Autor |
Wiadomość |
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:32
|
|
|
rysa jak rysa .ja bym to składał do kupy .A gładzie cylindrów są powlekane czymś podobnym do ceramiki i jak to ruszysz to z tego bloku to tylko stolik możesz zrobić.tylko pamiętaj o panewkach żeby je dobrze oglądnąć . |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:36
|
|
|
rysy mogły się zrobić z winny lpg to znaczy z nawiertów
ile tej powłoki jest ?
co kot napłakał ja też bym nie ruszał |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:39
|
|
|
noo i chyba wszystko w temacie |
|
|
|
|
toshi0759
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 16 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:48
|
|
|
Z tego co czytałem, nasze bloki są zrobione z alusilu - który nie jest powierzchniowo utwardzany tylko ma jednorodną strukturę.
Ale chyba macie racje, mój mechanik mówi że gorsze bloki składał i jeździło to bez kopcenia na nowych pierścionkach.
Przy obecnym stadium inwestycji w ten silnik, kupowanie kolejnego już zdecydowanie się nie opłaca. |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:51
|
|
|
. |
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-02-01, 22:06
|
|
|
Sprawa honowania alusilu to jest jak religia. Jedni wierzą, że trzeba inni, że nie wolno. Jednym pomaga innym szkodzi.
Tu jest np. wątek ze szlifu z polerowaniem pastą krzemową na końcu.
http://www.peachparts.com...ock-honing.html
Obróbka końcowa ma wynieść wtrącenia krzemu ponad powierzchnię metalu.
Są też sposoby chemiczne o czym wtym wątku też wspominają.
Jak się ma wątpliwości i nie wyznaje się żadnej alusilowej religii to lepiej chyba wsadzić nowe pierścienie i jeździć.
Ostatnio popularne staje się napylanie plazmowe warstwy metalu na rozwiercony blok by go doprowadzić do nominału i wrócić do fabrycznych tłoków. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
|
|
|
MateoKrk
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-02-02, 22:22
|
|
|
toshi0759 napisał/a: | A pamiętasz jak wyglądały cylindry w tym ABZ? Były idealne czy jakieś ryski się pojawiały?
Nic mi nie mów o kosztach
Rozbieram silnik drugi raz w ciągu paru miesięcy, same głowice wciągnęły $$$ a jeszcze byłem na tyle durny, że nie zajrzałem do pierścieni... Sugerowałem się wzorową kompresją - stwierdziłem, że muszą być ok. |
Jakiś miesiąc temu miałem zdjęte dwie czapki w swoim ABZ, powiem szczerze że gładzie cylindrów wyglądały idealnie. |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-02-03, 10:10
|
|
|
Ja w lato robiłem mały remont i też takie delikatne ryski były, nie wyczuwalne praktycznie, złożyłem wszystko i śmiga , i nie kopci nic,. A swoją drogą to gdzie nabyć pierścienie do ABZ-a? - teraz powoli żałuję że ich nie wymienilem |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
toshi0759
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 16 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2018-02-03, 13:40
|
|
|
Nie wiem jak do ABZ ale do 4.2 V8 czterdziestozaworowego są dostępne normalnie w sprzedaży ringi Goetze. Numer 08-139600-00 - może do ABZ też pasują?
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2018-02-03, 20:04
|
|
|
no ciekawe?? |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
toshi0759
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 16 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2018-02-10, 21:26
|
|
|
Dla ciekawskich - silnik został złożony bez ruszania bloku, na nowych pierścieniach Goetze.
Wszelkie niepożądane objawy zniknęły, przy starcie zero dymka, po rozgrzaniu zero.
Krótko mówiąc reanimacja serducha udana, pomimo drobnych rysek |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-02-10, 21:38
|
|
|
nie dla ciekawskich tylko dla zainteresowanych .super że się udało... |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2018-02-11, 13:35
|
|
|
kolego po 5 tys jak napiszesz to wtedy można tylko mieć pewność a teraz |
|
|
|
|
kubaziel
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: AKG
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 14 Sie 2015 Posty: 128 Skąd: Wroclaw
|
Wysłany: Dzisiaj 11:39
|
|
|
wniosek taki, że zużyte były pierścienie olejowe.. |
|
|
|
|
|
|
|
|