|
Autor |
Wiadomość |
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-01-31, 08:30 [D2 98 4.2PB/LPG
] demontaż nagrzewnic klimatronika
|
|
|
czy demontował ktoś może nagrzewnice? Mam problem z ogrzewaniem, od strony pasażera grzeje aż miło, a od kierowcy już tak miło nie jest,prosze o pomoc |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-01-31, 10:35
|
|
|
Według mnie to nie problem z nagrzewnicą ale z zablokowaną lub niepracująca którąś z klap nawiewów. VAG-iem warto odczytać błedy i przetestować pracę klap |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-01-31, 10:44
|
|
|
wszystkie klapy są sprawne |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-01-31, 10:53
|
|
|
Jeżeli w teście klap nic nie wyjdzie to sprawdź elektrozawory przy pompie nagrzewnicy.... elektrozawory są dwa i każdy odpowiada za 1 strefę klimatyzacji...... jeżeli ten od kierowcy jest zamknięty to kierowca ma permanentne zimno.
Pompa nagrzewnicy i elektrozawory to jedno urządzenie... na szczęście jest rozbieralne..... na nieszczęście jej demontaż o katorga (już kiedyś szczegółowo to opisywałem więc poszukaj).
Pompę nagrzewnicy znajdziesz od strony komory silnika na podszybiu po stronie kierowcy pomiędzy serwo a środkowym nawiewem. Sprawdź po rurkach wchodzących do pompy i wychodzących gdzie jest ciepło a gdzie nie.
Elektrykę do pompy i elektrozaworów, o ile w przed-lifcie jest tak samo jak w po-lifcie, masz na dwóch cylindrycznych kostkach..... po rozłączeniu można miernikiem sprawdzić czy jaki jest tam sygnał od klimatronika oraz, podłaczając na krótko napięcie, fizycznie pracę pompy i zaworów.
Rozbierania tego wszystkiego nie życzę o sam robiłem to już dwa razy w swoim S8 :evil:
A za rozbieranie całego centralnego układu nawiewów i targania nagrzewnicy na razie bym się nie zabierał bo to masz wszystko upchnięte w konsoli centralnej za radiem i panelem klimatronika i roboty jest sporo a usterka może być gdzieś indziej. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-01-31, 11:01
|
|
|
też tak myśle że to to, ale już pewien nie jestem. borykam sie z tym problemem od samego początku, a co sądzicie o przypadkowym pomyleniu węży podczas montażu lpg? |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-01-31, 15:59
|
|
|
pb41ns napisał/a: | też tak myśle że to to, ale już pewien nie jestem. borykam sie z tym problemem od samego początku, a co sądzicie o przypadkowym pomyleniu węży podczas montażu lpg? |
O ile dobrze się orientuję to grzanie reduktorów wyprowadzone jest chyba równolegle do obiegu więc nie powinno nic się dziać.
Poza tym mówisz, że jedna strona grzeje normalnie a druga zupełnie nic a to by sugerowało, że przez nagrzewnicę strefy kierowcy wogóle nie przepływa płyn chłodzący...... nie wiem jak można pomylić węże LPG żeby całkowicie odciąć jedną strefę... zaślepiając fabryczne węże :shock: no chyba że u kierowcy cokolwiek tam ciepłoty jest ale nie tak dobrze jak u pasażera :roll:
Sprawdź pompę nagrzewnicy... wejścia i wyjścia płynu... gdzie jest ciepło a gdzie zimno. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-01-31, 18:59
|
|
|
jutro sie za to wezme, dzięki kolego
[ Dodano: 2012-02-01, 20:30 ]
po długiej walce z maską która nie chciała sie otworzyć bo zerwała się linka, wkońcu sie udało i odpaliłem samochód by sprawdzać które i w jakim stopniu nagrzewają się węrze. reduktor połączony jest równolegle do zaworów nagrzewnicy (dodam że pompa jak cewki reagują na podanie napięcia). i tu zaczynają sie schody, bo sporo czasu potrzeba by na węrzach już od samej nagrzewnicy było czuć gorąco, niby leci ciepłe powietrze ale przy takich mrozach w samochodzie jest poprostu zimno. i wie ktoś o co tu chodzi, bo ja już głupi jestem :?:
