Autor |
Wiadomość |
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-07-27, 22:03 [D2 '99 2,5TDI] Śruba wahaczy górnych przednich...
|
|
|
Jak wydłubac tą srube? Walic w zwrotnice nie mozna za bardzo bo jest aluminiowa, grzac tez nie bo chce wymienic tylko jeden wahacz. Jest jakis sposob na wykrecenie tej opornej sruby?
Myslalem zeby ukrecic jej łeb i nakrętką ciagnąc dalej. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-08-09, 23:23
|
|
|
Wykrecilem tą śrubę, bułka z masłem....
Opisze, co mi tam:
trzeba zdjac kolo, pozniej odkrecic nakretke wspomnianej śruby - ale tak ze 2 mm. Na koncowke gwintu nakrecamy dodatkowa nakretke i kontrujemy z oryginalna. Nastepnie 2 kluczami staramy sie obracac srube. Byleby drgneła. Mozemy wspomagac sie srodkami typu WD40 albo Kalte spray czyli jakis tam zamrazacz. Jak sruba sie ruszy to odkrecamy calkiem obie nakretki i krecimy sruba tylko od strony łba. Nie wytrzyma tego dlugo i łeb sie urwie. Czyli mamy srube bez łba, z gwintem z drugiej strony. I o to chodzi.
Nastepnie nalezy z kawalka blachy wykonac sobie element o ksztalcie litery U aby wbic go w nacięcie zwrotnicy w ktorym siedzi tylny wahacz - musi byc pasownie zeby sie sruba nie klinowala pozniej.
Dalej zakladamy podkladke, na gwint nakrecamy nakretke i calosc dokrecamy az gwint zacznie wyciagac srube ze zwrotnicy. Jak gwint sie skonczy, to odkrecamy nakretke dajemy tulejke i jedziemy dalej az wyciagniemy cala srube.
Wazne jest wbicie tego U z blachy bo inaczej dokrecanie powoduje jednoczesne klinowanie sruby i trzeba sie niezle spocic zeby ją ruszyc.
Obylo sie bez mlotka, wiertarki i palnika.
Życze miłej zabawy. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
szoszon1983
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz Wiek: 40 Dołączył: 04 Kwi 2010 Posty: 224 Skąd: Radom / Reading, UK
|
Wysłany: 2010-08-10, 21:23
|
|
|
szeryfisch napisał/a: |
Obylo sie bez mlotka, wiertarki i palnika.
|
tylko pogratulować, u mnie to się nie udało i trzeba było wiercić, pół dnia roboty, ale wymieniłem wszystkie wahacze i wszystko zostało przygotowane tak, żeby następnym razem było łatwiej. |
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2010-08-10, 22:55
|
|
|
No wlasnie tak sie przygladam ze wszyscy wymieniaja cale wahacze. Ja z rozpedu tez wymienilem tylny caly choc uszkodzona byla tuleja a nie sworzen. Z tego co sie zorientowalem to tuleje sa wymienne i jesli sworzen jest ok to nie ma potrzeby wymieniac calego wachacza. W przyszlym tygodniu mam zamiar wymienic tuleje w przednim gornym wahaczu,bo w jego przypadku sworzen tez jest OK. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 249 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5156 Skąd: Těšin
|
Wysłany: 2010-08-11, 00:23
|
|
|
Wiele zależy od ceny i stanu wahacza. Fakt faktem, że również Audi zaleca wymianę samych tulei w górnych, jeśli wahacz jest ok. Podobnie jest z resztą z tyłem (poprzeczny góra - 6 el met-gum za ok 150zł) |
_________________ Black Cars Matters |
|
|
|
|
|
|
|
wariat00
Użytkownik
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ryszard
Jeżdzę: a8
Dołączył: 21 Mar 2010 Posty: 17 Skąd: pomorze
|
Wysłany: 2010-11-06, 20:47
|
|
|
moze mi ktos podac numer tej nieszczesnej sruby z etki . chcialym kupic a jestem zagranica |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-11-06, 21:54
|
|
|
Jeśli chodzi o śrubę mocującą do goleni to jej numer to: N 101 312 03 wymiary śruby (M10x105x32) |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
|