Autor |
Wiadomość |
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-28, 10:32
|
|
|
No jak trza to trza ale Erni ja miałem podobnie i sie okazało że tylko szczotki w agonii dawały juz za słaby prąd. Nie zawsze dioda musi być. Nie wiem ile kosztuje dodanie wymiany diod jesli to mało to mozna machnac dla spokoju. |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-06-28, 10:36
|
|
|
ernesto napisał/a: | Diody na mostku prostowniczym to podstawa u ciebie... |
yy diody jakie diody ... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-28, 10:37
|
|
|
Diody prostownicze na mostku. Zamieniaja prąd zmienny z alternatora na potrzebny nam prąd stały |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-06-28, 11:42
|
|
|
h w tej materii jestem zielony jak oryginalny olej do wspomagania najważniejsze ze mój mechanior ogarnia takie rzeczy |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-28, 11:54
|
|
|
No to pamiętaj. Podstawowy zestaw naprawczy to łożyska,regulator ze szczotkami,komutator a do tego moga byc diody. |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2015-06-29, 13:48
|
|
|
Apophis-tak dla scislosci.
W alternatorze nie posiadamy komutatora a pierscienie slizgowe.
Komutator umożliwia przepływ prądu elektrycznego do wirnika synchronicznie z obrotem wirnika przełączając kierunek prądu w uzwojeniach wirnika wraz z jego obrotem.Alternator wymaga ciaglego nieprzelaczanego zasilania w prad wirnika |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-29, 14:21
|
|
|
No gwoli ścisłości ale napisz szarakowi pierścień slizgowy to zaduma sie o co kaman natomiast komutator to to po czym biegaja szczotki czyli kazdy kojarzy |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-06-30, 19:10
|
|
|
no i jeszcze raz pomierzyłem aku i altka no i wyszło tak:
* na aku przy odpalonym nieobciążonym silniku 13,8 natomiast pod obiążeniem (zapięty D, włączone swiatła i dmuchawa na maxa) pokazało 13,4/13,2 tak wiec nie ma tragedii.
* na altku natomiast tym samym sposobem jak wyżej najpierw 14,2 a pod obciążeniem 13,5.
Wychodzi na to że najprawdopodobniej gdzies na kablach (masa lub cos) problem tkwi |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-30, 21:57
|
|
|
Tak więc jak piszesz tragedii nie ma ale warto by poczyścic kable przy altku,na łączeniach przy podłużnicy i co tam się da dostac w tej okolicy. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-06-30, 22:14
|
|
|
No chyba będę musiał tak zrobić jak narazie wiem ze przynajmniej altek w porządku |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-06-30, 22:19
|
|
|
Ale jak masz slabe szczotki to tez tak może byc. Miałem identycznie teraz jest ciut lepiej i nieco stabilniej lecz jak zwale wszelkie zimowe obciążenie to potrafi pochłonac cały prąd jaki daje altek,ale nie zawsze. Nie wiem moze to wina regulatora zamiennika za 35zł |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-07-01, 05:09
|
|
|
Marcin przeczyść połączenia masowe. Uważaj na tą przy podłużnicy wychodzi z gwintem śruba czasami.
Sprawdź kość plusową na podłużnicy, lubi przegnić i przez nią też mogą być takie skutki.
Możesz jeszcze zrobić jeden myk. Ten sam test przeprowadź lecz plusa weź z kości na podłużnicy. W tym momencie sprawdzisz czy rozrusznik przypadkiem nie robi obciążenia.
By wykluczyć dokładnie przewód plusowy, poprowadź dodatkowy kabel obok auta ( alternator - akumulator )
I zmierz wtedy jakie ma napięcie.
Grzeje Ci się któraś z klem ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-07-01, 21:01
|
|
|
ernesto napisał/a: | Grzeje Ci się któraś z klem ? |
wiesz co nie sprawdzałem czy sie grzeje, a jaki jest tego objaw. U mnie klemy są troche zasniedziałe.
Musze posprawdzać te kable i kostki wszystkie, poczyscic i wtedy sie zobaczy. |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-07-01, 21:44
|
|
|
Grzeje sie tzn czy jest wyczuwalnie ciepła ? Jak masz posniedziałe to obowiązkowo poczyśc razem z bolcami na aku i odzyskasz troszke prądu |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-07-02, 04:55
|
|
|
martin_rs4 napisał/a: | ernesto napisał/a: | Grzeje Ci się któraś z klem ? |
wiesz co nie sprawdzałem czy sie grzeje, a jaki jest tego objaw. U mnie klemy są troche zasniedziałe. |
Klemy to podstawa. Śniedzi nie może być. Wyczyść dobrze i skręć. Na koniec przesmaruj wazeliną. Ciepła klema oznacza problem z odbiorem lub przekazem prądu. Akumulator jest swego rodzaju urządzeniem które ma kumulować to co wyrobi alternator.
Alternator ma wyrabiać na instalację elektryczną i jednocześnie ładować akumulator.
Skoro ładowanie na samym alternatorze masz zbliżone do 14 V a na akumulatorze jest spadek to pozostaje problem ze stykiem lub problem z odbiornikiem. Odbiornikiem czyli akumulatorem. Dobrze by było jak byś podłączył do do ładowania na 12 godzin. I tak co kilka dni. By się wzbudził i wrócił do swoich właściwości. Jeśli akumulator będzie rozładowany w dużym stopniu to też może powodować problem, gdyż ten czas który pokonujesz podczas jazdy nie jest w stanie w 100% go naładować.
U mnie pomimo ładowania tych 14 V i w Ósemce i w Czwórce to od czasu do czasu podpinam prostownik. Właśnie po to by nie dopuścić do rozładowania. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|