Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 '99 2,5TDI] Śruba wahaczy górnych przednich...  
Autor Wiadomość
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-07-27, 22:03   [D2 '99 2,5TDI] Śruba wahaczy górnych przednich...

Jak wydłubac tą srube? Walic w zwrotnice nie mozna za bardzo bo jest aluminiowa, grzac tez nie bo chce wymienic tylko jeden wahacz. Jest jakis sposob na wykrecenie tej opornej sruby?
Myslalem zeby ukrecic jej łeb i nakrętką ciagnąc dalej.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin

Wysłany: 2010-07-27, 22:45   

Ja wierciłem http://www.a8team.pl/topics28/135.htm
_________________
Black Cars Matters
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-08-09, 23:23   

Wykrecilem tą śrubę, bułka z masłem....

Opisze, co mi tam:

trzeba zdjac kolo, pozniej odkrecic nakretke wspomnianej śruby - ale tak ze 2 mm. Na koncowke gwintu nakrecamy dodatkowa nakretke i kontrujemy z oryginalna. Nastepnie 2 kluczami staramy sie obracac srube. Byleby drgneła. Mozemy wspomagac sie srodkami typu WD40 albo Kalte spray czyli jakis tam zamrazacz. Jak sruba sie ruszy to odkrecamy calkiem obie nakretki i krecimy sruba tylko od strony łba. Nie wytrzyma tego dlugo i łeb sie urwie. Czyli mamy srube bez łba, z gwintem z drugiej strony. I o to chodzi.
Nastepnie nalezy z kawalka blachy wykonac sobie element o ksztalcie litery U aby wbic go w nacięcie zwrotnicy w ktorym siedzi tylny wahacz - musi byc pasownie zeby sie sruba nie klinowala pozniej.
Dalej zakladamy podkladke, na gwint nakrecamy nakretke i calosc dokrecamy az gwint zacznie wyciagac srube ze zwrotnicy. Jak gwint sie skonczy, to odkrecamy nakretke dajemy tulejke i jedziemy dalej az wyciagniemy cala srube.
Wazne jest wbicie tego U z blachy bo inaczej dokrecanie powoduje jednoczesne klinowanie sruby i trzeba sie niezle spocic zeby ją ruszyc.

Obylo sie bez mlotka, wiertarki i palnika.

Życze miłej zabawy.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
szoszon1983 
Moje A8


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dominik
Jeżdzę: A8L D?
Pomógł: 1 raz
Wiek: 40
Dołączył: 04 Kwi 2010
Posty: 224
Skąd: Radom / Reading, UK
Wysłany: 2010-08-10, 21:23   

szeryfisch napisał/a:

Obylo sie bez mlotka, wiertarki i palnika.


tylko pogratulować, u mnie to się nie udało i trzeba było wiercić, pół dnia roboty, ale wymieniłem wszystkie wahacze i wszystko zostało przygotowane tak, żeby następnym razem było łatwiej.
 
 
szeryfisch 
Moje A8


Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 31 Maj 2010
Posty: 1294
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2010-08-10, 22:55   

No wlasnie tak sie przygladam ze wszyscy wymieniaja cale wahacze. Ja z rozpedu tez wymienilem tylny caly choc uszkodzona byla tuleja a nie sworzen. Z tego co sie zorientowalem to tuleje sa wymienne i jesli sworzen jest ok to nie ma potrzeby wymieniac calego wachacza. W przyszlym tygodniu mam zamiar wymienic tuleje w przednim gornym wahaczu,bo w jego przypadku sworzen tez jest OK.
_________________
Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia
 
 
dice111 
Master MOD



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 5131
Skąd: Těšin

Wysłany: 2010-08-11, 00:23   

Wiele zależy od ceny i stanu wahacza. Fakt faktem, że również Audi zaleca wymianę samych tulei w górnych, jeśli wahacz jest ok. Podobnie jest z resztą z tyłem (poprzeczny góra - 6 el met-gum za ok 150zł)
_________________
Black Cars Matters
 
 
wariat00 
Użytkownik


Silnik cm3: 4200
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: ryszard
Jeżdzę: a8
Dołączył: 21 Mar 2010
Posty: 17
Skąd: pomorze
Wysłany: 2010-11-06, 20:47   

moze mi ktos podac numer tej nieszczesnej sruby z etki . chcialym kupic a jestem zagranica
 
 
daro72 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 16 Maj 2009
Posty: 954
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2010-11-06, 21:54   

Jeśli chodzi o śrubę mocującą do goleni to jej numer to: N 101 312 03 wymiary śruby (M10x105x32)
_________________
Dążenie do doskonałości.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.