Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Nabytek w cenie roweru - Akcja Reanimacja  
Autor Wiadomość
Scorpionmotors 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Aut
Zasilanie: PB
Imię: Mikołaj
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 4
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2018-11-23, 07:47   [D2 98 4.2PB ] Nabytek w cenie roweru - Akcja Reanimacja

Witam,

Jestem nowy na forum. Wieczorami trochę siedzę w mechanice.
Nabyłem okazyjnie w (cenie roweru z biedronki) A8 D2 z 1998r. samochód stał w wilgotnej stodole ok 6 lat. No i mam z nim atrakcje z czego najważniejsza jest taka że samochód po takim postoju rzucił palenie i nie ma ochoty zupełnie podjąć współpracy.
-Pompa podobno była robiona (VDO), ciśnienie na listwie jest (nie mierzyłem ile) podnosiłem listwę wtryski psikają otwierają się. Dolałem jej 40l benzyny tak na wszelki wypadek.
-Sprawdziłem iskrę na czterech garach (po dwóch na stronę) iskra jest słaba ale coś mryga. ----Jakąś kompresje trzyma (nie mierzyłem).
-Zmieniłem czujnik położenia wału (uwaga pasuje od opla wystarczy spiłować kołnierz) pokazuje obroty na komputerze w trakcie kręcenia rozrusznikiem normalnie.
-Czujnika wałka nie jeszcze nie sprawdzałem i chyba nie za bardzo wiem jak.

Samochód był zawilgocony. W wtyczkach do ECU styki poczyściłem. Kluczyk nadaje sygnał do imo sprawdzone w zakładzie który tym sie zajmuje.
Samochód nawet nie zagaduje nic. Rozrusznik kręci kręci i cisza. Kody błędów z chińskiego delfina ds150 pod postem.
Pomóżcie proszę, mi skończyły sie pomysły.
Nie chce skazywać tego krążownika na żyletki.

Kody:
-01176 Kluczyk nieprawidłowy / Sygnał zbyt niski / Nieciągły
-00771 Czujnik poziomu paliwa / Zwarcie z biegunem dodatnim lub obwód przerwany / Stały (odpięty jest czujnik po grzebaniu przy pompie)
-18010 Zasilanie (30) / Nieciągły
-16486 Sygnał z przepływomierza powietrza za niski
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-11-23, 08:22   

Scorpionmotors,

Zanim dołączysz do klubu A8, powinieneś regulaminowo przedstawić się i przywitać w dziale Powitań
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Scorpionmotors 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Aut
Zasilanie: PB
Imię: Mikołaj
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 4
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2018-11-25, 10:58   

Sorki byłem świecie przekonany że już to zrobiłem, ale teraz nadrobiłem zaległości. :) także cześć wszystkim raz jeszcze. Wracając do tematu, macie jakieś pomysły co to może być?
 
 
Lechu 
Moje A8



Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tipronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Xxx
Jeżdzę: D2
Pomógł: 5 razy
Wiek: 38
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 666
Skąd: wielkopolska
Wysłany: 2018-11-25, 13:19   

Nie mruga Ci immo podczas odpalania ?
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-11-25, 13:53   

jak ma iskrę i paliwo i sprawny mechanicznie to odpali .
Świeczki mokre od paliwa ?
 
 
Truten 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 51
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-11-25, 20:20   

Jak już udało się odkręcić świece to zmierz koniecznie kompresję. Od tego zazwyczaj wypada zacząć diagnozę silnika. Ponadto da ci to obraz kondycji silnika. Manometr pożyczysz u znajomego mechanika lub kupisz jakiś tani do 100zł - jak grzebiesz w mechanice to i tak ci się przyda raczej prędzej niż później. Nie pozostaje ci nic innego jak metoda eliminacji. Bez sygnału z przepływomierza i tak raczej powinien odpalić.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-11-25, 21:37   

po co to ?
wystarczy coś wepchać jakąś i jak wypcha to już odpali
to nie traktor tutaj wystarczy 06-07 czyli każdy trup
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 39
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2018-11-25, 21:58   

pepi napisał/a:
po co to ?

