Autor |
Wiadomość |
siwyJarocin
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 6 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2016-01-07, 22:22
|
|
|
pewnie jest meksyk zeby sie do nich dostać.... |
_________________ 2 litry to może mieć karton mleka a nie silnik w samochodzie
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-07, 22:26
|
|
|
Ponoc nie ma dramatu no ale nie jest to lajcik. Poszukaj to znajdziesz troche info na forum |
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-01-07, 22:37
|
|
|
nie jest tak żle , ja to sam ogarnąlem w jeden dzień, musisz sie jedynie upewnić że cały układ chłodzenia jest szczelny i pompa obiegowa wraz z zaworami pracuje prawidłowo, no ale co z tego opisujesz to u mnie były podobne objawy i winne były nagrzewnice |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
siwyJarocin
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 04 Sty 2016 Posty: 6 Skąd: Jarocin
|
Wysłany: 2016-01-08, 22:24
|
|
|
Dzis mialem chwile i wyczailem ze jak jest pompa obiegowa i zawory to idą dwa przewody w stronę pasażera i wchodzą do nagrzewnicy i oba są cieple.a od strony kierowcy wchodzi jeden ten górny i jest zimny.... |
_________________ 2 litry to może mieć karton mleka a nie silnik w samochodzie
|
|
|
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-01-09, 22:08
|
|
|
pb41ns napisał/a: | u nas sa dwie nagrzewnice, ja bym obstawiał na ich zamulenie, przerabiałem to i wywalałem obie w celu ich odmulenia, nie masz pojecia co z nich wylatywało |
Wymontowałem nagrzewnice od strony schowka, i faktycznie wypłukałem z niej pełno czarnego syfu.
Nie wiem tylko jak zabrać się do tej od strony kierowcy, bo z tego co widzę to tam jest bardzo mało miejsca. Trzeba demontować te stelaże od kolumny ? |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2016-01-10, 18:23
|
|
|
no dokładnie, demontuj wszystko co w pobliżu a będzie znacznie lepiej dojść, tylko do płukania użyj roztworu z sody kaustycznej inaczej to nie ma sensu |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-01-10, 18:38
|
|
|
karols, może nowej nie będziesz musiał kupować po płukaniu środkami żrącymi. |
_________________
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-01-10, 18:49
|
|
|
Nagrzewnice wypłukane wszystkim co możliwe ale i tak trochę syfu zostało.
Wszystko już poskładane, i ogrzewanie wróciło
Generalnie to chyba najwięcej problemu sprawiło ponowne podłączenie nagrzewnic, bo te obejmy trudno nałożyć na króciec i wąż jednocześnie |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-01-10, 18:52
|
|
|
karols, co demontowałeś? ile czasu spędziłeś przy tym? |
_________________
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-01-10, 19:01
|
|
|
karol208 napisał/a: | karols, co demontowałeś? ile czasu spędziłeś przy tym? |
Od strony pasażera : schowek, stelaż za schowkiem, tunel do ogrzewania na nogi i boczek i wszystko praktycznie już jest na wierzchu
od strony kierowcy : również boczek , schowek nad nogami, tunel od ogrzewania na nogi i koło nagrzewnicy jest taki stelaż który łączy kolumnę z pedałem i karoserią
zdemontowanie i montaż zajął mi około 2h, a płukanie tego to już zależy czym, ja spędziłem przy tym ok 3h. Ogólnie myślałem że będzie gorzej, ale tragedii niema |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-01-11, 12:00
|
|
|
Płukanie nagrzewnic robiłem nie dalej jak 2 tygodnie temu w aucie brata. Robilismy to bez demontażu samych nagrzewnic bo nie ma takiej potrzeby. Tą od pasazera plukalismy odlaczajace weze miedzy sterownikami a wiatrakiem a ta od kierowcy od strony serwa.
Nasza metodyka byla taka - najpierw podlączylismy do nagrzewnić wąż połączony z kranem przy zlewozmywaku. Puściliśmy ciepłą wodę i przepłukalismy nią obie nagrzewnice w kierunku przeciwnym do kierunku przeplywu plynu. Potem powtorzylismy to dla kierunku zgodnego z kierunkiem przeplywu (masa syfu wyleciala). Potem zalaliśmy obie nagrzewnice zagotowanym octem i zostawiliśmy na 2 godziny. Potem ponowiliśmy płukanie w dwóch kierunkach. Na koniec wlewaliśmy jeszcze gorącą wodę i przepychaliśmy ją sprężonym powietrzem (woda + cisnienie ze sprezarki jeszcze troche syfu dodatkowo z nagrzewnic wywalila). Auto grzeje teraz jak zle ale dodatkowo zostały wymienione zawory i pompka obiegu oraz poprawione podłączenie webasta (bo ktoś się tak podłączył w układ wodny ze ogrzewanie całe porypal) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-11, 22:21
|
|
|
Tak czy owak z czasem skończy się to wymianą.
Ogólnie syf robi się po przez degradację płynu w układzie, kiepskiej jakości płynu, nie wymienianie płynu itp jak i lanie samej wody która powoduje za kamienienie układu chłodzenia.
Miałem francuza i wiem co piszę. Tam nagrzewnice płukało się często. Po dwóch latach wymiana i na drugi rok już kiepskie ogrzewanie było.
Z kolei tam był inny też problem ponieważ blok który był z żeliwa korodował i zabijał wąskie kanaliki nagrzewnicy.
Nasze układy są alu więc bardziej obstawiałbym jakość płynu i jego zaniedbanie. Nie twierdze, że Wy posiadacze aut nie dbacie o to ale czy ktoś to wcześniej robił
Jedynym wyjściem może być całkowite przepłukanie układu. Dlaczego? Ponieważ ten syf nie jest tylko w nagrzewnicy ale krąży sobie po całym układzie, osadza się na ściankach bloku, głowic itp.
To też dobrym wyjściem z sytuacji jest rozłączenie podstawowych trzech elementów którymi są silnik, chłodnica, nagrzewnica.
Każdy z nich przepłukać osobno i wtedy będziemy mieli jakąś pewność.
Dobrze, że kolega poradził sobie z problemem lecz kto wie co przyniesie następna zima. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
karols
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 29 Sty 2014 Posty: 80 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2016-01-12, 09:47
|
|
|
ernesto napisał/a: | Tak czy owak z czasem skończy się to wymianą. |
Dokładnie. Ja podczas płukania widziałem że i tak wszystkiego z niej nie wypłuczę. Dwóch ostatnich żeberek w jednej z nagrzewnic nie udało mi się wypłukać, bo nadal nie grzeją. Także gdy sytuacja się powtórzy, to czeka mnie wymiana.
A tak z ciekawości to ktoś już kupował nowe nagrzewnice i jaki był koszt ? Bo przeglądając stronki z częściami, to nie mogłem znaleźć takiej jak ja mam : http://allegro.pl/audi-a8...5903134573.html
A z nowych to są tylko z bocznym podłączeniem : http://www.iparts.pl/czes...-v15610017.html |
|
|
|
|
pioteros
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36 Dołączył: 21 Sie 2015 Posty: 106 Skąd: Siedlce
|
Wysłany: 2017-01-19, 18:13
|
|
|
czy ktoś może zaznaczyć kierunek przepływu cieczy na wężach przechodzących przez gródź ? |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2017-01-19, 18:31
|
|
|
Wąż niżej, od kierowcy to zasilanie, czyli płynie nim od silnika do nagrzewnicy, a ten wyżej, od pasażera to powrót. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
|