Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Błędy z VAGa pomocy  
Autor Wiadomość
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-03-15, 21:37   [D2 98 4.2PB/LPG ] Błędy z VAGa pomocy

Witam. Otóż odkąd kupiłem "8" borykam się z błędami które notorycznie powracają. Otóż pokazuje mi następujące błędy:
17817 - zawór odpowietrzania zbiornika; zawór elektryczny (stały)
16684 - układ zapłonowy - wypadanie zapłonów (nieciągły)
16687 - zapłon cylindra 3- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16686 - zapłon cylindra 2- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16691 - zapłon cylindra 7- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16690 - zapłon cylindra 6- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16689 - zapłon cylindra 5- wypadanie zapłonów (nieciągły)
17913 - Wyłącznik sterowania obrotami biegu jałowego; Nie zamyka się lub występuje przerwa obwodu (stały)

No i tak po krótce: odnośnie zapłonów cylindrów to byłem u mechanika i doszliśmy do wniosku że cewki zatem wymienione na używki, niestety po chwili te same błędy. I tutaj potrzebuje pomocy gdyż mój mechanik rozkłada ręce i mówi ze nie wie o co chodzi ( ja tym bardziej), no i o co chodzi z pozostałymi dwoma? Pozdrawiam
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-03-15, 23:04   

Zapłony i ich wypadanie w przedlifcie to temat niełatwy (ja w sumie moglbym sie z niego chyba juz doktoryzowac). Podpowiem Ci jedno - bez interfejsu i logowania wybranych parametrów (albo przynajmniej ich podglądu) nie ma takiej opcji zebys sie dowiedzial co mu dolega.

Odpalcie auto na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika i na dzien dobry przejrzyjcie kanaly 10 i 11 (korekty krótkoterminowe i dlugoterminowe jesli o paliwo chodzi), podajcie jakie wartosci tam macie, potem odpalcie kanaly 19 i 20 i zobaczcie jak zmieniają się wartosci w poszczegolnych pozycjach (w tych kanalch widac ile zaplonow wypada na ktorym cylindrze), potem musicie zlogowac przeplywomierz (nie pamiętam w ktorym bloku dokladnie jest - sprawdz na forum). Podajcie ile wskazuje na wolnych obrotach.

Zaworek odpowietrzania znajdziesz na kielichu od strony pasazera, zobacz czy on w ogole dziala i czy jakies kostki nie sa przetarte, silniczek krokwy masz od samej gory przykrecony do kolektora ssacego przy grodzi, popatrz na wtyczki i ewentualnie go zdemontuj i wyczysc.

Dopiero po tym cos wiecej mozna bedzie powiedziec o samych zaplonach. Dodatkowo od razu mowie, ze rozrzad koniecznie trzeba sprawdzic bo jak jest ustawiony na oko a nie na blokady to zaplony wypadac beda.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-03-16, 21:42   

To się dzieję na jakim paliwie ?
Na samej benzynie czy na benzynie i na gazie a może na gazie ?
To podstawowa zasada. Wypadanie zapłonów może powodować wiele czynników:
- moduły zapłonowe
- cewki
- nieszczelność na wtryskiwaczach
- uszkodzony regulator ciśnienia paliwa
- uszkodzenie wiązki elektrycznej
- świece zapłonowe
- sondy lambda
- regulacja lpg
- mapsensor
- uszkodzony reduktor
- nieszczelności na dolocie

itd itd, można by wymieniać w nieskończoność.

Podstawa to być bliżej określił mniej więcej na jakim paliwe pojawiają się te wypadania zapłonów.
Np jednego dnia zakręcił butlę z gazem i pojeździł na samej benzynie następnie odczyt.
Następnego dnia na gazie.
Czasami wypadanie zapłonów może powodować przełączenie się instalacji z pb na lpg.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
hollq 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016
Posty: 45
Skąd: lubuskie
Wysłany: 2016-03-17, 19:24   

Dzięki śliczne za informacje. Niestety sprawdzić będę mógł dopiero w przyszłym tygodniu bo niestety nawał pracy. I też pytanie czy da się z tym żyć przez ten czas póki nie zdiagnozuje się konkretów? I z tym ostatnim odnośnie biegu jałowego to coś ktoś się orientuje?
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-03-17, 21:47   

Cytat:
17913 - Wyłącznik sterowania obrotami biegu jałowego; Nie zamyka się lub występuje przerwa obwodu (stały


O ile dobrze kojarzę ów wyłącznik może być w samym TPS ( przepustnicy )
W momencie zamknięcia przepustnicy słychać w niej takie dwa kliknięcia.
Na początek polecam pierw porządne czyszczenie przepustnicy. Poszukaj na forum, dawałem kilka fotek jak to zrobić kiedyś.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.