[ Dodano: 2012-02-02, 18:33 ]
słuchajcie panowie, spędziłem gyyba pół dnia w garażu, sprawa sie ma tak, auto normalnie sie rozgrzewa, przełącza na gaz-reduktor tak gorący że nie da sie go dotknąć. przy odpowietrzeniu układu ogrzewania tylko z jednego odpowietrznika leci płyn tak jakby obiegu nie było, prosze o pomoc,
[ Dodano: 2012-02-15, 06:25 ]
no i panowie problem rozwiązany, wymiana elektro zaworów i czyszczenie nagrzewnicy dała olśniewający efekt, dodam że wyciągałem nagrzewnice |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
tomi5
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy Dołączył: 18 Sie 2010 Posty: 812 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-03-07, 08:33
|
|
|
No to opisz demontaż nagrzewnicy, co i jak po kolei, przyda sie na forum. |
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-09, 13:04
|
|
|
pb41ns napisał/a: | dodam że wyciągałem nagrzewnice |
czy wyciągałeś nagrzewnicę rozbierając konsole (radio, climatronik) czy nagrzewnica wyjdzie po wyjeciu środkowego wiatraka nawiewu w raz z plastikowym "kubłem", układu wycieraczek (silnik i metalowe prowadnice) oraz pompy z elektrozaworami? |
_________________
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-12-09, 14:04
|
|
|
Nagrzewnicę tylko ze środka zapewne da się wyjąć. Po zdemontowaniu wiatraka oraz parownika klimy nie widziałem szansy na wyciągnięcie nagrzewnic od tej strony
|
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2015-12-09, 14:50
|
|
|
dzieki za zdjęciekarol208,
zerknij proszę jeszcze na mój problem z ogrzewaniem na postoju może coś podpowiesz
problem z ogrzewaniem na postoju |
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2015-12-09, 14:55
|
|
|
Wg oficjalnej procedury nagrzewnice (obie) wyciąga się od środka, od strony schowka pasażera, po uprzednim zdemontowaniu tego schowka, panelu/schowka pod kierownicą i odpięciu doprowadzeń płynu do nagrzewnic. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2015-12-11, 17:17
|
|
|
psg napisał/a: | pb41ns napisał/a: | dodam że wyciągałem nagrzewnice |
czy wyciągałeś nagrzewnicę rozbierając konsole (radio, climatronik) czy nagrzewnica wyjdzie po wyjeciu środkowego wiatraka nawiewu w raz z plastikowym "kubłem", układu wycieraczek (silnik i metalowe prowadnice) oraz pompy z elektrozaworami? |
do wyjęcia nagrzewnic musisz zdemontować schowek ,obie osłony z boku i prawie wszystko pod kierownicą, roboty sporo ale do ogarnięcia, ciężko jest je wysunąć bo mało miejsca ale sie da |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
psg
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip. 6HP26
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BVN
Dołączył: 11 Sie 2011 Posty: 234 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2017-03-13, 12:05
|
|
|
pb41ns napisał/a: | psg napisał/a: | pb41ns napisał/a: | dodam że wyciągałem nagrzewnice |
czy wyciągałeś nagrzewnicę rozbierając konsole (radio, climatronik) czy nagrzewnica wyjdzie po wyjeciu środkowego wiatraka nawiewu w raz z plastikowym "kubłem", układu wycieraczek (silnik i metalowe prowadnice) oraz pompy z elektrozaworami? |
do wyjęcia nagrzewnic musisz zdemontować schowek ,obie osłony z boku i prawie wszystko pod kierownicą, roboty sporo ale do ogarnięcia, ciężko jest je wysunąć bo mało miejsca ale sie da |
odgrzewam temat:
czy koledzy mogą odpowiedzieć:
1. na zdjęciu (udostępnione przez innego kolegę z forum) widać odłączone przewody czynnika chłodzącego, zatem pytanie czy ty też usuwałeś czynnik chłodzący klimatyzacji z obiegu aby wysunąć nagrzewnice ze środka?
