Autor |
Wiadomość |
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-05-07, 15:05 [S8 D2 99 LPG
] Uszczelka pod głowicą?
|
|
|
Witam. Niedawno pisałem o problemach z rosnącą temperaturą (Ok 95 stopni na liczniku, na vagu pewnie ok 100) podczas wyższych prędkości i przyśpieszeń. Mam w związku dwa pytania. Czy pojawiające się bąble (bardzo małe, znikome wręcz) w zbiorniczku płynu chłodniczego zaraz po odpaleniu zimnego silnika zawsze oznaczają upg? Na gorącym wolałem nie otwierać i nie zaglądać z wiadomych względów. I drugie pytanie tj czy węże z płynem chłodniczym idące do reduktorów mogą znajdować się powyżej poziomu płynu w zbiorniczku bo u mnie tak są zainstalowane i nie wiem czy nie powoduje to zapowietrzania układu chłodzenia. Z góry dziękuje za jakiekolwiek wskazówki. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|
|
|
kmicic-lt
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Leszek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 4 razy Wiek: 44 Dołączył: 25 Paź 2011 Posty: 386 Skąd: 3-miasto/Oslo
|
Wysłany: 2016-05-07, 15:32
|
|
|
Raz dobrze odpowietrzony uklad nie powinien sie zapowietrzac, nie wazne czy te weze masz ponad zbiorniczkiem - przeciez zaworki odpowietrzajace tez masz ponad zbiorniczkiem plynu.
Plynu chlodniczego dolewasz ?? |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-05-07, 15:38
|
|
|
Płyn od max do minimum spada w ok pół roku. Podczas jazdy w mieści w korkach jak temp wychyla sie ponad 90 stopni to po sklejeniu wiskozy natychmiast wraca na pion. Jednak podczas ostatniej trasy gdzie prędkości miałem ok 200 kmh to pierwszy raz mi się zdarzyło żeby temp urosła do ok 95 stopni. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-05-07, 19:52
|
|
|
termostat wymieniałes? |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-05-07, 23:11
|
|
|
Nie ale chcę go wymienić w tym tygodniu razem z pompa wody tylko muszę znaleźć mechanika który nie popsuje rozrządu bo mój magik od vaga nie nawidzi lpg i z tego powodu nie tyka się silnika w moim audi |
_________________ xyz |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-07, 23:12
|
|
|
przecie LPG nie ma nic do rozrzadu |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-05-08, 17:56
|
|
|
tylko nieraz przy rozrządzie trzeba pol instalacji lpg rozebrać |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-05-08, 20:45
|
|
|
Do wymiany rozrządu u mnie nie trza niczego rozbierać. Ewentualnie wypiąc listwy wtryskowe bo siedza na osłonie silnika. |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-05-12, 19:51
|
|
|
Nowe info. Pojeżdziłem z vagiem i temperatura utrzymuje się w czasie dynamicznej jazdy w granicach 98-102 stopnie. Wskazówka na ogół stoi na 90. Zauważyłem, że temperatura rośnie podczas przyśpieszania i szybkiej jazdy ale po zatrzymaniu się spadała nawet do 96 stopni. Następna rzecz jaką zauważyłem to np jadąc 70 kmh na szóstym biegu to temperatura wynosiła ok 100 stopni, natomiast jak utrzymywałem tę samą prędkość na trzecim biegu to temperatura dość szybko malała do 96 stopni. Węże od chłodnicy miękie. Wygląda ogólnie to na nie wydajną pompę. Za wszystkie spostrzeżenia będe bardzo wdzięczny. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2016-05-12, 21:05
|
|
|
A moim zdaniem załozony termostat ze zbyt wysoka temp otwarcia. Ori ma 82'C a po katalogach mozna kupic 87'C i wtedy sie grzeje motor. Układ nieco oszukuje bo licznik z uporem maniaka wisi na 90'C - taka konstrukcja. Po przekroczeniu setki zaczyna pokazywac prawidłowo. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-05-12, 21:12
|
|
|
No właśnie zamówiłem behra 82 stopnie bo prawie wszystkie zamienniki są na 87. |
_________________ xyz |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-05-12, 21:55
|
|
|
pavel44 napisał/a: | Pojeżdziłem z vagiem i temperatura utrzymuje się w czasie dynamicznej jazdy w granicach 98-102 stopnie. Wskazówka na ogół stoi na 90 |
To typowe oszustwo koncernu VW tak samo jest z mniejszymi temperaturami. Auto ma siedemdziesiąt pare stopni a wskazówka jest już prawie na 90. Wskazania na zegarze nie są w 100% wiarygodne i są jedynie poglądowe. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-05-12, 22:43
|
|
|
ernesto w 100 % racja. Jednakże jak cały czas wskazówka stała w pionie i ni stąd ni zowąd zaczęła sie wychylać to chyba trzeba się zainteresować się tematem żeby jeździc ze spokojnym sumieniem |
_________________ xyz |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-05-13, 14:39
|
|
|
Z termostatem jest jeszcze jedno oszustwo.
Ori lub markowy ma wieksza srednice talerzyka .O ile niepamietam.Ale powierzchniowo to jest okolo 20% wiecej. |
|
|
|
|
|
|
|
pavel44
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: s8 d2
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 29 Maj 2014 Posty: 219 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 2016-05-13, 16:16
|
|
|
jeden termostat i ile zawiłości a co zresztą części |
_________________ xyz |
|
|
|
|
|