|
Autor |
Wiadomość |
majkel_majki
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-12-17, 22:34
|
|
|
mysticK napisał/a: | majkel_majki napisał/a: | Wczoraj jeszcze skasowałem błędy i wybrałem się na przejażdżkę, błąd czujnika przepustnicy już się nie pojawił, błędy sond lambda wróciły. Teraz jestem po szybkim vagowaniu na jakie pozwoliła temperatura na dworze i bateria w laptopie. Z tego co widziałem w blokach pomiarowych silnik cały czas jest zalewany paliwem:
- sondy stoją, lewa cały czas 25%, czasem się ocknie i pokaże przez chwilę 0,3-0,4 V, prawa trup 0%, 0V
- czasy wtrysku na wolnych obrotach ok. 8 ms
- spalanie na biegu jałowym ok. 6 l/h
Gdzie są umiejscowione wtyczki od sond? Doraźnie spróbuję je odpiąć i zobaczyć jak zachowuje się silnik. |
25% na plus to jest uboga mieszanka,a czas wtysku 8ms mowi tylko to potwierdza,co moze znaczyc ze samochod przez niesprawna sonde jest tak zalewany paliwem,ze nie moze juz bardziej jej zubozyc. po bledach wychodzi ze faktycznie 2 sonda nie zyje a lewa jest ciagle w petli. wymien sonde zeby zaczelo normalnie regulowac paliwo,a dla pewnosci to obie. |
Sęk w tym, że sondy są już nowe, oscylują super, korekta krótkoterminowa ustawiła się na -7,5 %, a auto na obu paliwach jak było słabe tak jest dalej. |
|
|
|
|
|
|
|
mysticK
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 26 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2017-12-18, 10:26
|
|
|
A z rozrzadem napewno jest wszystko ok? |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-12-18, 13:18
|
|
|
dla mnie to usterka mechaniczna akaś |
|
|
|
|
majkel_majki
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2017-12-18, 18:13
|
|
|
mysticK napisał/a: | A z rozrzadem napewno jest wszystko ok? |
Nie mam pewności na 100%, w każdym razie na vagu błędów synchronizacji wałków nie wyrzucił mi nigdy.
[ Dodano: 2017-12-18, 18:14 ]
pepi napisał/a: | dla mnie to usterka mechaniczna akaś |
Wymienię przepływomierz, jeżeli nadal nie będzie poprawy to wstawiam go do warsztatu, niech szukają, sprawdzą rozrząd itp. |
|
|
|
|
|
|
|
mysticK
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic+F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomasz
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 33 Dołączył: 06 Maj 2016 Posty: 26 Skąd: Nasielsk
|
Wysłany: 2017-12-18, 21:41
|
|
|
Spotkalem sie z sytuacja gdzie przy wymianie rozrzadu nikt nie wymienil tlumika drgan paska rozrzadu bo jest drogi i przy gaszeniu silnika przeskoczyl rozrzad, bo nie utrzymywal juz cisnienia. Bledow synchronizacji czy zlego polozenia walu czy walkow nie wywalal a samochod chodzil strasznie kulawo,podobnie jak twoj. Widzialem tez ze po takiej akcji rozrzad poskladal sie tez calkowicie,wiec to na pewno jest sytuacja do sprawdzenia i to w pierwszej kolejnosci moim zdaniem. Mialem kiedys poliftowa wlasnie 4.2 kgora kupilem z problematycznym rozrzadem. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-12-19, 07:29
|
|
|
kolego ty masz przed lifta
więc masz tylko jeden czujnik hala
czyli jedna strona cylindrów jest tylko sprawdzana |
|
|
|
|
|
|
|
majkel_majki
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-01-09, 20:26
|
|
|
Auto zaczęło jeździć, winowajcą okazał się przepływomierz, który zaniżał zmierzoną dawkę powietrza. Co ciekawe, stary po wyczyszczeniu zaczął działać jak należy |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-01-09, 21:36
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
majkel_majki
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 17 Lis 2017 Posty: 21 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2018-01-09, 22:15
|
|
|
Dzięki Wam wszystkim za pomoc przy metodycznym szukaniu usterki, eh w aucie które stało 3 lata nie ruszane wszystko mogło się zdarzyć, ale ogólnie spodziewałem się gorszego stanu niż faktycznie zastałem.
Teraz pozostało dalej odchwaszczać, z około silnikowych spraw już tylko niedziałający tempomat. Pompa paliwa jest jak się okazało oryginalna i sprawna, ale nieszczelny jest kosz i przy połowie baku auto kiepsko odpala. |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga
Prywatność. |
|
|