po odpaleniu silnika ruszyć jak najszybciej” Jak takie coś czytam to boki zrywam. No cóż nastała era samochodów - jednorazówek.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-01, 20:30   

Cytat:
Pisząc o wyrzucaniu na N i o tym, że skrzynia traci ciśnienie (a w ten sposób smarowanie i chłodzenie) chodziło mi o wyrzucanie podczas jazdy (zapomniałem tego wyraźnie napisać) np. przy dotaczaniu się do skrzyżowania. Tego robić nie wolno bo obroty pompy wtedy są zbyt wolne w stosunku do obrotów skrzyni.


IwanV8, no to jest oczywiscie diametralna roznica ;) Ja takiego czegos nie pratykuje <onienie> tylko i wylacznie kiedy auto juz stoi wtedy wrzucam N.

Co do przeciazen zwiazanych z przerzucaniem biegow miedzy N a D, to dzis zauwazylem ze moja ASB robi to praktycznie niewyczuwalnie. Bardziej czuje to jak przerzucam miedzy R i D lub P i D lub R ... ;)
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-01, 20:41   

martin_rs4 napisał/a:
Bardziej czuje to jak przerzucam miedzy R i D lub P i D lub R ...
To akurat można nazwać normalne zjawisko w aucie które okrążyło świat już z 10 razy, odpowiedzialny za to jest cały układ napędowy ...tu trochę luzu, tam deczko więcej i mamy odczuwalne szarpnięcie ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-01, 22:25   

Wiesz Dani nie nazwalbym tego szarpnieciem a raczej przelozeniem biegu. Z reszta nawet w KS jest opisane ze przy wrzuceniu biegu może wystąpić lekkie szarpniecie...

A jak Ty się odniesiesz do tematu wrzucania na luz - N na swiatlach w korkach, generalnie kiedy wiesz ze będziesz stal dluzej niz <hmm> 0,5 min ...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2016-12-01, 22:37   

martin_rs4 napisał/a:
Wiesz Dani nie nazwalbym tego szarpnieciem a raczej przelozeniem biegu.
Dokładnie to miałem na myśli ;)
Poza tym, jak wiem że będę stał dłużej i nie chce mi się trzymać pedału hamulca to wrzucam na P. Ale bardzo rzadko to praktykuje, staram się jak najrzadziej wachlować wybierakiem.
Wyrzucając na N czy P i wrzucając na D czy R, rozpinamy i napinamy układ napędowy. Pracując w ciągłym "napięciu" mniej się zużywa niż jakby miał co chwilę zmieniać przeciążenia.
To tak jak z silnikami, znacznie dłużej chodzą te które nigdy nie gasną niż te które odpalamy i gasimy np. co godzinę ;)
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Kosmy 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24a
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 39
Dołączył: 12 Paź 2014
Posty: 177
Skąd: Sopot
Wysłany: 2016-12-02, 01:26   

danishow napisał/a:
martin_rs4 napisał/a:
Bardziej czuje to jak przerzucam miedzy R i D lub P i D lub R ...
To akurat można nazwać normalne zjawisko w aucie które okrążyło świat już z 10 razy, odpowiedzialny za to jest cały układ napędowy ...tu trochę luzu, tam deczko więcej i mamy odczuwalne szarpnięcie ;)


Jest to do naprawienia ?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-02, 08:00   

Kosmy napisał/a:
Jest to do naprawienia ?


wszystko jest do naprawienia ;) kwestia tylko dostępności pewnych części no i pieniędzy <faktycznie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
FranzM 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2, A6 C5
Wiek: 37
Dołączył: 12 Kwi 2015
Posty: 42
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 2016-12-02, 08:07   

martin_rs4 napisał/a:
Kosmy napisał/a:
Jest to do naprawienia ?


wszystko jest do naprawienia ;) kwestia tylko dostępności pewnych części no i pieniędzy <faktycznie>

No i człowieka który to zrobi. Większość serwisów asb zajmuje się olejem filtrem wymianą/regeneracją konwertera czy wymianą skrzyni, a zajrzenie do wnętrza to już dla nich czarna magia. Wtedy słyszymy, że remont nieopłacalny etc. Nie mówiąc już o fachowości ;)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-12-02, 09:16   

FranzM napisał/a:
No i człowieka który to zrobi.


no dokładnie...Ja zawsze powtarzam, że kupno dobrego auta to połowa sukcesu, bo drugą połowę stanowi ogarnięty mechanik, który w razie W bez problemu zajmie się naszym autem.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.