Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB/LPG ] Telepanie silnia na wolnych obrotach  
Autor Wiadomość
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-04-13, 16:22   [D2 98 4.2PB/LPG ] Telepanie silnia na wolnych obrotach

Cześć wszystkim. Mam dość irytujący problem.

Na wolnych obrotach na P N lub D oraz R czuć drgania i telepania silnika. Problem jest już od roku ale się nasila. Czasami tak go przydławi, że obroty spadną o 200 rpm. Wg. Vaga przy telepaniu spadają cały czas o około 50 rpm. Oczywiście nie ma błędów z wypadającymi cylindrami. Rzecz nasila się na gazie.

W tej sprawie już zrobiłem:
- dwukrotna wymiana świec na nowe (NGK potem denso)
- podmiania na każdym cylindrze cewki na inną i odpalanie auta (kupiłem jedną cewkę i podmieniałem)
- fajki na świece są nowe

Da się z tym jeździć ale skoro mam V8 pod maską to mam mieć aksamitną pracę a nie kulejącą kozę. Ernest radził mi uszczelnić dolot - będę na pewno to robić. Czy macie jakieś inne sugestie?
_________________
I`m the LPG master
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-17, 08:16   

Emil trzeba sprawdzić wszelkie gumy na dolocie, przeczyścić przepustnicę i silniczek krokowy. Obadać wszelkie podciśnienia i zrobić test dynamiczny przepływki.
<onie> byłem w Kielcach w czwartek cały dzień, szkoda, że się nie zgadaliśmy.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-04-17, 11:31   

Cytat:
Rzecz nasila się na gazie.


Skoro na gazie tak jest to tutaj zacznij szukać przyczyny. W jakim stanie są:
A. Reduktor,
B. Wtryski,
C. Filtry FC i FL.
D. Diagnostyka LPG?

Na pewno podpowiedzi Erniego pomogą. Sprawdzałeś jak się auto na samej PB zachowuje? Odłacz LPG i posmigaj za samej PB.

Jesi reduktor będzie nieszczelny i puszcza bąki podciśnieniem to tez ci będzie telepac :]
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-04-17, 19:38   

Szkoda szkoda, bo masz więcej pojęcia o tych statkach jak ja, to może być coś więcej powiedział - mogę ewentualnie się do Ciebie przelecieć jak być miał chwilkę czasu :)

Na benzynie pracuje kulturalniej, jednak czuć drgania i takie leciutkie telepnięcia. Jedynie co robiłem przy gazie to wymieniłem filtry i niby diagnoza ale to taka że chłop który to obsługiwał, powiedziałże błędów nie ma.
_________________
I`m the LPG master
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-04-18, 04:33   

Nie to żebym Cie martwił, ale ja to wyeliminowałem dopiero po półtorarocznym okresie poszukiwań usterki. Na dzień dobry to skasuj błędy (żeby wyzerować korekty długoterminowe - skasuj je nawet jak bledow nie masz w sterowniku) pojezdzij na benzynie i zobacz co sie dzieje jak Marcin radzi. Jak dalej telepie, to najpierw sprawdz szczelność gum dolotowych jak Ernest radził, a potem gumy przy ezektorze (cały ten pająk podciśnień włącznie z tą częścią co idzie do serwa). Potem musisz zerknąć na odmy, szczególnie te które wychodzą pod kolektorem ssącym od strony grodzi (bo ta z przodu nie jest ladnie widoczna i od razu widac czy jest szczelna). Jak to wszystko posprawdzasz to zerknij na krocce na dole kolektora ssacego (rurki od ezektora sa tam podpiete) i sprawdz czy ten wąski przewod od odmy czasem nie sparciał i czy wąż od odprowadzania par paliwa też gdzies nie popękał, to wszystko jest na dole kolektora ssącego od strony grodzi po stronie pasazera. Dodatkowo trzeba sprawdzić z przodu zestaw podcisnień i zawor zwrotny ten ktory wychodzi do gruszki do zmiennej geometrii dolotu. Tam tez czasem cos padnie i lewizna idzie, tym bardziej ze z tego miejsca lecą podcisnienia do akumulatora cisnienia na podluznicy kierowcy a tam latwo te przewody sie przecieraja.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-18, 08:11   

Niestety ja też długo z tym walczyłem. Ale o wiele dłużej niż Bugi
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-04-18, 08:44   

