Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Jak wpiąć reduktor gdy ma się webasto  
Autor Wiadomość
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-04-06, 14:04   [D2 98 4.2PB/LPG ] Jak wpiąć reduktor gdy ma się webasto

Robię teraz porządek z wężami od obiegu chłodzącego. Mam webasto. Cepy od LPG wpięli mi się równolegle w nagrzewnicę. Nie jestem pewien, czy to jest prawidłowe podpięcie, bo przy bardzo duzych mrozach (poniżej -10) samochod przełączał mi sie na benzynę (incydentalne przypadki). Nigdy nie mogłem wymusić tego przełączania już po porządnym nagrzaniu silnika więc podejrzewam, że powinienem miec to podłączone inaczej.

Szukałem na LPG forum jak podłączyć reduktor jak jest webasto i znalazłem kilka tematów które wzajemnie sie wykluczały więc trochę zdurniałem.

Wiem na pewno, że zasilanie reduktora muszę wziąc z węża zasilającego nagrzewnicę ale gdzie wpiąc powrót? W obwód zbiorniczka wyrównawczego czy zostawic tak jak jest (czyli w wąż powrotny od nagrzewnicy). A może jeszcze inaczej to zrobić, żeby to sie kupy trzymalo?
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-06, 14:10   

Ja mam w nagrzewnice wpięte i problemów nie zauwazyłem.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-04-06, 14:19   

ale webasto masz ?
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-04-06, 14:21   

Niestety nie.
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-06, 16:40   

Ja mam webasto i też równolegle wpięte reduktory. Ktoś tu na forum pisał, że w A8 można szeregowo w nagrzewnice się wpiąć, bo elektrozawory nie zamykają małego obiegu. Potestuję to jak znajdę trochę czasu.
_________________
Four rings to rule them all
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2016-04-06, 21:03   

gtfan napisał/a:
Ktoś tu na forum pisał, że w A8 można szeregowo w nagrzewnice się wpiąć, bo elektrozawory nie zamykają małego obiegu.

Jak to szeregowo?... W obwód nagrzewnicy?
Chyba nie w same nagrzewnice bo te mogą być przez elektrozawory całkiem wyłączone z obwodu.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-04-07, 06:52   

Szeregowo to bym nie zaryzykował na pewno. Pytanie tylko jak to dokładnie podłączyć, mam równolegle z nagrzewnicą teraz i jestem niemal pewien ze moje problemy w mega duże mrozy są spowodowane właśnie takim podpięciem (chyba ze jakis gowniany gaz zimą zatankowalem ze 2 razy albo sam nie wiem co).
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2016-04-07, 07:12   

95% instalacji podłączonych jest równolegle
5% szeregowo

statystki z moich obserwacji, wcale nie muszą odzwierciedlać stanu realnego :)

Po wpięciu szeregowo jest obieg mimo elektorzaworów.
Elektrozawory odcinają wejście/wyjście do nagrzewnicy ale nie odcinają tam obiegu, krąży dalej ciecz przez moduł elektrozaworów.

Ostatnio doktoryzował się w tym temacie SenatorS8. Może sporo powiedzieć na ten temat.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
gtfan 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy
Dołączył: 10 Gru 2010
Posty: 1296
Skąd: Lublin
Wysłany: 2016-04-07, 10:59   

FOSS napisał/a:
gtfan napisał/a:
Ktoś tu na forum pisał, że w A8 można szeregowo w nagrzewnice się wpiąć, bo elektrozawory nie zamykają małego obiegu.

Jak to szeregowo?... W obwód nagrzewnicy?
Chyba nie w same nagrzewnice bo te mogą być przez elektrozawory całkiem wyłączone z obwodu.

No właśnie tak jak marek750 napisał, chyba SenatorS8 wrzucał info, że elektrozawory albo puszczają obieg na nagrzewnice, albo je odcinają i płyn kierują od razu w powrót z nagrzewnic. Czyli w małym obiegu płyn krąży zawsze, niezależnie czy mamy ogrzewanie włączone czy nie.