2. czy trzeba do wyjęcia nagrzewnic rozbierać w komorze silnika dmuchawę aż do tej plastikowej "miski" w której stoi dmuchawa skoro nagrzewnice można odczepić od przewodów i wyjąć/wysunąć od środka?
3. skoro wysunięcie obu nagrzewnic ma być po stronie schowka, rozumiem że rozbieranie prawie wszystkiego po stronie kierowcy ma za zadanie ułatwić odłączenie przewodów idących do nagrzewnicy
4. w komplecie z nagrzewnicą OPIS ETKA (klik) , np taką (klik) nie ma chyba uszczelek/oringow czy wymieniając nagrzewnice kupowaliście jakieś nowe uszczelniacze na stare przewody? Coś się w nich może urwać przy odczepianiu nagrzewnic? Był jakiś komplet mocowań z nową nagrzewnicą?
Na drugim zdjęciu widać że mocowanie przewodów do nagrzewnic jest wykonane jakimiś metalowymi obejmami, czy to jest w zestawie z nową nagrzewnicą, czy to jest zapieczone, były z tym jakieś problemy ? To ważne pytania
pytam żeby nie robić sobie niepotrzebnej "roboty" i nie zapomnieć kupić dodatki wcześniej
klapki silniczki i potemcjometry klimatyzacji i ich lokalizacja 1 z opisami.jpg
|
|
Plik ściągnięto 1971 raz(y) 248,48 KB |
2_A8 widok nagrzewnic 2obiegi po wyjeciu dmuchawy.jpg
|
|
Plik ściągnięto 2132 raz(y) 133,46 KB |
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2017-03-13, 16:17
|
|
|
psg napisał/a: | czy koledzy mogą odpowiedzieć:
1. na zdjęciu (udostępnione przez innego kolegę z forum) widać odłączone przewody czynnika chłodzącego, zatem pytanie czy ty też usuwałeś czynnik chłodzący klimatyzacji z obiegu aby wysunąć nagrzewnice ze środka? |
Nie ma potrzeby usuwania czynnika z układu klimatyzacji. To jest kompletnie nie związane z wymianą samych nagrzewnic.
psg napisał/a: | 2. czy trzeba do wyjęcia nagrzewnic rozbierać w komorze silnika dmuchawę aż do tej plastikowej "miski" w której stoi dmuchawa skoro nagrzewnice można odczepić od przewodów i wyjąć/wysunąć od środka? |
Nie, cała robotę masz w środku w kabinie.
Jedyne co może być konieczne do zrobienia na podszybiu to odczepienie węży wodnych idących dalej do nagrzewnicy aby później pracując w środku auta było łatwiej z ich poruszaniem bo na pewnym odcinku są to sztywne rurki aluminiowe.
psg napisał/a: | 3. skoro wysunięcie obu nagrzewnic ma być po stronie schowka, rozumiem że rozbieranie prawie wszystkiego po stronie kierowcy ma za zadanie ułatwić odłączenie przewodów idących do nagrzewnicy |
Tak. Robisz to aby mieć dostęp do przewodów wodnych tej nagrzewnicy i żeby móc ją odłączyć a później podłączyć do obiegu płynu chłodzącego.
psg napisał/a: | 4. w komplecie z nagrzewnicą nie ma chyba uszczelek/oringow czy wymieniając nagrzewnice kupowaliście jakieś nowe uszczelniacze na stare przewody? Coś się w nich może urwać przy odczepianiu nagrzewnic? Był jakiś komplet mocowań z nową nagrzewnicą?
Na drugim zdjęciu widać że mocowanie przewodów do nagrzewnic jest wykonane jakimiś metalowymi obejmami, czy to jest w zestawie z nową nagrzewnicą, czy to jest zapieczone, były z tym jakieś problemy ? To ważne pytania |
Jak kupisz nowe nagrzewnice w ASO to te metalowe łączniki są pewnikiem w komplecie - tak by to wyglądało z ETKI.
Ale kupując używane to już sam musisz sprecyzować swoje oczekiwania w stosunku do sprzedającego.
Oringi można a nawet trzeba sobie dobrać samemu, pod wymiar. Tych niestety nie ma w komplecie z nagrzewnicami, nawet nowymi. One są w komplecie z rurkami aluminiowymi idącymi do nagrzewnic. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|