Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-10-16, 06:44
|
|
|
dracus6662 napisał/a: | jezeli z duzej predkości a gazu mniej niż połowa to potrafiło mi silnikiem przy hamowaniu zafalowac ale tylko na sekunde i tylko na lpg i tylko w 1.8turbo |
To zupełnie inna jednostka.
A spróbuj zatankować do pełna i zobacz czy będzie taki sam objaw. Podejrzewam że będzie to wina butli lub jej ustawienia. Podczas hamowania gaz przemieszcza się do przodu i spada ciśnienie bo przez chwilę nie ciągnie. Mam podobne objawy ale podczas przyspieszania i mocnym ruszaniu przy skręcie w lewo. Poszukaj na necie. Butla na wstecznym. Będziesz wiedział o co chodzi. Mnie na ten kierunek naprowadził pepi bo też szukałem i nie mogłem nic odnaleźć. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
spolprog
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: D2
Wiek: 35 Dołączył: 16 Wrz 2012 Posty: 23 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2014-11-18, 13:29
|
|
|
Niestety dzieję się tak niezależnie ile gazu jest w zbiorniku, ostatnio zatankowałem do pełna i to samo....
Zdarzyło mi się już 2 razy że dojeżdżam do progu zwalniającego hamuje, obroty spadają poniżej 300 auto zaczyna telepać i gaśnie.
Na benzynie jeszcze nie patrzyłem. |
|
|
|
|
|
|
|
stillbadboy
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Kamil
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 38 Dołączył: 25 Cze 2014 Posty: 254 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2014-11-18, 16:23
|
|
|
ja bym obstawiał maf/przeplywka |
_________________ "Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
kozi135
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 63 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2016-03-23, 21:28
|
|
|
Troszkę odgrzebie temat bo jestem ciekawy czy udało się koledze spolprog rozwiązać problem niskich obrotów. Mam to samo w moim 3.7 AQG. Jestem już po wymianie obu sond, rozrządu, płukaniu skrzyni, wymianie instalacji gazowej, oringów na wtryskiwaczach, uszczelki jednego dekla, uszczelek kolektora dolotowego, przewodów oraz zaworu odmy. Nic z wymienionych nie przyniosło poprawy i powoli wymiękam. Przepływka nie jest idealna ale po czyszczeniu pokazuje 190. Dolot sprawdzony 10 razy. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-23, 21:41
|
|
|
kozi135, Obroty ustawia się w ECU. Jak masz stałą wartość np 400 a nie jakies falowanie to możesz spróbowac to ogarnać-sam nie podołasz raczej. ja ustawiłem sobie na 540 przy rozgrzanym silniku. |
|
|
|
|
kozi135
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 63 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2016-03-23, 22:19
|
|
|
W moim przypadku występuje jeszcze dziwne falowanie podczas przyspieszania. Na wolnych obrotach gdy ma około 500obr i podczas jazdy ze stałą prędkością jest ok, ale gdy chcę przyspieszyć czuć jak nierówno ciągnie. Dziwniejsze jest to że na benzynie najbardziej odczuwalne jest to na zimnym silniku a po rozgrzaniu na gazie. Potrafi również zgasnąć na lpg podczas hamowania i równoczesnego skrętu. Więc chyba coś go boli tylko nie chce mi powiedzieć co. Na komputerze nie pokazuje błędów.
Teraz skupiłem się na czujniku halla oraz położenia wału. Jeśli nic nie pomorze to je wymienię tylko dziwne że odpala bez większych problemów.
Zastanawiał mnie również zawór zwrotny pod deklem odmy. Istnieje możliwość że puszcza i ciśnienie idzie w odmę? |
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2016-03-23, 22:38
|
|
|
Zeby wyregulować sobie wolne wolne obroty łączysz się z ecu, potem login (trzeba mieć - adaptacje, grupa pierwsza i można regulować sobie wolne obroty.
inne grupy to adaptacje paliwowe, regulacja wyprzedzenia zapłonu itp.
żeby mieć login, trzeba go wyciągnąć z eepromu.
oczywiście mówimy o sterownikach me 7.1/7.1.1 lub 7.5. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
kozi135
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 63 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2016-03-24, 20:39
|
|
|
k44761 napisał/a: | Zeby wyregulować sobie wolne wolne obroty łączysz się z ecu, potem login (trzeba mieć - adaptacje, grupa pierwsza i można regulować sobie wolne obroty.
inne grupy to adaptacje paliwowe, regulacja wyprzedzenia zapłonu itp.
żeby mieć login, trzeba go wyciągnąć z eepromu.
oczywiście mówimy o sterownikach me 7.1/7.1.1 lub 7.5. |
Niskie obroty nie są spowodowane jakąś usterką? Nie chce go sztucznie ratować.
Rozumiem że nie chodzi tu o pin immo [ten posiadam].
Podniesienie programowe obrotów nie spowoduje nadmiernego podwyższenia ich po wrzuceniu na ,,P"? |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-03-24, 20:42
|
|
|
Nie pin immo tylko login-to zupełnie co innego.
Raczej pewne że cos te obroty zaniża ale musisz wiedzieć co. Nie wiem czy sie wprowadza wartośc obrotów czy algorytm jakiś bo jak okreslac ma konkretna wartośc to nie bedzie piał na P |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2016-03-24, 22:45
|
|
|
Lewizna |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
k44761
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: TIP
Zasilanie: ON
Imię: Marcin
Jeżdzę: D3
Pomógł: 18 razy Wiek: 43 Dołączył: 22 Maj 2011 Posty: 497 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2016-03-25, 08:18
|
|
|
Może być też pin do immo. Logujesz się i zmieniasz.
Login do immo masz w eepromie, loginy serwisowe we flashu trzeba poszukać. Łatwiej zalogować się pinem do immo. |
_________________ Elektronika samochodowa. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2016-03-25, 22:46
|
|
|
moim zdaniem jeśli kiedyś były obroty ok to trzeba auto przywrócić do takiego stanu jak było przed awarią
A nie szukać problemów tam gdzie ich nie ma ! |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2016-03-26, 11:07
|
|
|
Jak dla mnie coś jest z przepływem powietrza, jeśli lubi zgasnąć to często jest taki objaw przez słaba przepływkę, góra może pokazywać ok , ale z dołu będzie miała za niskie napięcie. Sprawdź wiązkę do niej, ustawienie przepustnicy i TPS-a, klapy kolektora, rozrzad czy nawet przytkane katy |
|
|
|
|
kozi135
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ECY
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Andrzej
Jeżdzę: S8 D2 AQH/A8 D2 AQG
Pomógł: 1 raz Wiek: 35 Dołączył: 13 Lip 2015 Posty: 63 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 2016-03-26, 19:02
|
|
|
Dzisiaj ogarnąłem uszczelkę pod deklem odmy. Teraz mogę stwierdzić że odma jest OK.
Katalizatorów nie mam:P
Przepustnica wyczyszczona i zrobiona adaptacja. Można sprawdzić jej działanie vagiem?
Czekam jeszcze na cewki zapłonowe. Do tej pory ich nie sprawdzałem tylko wymieniłem świece. W tym tygodniu je podmienię.
Jak się trochę ociepli to ostatecznie sprawdzę rozrząd i jeśli dalej to samo to nowa przepływka.
Aby sprawdzić klapy w kolektorze muszę go rozkręcić?
Przyczyną nierównego przyspieszania okazały się stare cewki, po wymianie świec oraz cewek na NGK falowanie znikło. |
|
|
|
|
|
|
|
|