Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Brak wstecznego czyli R  
Autor Wiadomość
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-04-01, 17:33   

Gabriel napisał/a:
Wczoraj znikł mi wsteczny bieg w samochodzie....

Już odpisałem ci w temacie o pogodzie ;-)


Podstawa przy wyjeżdżaniu z zaspy czy czegoś tam innego to nie robić tego na Drive'ie - to najprostszy sposób na spalenie skrzyni.

Co do Twojego wstecznego (niedawno inny kolega zrobił sobie to samo) to jak się powiesiłeś skrzynią to zacznij najpierw od spodu a nie od razu wewnątrz skrzyni.... elektryka, przewody, kostka, wybierak, poduszki...... coś co mogło się popsuć kiedy tarłeś podwoziem.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1563
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2013-04-01, 17:51   

FOSS napisał/a:
Gabriel napisał/a:
Wczoraj znikł mi wsteczny bieg w samochodzie....

Już odpisałem ci w temacie o pogodzie ;-)


Podstawa przy wyjeżdżaniu z zaspy czy czegoś tam innego to nie robić tego na Drive'ie - to najprostszy sposób na spalenie skrzyni.

Co do Twojego wstecznego (niedawno inny kolega zrobił sobie to samo) to jak się powiesiłeś skrzynią to zacznij najpierw od spodu a nie od razu wewnątrz skrzyni.... elektryka, przewody, kostka, wybierak, poduszki...... coś co mogło się popsuć kiedy tarłeś podwoziem.
to jak wyjechać z zaspy jak na D nie można :?:
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-04-01, 18:36   

pb41ns napisał/a:
] to jak wyjechać z zaspy jak na D nie można :?:

Przesuwać wajchę na Tip (albo blokadę 2) i R albo przy użyciu saperki podkopać śnieg pod autem ;-)
_________________
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-04-01, 19:07   

Troszkę sprostuję. Kiedyś dawno już czytałem tu na forum jak ktoś dał koledze autkiem się przejechać i zniszczył mu skrzynię w zaspie. Jak się zawiesiłem to od razu mi się to przypomniało. Dlatego delikatnie wsteczny, odczekałem aż zapnie i delikatnie gaz. Przesunął się 5cm i już miałem banan, bo jak jedzie to wyjedzie i to samo do przodu. Zrobiłem to 3 razy i starczyło. Nagle auto przestało się ruszać do tyłu, a do przodu podjeżdżało i od razu mi zaświtało ze coś nie tak, bo kołami nawet nie zamieliło.

Po kupnie auta dużo pieniędzy mnie kosztował remont skrzyni (skrzynia, konwerter, regeneracja sterownika elektrohydraulicznego) dlatego troszkę mnie to zdenerwowało i zdecydowałem skrzynię oblukać ile się da i ile mogę to sam zrobić, albo wrzucam manual (za którym zresztą bardzo tęsknię :-/ ) lub auto idzie za psie pieniądze do sprzedania (żeby tylko ktoś kupił).
Mechanika żadnego już nie zobaczy, bo mam złe doświadczenie z nimi a i złotówki mi szkoda na tę skrzynię. Samo autko jest całkiem fajnym wynalazkiem i je lubię (przywiązałem się :-P ), dlatego jak ktoś ma graty na przekładkę to pisać - i to również moja wielka prośba.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-04-01, 19:22   

Gabriel napisał/a:
Troszkę sprostuję. Kiedyś dawno już czytałem tu na forum jak ktoś dał koledze autkiem się przejechać i zniszczył mu skrzynię w zaspie. Jak się zawiesiłem to od razu mi się to przypomniało. Dlatego delikatnie wsteczny, odczekałem aż zapnie i delikatnie gaz....

Czyli przestrzegałeś właściwych reguł więc skrzynia mechanicznie pewnikiem jest wciąż sprawna.

Gabriel napisał/a:
... dlatego jak ktoś ma graty na przekładkę to pisać - i to również moja wielka prośba.

Jaką przekładkę?....
nie ma co się załamywać... powiesiłeś się brzuchem i pewnikiem coś się tam od spodu wydarzyło.... sprawdź najpierw sterowanie... elektrykę, kostkę, wiązkę, wybierak ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
adrian949
[Usunięty]

Wysłany: 2013-04-01, 19:59   

FOSS napisał/a:
Gabriel napisał/a:
Troszkę sprostuję. Kiedyś dawno już czytałem tu na forum jak ktoś dał koledze autkiem się przejechać i zniszczył mu skrzynię w zaspie. Jak się zawiesiłem to od razu mi się to przypomniało. Dlatego delikatnie wsteczny, odczekałem aż zapnie i delikatnie gaz....

Czyli przestrzegałeś właściwych reguł więc skrzynia mechanicznie pewnikiem jest wciąż sprawna.

Gabriel napisał/a:
... dlatego jak ktoś ma graty na przekładkę to pisać - i to również moja wielka prośba.

