Autor |
Wiadomość |
zeber
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 38 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2012-06-12, 20:41 [D2 95 4.2PB
] 120 stopni a chłodnica zimna!!?
|
|
|
Witam. W niedziele skończyłem w końcu wymieniać silnik. Zostawiłem w silniku stary termostat firmy BEHR. Po zalaniu silnika płynem i odpaleniu była pierwsza jazda, kasacja błędów i oczywiście odpowietrzanie, temperatura silnika wynosiła ponad 90 stopni i szła do góry a chłodnica zimna.
Wiec zaliczyłem sklep kupiłem nowy termostat firmy FEBI założyłem go dzisiaj i dalej temperatura rośnie.
1: Sprawdziłem termostat, i się otwiera.
2: Pompa wody pompuje ( gorąca nagrzewnica i płyn przelewa się do zbiorniczka ).
3: Dmuchałem powietrze w chłodnice i nie jest zapchana.
4: Nie mam już pomysłów co dalej robić :-( |
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
zeber
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 38 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2012-06-12, 21:02
|
|
|
Wszystkie przewody układ chłodzenia robią się gorące oprócz tego węża co wychodzi od dołu chłodnicy i idzie do termostatu. Jak silnik jest gorący to jak ściągnę wąż co jest przy termostacie to wylewa się płyn z silnika a na zimnym silniku nie. Termostatu nie można założyć odwrotnie. Wcześniej wszystko było dobrze, tylko że miałem inny silnik. |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
zeber
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 38 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2012-06-12, 21:26
|
|
|
Płyn przelewa się dopiero gdy jest włączony silnik.
Z tym że jest coś zatkane w silniku to jest dobra myśl tylko jak to sprawdzić???
Wyciągnąć węże z silnika, zostawić tylko jeden i wlewać do niego wodę na przykład z kranu pod ciśnieniem? |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
Wysłany: 2012-06-12, 21:33
|
|
|
No mozna to tak zrobic... tylko pamietaj zeby silnik byl wtedy zimny...bo jak wlejesz zimnej wody do goracego silnika...to wtedy bedzie blok do wymiany ;/ ale gdy bedzie zimny to znowu termostat bedzie zamkniety... Mam jeszcze jedna watpliwosc....w A8 mamy jeden czy 2 termostaty??? Bo to byloby istotne info...zapytaj kolege tomek87...on napewno bedize wiedzial bo juz sie narozbieral ABZtów albo scheryfisch'a |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|
|
|
szeryfisch
Moje A8
Rocznik: 1988
Silnik cm3: 6600
Skrzynia: AOD
Zasilanie: ON
Imię: Paweł
Jeżdzę: 1978 Lincoln Continental
Pomógł: 44 razy Dołączył: 31 Maj 2010 Posty: 1294 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2012-06-12, 22:04
|
|
|
ja tam znalazlem jeden. |
_________________ Masz problem z autem? Zapraszam:
Magnice ul.Kwiatowa 1
10km od Wrocławia |
|
|
|
|
tomi26
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: Automat
Zasilanie: ON
Imię: Tomasz
Jeżdzę: Vectra C.
Pomógł: 17 razy Wiek: 41 Dołączył: 13 Wrz 2009 Posty: 494 Skąd: Mazowieckie
|
Wysłany: 2012-06-12, 23:47
|
|
|
zeber nic konkretnego ci tu raczej nie podpowiem,ale jeśli jest gdzieś zatkane to spróbuj jeszcze jakiejś dobrej płukanki układu/chłodnicy.
