Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-27, 11:21
|
|
|
Najmniejszą linią oporu jest tu alternator. Jesli nie to już jak wspominał chyba labas diagnostyka w ASO. Akumulator możesz łatwo wsadzic nawet na chwile mniejszy i nie powinno sie to samo dziać. |
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-11-27, 12:14
|
|
|
Zadzwoniłem do firmy która zajmuje się sprzedażą i naprawą alternatorów, opisałem swój problem i powiedzieli: "niech pan podłączy inny akumulator w aucie zanim zacznie pan kombinować z alternatorem, ten problem może być spowodowany uszkodzeniem akumulatora" - mieli niedawno analogiczny przypadek.
Zatem dzisiaj na próbę podmienię akumulator.... |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-27, 14:34
|
|
|
sylwekr napisał/a: | Zatem dzisiaj na próbę podmienię akumulator.... | No powyzej tez to zasugerowałem |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-11-27, 15:47
|
|
|
Apophis napisał/a: | sylwekr napisał/a: | Zatem dzisiaj na próbę podmienię akumulator.... | No powyzej tez to zasugerowałem |
Podmieniłem - żadnej zmiany :-( |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-27, 16:18
|
|
|
więc tak nie czytałem tego co wyżej
ale sprawdzałeś masę na silniku nadwoziu ?
i czy kabel główny plusowy dobrze łączy na tym złączu z prawej strona na podłużnicy ?
[ Dodano: 2012-11-27, 16:19 ]
zmierz ładowanie blisko alternatora najlepiej na nim |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-11-27, 17:12
|
|
|
pepi napisał/a: |
[ Dodano: 2012-11-27, 16:19 ]
zmierz ładowanie blisko alternatora najlepiej na nim |
Napięcie mierzyłem bezpośrednio na alternatorze i na akumulatorze - różnica 0,1 V |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-27, 19:47
|
|
|
Więc teraz pozostaje podpiąć inny alternator i sprawdzić co sie dzieje. Oprócz regulatora w altku ma sie jeszcze co zepsuć... |
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-11-28, 12:47
|
|
|
Apophis napisał/a: | Więc teraz pozostaje podpiąć inny alternator i sprawdzić co sie dzieje. Oprócz regulatora w altku ma sie jeszcze co zepsuć... |
Alternator zamówiony, powinienem mieć go przed sobotą, wiec w sobotę wymiana. Mam nadzieję, że to rozwiąże problem.
Wymieniłem alternator... i po problemie. |
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2016-10-24, 15:02
|
|
|
odgrzewam kotleta
ładowanie na sucho wszystko off procz swiatel dziennych - mierzone na aku (po wymianie aternatora 13,89 , jak wlacze swiatła klime i radio 13,55 , jak dorzuce grzanie dup x4 i ogrzewanie tylnej szyby i lusterek 13,25.... WTF , masy niby posprawdzane ... i jest ok to juz 2 alternator pierwszy byl naprawiany i ponoc ok ... wsciekam sie dzis sprawdzilem sprawnosc aku MOLL 760 naladowany 669 ... zostawilem go by podladowac...
jak idzie przewod masowy z aku w naszych autach jesli chcialbym go wymienic ew jak puscic ładnie nowy jesli to wina przewodow ... |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-10-24, 16:57
|
|
|
preston81 napisał/a: | jak idzie przewod masowy z aku w naszych autach |
Nie masowy a plusowy Maćku.
Masa idzie z budy. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
J@ck
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 38 Dołączył: 16 Lip 2017 Posty: 40 Skąd: Szprotawa
|
Wysłany: 2017-12-10, 11:45
|
|
|
Panowie a u mnie jeszcze coś innego.
Problem polega na tym, że altek nie wzbudza się, stary (to samo) dałem do regeneracji ale się rozpadł. Zakupiłem regenerowany, problem ten sam, kupiłem nowy regulator, to samo. Kupiłem kolejny to samo. Altek do sprawdzenia i o dziwo wszystko ok.
Przed wzbudzeniem ale na odpalonym aku 11,4 i spada, po dodaniu gazu ponad 2 tys obr, ładowanie wpada na 14,2-13.9 i tak trzyma. Mechanik wraz ze mną nie ma pomysłów. Aku niby ok ale już sam nie wiem. Dodam, że powolne dodawanie gazu nie wzbudza go muszę mu "palnąć" gazem?? |
_________________ A,B,B+E,C,C+E, ADR + Cysterny, HDS
Zawsze w drodze, od motocykla po ciężarówkę |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2017-12-10, 14:02
|
|
|
ty masz tam kowali
po to jest kontrolka żarówka aby wzbudzić altek jeśli jej nie ma to masz jak ty masz
wzbudza się na obrotach
daj żarówkę i zobaczysz że będzie ok -na sprawdzenie |
|
|
|
|
|
|
|
|