|
Autor |
Wiadomość |
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2016-03-15, 21:37 [D2 98 4.2PB/LPG
] Błędy z VAGa pomocy
|
|
|
Witam. Otóż odkąd kupiłem "8" borykam się z błędami które notorycznie powracają. Otóż pokazuje mi następujące błędy:
17817 - zawór odpowietrzania zbiornika; zawór elektryczny (stały)
16684 - układ zapłonowy - wypadanie zapłonów (nieciągły)
16687 - zapłon cylindra 3- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16686 - zapłon cylindra 2- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16691 - zapłon cylindra 7- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16690 - zapłon cylindra 6- wypadanie zapłonów (nieciągły)
16689 - zapłon cylindra 5- wypadanie zapłonów (nieciągły)
17913 - Wyłącznik sterowania obrotami biegu jałowego; Nie zamyka się lub występuje przerwa obwodu (stały)
No i tak po krótce: odnośnie zapłonów cylindrów to byłem u mechanika i doszliśmy do wniosku że cewki zatem wymienione na używki, niestety po chwili te same błędy. I tutaj potrzebuje pomocy gdyż mój mechanik rozkłada ręce i mówi ze nie wie o co chodzi ( ja tym bardziej), no i o co chodzi z pozostałymi dwoma? Pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-03-15, 23:04
|
|
|
Zapłony i ich wypadanie w przedlifcie to temat niełatwy (ja w sumie moglbym sie z niego chyba juz doktoryzowac). Podpowiem Ci jedno - bez interfejsu i logowania wybranych parametrów (albo przynajmniej ich podglądu) nie ma takiej opcji zebys sie dowiedzial co mu dolega.
Odpalcie auto na wolnych obrotach po nagrzaniu silnika i na dzien dobry przejrzyjcie kanaly 10 i 11 (korekty krótkoterminowe i dlugoterminowe jesli o paliwo chodzi), podajcie jakie wartosci tam macie, potem odpalcie kanaly 19 i 20 i zobaczcie jak zmieniają się wartosci w poszczegolnych pozycjach (w tych kanalch widac ile zaplonow wypada na ktorym cylindrze), potem musicie zlogowac przeplywomierz (nie pamiętam w ktorym bloku dokladnie jest - sprawdz na forum). Podajcie ile wskazuje na wolnych obrotach.
Zaworek odpowietrzania znajdziesz na kielichu od strony pasazera, zobacz czy on w ogole dziala i czy jakies kostki nie sa przetarte, silniczek krokwy masz od samej gory przykrecony do kolektora ssacego przy grodzi, popatrz na wtyczki i ewentualnie go zdemontuj i wyczysc.
Dopiero po tym cos wiecej mozna bedzie powiedziec o samych zaplonach. Dodatkowo od razu mowie, ze rozrzad koniecznie trzeba sprawdzic bo jak jest ustawiony na oko a nie na blokady to zaplony wypadac beda. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-03-16, 21:42
|
|
|
To się dzieję na jakim paliwie ?
Na samej benzynie czy na benzynie i na gazie a może na gazie ?
To podstawowa zasada. Wypadanie zapłonów może powodować wiele czynników:
- moduły zapłonowe
- cewki
- nieszczelność na wtryskiwaczach
- uszkodzony regulator ciśnienia paliwa
- uszkodzenie wiązki elektrycznej
- świece zapłonowe
- sondy lambda
- regulacja lpg
- mapsensor
- uszkodzony reduktor
- nieszczelności na dolocie
itd itd, można by wymieniać w nieskończoność.
Podstawa to być bliżej określił mniej więcej na jakim paliwe pojawiają się te wypadania zapłonów.
Np jednego dnia zakręcił butlę z gazem i pojeździł na samej benzynie następnie odczyt.
Następnego dnia na gazie.
Czasami wypadanie zapłonów może powodować przełączenie się instalacji z pb na lpg. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
hollq
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Pawel
Jeżdzę: a8 d2
Dołączył: 02 Sty 2016 Posty: 45 Skąd: lubuskie
|
Wysłany: 2016-03-17, 19:24
|
|
|
Dzięki śliczne za informacje. Niestety sprawdzić będę mógł dopiero w przyszłym tygodniu bo niestety nawał pracy. I też pytanie czy da się z tym żyć przez ten czas póki nie zdiagnozuje się konkretów? I z tym ostatnim odnośnie biegu jałowego to coś ktoś się orientuje? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-03-17, 21:47
|
|
|
Cytat: | 17913 - Wyłącznik sterowania obrotami biegu jałowego; Nie zamyka się lub występuje przerwa obwodu (stały |
O ile dobrze kojarzę ów wyłącznik może być w samym TPS ( przepustnicy )
W momencie zamknięcia przepustnicy słychać w niej takie dwa kliknięcia.
Na początek polecam pierw porządne czyszczenie przepustnicy. Poszukaj na forum, dawałem kilka fotek jak to zrobić kiedyś. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |