Autor |
Wiadomość |
jartur1983
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Starokrzepice
|
Wysłany: 2013-04-02, 21:42 [D2 99 3.7PB/LPG
] Ubytek plynu chłodzącego
|
|
|
Witam Panowie, dawno nie pisałem bo nie miałem specjalnie problemu, ale niestety pewien się pojawił i obawiam się, że chyba poważny. Mianowicie zauważyłem ubytek płynu chłodniczego i pojechałem do mechanika na dolewkę, ale po około 3000 km znów kontrolka, że mało płynu i postanowiłem sam dolać, ku mojemu zdziwieniu zauważyłem, że płyn jest dziwnie gęsty, a na wieżchu chyba pływają kropelki oleju a pod korkiem zbiornika wyrównawczego dziwna biała maź. Zadzwoniłem od razu do mechanika a on żebym się nie przejmował, bo nie dawno założyłem gaz i ubytek płynu może być przez to. Na mój chłopski rozum to chyba jednak jest coś nie tak. Prosze podpowiedzcie coś, bo aktualnie jestem w niemczech i w przyszłym tygodniu czeka mnie 1100 km powrotu do domu i aż się boje, że moge wrócić na lawecie.
POZDRAWIAM
Kolego jartur1983, przy zakładaniu nowego tematu należy używać TAGów. Masz ich całą rozwijana listę, a wystarczy tylko wybrać odpowiedni.
Pozdrawiam
Simone331 |
_________________ Czego chcieć więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-04-03, 07:32
|
|
|
wyglada ze glowica przepuszcza olej do ukladu chlodniczego.czy masz twarde weze chlodnicze? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2013-04-03, 08:36
|
|
|
Zacznij od sprawdzenia czy nie widać jak gdzieś płyn wycieka , nie wiadomo co wlał mechanik jak zakładał gaz , może jak spuszczał płyn to wiadro lub miska była brudna - różnie to bywa . Zobacz jak się zachowuje na nagrzanym mocno silniku . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-04-03, 09:04
|
|
|
moze tak byc jak kolega pisze |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2013-04-03, 23:43
|
|
|
Plamy oleju w płynie i dziwna maź na korku nie wróżą nic dobrego.
Jeżeli płynu chłodzącego bardzo wyraźnie ubywa i nie gubi go nigdzie na zewnątrz to być może go spala. Sprawdzić jeszcze olej czy go nie przybyło i jaką ma konsystencję/kolor/lepkość.
Generalnie bez jakiejś dobrej kontroli moim zdaniem jazda 1100km jest raczej nie wskazana. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2013-04-04, 08:39
|
|
|
Kolego ja obstawiam uszczelkę pod głowicą na 99 %, nie radzę z tym jeżdzić taki dystans, no chyba jeśli nie ma wyboru to stała kontrola temperatury na zegarze i max rozkrecone grzanie w aucie ale to tylko na dojazd do jakiegos mechanika nie sądze żebyś mykną aż tyle. Biała maź ewidetnie świadczy o mieszaniu się oleju z płynem chłodniczym. Zajrzyk na bagnet, odkręć korek oleju, jak masz tam ( piane na dwa palce ) to nawet nie odpalaj .
Powodzenia |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
cheyen
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lut 2012 Posty: 214 Skąd: Radom
|
Wysłany: 2013-04-04, 08:49
|
|
|
Równiez obstawiałbym uszczelkę pod głowicą w takiej sytuacji. Jednak oczywiście może być również pęknięta głowica lub blok silnika, czego oczywiście nie życzę Pomimo to że uszczelka to dość poważna sprawa, to w tym przypadku osobiście wolałbym miec ten broblem, niż któryś z tych dwóch pozostałych możliwych. |
|
|
|
|
jartur1983
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Starokrzepice
|
Wysłany: 2013-04-04, 09:36
|
|
|
Na bagnecie olej jest czysty jakbum go dopiero co wlewał,jak bede miał możliwość to sprawdzę jeszcze korek wlewu oleju. Co mnie faktycznie dziwi to, że wczesniej nie miałem problemów z płynem chłodniczym, przez dwa lata użytkowania auta nie dolałem ani trochę płynu, co innego olej, ale to tylko przy ostrej jeździe ale ponąć to w V8 standart, dopiero po założeniu instalacji LPG w styczniu zaczęły się problemy. Może uszczelka sie już wcześniej kończyla i to tylko zbieg okoliczności.
Powiem szczeże że trochę boli jak się kupuje wymażone auto po dwóch latach szukania idealnego egzemplaża a tu po 30 miesiącach jazdy zonk.
Pozdrawiam |
_________________ Czego chcieć więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
jartur1983
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Starokrzepice
|
Wysłany: 2013-04-04, 09:40
|
|
|
Mam jeszcze do was takie pytanie, czy lepiej robić czy może kupić drugi silnik. Może ktoś z Was ma namiary na dobry silnik 3,7 lub 4,2 bo to chyba bez różnicy. |
_________________ Czego chcieć więcej
|
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
krystek78
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: krystian
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 46 Dołączył: 21 Mar 2013 Posty: 187 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: 2013-04-04, 10:03
|
|
|
nie panikuj.jak z temperatura silnika?gazownik co namieszal.jak jest olej w plynie to musi cisnienie walic do plynu chlodzacego.mi jak szczelila uszczelka to po pare litrow dolewalem.jak wywali plyn caly nie dolewaj zimnego plynu na goracy silnik tak mi mowili.bedzie dobrze.dawaj znac |
_________________
|
|
|
|
|
jartur1983
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Starokrzepice
|
Wysłany: 2013-04-04, 10:06
|
|
|
temperatura ok. jechalem autostrada w niemczech 260 km/h(w celu sprawdzenia prędkości max) i nic sie nie działo |
_________________ Czego chcieć więcej
|
|
|
|
|
|
|
|
jartur1983
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Starokrzepice
|
Wysłany: 2013-04-04, 10:08
|
|
|
mechanik mi mówił żebym dolał płynu chłodzącego o jakimś symbolu G12 niestety nie był dostępny w poniedziałek wielkanocny na stacji wiec dolałem czerwonego, tak mi mechanior doradził. Czy to może być przyczyną dziwnej mazi na korku? |
_________________ Czego chcieć więcej
|
|
|
|
|
Judo
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 09 Sty 2011 Posty: 222 Skąd: Pabianice
|
Wysłany: 2013-04-04, 11:53
|
|
|
G12 to oryginal Audi,skoda,VW teraz jest G13 . Sprawdź jeszcze jedną rzecz, zawory odpowietrzające płynu chłodniczego, znajdują się na ścianie grodziowej zaraz obok osłony z napisem V8 po prawej stronie ( wchodzą tam węże gumowe ) - takie dwa czarne plastykowe jakby rureczki z zaworkami . Mnie jeden wystrzelił i lało się z niego, właśnie jak cisnąłem po autostradzie 250 |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
jartur1983
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41 Dołączył: 25 Wrz 2010 Posty: 23 Skąd: Starokrzepice
|
Wysłany: 2013-04-05, 07:12
|
|
|
Wczoraj sprawdziłem korek wlewu oleju i jest czyściutki jakby co dopiero wyszedł z fabryki. Nie wiem czy to jakieś pocieszanie się ale zaczynam wierzyć w teorie "marekp750" że mechanior coś namieszał z tym płynem. Zaryzykuje i w środe jade do Polski, zobaczymy co będzie, oczywiście od razu "wale" do mechaniora. Napiszę co i jak.
Pozdrawiam.3majcie się |
_________________ Czego chcieć więcej
|
|
|
|
|
|