Ogłoszenie 


Opony samochodowe Felgi Audi A8 opony width= OC/AC forum a8 forum audi a8
Opony
samochodowe
Felgi Audi A8
Opony samochodowe
Kup OC/AC
Sprawdzanie VIN
Cewki zapłonowe

Weryfikacja Historii Wypadkowej Pojazdu


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] demontaż nagrzewnic klimatronika  
Autor Wiadomość
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 175
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-03, 09:50   

Czy jak zdejme boczek tunelu po stronie pasazera, to dam rade wlozyc lape do nagrzewnic, by sprawdzic czy sa cieple czy zimne? wtedy moglbym je wyeliminowac jako przyczyne braku grzania lub stwierdzic, ze to ich wina
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 94 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1103
Skąd: Lublin
Wysłany: 2019-10-03, 10:56   

Tak, ale tylko stronę pasażera. Nagrzewnica kierowcy, to boczek od kierowcy do zdjęcia.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 175
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-03, 11:02   

u mnie nie grzeje zadnym nawiewem, wiec chce je sprawdzic. ten modul pompka i zawory wymieniony
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5680
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-03, 15:32   

Mrozu76 napisał/a:
Czy jak zdejme boczek tunelu po stronie pasazera, to dam rade wlozyc lape do nagrzewnic, by sprawdzic czy sa cieple czy zimne? wtedy moglbym je wyeliminowac jako przyczyne braku grzania lub stwierdzic, ze to ich wina

Włożyć rękę żeby zobaczyć czy grzeją to szczerze wątpię.
Możesz co najwyżej złapać za rurki i sprawdzić czy przez nie płynie gorący płyn ale nagrzewnicy po całości, jak jest zamontowana w pojeździe, nie dotkniesz.
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
 
 
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 175
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-03, 16:30   

no wlasnie udalo sie tylko jednej rurki dotknac palcem. ale zimna i teraz czy to powrot i nie przeplywa przez nia, czy zasilanie i nawet nie doplywa..
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 581
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-10-23, 06:53   

Dostęp do nagrzewnic w celu sprawdzenia ich temperatury można uzyskać po zdjęciu kratek nad radiem. Ręki nie włożysz, ale już czujnik temperatury z multimetru jak najbardziej. U mnie jest jeszcze inaczej, niż u autora wątku. Nagrzewnica pasażera jest mniej-więcej równomiernie nagrzana, a kierowcy z lewej strony jest gorąca, a po prawej dużo chłodniejsza. Różnica sięga ponad 20 stopni.

Będę płukał nagrzewnice, tylko nie wiem, czy używać zewnętrznej pompki elektrycznej, czy wykorzystać pompkę nagrzewnic. Na zawory wystarczy podać 12V, żeby się otworzyły? Pompka też jest 12V?
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1568
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-10-23, 07:47   

Tak wszystko na 12v, ja jednak z doświadczenia wiem że takie płukanie nie daje efektu, polecam tylko wymianę, serio warto
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 581
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-10-23, 07:52   

Efekty są różne, ale sporo jest udanych płukanek. U znajomego w A6 po przepłukaniu ogrzewanie wróciło.
 
 
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1568
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-10-23, 08:04   

Ja rozcielem nagrzewnice po płukaniu i powiem Ci ze strasznie pozatykana byla, niby grzała ale to nie było to. Teraz mam jedną nowa i jedna starą, w blokach jes różnica 10 stopni przec co webasto nie chce na 3 kreski nadmuchu wejsc
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 175
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-24, 07:55   

U mnie byly zamulone nagrzewnice i plukanie pomoglo :) moze tylko na ta zime, a moze jutro padna, ale narazie jest git :)
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 581
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-10-24, 08:27   

Wczoraj robiłem solidną płukankę roztworem kwasku cytrynowego. Z wykorzystaniem pompki nagrzewnicy płukanie trwało ponad godzinę. Żaden gruz nie wypłynął, może trochę kamiennych skrawków, ale ciecz zmieniła barwę z klarownej na mętną, co może oznaczać, że nie tyle wypłukało jakieś większe drobiny, co je rozpuściło. Wstępne testy są obiecujące.
 
 
FOSS 



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 184 razy
Wiek: 44
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5680
Skąd: WPR
Wysłany: 2019-10-24, 16:02   

Czy warto tak z tym walczyć??

Nowe nagrzewnice do D2 są dostępne w zamiennikach...
- thermotec w cenie ca. 160pln brutto detal za sztukę
- nissens w cenie ca. 330pln brutto detal za sztukę

Moim zdaniem nowe Thermotec będą lepsze niż 10-letnie reanimowane kwaskiem cytrynowym.

W przypadku D3 płukanie czy czyszczenie dla niektórych osób na pewno ma większy sens od strony kosztów bo zamienników nagrzewnic brak a nowe z ASO kosztują 1420pln brutto detal.
W przypadku D2 zastanawiałbym się czy na pewno warto. Czy czas spędzony na całej tej zabawie nie lepiej spożytkować na wymianę nagrzewnic i w perspektywie odcięcie się od tego tematu raz i porządnie <hmm> <hmm>
_________________
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
* FOSS motorsport *
(PL-Warszawa)
-
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
pb41ns 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 28 Sty 2012
Posty: 1568
Skąd: osiek kuj-pomor
Wysłany: 2019-10-24, 16:08   

No też jestem tego zdania ale nikt nie słucha <bezradny>
_________________
Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz....
 
 
krisker 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 28 Lip 2015
Posty: 581
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2019-10-25, 06:09   

Wymienię nagrzewnice w 1-2 godziny? Płukanie jest w zasadzie darmowe, a roboty przy tym tez nie ma za dużo. Jeśli może pomóc, to czemu nie spróbować?
 
 
Mrozu76 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015
Posty: 175
Skąd: Łódź
Wysłany: 2019-10-28, 12:48   

Jasne, ze lepiej wymienic na nowa, ale do tego trzeba miec duzy garaz i duzo czasu.. tu robisz to szybciej i tak naprawde miejsca nie potrzeba za duzo
 
 
Daniel Forum Audi A8

Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 42
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5914
Skąd: WBR
Kliknij tutaj ----------->
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group


regeneracja turbosprężarki opony samochodowe Testy opon
OC/AC
| Felgi Audi - AluShop.pl | | WRC POLSKA - Części do AUDI | WRC POLSKA - Zawieszenie pneumatyczne | WRC POLSKA - Pompy wspomagania |