Produkty np.STP |
_________________ Sygnatura została usunięta bo była za fajna i wszyscy zazdrościli |
|
|
|
|
|
|
|
Rapik
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Konrad
Jeżdzę: A8 4.2TDi
Pomógł: 5 razy Dołączył: 02 Kwi 2010 Posty: 310 Skąd: G-dz
|
Wysłany: 2012-06-13, 00:16
|
|
|
Profilaktycznie spróbuj również wymontować termostat i zobacz czy będzie poprawa - może niefart i oba niesprawne. |
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-06-13, 10:30
|
|
|
termosty z zamiennika czesto robia problemy, tylko orginal ASO, koszt okolo 100pln, w kabinie wieje gorace powietrze z nawiewow? bo jesli nie to jest zapowietrzony, sprawdz jeszcze czy wezyk idacy do zbiorniczka wyrownawczego na gore jest nie zatkany, bo wtedy tez sie nie odpowietrzy |
|
|
|
|
|
|
|
scooby
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 43 Dołączył: 20 Paź 2011 Posty: 26 Skąd: Łapy
|
Wysłany: 2012-06-13, 10:39
|
|
|
ja mam to samo, temperatura 115- 120 stopni, wymieniłem już czujnik na dole w chłodnicy, czujnik w silniku i dwa razy juz termostat, dzis wymieniam cała chłodnicę i mam nadzieje ze wkońcu uporam sie z problemem, dodam ze mechanik stwierdził poprawne działanie pompy, bo słyszałem ze może sie obluzować wirnik w pompie i wtedy nie pompuje płynu, chłodnica własnie jest cały czas zimna, a płyn w zbiorniczku jest ciepły ale napewno nie ma 120 stopni, aha i deska z zegarami tez była sprawdzana przez elektronika czy przypadkiem nie przekłamuje, wiec liczę nato ze to własnie chłodnica zamulona syfem jakimś |
_________________ scooby |
|
|
|
|
zeber
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 35 Dołączył: 19 Lis 2011 Posty: 38 Skąd: Bystrzyca Kłodzka
|
Wysłany: 2012-06-13, 15:29
|
|
|
W środku wieję gorącym powietrzem. Wężyk do zbiorniczka nie jest zatkany bo przepływa przez niego płyn.
Ja sam wymieniałem silnik i znam już jego budowę znam na pamięć. W garażu leży stary rozebrany silnik więc będę patrzył jak przebiegają kanały po kolei od pompy do chłodnicy.
Aha i przypomne że silnik 4,2 ABZ i AKG jest kolizyjny :lol:
[ Dodano: 2012-06-13, 17:51 ]
Odpaliłem silnik bez termostatu i obieg wody przez chłodnice jest normalny! Wszystkie przewody nagrzewają się równomiernie!
Termastat zagotowałem w garnku i się otworzył!
Więc zostaje problem jak odpowietrzyć układ. Może jest jakiś haczyk? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-06-13, 18:43
|
|
|
zeber napisał/a: | Więc zostaje problem jak odpowietrzyć układ. Może jest jakiś haczyk? |
Osobiście nie bardzo rozumiem problem z odpowietrzaniem... spuszczałem płyn wielokrotnie i w D2 i w D3 i w kilku innych autach które miałem i nigdy nie miałem problemów z zapowietrzonym układem...robiłem to tak:
- po naprawie nalewałem nowego płynu do poziomu max
- przy całkowicie odkręconym korku zbiorniczka odpalałem samochód i w miarę jego ubywania (płynu oczywiście) na bieżąco dolewałem aż przestało ubywać
- przy wciąż odkręconym korku sprawdzałem jeszcze te grube rury chłodnicy czy jest w nich płyn i ściskaniem próbowałem czy ucieknie jeszcze jakieś powietrze
- po uzupełnieniu do poziomu max zakręcałem korek i przez następne kilka dni monitorowałem jego stan dolewając w razie potrzeby
Jak pisałem na wstępie nigdy nie miałem problemu z zapowietrzonym układem więc powyższą metodę uznaję za wystarczającą ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
Ostatnio zmieniony przez FOSS 2012-06-13, 21:45, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-06-13, 19:14
|
|
|
U siebie w D2 robiłem dokladnie tak samo jak to opisał FOSS i za każdym razem działało-jest to zreszta universalny sposob na wiele aut. Jesli bez termostatu wszystko hasa to problemem musi byc ten termostat-sprawdzaleś w garku przy jakiej temperaturze sie otwiera?? I czy ten malutki kanalik co przepuszcza ciepła wode by sie własnie otworzył jest drożny?? Uznaje ze taki kanalik ma także termostat w A8 bo nie wyciągałem swego jeszcze. |
|
|
|
|
|