Autor |
Wiadomość |
lukasz1986
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 72 Skąd: brzesko/wiedeń
|
Wysłany: 2012-06-20, 13:25 [D2 97 4.2PB
] Na Drive samochód zjeżdża z górki
|
|
|
witam jak w temacie dzisiaj pierwszy raz zatrzymalem sie pod dosc duza gorke i gdy zdjalem noge z chamulca samochod zaczol zjezdzac w dol to normalne???? przyznam ze gorka byla spora a na mniejszych trzyma normalnie prosze o odpowiedz |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-06-20, 14:22
|
|
|
Tak , jak staniesz na światłach i masz "D" to skrzynia jest "wyprzęgana" , w momencie gdy dodasz gazu automatycznie (chyba ciśnienie w skrzyni to robi) wrzucany jest bieg 1.
Jeśli staniesz pod lub z górki , zgasisz silnik zostawiając na "D" to tak samo jak byś zostawił samochód na "N" - z toczy się ;-)
Trzeba sobie w bić do głowy , że przed wyłączeniem zapłonu TRZEBA drążek zmiany biegów ustawić w pozycji "P" i na hamulcu ręcznym ( pomocniczym) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
Dymian
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 3,2
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: VW
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Mar 2011 Posty: 161 Skąd: Lubelskie
|
Wysłany: 2012-06-20, 14:51
|
|
|
mdamian napisał/a: | ..
Jeśli staniesz pod lub z górki , zgasisz silnik zostawiając na "D" to tak samo jak byś zostawił samochód na "N" - z toczy się ;-)
Trzeba sobie w bić do głowy , że przed wyłączeniem zapłonu TRZEBA drążek zmiany biegów ustawić w pozycji "P" i na hamulcu ręcznym ( pomocniczym) |
Mi się wydaje, że kolega stanął pod górkę na D przy odpalonym silniku- więc reasumując to nie jest normalne.. |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-20, 15:02
|
|
|
Dymian napisał/a: | Mi się wydaje, że kolega stanął pod górkę na D przy odpalonym silniku- więc reasumując to nie jest normalne.. | A czy zawsze na odpalonym silniku auto stojąc na wzniesienu na D nie ma prawa się stoczyć do tyłu?? Nawet jesli wzniesienie jest dośc strome?? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-20, 16:13
|
|
|
W audi co prawda nie przypominam sobie by mi sie cos takiego zdarzyło szczególnie po remoncie skrzyni,ale wcześniej latałem omega i tam bywało że przy jakims stromym podjeździe to nie trzymała sie juz tak.Ale takie strome wzniesienia to rzadko spotykane są,jesli w wrunkach drogowych auto sie do tyłu toczy to jet cos nie tak. |
|
|
|
|
|
|
|
lukasz1986
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 72 Skąd: brzesko/wiedeń
|
Wysłany: 2012-06-20, 16:51
|
|
|
tak jak napisalem samochod wtedy chodzil i ze jak sie gasi to wiem ze trzeba dac na P.normalnie w miescie czy na malych wzniesieniach trzyma normalnie ze zmianami biegow nie ma problemu jedno co zauwazylem cieknie mi olej z przedniej poloski od kierowcy i z miski ale czy to moze byc przyczyna??? oleju wykapalo mi pare kropli mam zamiar wymienic olej i filtr i przy okazji simmering czy nie wiem co tam jest dzieki za odpowiedz
Koledzy |
|
|
|
|
endrius233
Moje A8
Rocznik: 2013
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D4
Pomógł: 1 raz Dołączył: 27 Cze 2010 Posty: 64 Skąd: Zabierzów
|
Wysłany: 2012-06-24, 19:23
|
|
|
Witam, prawdopodobnie kończy ci sie konwerter, dlatego auto stacza się w dół. |
|
|
|
|
|
|
|
lukasz1986
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 72 Skąd: brzesko/wiedeń
|
Wysłany: 2012-06-29, 16:44
|
|
|
Kolego a jak z tym konwerterem???da sie to naprawic czy trzeba wymienic i jesli sie orientujesz to jakie sa koszty czegos takiego |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-29, 17:47
|
|
|
lukasz1986 napisał/a: | Kolego a jak z tym konwerterem???da sie to naprawic czy trzeba wymienic i jesli sie orientujesz to jakie sa koszty czegos takiego | Konwerter sie regeneruje lub kupuje regenerowany,dając wlasny w zamian.To najtańsza opcja poza kupnem uzywanego sprawnego. Koszt chyba ok 1500zł plus wymiana. |
|
|
|
|
|
|
|
lukasz1986
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 72 Skąd: brzesko/wiedeń
|
Wysłany: 2012-06-29, 18:34
|
|
|
to nie tak tragicznie jeszcze a samodzielnie mozna sie ztym bawic czy lepiej nie???? |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
lukasz1986
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: lukasz
Jeżdzę: a8
Dołączył: 18 Mar 2012 Posty: 72 Skąd: brzesko/wiedeń
|
Wysłany: 2012-06-29, 20:19
|
|
|
a jeszcze jedno pytanie gdzie takie cos regeneruja???? |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-29, 21:10
|
|
|
lukasz1986 napisał/a: | a jeszcze jedno pytanie gdzie takie cos regeneruja???? |
Zajrzyj na stronke Midparts.pl tam mają takie juz gotowe. |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-09-11, 17:52
|
|
|
Panowie moja skrzynia jest po remoncie (w styczniu był ten remont), no i do tej pory wszystko było ok, pod każdą górkę jaką wjechałem to auto sie stało w miejscu na puszczonym hamulcu i na D, a dzisiaj wjechałem pod standardową górkę, pod którą często wjeżdżam, no i nie wiem czemu ale auto zaczęło toczyć się w dół.
Konwerter już padł? Możliwe to jest? Dodam że mam szarpania przy przełączaniu z D na R i odwrotnie, ale to było od początku po remoncie.
Olej w skrzynii jest, w mechanizmie także. |
|
|
|
|
|