Jaką przekładkę?....
nie ma co się załamywać... powiesiłeś się brzuchem i pewnikiem coś się tam od spodu wydarzyło.... sprawdź najpierw sterowanie... elektrykę, kostkę, wiązkę, wybierak ;-)


Graty potrzebne do przekładki na manuala! ;-)
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-04-01, 20:59   

adrian949 napisał/a:
Graty potrzebne do przekładki na manuala! ;-)

No wiem... ale po co..... lepiej sprawdzić najpierw to co się ma..... przecież skrzynię miał zrobioną więc po co od razu ją wywalać ;-)
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Gabriel 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Paź 2010
Posty: 565
Skąd: śląskie/Rybnik
Wysłany: 2013-04-01, 21:00   

No posprawdzam wszystko z dołu, bo dziwnie to wygląda. Tak jak by na N był żadnej reakcji przy zmianie z N na R, wskazówka obrotomierza nawet nie dygnie. Dodam gazu na R to silnik się kręci jak by był na N.
Końcem tygodnia to zrobię bo na śniegu mogę nie wjechać do garażu, a wstecznego nie ma żeby poprawić. Trzeba za jednym razem a garażu nie mam w miejscu zamieszkania.
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-04-05, 23:36   

FOSS możesz mi podać gdzie pisałeś o spaleniu skrzyni ? bo przeleciałem 17 stron w http://www.a8team.pl/jaka...-vt6163,240.htm i nie mogę znaleźć.
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2013-04-05, 23:41   

importcompany, to może ja odpowiem. ;)
Pierwszy post na 16 stronie.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2013-04-06, 10:12   

importcompany napisał/a:
FOSS możesz mi podać gdzie pisałeś o spaleniu skrzyni ? bo przeleciałem 17 stron w http://www.a8team.pl/jaka...-vt6163,240.htm i nie mogę znaleźć.

tu: http://www.a8team.pl/jaka...-vt6163,225.htm


Aprospos tego znikniętego biegu R..... u kolegi z Warszawy który również stracił wsteczny po wyjeżdżaniu z zaspy wstępna diagnoza to niestety mechaniczne uszkodzenie skrzyni wymagające jej demontażu.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Wiśnia 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic 6hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adrian
Jeżdzę: Było A8 D2 jest A8 D3
Pomógł: 1 raz
Wiek: 36
Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 180
Skąd: Piotrków Trybunalski
Wysłany: 2013-04-06, 13:40   

Kurde dobrze wiedzieć muszę teraz bardziej uważać. Tylko mam jeszcze jedno pytanie na czym polega spalenie tej skrzyni ? jakąś część w skrzyni można spalić?
 
 
gregor1979 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D2 , B4 Cabrio , A6 c4
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 2013-07-28, 13:24   

Witam
Przekopałem wszystkie tematy o brak R ale mój przypadek chyba jest jeszcze inny , zacznę od początku.
Wstawił mi kolega A8 4.2 tiptronic model skrzyni chyba 4hp24 , problem pojawił się gdy wstawił auto do kolegi pseudomalarza-kowala na wymianę oleju w skrzyni , tamten spuścił 5l wlał 3l i puscił
kolege w droge.
Po niedługim czasie zniknął R , właściciel sprawdził stan oleju dolał ponad 2 litry ale wsteczny nie powrócił .Więc wóz trafił do mnie , skrzynia zdemontowana , wsteczny odkręcony i zdziwienie - kosz wygląda na idealny , na tarczkach są w 100% widoczne numery fabryczne ( stan idealny ) , przekładki między tarczkami zero zużycia - i tutaj moja diagnoza stanęła dęba.Stawiałem w 100% na spalone tarcze , ze wzgledu na brak 2 litrów oleju.
W tej chwili uważam że usterkę powoduje coś co nie pozwala scisnąć tarczek przez co nie załącza wstecznego ??????????????
Sprawdziłem tłok wstecznego - oringi idealne , dmuchnąłem mu w kanał olejowy to wyskoczył bez problemu , czyli cisnienie trzyma - jak zdiagnozować dlaczego nie zostaje wypychany tłok - lub zostaje wypychany za słabo .
Zastanawiałem się na takim mini otworkiem w tłoku R , w którym jest kulka zamykająca i otwierająca ciśnienie wewnątrz tłoka - moze ona była poprzez opiłek zablokowana w położeniu otwartym - czyli nie było szans wytworzyć ciśnienia oleju w tłoku ?????
Jak sprawdzić elektrozawór biegu R jaką powinien mieć oporność ?????
Dodam że olej zlany ze skrzyni to Zupa , magnesy całe w mule olepione , kolor ciemny .
Przy pracującym motorze - po załączeniu R słychać było tylko odgłos zbliżony do zużytej taśmy hamulcowej biegu R w innych rodzajach Automatów ( tarcie blachy o blache ) .
Zdemontowałem płytkę sterującą biegu R , na tłoczku elektrozaworu żadnej rysy , w miarę czysto było.
Ciekawostką lub podpowiedzią jest też to że komputer nie widzi żadnego błędu , nie wchodzi w tryb awaryjny , więc usterka czysto mechaniczna ??????????
Z góry dziękuje za pomoc .
Grzesiek. :/
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2013-07-28, 14:13   

gregor1979, Widzę że jak mało kto tu znasz sie trochę na ASB. Wiekszosć userów jedynie może sobie z tym poradzić oddając auta do niewielu sprawdzonych serwisów i na pewno tam bys uzyskał wskazówki do swojego problemu.
No ale mamy tu tez firmę co sie reklamuje naprawą ASB więc może od nich sie ktos by wypowiedział?
 
 
gregor1979 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: grzegorz
Jeżdzę: Audi A8 D2 , B4 Cabrio , A6 c4
Wiek: 45
Dołączył: 26 Lip 2013
Posty: 3
Skąd: SZCZECIN
Wysłany: 2013-07-28, 16:22   

Oj na pewno są dużo lepsi ode mnie , trochę lat się siedzi w mechanice ale to nie znaczy żeby super znać się na wszystkim - dlatego grzecznie czekam na jakąś podpowiedź :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.