Autor |
Wiadomość |
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2016-01-06, 00:36 [D2 98 4.2PB/LPG
] Nie odpala!
|
|
|
witam. Mój problem wygląda następująco: auto było użytkowane codziennie, ale ostatnio stało przez 3 dni i po tej przerwie odpalam, ładnie od razu silnik sie uruchomił po 3 min zgasł i teraz nie mogę go odpalić. Auto posiada inst. lpg i próbowałem odpalić go w trybie awaryjnym na lpg ale też bez efektów. Rozrusznik ładnie kreci czasem coś się odezwie prawie jakby chciał załapac ale nie odpala. Dodam jeszcze że brak błędów i na próbe zmieniłem też moduły od kumpla a8 ale dalej nic... Macie jakieś pomysły??? |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-06, 07:19
|
|
|
A jak z paliwem w zbiorniku ? Może w tam mrozy gdzieś woda złapała w układzie ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Satyavan
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: 5HP-19 CJT
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 25 Lip 2015 Posty: 45 Skąd: Konin
|
Wysłany: 2016-01-06, 08:14
|
|
|
Ile benu w baku ? Zrób dolewkę chociażby 5l. |
_________________
|
|
|
|
|
Mc_Abra
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 22 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 2016-01-06, 09:54
|
|
|
Pisze kolega, że awaryjnie próbował odpalić na gazie, więc nawet gdyby było benzyny 0 w baku, lub nie działała pompa samochód powinien zapalić na gazie.
owszem przy takiej temperaturze będzie kulał na początku na gazie, ale powinien zapalić.
Jak nie odpala coś z elektryką.
Może jakiś wąż od mrozu sparciał, pękł i ma za dużo powietrza, ale dziwne, żeby w ogóle nie zaskoczył.
Nie wiem, przy jakim mrozie próbowałeś go odpalić, jak przy sporym, może przyłapało reduktory albo dysze i na gazie też nie chce zaskoczyć. |
_________________ Gość when was the last time you just went for a drive? |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-01-06, 10:43
|
|
|
Bez vagowania to wróżenie z fusów. może być setki rzeczy, immo, czujnik wału, wałka, rozrzą, pompa paliwa |
_________________
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-06, 10:53
|
|
|
kolaga napisał że brak błędów, choć bardzo to dziwne! Przy takim objawie cos powinno wyjść chyba że vagował go przed usterką |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-01-06, 10:56
|
|
|
Czasami sie skrzaczy czujnik wału lub jego kabel i umarł z butów,błedów brak. Ja miałem tak. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-06, 11:06
|
|
|
U kolegi jest podobnie, zero reakcji, nic. błędów też brak.
Sprawdź czy jet iskra
Sprawdź czy paliwo dociera do listwy wtryskowej
Sprawdź czy napięcie dochodzi do wtryskiwaczy
Vag prędkość obrotowa silnika podczas kręcenia. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2016-01-06, 11:07
|
|
|
martin_rs4, niedoczytałem (przeoczyłem)
Jaka instalacja LPG. W niektórych jest brak odpalania awaryjnego bądź są limity na ich wykonanie.
Sprawdź czy do listwy dochodzi paliwo.
Czy jest iskra, czy vag widzi obroty silnika ew czy obrotomierz coś pokazuję przy odpalaniu |
_________________
|
|
|
|
|
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2016-01-06, 12:29
|
|
|
Paliwa miałem prawie pół zbiornika, ale jeszcze dzisiaj dolałem 15l. Próby odpalanaia robiłem przy -10. Podpinałem dzis kompa i wyskoczyły mi dwa błedy 18010 i 16502 ale to odpinałem czujnik i akumulator mi padł od kręcenia. Przy próbach odpalania obrotomierz od czasu do czasu się podnosi. Iskre spr i jest. Paliwo też spr czy dochodzi i też dochodzi tylko że przy odkręcaniu na początku leciało paliwo z powietrzem teraz już tylko paliwo. Instalacje gazową mam staga 300plus wtryski hanna reduktor gold i mam odpalanie awaryjne. |
|
|
|
|
|
|
|
Mc_Abra
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mirek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 10 Kwi 2015 Posty: 22 Skąd: Silesia
|
Wysłany: 2016-01-06, 12:50
|
|
|
Błąd 18010 może być od aku,
16502 czujnik g62 high input, ja mam to samo u siebie, błąd 16500 cały czas, ale silnik odpala, pracuje normalnie, tylko temp. cały czas ok 60 stopni i pali 25 litrów Czujnik kupiłem nowy za 12 PLN, nie mam kiedy wymienić.
Jak nie chce zaskoczyć ani na gazie ani na benzynie sprawdził bym czujnik położenia wału.
Dziwne, że błędu nie wywala... |
_________________ Gość when was the last time you just went for a drive? |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-01-06, 13:31
|
|
|
18010 P1602 465A Sterownik ECM - niskie napięcie zasilania z akumulatora (terminal 30)
Wyrzuca w momencie kiedy napięcie na akumulatorze spadnie poniżej jakiejś granicy. Dodatkowo pojawia się na FIS-ie ikona żółtego akumulatora.
Aku do pełnego naładowania.
16502 P0118 4076 Czujnik temperatury płynu chłodzącego ECT- wysokie napięcie
Do sprawdzenia czy ponownie nie wyskoczy ten błąd. Uszkodzony czujnik może powodować problemy z paleniem na zimnym.
lukas08 napisał/a: | Przy próbach odpalania obrotomierz od czasu do czasu się podnosi. |
To ewidentnie problem ze słabym akumulatorem, niskim napięciem, słabą masą na silniku itp
lukas08 napisał/a: |
Paliwo też spr czy dochodzi i też dochodzi tylko że przy odkręcaniu na początku leciało paliwo z powietrzem teraz już tylko paliwo. |
Ja bym podgrzał listwę wtryskową benzyny lub ją zdemontował do celów sprawdzenia czy nie przymarzły wtryskiwacze.
Skoro leciało powietrze mogła zrobić się wilgoć w układzie która podłapała wtryski.
Dla świętego spokoju podniósł bym listwę do góry i dał na rozruch. Wtedy będziesz miał pewność, że paliwo dociera do komory spalania i czy wtryski pracują prawidłowo. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
lukas08
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Dołączył: 03 Mar 2011 Posty: 33 Skąd: małopolskie
|
Wysłany: 2016-01-06, 15:22
|
|
|
Błędy o których pisałem po wykasowniu już sie nie pojawiają.. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2016-01-06, 16:08
|
|
|
lukas08 napisał/a: | Błędy o których pisałem po wykasowniu już sie nie pojawiają.. |
no bo jak skasujesz to dopoki nie odpalisz silnika tak dlugo bledow nie bedzie |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-01-06, 16:41
|
|
|
nie koniecznie
ale zazwyczaj tak jest
świecę wykręć i obacz czy jest mokra czy jest iskra
bo jeśli paliwo jest podawane i iskra jest to jak nie zapala to usterka mechaniczna |
|
|
|
|
|