Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 2.5TDI ] Falowanie/szarpanie obrotów silnika  
Autor Wiadomość
TheDaro3333 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 74
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-08-25, 18:22   [D2 99 2.5TDI ] Falowanie/szarpanie obrotów silnika

Witam, od razu przedstawię mój problem:
Więc tak, jakiś miesiąc temu auto straciło sporo na mocy i zaczęło się falowanie obrotów w zakresie pomiędzy 1000-1600 obr/min z tym, że podczas przyspieszania (wciskania gazu) nie było czuć żadnego falowania dopiero przy jeździe na stałych obrotach wskazówka obrotów wahała się w zakresie +/- 200obr/min. Mam własnego VAGa i po sprawdzeniu okazało się że przepływomierz w sporym stopniu przekłamuje nie było błędu DTC ale w grupie 003 było wszystko jak na dłoni...poczytałem na innych forach żeby nie kupować zamienników więc pojechałem i kupiłem nowy org. Bosch.
Problem braku mocy znikł, VAG w 003 grupie pokazuje idealnie czyli 2 i 3 komórka się pokrywa...lecz niestety problem falujących obrotów pozostał...i tu moje pytanie gdzie szukać problemu? Błędów DTC w silniku i skrzyni TIP brak...

Każdy pomysł i porada się przyda...z góry dzięki i pozdrawiam.
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-08-25, 18:31   

podobno przy skrzyni jest czujnik odpowiedzialny za to. Jutro moge zapytac mojego mechanika co i jak dokladnie. Kiedys mi mowil o nim ale nie pamietam dokladnie
 
 
TheDaro3333 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 74
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-08-25, 18:57   

To by mogło mieć sens...bo na luzie (czyli w położeniu "P" lub "N") nic nie czuć, żadnego falowania. A jeszcze nie dawno też odczepiłem ten plastik pod skrzynią biegów bo jest nieźle popękany i ledwo się trzymał i mniej więcej w tym czasie zaczęły się te problemy...

Bede bardzo wdzięczny i zobowiązany gdybyś zdobył jakieś informacje...
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-08-25, 20:05   

ok. Jutro do niego skocze i dam znac.
 
 
TheDaro3333 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 74
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-08-26, 19:43   

i jak? wiesz coś?

[ Dodano: 2011-08-29, 15:10 ]
Hej ma ktoś jakiś pomysł?
 
 
jojo-jar 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: D3 4.2, D2 4.2,
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 04 Wrz 2009
Posty: 205
Skąd: Jarosław
Wysłany: 2011-08-30, 11:10   

Sorry ze tak pozno ale wypadl mi wyjazd. Pojechalem do tego mechanika i dowiedzialem sie ze na 100% czujnik jest uszkodzony przy skrzyni, znajduje sie gdzies z prawej strony(4.2benzyna, a u ciebie to nie wiem). Pojedz na kompa to napewno cos pokaze. Mam nadzieje ze cos pomoglem. Pozdrawiam
 
 
TheDaro3333 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 74
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-08-31, 10:52   

No ja mam własnego VAGa i nie ma żadnego błędu ani w skrzyni ani w silniku...ale sprawdze ten czujnik. A nie wiesz jak nazywa się ten czujnik?
Wszystko zaczęło się w tym samym czasie gdy zaczęła padać przepływka...i chyba tu trzeba najpierw szukać problemu...tylko gdzie...
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-08-31, 20:12   

wpadnij do mnie to go obadamy, daleko nie masz... Autostradą raptem niecala godzinka..
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
TheDaro3333 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 74
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-09-03, 11:20   

Witam problem szarpania i falowania obrotów rozwiązany...
Problem tkwił w układzie paliwowym a dokładnie w wężykach zwrotnych od wtrysków...podczas wymiany przepływomierza musiałem lekko naruszyć jeden z nich przez co łapał lekko powietrze i lekko się pocił...doszedłem do tego trochę przypadkowo bo wymieniłem te wężyki wczoraj z powodu tego że były wilgotne i po wymianie ku mojemu zdziwieniu zero szarpania. Profilaktycznie też poprawiłem mocowania przy filtrze paliwa...
Jeszcze mi została do wymiany gruszka od turbo bo sztanga chowa się do końca ale zaraz po woli opada tak około 1cm.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-09-04, 19:04   

wymieniaj gruche bo sie okaze ze nie masz hamulcow. Jakby co to mam taka gruszke.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
TheDaro3333 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 04 Sty 2011
Posty: 74
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-09-05, 16:38   

Już dzisiaj kupiłem taką gruszkę, niedaleko mnie w Brzegu jest gościu który regeneruje gruchy, EGR i inne drobne podzespoły.
link: http://www.serwispomp.pl/
Dałem za oryginalną gruszkę GARRET po regeneracji z roczną gwarancją 139zł, tylko starą trzeba oddać. Gościu podpiął takie urządzenie do mojej gruszki i od razu wyszło że jest padnięta.
I tu jest chyba mój problem z tym falowaniem, bo w sobotę chciałem jakoś zreanimować moją gruszkę i rozwaliłem ją do końca i po tym silnik stracił na mocy ale szarpnięcia i falowanie znikło. Wydaje mi się że zawór N75 próbował wysterować gruszkę do żądań ECU ale mu to nie wychodziło i dlatego były szarpania i EGR też źle działał bo przez gruszkę uciekało podciśnienie pedał hamulca też robił się twardy...więc na 99% tu jest pies pogrzebany :peace:
Jutro wymienię gruszkę bo dzisiaj silnik jest za gorący, to napisze jakie są efekty...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.