Błedy tyle razy kasowałem że już nawet nie liczę + do tego jazda na samej benzynie. Pamiętam że jak zmieniłem świeczki na denso, przez jakieś 100 km jazdy silnik pracował w miarę równo. Mam właśnie zamiar rozebrać dolot w drobny mak i kupić potrzebne uszczelki. Ostatnio nawet tak mam, że jak się przełączy na zimnym silniku na gaz, to gaśnie. Odpalam drugi raz i wtedy czasem załapie - może szczelność równych podciśnień na gazie ma wpływ. A może być powodem któryś cylinder i problem z jego kompresją?
_________________
I`m the LPG master
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-04-18, 09:28   

A grzebał ktoś przy przepustnicy ostatnio ?
Jak skrzynka pracuje?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
emilus143 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Emil
Jeżdzę: S8 D2, 90 B2
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Wrz 2014
Posty: 462
Skąd: Kielce
Wysłany: 2016-04-18, 09:29   

Przepustnica nie była ruszana odkąd sprowadziłem auto. Skrzynia to tak jak u Ciebie lubi szarpnąć przy zmianie biegu - mówiłeś naet kiedyś że winny jest dolot bo zlałeś to wd-40 - liczę, że skrzynia po tym zabiegu się uspokoi.
_________________
I`m the LPG master
 
 
pioteros 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-05-12, 20:20   

podepne sie pod temat

auto generalnie smiga na PB i LPG, nie ma jako tako problemow, denerwuje mnie natomiast poszarpywanie, o ile w czasie jazdy jest to bardzo slabo wyczuwalne, o tyle na N po lekkim przygazowaniu silnik ewidentnie szarpie, traci swoja kulture

bledow brak, na PB i LPG jest to samo, dokladnie sytuacja wyglada tak

bieg N, delikatnie przygazowka do 3tys obr w czasie ktorej czuc ze troche nierowno pracuje, po puszczeniu gazu kiedy silnik schodzi z obrotow na LPG kontrolka od gazu zaczyna mrygac jakby chwilowo przelaczal sie na PB w momencie kiedy zamkniete sa wtryski

jakies pomysly ? moze ktos mial podobnie

jedyne co bylo ruszane, wymienione, jeszcze przed montazem LPG to swiece, kupione troche budzetowe ale chyba ok - BOSCHe 0242240591
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-12, 21:18   

Podłacz vaga sprawdx błedy,jakie masz LPG?
 
 
pioteros 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: 5HP24
Zasilanie: PB
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 4.2 ABZ
Wiek: 36
Dołączył: 21 Sie 2015
Posty: 106
Skąd: Siedlce
Wysłany: 2016-05-12, 21:21   

napisalem ze nie ma bledow, nic potecnjalnie zlego sie nie dzieje mocy tez nie brakuje, tym bardziej ze na PB tez to wystepuje

mam staga qmaxa na KME Twinie i barracudy 130stki
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-12, 21:24   

No może nie sprecyzowałem. Bledow brak ale liczniki wypadania zapłonów moga pokazywac i jakie masz korekty kanał 10 i 11,wskazania przepływki czy sa w normie i praca sond czy pracuja ok czy grzałki hasają.

Mi sie jednak wydaje że Qmaxa masz nieogarniętego bo to dośc nowy wynalazek i dopiero się na nim uczą. lata ci po OBD?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2016-05-12, 21:57   

no i co ja tez juz walcze z telepaniem na wolnych :/

reduktor wymieniony, ale wali bledami tylnich sond i ubogiej mieszanki sporadycznie....pojedzilem na PB przez dwa dni (i 150zl poszloooooo <cicho> ) i generalnie jest ok. bardzo delikatnie telepie na rozgrzanym silniku, mozna tym zyc, bledow nie ma. Dzis polatalem na gazie i jutro zVAGuje drania i zobacze....

obstawiam nieszczelny trysk LPG, tylko Apo jak sprawdzic szczelnosc tego trysku BRC?

Za dwa tygonie czyszcze caly dolot, ssak na czesci do przeczyszczenie i uszczelnienia, i zobaczymy....

i znow cos.... <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-05-12, 22:02   

no jak to jak? odłacz węzyk i psiuknij jakiegos piankowego do szyb w dysze i popatrz. u zakera znalazłem tak jedna listwe na wykończeniu ale nie BRC.

tylne sondy to ja polecam wywalic z systemu :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.