Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] alternator od 2,8 do 4,2  
Autor Wiadomość
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-28, 10:32   

No jak trza to trza ale Erni ja miałem podobnie i sie okazało że tylko szczotki w agonii dawały juz za słaby prąd. Nie zawsze dioda musi być. Nie wiem ile kosztuje dodanie wymiany diod jesli to mało to mozna machnac dla spokoju.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-06-28, 10:36   

ernesto napisał/a:
Diody na mostku prostowniczym to podstawa u ciebie...



yy diody <hmm> jakie diody ... <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-28, 10:37   

Diody prostownicze na mostku. Zamieniaja prąd zmienny z alternatora na potrzebny nam prąd stały :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-06-28, 11:42   

<bezradny> h w tej materii jestem zielony jak oryginalny olej do wspomagania <hehehe> najważniejsze ze mój mechanior ogarnia takie rzeczy <faktycznie>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-28, 11:54   

No to pamiętaj. Podstawowy zestaw naprawczy to łożyska,regulator ze szczotkami,komutator a do tego moga byc diody.
 
 
SenatorS8 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy
Wiek: 42
Dołączył: 25 Gru 2013
Posty: 352
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2015-06-29, 13:48   

Apophis-tak dla scislosci.
W alternatorze nie posiadamy komutatora a pierscienie slizgowe.
Komutator umożliwia przepływ prądu elektrycznego do wirnika synchronicznie z obrotem wirnika przełączając kierunek prądu w uzwojeniach wirnika wraz z jego obrotem.Alternator wymaga ciaglego nieprzelaczanego zasilania w prad wirnika
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-29, 14:21   

No gwoli ścisłości ale napisz szarakowi pierścień slizgowy to zaduma sie o co kaman natomiast komutator to to po czym biegaja szczotki czyli kazdy kojarzy :)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-06-30, 19:10   

no i jeszcze raz pomierzyłem aku i altka no i wyszło tak:

* na aku przy odpalonym nieobciążonym silniku 13,8 natomiast pod obiążeniem (zapięty D, włączone swiatła i dmuchawa na maxa) pokazało 13,4/13,2 tak wiec nie ma tragedii.

* na altku natomiast tym samym sposobem jak wyżej najpierw 14,2 a pod obciążeniem 13,5.

Wychodzi na to że najprawdopodobniej gdzies na kablach (masa lub cos) problem tkwi <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-30, 21:57   

Tak więc jak piszesz tragedii nie ma ale warto by poczyścic kable przy altku,na łączeniach przy podłużnicy i co tam się da dostac w tej okolicy.
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-06-30, 22:14   

No chyba będę musiał tak zrobić :) jak narazie wiem ze przynajmniej altek w porządku
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-06-30, 22:19   

Ale jak masz slabe szczotki to tez tak może byc. Miałem identycznie teraz jest ciut lepiej i nieco stabilniej lecz jak zwale wszelkie zimowe obciążenie to potrafi pochłonac cały prąd jaki daje altek,ale nie zawsze. Nie wiem moze to wina regulatora zamiennika za 35zł :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-01, 05:09   

Marcin przeczyść połączenia masowe. Uważaj na tą przy podłużnicy wychodzi z gwintem śruba czasami.
Sprawdź kość plusową na podłużnicy, lubi przegnić i przez nią też mogą być takie skutki.
Możesz jeszcze zrobić jeden myk. Ten sam test przeprowadź lecz plusa weź z kości na podłużnicy. W tym momencie sprawdzisz czy rozrusznik przypadkiem nie robi obciążenia.
By wykluczyć dokładnie przewód plusowy, poprowadź dodatkowy kabel obok auta ( alternator - akumulator )
I zmierz wtedy jakie ma napięcie.

Grzeje Ci się któraś z klem ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-07-01, 21:01   

ernesto napisał/a:
Grzeje Ci się któraś z klem ?


wiesz co nie sprawdzałem czy sie grzeje, a jaki jest tego objaw. U mnie klemy są troche zasniedziałe.

Musze posprawdzać te kable i kostki wszystkie, poczyscic i wtedy sie zobaczy.
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-07-01, 21:44   

Grzeje sie tzn czy jest wyczuwalnie ciepła ? Jak masz posniedziałe to obowiązkowo poczyśc razem z bolcami na aku i odzyskasz troszke prądu :)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-07-02, 04:55   

martin_rs4 napisał/a:
ernesto napisał/a:
Grzeje Ci się któraś z klem ?


wiesz co nie sprawdzałem czy sie grzeje, a jaki jest tego objaw. U mnie klemy są troche zasniedziałe.


Klemy to podstawa. Śniedzi nie może być. Wyczyść dobrze i skręć. Na koniec przesmaruj wazeliną. Ciepła klema oznacza problem z odbiorem lub przekazem prądu. Akumulator jest swego rodzaju urządzeniem które ma kumulować to co wyrobi alternator.
Alternator ma wyrabiać na instalację elektryczną i jednocześnie ładować akumulator.
Skoro ładowanie na samym alternatorze masz zbliżone do 14 V a na akumulatorze jest spadek to pozostaje problem ze stykiem lub problem z odbiornikiem. Odbiornikiem czyli akumulatorem. Dobrze by było jak byś podłączył do do ładowania na 12 godzin. I tak co kilka dni. By się wzbudził i wrócił do swoich właściwości. Jeśli akumulator będzie rozładowany w dużym stopniu to też może powodować problem, gdyż ten czas który pokonujesz podczas jazdy nie jest w stanie w 100% go naładować.

U mnie pomimo ładowania tych 14 V i w Ósemce i w Czwórce to od czasu do czasu podpinam prostownik. Właśnie po to by nie dopuścić do rozładowania.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.