W powyższej wypowiedzi użyłem skrótu myślowego, oczywiście chodziło mi o wpięcie szeregowo w obwód nagrzewnic, ale przed elektrozaworami a nie w same nagrzewnice;)
_________________
Four rings to rule them all
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3149
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2016-04-07, 11:37   

Ja ma podpięte przy grodzi równolegle i jest OK. Mam webasto.
_________________
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-04-07, 11:38   

Hmm wydaje mi sie w takim razie ze to duzo lepsze rozwiazanie niz laczenie rownolegle ..... (mowa o wpieciu szeregowym), bo jednak cały płyn z silnika (wszystko co pompa da) przeleci najpierw przez reduktor a potem dopiero trafi do nagrzewnicy. Tylko chyba trzeba by to puszczac srednica 20mm, tak jak jest fabrycznie bo rownolegle lecę na 17mm.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-04-09, 19:08   

Tak to ja pisalem.
Moim zdaniem lepiej miec szeregowo gdyz mamy pelny przeplyw i przez reduktor i przez nagrzewnice .
Obecnie mam problem zapchanej calkowicie prawej nagrzewnicy przez zbyt slaby przeplyw plynu bo jednak jest wybor albo nagrzewnice albo reduktor.
Modol elektrozaworow (powtorze) odpina tylko i wylacznie nagrzewnice z obiegu ale samego obiegu w wezach do modolu nie.Plyn albo idzie z modolu do nagrzewnic i spowrotem albo odrazu z modolu na powrot.
Modol zamyka nagrzewnice gdy wlaczymy LO z AC badz samo LO
 
 
Bugal 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic 4Hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-04-10, 09:54   

a jak jest wtedy z ogrzewaniem kabinowym?? Zgodnie z tym co napisałeś Senator - jeśli jest ogrzewanie kabinowe to pompka przy elektrozaworach powinna wspomagać pompkę webasto... Chyba że coś źle zrozumiałem.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-04-10, 10:42   

Pompka przy modole napewno dziala w trybie REST.
Webasto posiada swoja pomke obiegowa.
To czy klimatronik gdy pracuje Webasto zalacza pompke modolu jest mi obecnie niewiadome(jeszcze swojego Webasto nie uruchomilem na aucie)
W mojej opini uklad szeregowy ma w naszym przypadku wiecej pozytywow.
Praca Webasto i tak zagrzewa silnik i tak wiec uklad szeregowy parownika nic w tym nie zmieni.
Dla mnie slabym punktem ogrzewania kabiny sa rownolegle nagrzewnice,jednak nie widze innej prostszej metody rozwiazania ukladu.Moje auto ma LPG od 6 lat w rownoleglym podlaczeniu reduktora.I pojawil sie problem zapchanej nagrzewnicy przez oslabiony przeplyw plynu.
Na tygodniach bede to zmienial
 
 
Bugal 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic 4Hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2015
Posty: 17
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2016-04-10, 12:40   

Wiadomo - webasto ma swoją pompkę. Bardziej chodzi o to, że układ ogrzewania kabinowego bez włączenia pompki przy nagrzewnicach jest bez sensu (wg mnie). Innymi słowy - ogrzewanie kabinowe bez uruchomionej pompki przy module kompletnie nic nie da (ciepło i tak nie dotrze do kabiny). Pompka przy module nie działa tylko w trybie REST - jej praca jest uzależniona od tego jaką masz ustawioną temperaturę zadaną na klimatroniku. JA przy walniętej pompce przy module nie byłem w zimie w stanie zagrzać kabiny do temperatury wyższej niż 20 stopni (chyba, że jeździsz z obrotami około 3k wtedy główna pompa układu chłodzenia da radę przepchnąć płyn przez nagrzewnice).
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.