Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB ] Jak podnieść obroty silnika  
Autor Wiadomość
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-10-16, 06:44   

dracus6662 napisał/a:
jezeli z duzej predkości a gazu mniej niż połowa to potrafiło mi silnikiem przy hamowaniu zafalowac ale tylko na sekunde i tylko na lpg i tylko w 1.8turbo

To zupełnie inna jednostka.
A spróbuj zatankować do pełna i zobacz czy będzie taki sam objaw. Podejrzewam że będzie to wina butli lub jej ustawienia. Podczas hamowania gaz przemieszcza się do przodu i spada ciśnienie bo przez chwilę nie ciągnie. Mam podobne objawy ale podczas przyspieszania i mocnym ruszaniu przy skręcie w lewo. Poszukaj na necie. Butla na wstecznym. Będziesz wiedział o co chodzi. Mnie na ten kierunek naprowadził pepi bo też szukałem i nie mogłem nic odnaleźć.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
spolprog 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35
Dołączył: 16 Wrz 2012
Posty: 23
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-11-18, 13:29   

Niestety dzieję się tak niezależnie ile gazu jest w zbiorniku, ostatnio zatankowałem do pełna i to samo....

Zdarzyło mi się już 2 razy że dojeżdżam do progu zwalniającego hamuje, obroty spadają poniżej 300 auto zaczyna telepać i gaśnie.

Na benzynie jeszcze nie patrzyłem.
 
 
stillbadboy 
Moje A8



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 25 Cze 2014
Posty: 254
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2014-11-18, 16:23   

ja bym obstawiał maf/przeplywka
_________________
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
kozi135 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 63
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-03-23, 21:28   

Troszkę odgrzebie temat bo jestem ciekawy czy udało się koledze spolprog rozwiązać problem niskich obrotów. Mam to samo w moim 3.7 AQG. Jestem już po wymianie obu sond, rozrządu, płukaniu skrzyni, wymianie instalacji gazowej, oringów na wtryskiwaczach, uszczelki jednego dekla, uszczelek kolektora dolotowego, przewodów oraz zaworu odmy. Nic z wymienionych nie przyniosło poprawy i powoli wymiękam. Przepływka nie jest idealna ale po czyszczeniu pokazuje 190. Dolot sprawdzony 10 razy.
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-23, 21:41   

kozi135, Obroty ustawia się w ECU. Jak masz stałą wartość np 400 a nie jakies falowanie to możesz spróbowac to ogarnać-sam nie podołasz raczej. ja ustawiłem sobie na 540 przy rozgrzanym silniku.
 
 
kozi135 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 63
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-03-23, 22:19   

W moim przypadku występuje jeszcze dziwne falowanie podczas przyspieszania. Na wolnych obrotach gdy ma około 500obr i podczas jazdy ze stałą prędkością jest ok, ale gdy chcę przyspieszyć czuć jak nierówno ciągnie. Dziwniejsze jest to że na benzynie najbardziej odczuwalne jest to na zimnym silniku a po rozgrzaniu na gazie. Potrafi również zgasnąć na lpg podczas hamowania i równoczesnego skrętu. Więc chyba coś go boli tylko nie chce mi powiedzieć co. Na komputerze nie pokazuje błędów.
Teraz skupiłem się na czujniku halla oraz położenia wału. Jeśli nic nie pomorze to je wymienię tylko dziwne że odpala bez większych problemów.
Zastanawiał mnie również zawór zwrotny pod deklem odmy. Istnieje możliwość że puszcza i ciśnienie idzie w odmę?
 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-03-23, 22:38   

Zeby wyregulować sobie wolne wolne obroty łączysz się z ecu, potem login (trzeba mieć :) - adaptacje, grupa pierwsza i można regulować sobie wolne obroty.
inne grupy to adaptacje paliwowe, regulacja wyprzedzenia zapłonu itp.
żeby mieć login, trzeba go wyciągnąć z eepromu.
oczywiście mówimy o sterownikach me 7.1/7.1.1 lub 7.5.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
kozi135 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 63
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-03-24, 20:39   

k44761 napisał/a:
Zeby wyregulować sobie wolne wolne obroty łączysz się z ecu, potem login (trzeba mieć - adaptacje, grupa pierwsza i można regulować sobie wolne obroty.
inne grupy to adaptacje paliwowe, regulacja wyprzedzenia zapłonu itp.
żeby mieć login, trzeba go wyciągnąć z eepromu.
oczywiście mówimy o sterownikach me 7.1/7.1.1 lub 7.5.

Niskie obroty nie są spowodowane jakąś usterką? Nie chce go sztucznie ratować.
Rozumiem że nie chodzi tu o pin immo [ten posiadam].
Podniesienie programowe obrotów nie spowoduje nadmiernego podwyższenia ich po wrzuceniu na ,,P"?
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-24, 20:42   

Nie pin immo tylko login-to zupełnie co innego.

Raczej pewne że cos te obroty zaniża ale musisz wiedzieć co. Nie wiem czy sie wprowadza wartośc obrotów czy algorytm jakiś bo jak okreslac ma konkretna wartośc to nie bedzie piał na P
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2016-03-24, 22:45   

Lewizna
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
k44761 
Moje A8



Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy
Wiek: 43
Dołączył: 22 Maj 2011
Posty: 497
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-03-25, 08:18   

Może być też pin do immo. Logujesz się i zmieniasz.
Login do immo masz w eepromie, loginy serwisowe we flashu trzeba poszukać. Łatwiej zalogować się pinem do immo.
_________________
Elektronika samochodowa.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2016-03-25, 22:46   

moim zdaniem jeśli kiedyś były obroty ok to trzeba auto przywrócić do takiego stanu jak było przed awarią :]
A nie szukać problemów tam gdzie ich nie ma !
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-03-26, 11:07   

Jak dla mnie coś jest z przepływem powietrza, jeśli lubi zgasnąć to często jest taki objaw przez słaba przepływkę, góra może pokazywać ok , ale z dołu będzie miała za niskie napięcie. Sprawdź wiązkę do niej, ustawienie przepustnicy i TPS-a, klapy kolektora, rozrzad czy nawet przytkane katy
 
 
kozi135 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz
Wiek: 35
Dołączył: 13 Lip 2015
Posty: 63
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 2016-03-26, 19:02   

Dzisiaj ogarnąłem uszczelkę pod deklem odmy. Teraz mogę stwierdzić że odma jest OK.
Katalizatorów nie mam:P
Przepustnica wyczyszczona i zrobiona adaptacja. Można sprawdzić jej działanie vagiem?
Czekam jeszcze na cewki zapłonowe. Do tej pory ich nie sprawdzałem tylko wymieniłem świece. W tym tygodniu je podmienię.
Jak się trochę ociepli to ostatecznie sprawdzę rozrząd i jeśli dalej to samo to nowa przepływka.
Aby sprawdzić klapy w kolektorze muszę go rozkręcić?


Przyczyną nierównego przyspieszania okazały się stare cewki, po wymianie świec oraz cewek na NGK falowanie znikło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - recenzje mang

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.