Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 98 4.2PB ] Q- Dziwne przeskakiwanie opon przy skręcie  
Autor Wiadomość
psych 
Użytkownik



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38
Dołączył: 17 Sie 2010
Posty: 32
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2010-10-24, 11:51   

A probowali koledzy wylaczac ESP? (tak aby lampa esp palila sie na desce) Mnie sie wydaje ze po wylaczeniu jest troche lepiej, wlasnie przy ostrych zakretach..
_________________
Pozdrawiam
Bartek Chojnacki
 
 
Loco87 
Użytkownik


Silnik cm3: 1.8T
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB
Imię: Dawid
Jeżdzę: Audi A4 1.8T
Dołączył: 20 Lis 2010
Posty: 1
Skąd: Kraków
Wysłany: 2010-11-21, 09:01   

A nie jest to problem z półosiami ?
_________________
Zastanawiam się nad Audi A8
 
 
tomi5 
Moje A8


Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 18 Sie 2010
Posty: 812
Skąd: Lubin
Wysłany: 2010-11-21, 09:59   

Ja też mam tą przypadłość, tylko że u mnie z przodu jest cos do wymiany bo zaczęło stukać, no i przekładnia cieknie.

Dodam tylko że np w BMW które ma szpere 100% przy parkowaniu jest tak samo tylko tam tył skacze :)

Może w naszym quattro, przy max skręcie torsen też blokuje przód żeby obydwa koła ciągnęły i dlatego jest taki efekt?? (ale to tylko moje przypuszczenia i nie linczujcie mnie jak to totalna bzdura)
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2010-11-24, 13:56   

psych,
tak jak kolega tomi5, pisze :

Cytat:
Może w naszym quattro, przy max skręcie torsen też blokuje przód żeby obydwa koła ciągnęły i dlatego jest taki efekt?


mam taki objaw ale na asfalcie a na piasku lub trawie znika ten efekt .
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
casanovak 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 138
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-28, 14:02   

U mnie tak samo nie wiem co to .. może rozmiar za duży mam 255/35/20 dodam ze dałem jedną felge do prostowania zgubili mi opone:) i kupili nową taką samą czyli teraz mam 3 opony półroczne i jedną nówke moze to mieć coś wspólnego?
_________________
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2010-11-28, 14:55   

casanovak napisał/a:
U mnie tak samo nie wiem co to .. może rozmiar za duży mam 255/35/20...

Rozmiar jest OK... mam takie same w S8 i identyczne miałem w A8 więc tu nie ma co szukać dziury w całym.

casanovak napisał/a:
(...) dodam ze dałem jedną felge do prostowania zgubili mi opone:)

Ach te wpspaniałe polskie warsztaty :-P

casanovak napisał/a:
(...) czyli teraz mam 3 opony półroczne i jedną nówke moze to mieć coś wspólnego?

Oczywiście nie jest istotne czy jedna jest roczna a druga nówka tylko ich przebieg.
Jak używana będzie miała przejechane 50kkm a nowa oczywiście 0km to może to już mieć wpływ na prowadzenie się auta.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
casanovak 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 3,3Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 20 Wrz 2010
Posty: 138
Skąd: Poznań
Wysłany: 2010-11-28, 15:19   

FOSS napisał/a:
Ach te wpspaniałe polskie warsztaty

Warsztat byl w Holandii i podejrzewam ze jakbym to robil u nas to nic by nie powiedzieli tylko wstawiliby jakas podobna uzywke:)
FOSS napisał/a:
Oczywiście nie jest istotne czy jedna jest roczna a druga nówka tylko ich przebieg.
Jak używana będzie miała przejechane 50kkm a nowa oczywiście 0km to może to już mieć wpływ na prowadzenie się auta.

Opony nie zuzyte roznica miedzy bieznikiem tych 3 "starych" a nowej to 2mm
_________________
od 18-09-2010 szczesliwy posiadacz A8
 
 
matrose1983 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 201
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-04, 19:48   

jakieś ostateczne wnioski bo kupiłem auto i zauważyłem ten sam problem...
_________________
:)
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-04, 20:51   

mdamian napisał/a:
psych,
tak jak kolega tomi5, pisze :

Cytat:
Może w naszym quattro, przy max skręcie torsen też blokuje przód żeby obydwa koła ciągnęły i dlatego jest taki efekt?


mam taki objaw ale na asfalcie a na piasku lub trawie znika ten efekt .


torsen jest centralny a nie na przedzie

ja bym sprawdził czy objaw występuje z wyłączonym esp
to jest jedyna namiastka blokady która może to powodować

odczucie przeskakiwania na przegubie pomijam
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
matrose1983 
Moje A8



Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic Sport F1
Zasilanie: ON
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 41
Dołączył: 18 Sty 2014
Posty: 201
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-03-04, 20:54   

a jak nie ma esp?
_________________
:)
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-03-05, 21:37   

to powyciągać bezp od abs/asr
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Antek 
Moje A8


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Antek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 03 Maj 2012
Posty: 72
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2014-05-03, 10:35   

Troche odgrzeje kotleta ale polecam wszystkim, ktorzy maja taki problem wyjac obydwa czujniki ABS i wsadzic je do konca a pozniej cofnac o 2 mm i czyms zblokowac zeby dalej nie wchodzily. Ja walczylem z takim "przeskakiwaniem" pol roku lacznie z wyciaganiem torsena, polosi, lozysk i tak dalej. Okazalo sie, ze wyrobione czujniki przy skrecie przeskakiwaly odrobine i dawaly stuk. Byly sprawne ale wymienilem na nowe, cofnalem o milimetr od koncowego polozenia i problem sie skonczyl.
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-05-03, 22:48   

Anton, prosciej zrobic tak jak kolega @maciu napisał. Przynajmniej w celu diagnostyki :)
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
Wojtec1987 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtec
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 36
Dołączył: 14 Sie 2016
Posty: 210
Skąd: Starogard Gdański
Wysłany: 2017-09-12, 21:28   

Antek napisał/a:
Troche odgrzeje kotleta ale polecam wszystkim, ktorzy maja taki problem wyjac obydwa czujniki ABS i wsadzic je do konca a pozniej cofnac o 2 mm i czyms zblokowac zeby dalej nie wchodzily. Ja walczylem z takim "przeskakiwaniem" pol roku lacznie z wyciaganiem torsena, polosi, lozysk i tak dalej. Okazalo sie, ze wyrobione czujniki przy skrecie przeskakiwaly odrobine i dawaly stuk. Byly sprawne ale wymienilem na nowe, cofnalem o milimetr od koncowego polozenia i problem sie skonczyl.


Czy ktoś może potwierdzić tą teorię ale w d3 ?
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2900
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-09-13, 09:51   

to raczej nie chodzilo o stuk tylko o efekt który jest na budzie
odczuwalny jako przeskok a sam czujnik to by sie przemielił zanim by cos takiego spowodował
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.