wystarczy coś wepchać jakąś i jak wypcha to już odpali

to nie traktor tutaj wystarczy 06-07 czyli każdy trup


pepi, weź to teraz przetłumacz <faktycznie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Marcin1981 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 42
Dołączył: 04 Lip 2011
Posty: 313
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-11-25, 22:16   

Pepi mówi o ciśnieniu na cylindrach .jeżeli jest iskra i paliwo to musi zagadać ,jestem tego samego zdania.
 
 
szary824 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Ariel
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 4 razy
Wiek: 41
Dołączył: 01 Sty 2017
Posty: 119
Skąd: Berlin
Wysłany: 2018-11-25, 22:27   

Marcin1981 napisał/a:
Pepi mówi o ciśnieniu na cylindrach .jeżeli jest iskra i paliwo to musi zagadać ,jestem tego samego zdania.


To czemu nie gada? :)
 
 
Scorpionmotors 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Aut
Zasilanie: PB
Imię: Mikołaj
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 34
Dołączył: 27 Wrz 2018
Posty: 4
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Wysłany: 2018-11-25, 22:56   

No i to jest dobre pytanie czemu ona nawet nie zagaduje. Jutro będące miał wolne stanowisko to powalcze z nią. Wczoraj wpadł mi z powrotem chiński vcds, zobaczymy co on pokaże. Co do immo nie pamiętam jutro sprawdzę, ale pompa kręci iska jest więc chyba to nie to. Manometr zabrał mi wspólnik jak się rozstalismy. Czekam na dalsze "tropy" tej zagadki A8 może ktoś ma pomysły jeszcze jakieś?
 
 
Truten 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Oliwier
Jeżdzę: D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 43
Dołączył: 29 Kwi 2017
Posty: 51
Skąd: Zamość
Wysłany: 2018-11-26, 10:22   

Też nie bardzo zrozumiałem post użytkownika pepi ale pewnie chodzi o to, że jak ma 6-7 atm to odpali. No to musiałby być naprawdę trup ale rzeczywiście przy takim ciśnieniu coś się powinno odezwać.
Niemniej jednak nawet 6-7 atm nie da się zmierzyć wpychając palucha czy szmatę w otwór świecy. A przestawienie faz rozrządu o kilka ząbków da inną kompresję niż dobrze ustawiony rozrząd. Scorpionmotors skąd wiesz, że auto trzyma kompresję skoro nie była mierzona? Tak samo ciśnienie na listwie - nie jest to wcale takie trudne do zmierzenia wpinasz trójnik z zegarem przed listwę i masz wynik. Tak przy okazji odpowiednie ustawienie faz rozrządu można też najprawdopodobniej zweryfikować w podglądając wartości w blokach.
Czujniki położenia wału korbowego i wałka rozrządu zmierzysz prostym multimetrem tylko musisz znać wartości oporu czujników które są cewkami i napięcia prądu zmiennego generowanego podczas kręcenia silnikiem. No niestety ale mechanika wiąże się z pomiarami i czasem potrzebne są jakieś proste przyrządy pomiarowe.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 39
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-11-26, 15:47   

Sprawdź podłączenie modułów zapłonowych, może ktoś odwrotnie podpiął wtyczki i nie daje iskry wtedy kiedy trzeba.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4798
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-11-26, 16:51   

to by raczej strzelał w wydech lub dolot jak się nie odzywa wcale to albo iskra ginie albo ciśnienia brak .
Jak nie masz manometru do mierzenie sprężania to ja wpycham chusteczkę taką papierową w otwór po świecy jak wystrzeli to jest ok -auto już odpali .
To raczej już zrozumiałe jest .
Jak ciśnienie jest ok to bym sprawdził iskrę wtedy moduły i czujnik wału imo
Ale to wtedy gdy świeczki są mokre i paliwo jest podawane .
A potem pasek czy jest tam gdzie trzeba .
Lpg toto nie ma ?
 
 
Maroo 
Użytkownik


Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: A8 d2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 46
Dołączył: 04 Lip 2016
Posty: 23
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-11-27, 09:46   

Sprawdź styki w modułach zapłonowych.Napisałeś że iskra słaba ale jest.Tylko w cylindrze może nie być wystarczająca do zapłonu.Sprawdż czy po parokrotnym kręceniu świece są mokre czy suche.Sprawdż wszystkie punkty masowe.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.