Autor |
Wiadomość |
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-10-03, 09:50
|
|
|
Czy jak zdejme boczek tunelu po stronie pasazera, to dam rade wlozyc lape do nagrzewnic, by sprawdzic czy sa cieple czy zimne? wtedy moglbym je wyeliminowac jako przyczyne braku grzania lub stwierdzic, ze to ich wina |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2019-10-03, 10:56
|
|
|
Tak, ale tylko stronę pasażera. Nagrzewnica kierowcy, to boczek od kierowcy do zdjęcia. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-10-03, 11:02
|
|
|
u mnie nie grzeje zadnym nawiewem, wiec chce je sprawdzic. ten modul pompka i zawory wymieniony |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-10-03, 15:32
|
|
|
Mrozu76 napisał/a: | Czy jak zdejme boczek tunelu po stronie pasazera, to dam rade wlozyc lape do nagrzewnic, by sprawdzic czy sa cieple czy zimne? wtedy moglbym je wyeliminowac jako przyczyne braku grzania lub stwierdzic, ze to ich wina |
Włożyć rękę żeby zobaczyć czy grzeją to szczerze wątpię.
Możesz co najwyżej złapać za rurki i sprawdzić czy przez nie płynie gorący płyn ale nagrzewnicy po całości, jak jest zamontowana w pojeździe, nie dotkniesz. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-10-03, 16:30
|
|
|
no wlasnie udalo sie tylko jednej rurki dotknac palcem. ale zimna i teraz czy to powrot i nie przeplywa przez nia, czy zasilanie i nawet nie doplywa.. |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-10-23, 06:53
|
|
|
Dostęp do nagrzewnic w celu sprawdzenia ich temperatury można uzyskać po zdjęciu kratek nad radiem. Ręki nie włożysz, ale już czujnik temperatury z multimetru jak najbardziej. U mnie jest jeszcze inaczej, niż u autora wątku. Nagrzewnica pasażera jest mniej-więcej równomiernie nagrzana, a kierowcy z lewej strony jest gorąca, a po prawej dużo chłodniejsza. Różnica sięga ponad 20 stopni.
Będę płukał nagrzewnice, tylko nie wiem, czy używać zewnętrznej pompki elektrycznej, czy wykorzystać pompkę nagrzewnic. Na zawory wystarczy podać 12V, żeby się otworzyły? Pompka też jest 12V? |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-10-23, 07:47
|
|
|
Tak wszystko na 12v, ja jednak z doświadczenia wiem że takie płukanie nie daje efektu, polecam tylko wymianę, serio warto |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-10-23, 07:52
|
|
|
Efekty są różne, ale sporo jest udanych płukanek. U znajomego w A6 po przepłukaniu ogrzewanie wróciło. |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-10-23, 08:04
|
|
|
Ja rozcielem nagrzewnice po płukaniu i powiem Ci ze strasznie pozatykana byla, niby grzała ale to nie było to. Teraz mam jedną nowa i jedna starą, w blokach jes różnica 10 stopni przec co webasto nie chce na 3 kreski nadmuchu wejsc |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-10-24, 07:55
|
|
|
U mnie byly zamulone nagrzewnice i plukanie pomoglo moze tylko na ta zime, a moze jutro padna, ale narazie jest git |
|
|
|
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-10-24, 08:27
|
|
|
Wczoraj robiłem solidną płukankę roztworem kwasku cytrynowego. Z wykorzystaniem pompki nagrzewnicy płukanie trwało ponad godzinę. Żaden gruz nie wypłynął, może trochę kamiennych skrawków, ale ciecz zmieniła barwę z klarownej na mętną, co może oznaczać, że nie tyle wypłukało jakieś większe drobiny, co je rozpuściło. Wstępne testy są obiecujące. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2019-10-24, 16:02
|
|
|
Czy warto tak z tym walczyć??
Nowe nagrzewnice do D2 są dostępne w zamiennikach...
- thermotec w cenie ca. 160pln brutto detal za sztukę
- nissens w cenie ca. 330pln brutto detal za sztukę
Moim zdaniem nowe Thermotec będą lepsze niż 10-letnie reanimowane kwaskiem cytrynowym.
W przypadku D3 płukanie czy czyszczenie dla niektórych osób na pewno ma większy sens od strony kosztów bo zamienników nagrzewnic brak a nowe z ASO kosztują 1420pln brutto detal.
W przypadku D2 zastanawiałbym się czy na pewno warto. Czy czas spędzony na całej tej zabawie nie lepiej spożytkować na wymianę nagrzewnic i w perspektywie odcięcie się od tego tematu raz i porządnie |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2019-10-24, 16:08
|
|
|
No też jestem tego zdania ale nikt nie słucha |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
krisker
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP19 FBB
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 10 razy Dołączył: 28 Lip 2015 Posty: 607 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2019-10-25, 06:09
|
|
|
Wymienię nagrzewnice w 1-2 godziny? Płukanie jest w zasadzie darmowe, a roboty przy tym tez nie ma za dużo. Jeśli może pomóc, to czemu nie spróbować? |
|
|
|
|
|
|
|
Mrozu76
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 23 Lis 2015 Posty: 179 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2019-10-28, 12:48
|
|
|
Jasne, ze lepiej wymienic na nowa, ale do tego trzeba miec duzy garaz i duzo czasu.. tu robisz to szybciej i tak naprawde miejsca nie potrzeba za duzo |
|
|
|
|
|