Autor |
Wiadomość |
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2018-01-28, 16:35
|
|
|
MeWaPKP napisał/a: | MateoKrk napisał/a: | Z ciekawości ile pieniążków cały motor? Daje gość jakąś gwarancję? |
Motor nie mało - 6kPLN, ale jest pisemna gwarancja. |
W tej cenie nie lepiej było poszukać całego, jeżdżącego angola ? Czy nie było czasu ? |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
MateoKrk
Użytkownik
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 33 Dołączył: 06 Mar 2017 Posty: 16 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2018-01-28, 16:42
|
|
|
No nie głupi pomysł, dawca zawsze by się przydał i jeszcze może nawet by się odrobił:] ale znaleźć coś dobrego też nie takie łatwe. Zresztą niestety Loteria. |
|
|
|
|
|
|
|
MeWaPKP
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Karol
Jeżdzę: S8 D2, D3, D4, waiting D5
Dołączył: 09 Sie 2016 Posty: 68 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2018-01-28, 22:05
|
|
|
ernesto napisał/a: | MeWaPKP, Możesz nieco odrobić straty sprzedając stary motor na części, glowice, blok, tłoki, jakieś pierdoły z osprzętu. W moim przypadku wyszło na plus, ale oczywiści po pewnym czasie.
Po założeniu nowego motoru, od razu rób pomiar kompresji. Będziesz znał mniej więcej kondycję jednostki. |
Dzięki bardzo!
Czy macie jeszcze jakieś istotnie porady? Nie chciałbym się w topić - całą tę operację robię pierwszy raz w życiu.
FOSS napisał/a: | A miało być tak dobrze |
Ogólnie mechanicznie zajmuje się nieco większymi pojazdami
DSC_0399.jpg
|
|
Plik ściągnięto 18 raz(y) 250,17 KB |
IMG_0126.jpg
|
|
Plik ściągnięto 20 raz(y) 203,63 KB |
|
_________________ Te głupie pytania, kiedy programista dorwie się do mechaniki...
Stajnia:
100 C1
80 B2
100 C3
V8 d11, 4.2 M/T
RS4 B5
S8 D2
S8 D3
A8 D3 Lang
S8 D4 Plus
... waiting S8 D5 |
|
|
|
|
toshi0759
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 16 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2018-02-01, 13:59
|
|
|
Cześć
Podczepię się pod ten temat, bo właśnie przerabiam podobny problem.
W skrócie - zainwestowałem kupę kasy w remont głowic (wszystko nowe - prowadnice, uszczelniacze, gniazda, hydropopychacze, nastawniki), ponieważ moja a8 dymiła przy porannym zapalaniu, a mi to bardzo przeszkadzało
Niestety po założeniu głowic silnik dalej dymił, tyle że teraz już nie tylko przy zapalaniu. Generalnie było gorzej, nie lepiej. (nie licząc nastawników, które przestały grzechotać przy rozruchu)
Z tego powodu silnik został rozebrany po raz drugi, tym razem w celu wymiany pierścieni (tak wiem, idiotyzmem było nie zajrzenie do nich za pierwszym razem... ale cóż mądry po szkodzie itd ).
Po paru obróceniach wałem zauważyłem, że na żadnej z gładzi nie ma progów ale każda w mniejszym lub większym stopniu posiada delikatne, pionowe ryski na dolnej części gładzi (tej na której tłok grawitacyjnie się opiera). Ryski są tak delikatne, że nawet nie czuć ich pod paznokciem.
Chciałbym was prosić o opinię, mogę bez przeszkód złożyć silnik na nowych pierścieniach czy muszę szukać innego bloku?
Na zdjęciu poniżej najgorszy cylinder, na innych ciężko było uchwycić te ryski.
|
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2018-02-01, 15:10
|
|
|
Przed sobą masz decyzję:
honować czy nie honować |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
toshi0759
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 16 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2018-02-01, 15:13
|
|
|
Ja tam bym bardzo chętnie honował - tylko problemem jest chyba to, że nie istnieją nadwymiarowe pierścienie do tego silnika |
|
|
|
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-02-01, 20:50
|
|
|
o jakim honowaniu koledzy piszecie .To nie FSO |
|
|
|
|
Jakubek1986
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Manual
Zasilanie: ON
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 03 Gru 2017 Posty: 6 Skąd: Częstochowa
|
Wysłany: 2018-02-01, 20:52
|
|
|
toshi0759 napisał/a: | Ja tam bym bardzo chętnie honował - tylko problemem jest chyba to, że nie istnieją nadwymiarowe pierścienie do tego silnika |
Odpusc temat... szkoda twojego czasu i pieniedzy tak mozesz zrobic jak bus sie pozbywal auta. Dam ci namiar na goscia co handluje czesciami do ósemek... odezwij sie na priv jak jestes zainteresowany... |
|
|
|
|
|
|
|
toshi0759
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 16 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:04
|
|
|
Czyli waszym zdaniem wymiana samych pierścieni nic nie da?
Jestem już po demontażu tłoków - pierścienie olejowe już w zasadzie nie istniały.
Dodam że silnik ma 470tyś najechane.
Ad1 Jeszcze taka ciekawostka - pomiar kompresji przed rozbiórką ma siedmiu cylindrach 13.5-14 bar, na jednym 12.5. |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:09
|
|
|
a głowica ok? |
|
|
|
|
|
|
|
toshi0759
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 16 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:11
|
|
|
Głowice są jak nowe - tak jak pisałem, przeszły pełną regenerację - wszystko nowe - prowadnice, uszczelniacze, gniazda, hydropopychacze, nastawniki |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:13
|
|
|
a te rysy od czego tam się pojawiły? Ja bym założył nowe pierścienie tylko org.Poskładał do kup. |
|
|
|
|
|
|
|
toshi0759
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 16 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:17
|
|
|
Ciężko powiedzieć od czego - są niewyczuwalne pod paznokciem więc raczej nic do cylindrów nie wpadło.
Może po prostu pół bańki przebiegu zrobiło swoje? Może ktoś kiedyś zaniedbał olej? |
|
|
|
|
Marcin1981
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8
Wiek: 43 Dołączył: 04 Lip 2011 Posty: 313 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:24
|
|
|
Ja bym nie ryzykował kupna silnika który może mieć z 300000 odkręcone .chyba że silnik w alcie i pewny przebieg .Ja robiłem taką naprawę przy abz-cie prz 350000 .koszty spore ale kolega zadowolony .Teraz doczytałem .kto robi górę a zostawia dół . |
|
|
|
|
|
|
|
toshi0759
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kuba
Jeżdzę: A8 D2 FL
Dołączył: 04 Maj 2017 Posty: 16 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2018-02-01, 21:27
|
|
|
A pamiętasz jak wyglądały cylindry w tym ABZ? Były idealne czy jakieś ryski się pojawiały?
Nic mi nie mów o kosztach
Rozbieram silnik drugi raz w ciągu paru miesięcy, same głowice wciągnęły $$$ a jeszcze byłem na tyle durny, że nie zajrzałem do pierścieni... Sugerowałem się wzorową kompresją - stwierdziłem, że muszą być ok. |
|
|
|
|
|