Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[S8 D2 98 LPG ] Uszkodzenie gładzi cylindra  
Autor Wiadomość
MeWaPKP 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-26, 15:23   [S8 D2 98 LPG ] Uszkodzenie gładzi cylindra

Cześć,
rzadko tu piszę, ale natrafiłem na mega poważny problem.

Auto: S8 D2 4,2 PB/LPG AHC.
Wywalało mi olej z uszczelki pod głowicą, auto strasznie dymiło od 4500 tys. obr/min wzwyż. Uszczelka wymieniona, silnik szczelny, ale pojawił się olej w pierwszym prawym cylindrze, zaczął wypadać zapłon i cała historia. Rozebrałem głowice, wszystko w porządku, zajrzałem głębiej i mam poważnie uszkodzoną gładź cylindra. Stąd pewnie te dymienie.

W chwili obecnej mam nowe głowice i niezdatny do dalszej eksploatacji blok.
Czy można wykonać przeszczep bloku z innego kodu (np. AQK, AKH) i zamontować moje głowice od AHC? Czy to w ogole jest realne? Czy wszystko wraz ze skrzynią będzie śmigać?
Mam mega poważny problem i nie mam pojęcia jak go rozwiązać.

Pozdrawiam Was serdecznie.
_________________
Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...

Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5

S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus

... waiting S8 D5
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-01-26, 16:19   

a nie lepiej zatulejować blok ?
 
 
MeWaPKP 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-26, 16:22   

pepi napisał/a:
a nie lepiej zatulejować blok ?


Nie chcę rzeźbić i robić sztukaterii...
_________________
Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...

Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5

S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus

... waiting S8 D5
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2018-01-26, 19:16   Re: [S8 D2 4.2 AHC 1998] - Uszkodzenie gładzi cylindra

MeWaPKP napisał/a:
Wywalało mi olej z uszczelki pod głowicą, auto strasznie dymiło od 4500 tys. obr/min wzwyż. Uszczelka wymieniona, silnik szczelny, ale pojawił się olej w pierwszym prawym cylindrze, zaczął wypadać zapłon i cała historia. Rozebrałem głowice, wszystko w porządku, zajrzałem głębiej i mam poważnie uszkodzoną gładź cylindra. Stąd pewnie te dymienie.

A miało być tak dobrze <boisie>
Tak jak mówiłem - szkody mogą być większe niż się wydaje a wszystko zacznie wychodzić w trakcie rozbierania silnika.
Dziwię się, że po zdjęciu głowicy nikt nie zakręcił silnikiem i nie sprawdził gładzi cylindrów - wydaje mi się to wręcz obowiązkowe.
No chyba, że przy składaniu coś "nie pykło", tzn. coś komuś wpadło i dopiero wtedy ten pierwszy cylinder tak dostał.
ehhhh....

pepi napisał/a:
a nie lepiej zatulejować blok ?

A robisz coś takiego?

Znam kilka silników od Audi tulejowanych ale chyba żadnemu, w dłuższej perspektywie czasu, nie wyszło to na zdrowie. Ale mało ich widziałem po takim zabiegu więc nie wiem.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-01-26, 21:01   

bo może niektóre się nie rozpadły i nawet nikt o tym nie wie że takie coś ma
ja nie robię ale czasem składam podobne wynalazki
 
 
MeWaPKP 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-26, 22:18   

FOSS napisał/a:
A miało być tak dobrze
Tak jak mówiłem - szkody mogą być większe niż się wydaje a wszystko zacznie wychodzić w trakcie rozbierania silnika.
Dziwię się, że po zdjęciu głowicy nikt nie zakręcił silnikiem i nie sprawdził gładzi cylindrów - wydaje mi się to wręcz obowiązkowe.
No chyba, że przy składaniu coś "nie pykło", tzn. coś komuś wpadło i dopiero wtedy ten pierwszy cylinder tak dostał.
ehhhh....


Tak jest jak robisz coś pierwszy raz nie bardzo znając temat.

Czy taka przekładka jest do zrobienia? Czy właściwie te wszystkie motory AKH, AHC i inne się różnią? Czy ktoś kiedyś robił taką przekładkę?
_________________
Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...

Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5

S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus

... waiting S8 D5
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-01-26, 22:43   

ilu ludzi wpakowało zwykły motor w ramy s8 :] :]
to i dół pewnie siądzie
 
 
MeWaPKP 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-26, 22:53   

pepi napisał/a:
ilu ludzi wpakowało zwykły motor w ramy s8 :] :]
to i dół pewnie siądzie


Nie no ja rozumiem. Z tym, że ja bym chciał do tego dołu z innego silnika, dołożyć wszystkie graty od mojej Eski - tak aby ona dalej hulała jako 340 konny pojazd...
_________________
Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...

Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5

S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus

... waiting S8 D5
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2018-01-26, 23:17   

Ja bym to złożył na bloku z ABZ (mowa o samym bloku, bo tłoki oczywiscie są inne). Sprawdziłbym tylko przy montażu jeszcze średnicę cylindra tylko średnicówką, bo etka podaje, że pierscienie dla silników z ESki (AHC, AKH) są o jedną setkę szersze niż dla zwykłego A8 (ABZ) -> 84,51 AHC vs 84,50 ABZ. Ja teraz remontuje AHC od zera na nowych pierscieniach i musiałęm dawać te z ABZ - niestety z powodu całkowitego braku dostępności pierscieni do AHC na rynku. Poza średnicą pierscienie ABZ/AHC są identyczne pozostałymi wymiarami i kształtem.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
MateoKrk 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-27, 17:02   

Witam. Co do tulejowania bloku trzeba mieć naprawdę poleconą lub zaufaną firmę, a o taką w dzisiejszych czasach ciężko. Ostatnio slyszalem o przypadku w którym firma wykonała tulejowanie bloku, klient wszystko złożył, po odpaleniu po ok 2 h pracy silnika tuleja zaczęła spacerować po bloku Góra-dół. Co do bloku z ABZ warto pamiętać żeby go zplanowac, zaraz dojdzie wał do szlifu i robią się takie tam historie, więc albo raz a dobrze albo wcale;] pozdrawiam.
 
 
MeWaPKP 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-27, 20:10   

MateoKrk napisał/a:
Witam. Co do tulejowania bloku trzeba mieć naprawdę poleconą lub zaufaną firmę, a o taką w dzisiejszych czasach ciężko. Ostatnio slyszalem o przypadku w którym firma wykonała tulejowanie bloku, klient wszystko złożył, po odpaleniu po ok 2 h pracy silnika tuleja zaczęła spacerować po bloku Góra-dół. Co do bloku z ABZ warto pamiętać żeby go zplanowac, zaraz dojdzie wał do szlifu i robią się takie tam historie, więc albo raz a dobrze albo wcale;] pozdrawiam.


Spoko, znalazłem motor AHC. Ściągam - zobaczymy co będzie. :)
_________________
Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...

Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5

S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus

... waiting S8 D5
 
 
MateoKrk 
Użytkownik


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 32
Dołączył: 06 Mar 2017
Posty: 16
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-27, 20:16   

Z ciekawości ile pieniążków cały motor? Daje gość jakąś gwarancję?
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-01-27, 23:15   

Bugalon napisał/a:
musiałęm dawać te z ABZ - niestety z powodu całkowitego braku dostępności pierscieni do AHC na rynku
Wojtek, sprawdź pierścienie z silników BKH, AUK i BYU ...ponoć są takie same jak w AHC.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
MeWaPKP 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016
Posty: 68
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-28, 11:51   

MateoKrk napisał/a:
Z ciekawości ile pieniążków cały motor? Daje gość jakąś gwarancję?


Motor nie mało - 6kPLN, ale jest pisemna gwarancja.
_________________
Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...

Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5

S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus

... waiting S8 D5
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2018-01-28, 15:22   

MeWaPKP, Możesz nieco odrobić straty sprzedając stary motor na części, glowice, blok, tłoki, jakieś pierdoły z osprzętu. W moim przypadku wyszło na plus, ale oczywiści po pewnym czasie.
Po założeniu nowego motoru, od razu rób pomiar kompresji. Będziesz znał mniej więcej kondycję jednostki.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.