|
Autor |
Wiadomość |
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-05-23, 16:06 [D2 98 4.2PB/LPG
] Szarpnięcia budą na LPG
|
|
|
Witam,
Problem jaki mnie irytuje od dłuższego czasu, objawia się tym, że podczas gorących dni (dziś np 30 C), podczas postoju w korku na D, R, lub podczas jazdy na niskich obrotach (przy przyspieszaniu), silnik potrafi zatrząsnąć budą. Są to takie pojedyncze uderzenia.
Byłem oczywiście u gazownika (instalacja 1 rok, stag 300 2x silver, wtryski baracuda), stwierdził ,że to wina którejś cewki.
Objawy NIE występują w najmniejszym stopniu na benzynie.
Ponieważ dał mi sprawną cewkę na wymianę, po kolei wymieniałem każdą cewkę na tę sprawną. Wydawało mi się 3 dni temu, że trafiłem bo objawy ustąpiły (temperatura wtedy około 20C), dziś jednak przy tym upale znowu szarpie budą.
Nie występowało to podczas chłodniejszych dni, jak i podczas opadów śniegu czy deszczu.
Wydaje mi się, że to kwestia regulacji LPG, ale ja się na tym nie znam.... jakieś sugestie?
aaa.. najważniejsze na kompie nie wywala błędów!..... |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-23, 17:30
|
|
|
Po pierwsze masz złom instalke bo poza wtryskami nic tam ciekawego nie ma jakies silvery pewnie nie dają juz rady w v8 więc zmien gazownika bo cie oszukuje. ten stag się nadaje tylko do muzeum i gazownika-historyka |
|
|
|
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-05-23, 17:38
|
|
|
Małe sprostowanie Stag 300+
Reduktor: 2x kme silver |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-23, 18:09
|
|
|
Do v8 się daje 2x gold nie silver. |
|
|
|
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-05-23, 18:42
|
|
|
Hm gaziarzem nie jestem, stwierdził, że spokojnie da radę 2x silver... i śmiga, śmigało ładnie, ciągnie na full, na autobahnie 250 zł na liczniku bez problemu. Tylko w upalne dni to szarpnięcia budą. Jutro odstawię do nich auto, niech nie wciskają kitu, że cewki bo chociaż minimalny objaw powinien być na PB? |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-23, 18:46
|
|
|
Masz gaz do kitu więc nie oczekuj że ci go naprawią. Może i ci leci ale albo podpiera się PB albo wypalasz zawory. |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-05-23, 20:02
|
|
|
Sprawdź okolice głowicy po stronie kierowcy z tyłu czy nie ma przypadkiem oleju.
Masz tam taki dekiel, pod nim jest czujnik Halla i jeszcze jeden jest na łączeniu skrzyni i silnika.
Możliwe, że podcieka tam olej.
Możesz też spróbować wyczyścić kontaktem wszelkie połączenia elektryczne: kostki, piny, złączki.
ajaxdg napisał/a: | najważniejsze na kompie nie wywala błędów! |
Jest to zbyt sporadyczne wypadnięcie zapłonu które nie odnotowuje ECU.
Zerknij do świec jeszcze, jeśli nie wymieniałeś to czas na ich wymianę, najlepiej jedno-elektrodowe.
ajaxdg napisał/a: | niech nie wciskają kitu, że cewki bo chociaż minimalny objaw powinien być na PB |
To może być cewka, świeca, moduł, fajka cewki
Sprawa wygląda następująco, że do instalacji gazowej inaczej mówiąc do tego paliwa układ zapłonowy musi być sprawny w 100%
Dlaczego ? Ponieważ na benzynie auto będzie chodziło poprawnie ale gaz ma bardzo duże wymagania jeśli chodzi o zapłon. Jesli będzie przebicie lub słaba iskra to pierw ujawni sie to na gazie niż na benzynie.
Dlatego zawsze to po montażu instalacji, zalecali wymianę świec, przewodów itp podzespołów układu zapłonowego.
To też nim czepisz się lpg to sprawdź dokładnie stan układu zapłonowego. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-23, 20:04
|
|
|
LPG i tak do poprawek. Ja bym zaczał od tego. |
|
|
|
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-05-23, 20:17
|
|
|
Świece, no już troszkę mają denso ok 10 tysięcy na nich zrobiłem, fajki wyglądają na idealne. Wymontowałem każdą fajkę i świecę.
Dziwne jest to, że np przy +15 na dworze pracuje idealnie... zobaczę jeszcze za tą głowicę jak mówisz z tyłu silnika. Chociaż nigdy nie miałem problemów z odpalaniem, zawsze od strzała
A z instalacjąco jest do poprawy? bo te reduktory powinny starczyć na wiele większą moc. Tak samo stag 300 plus
Aaa i czy jest jakaś metoda sprawdzenia cewek zapłonowych? Bo znajomy elektryk sprawdził cewki, podpinając auto do kompa i stwierdził, że brak błędów czyli cewki dobre - amator |
_________________
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-05-24, 08:45
|
|
|
Jakie znowu LPG do poprawy Maciek .....
Reduktor KME Twin to są dokładnie fabrycznie sklejone ze sobą dwa KME silver więc instalacja jaką ma (na barracudach i z dwoma silverami) spokojnie powinna ogarniać temat bez żadnych poprawek oprócz strojenia zapewne. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-24, 10:38
|
|
|
To dlaczego Wojtku tak czesto nie daja rady? Cos musi być na rzeczy z tymi starszymi silverami bo dziś nie wiem co produkują.
Niedawno miałem w PL 1.8T seria na silverze i ewidentnie nie dawał rady stad problemy z autem. odesłałem do poprawki... Mnie uczono że goldy się pakuje do V8 4,2 bo silverki maja jakies zadyszki i tylko do spokojnej jazdy |
|
|
|
|
ajaxdg
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: Audi A8 D2 AKG
Wiek: 40 Dołączył: 28 Mar 2015 Posty: 33 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2016-05-25, 14:04
|
|
|
Sprawa raczej wyjaśniona dzięki gaziarzom którzy zakładali mi instalacje.
Po przełączaniu kolejnych wtrysków LPG na PB, szarpania zanikały. I tak wyszło, że pada cewka 1,5, 8... Po wymianie powinno być ok |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Prywatność. |
|
|