Autor |
Wiadomość |
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-09-07, 09:27 [D2 ALL
] Zmiana kodowania w skrzyni
|
|
|
Witam. Mam maly problemik z błędami w skrzyni, wyskakuje mi błąd że nie może zaladować info z ecu, auto działa ok ale wolal bym mieć tam czysto. Kodowanie mam 00000 i ktoś mi powiedzał że to dlatego mam te błędy i musze zmienic na 00002 jako na automat ale w mojej pełnej wersji vag-a nie mogę zmienić kodowania w skrzyni ale w zegarach bez problemu, wiecie o co chodzi ? jak to zmienić? pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
artekk
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip F1
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arturo
Jeżdzę: A8
Pomógł: 4 razy Dołączył: 20 Lut 2010 Posty: 192 Skąd: kujawsko-pomorskie
|
Wysłany: 2011-09-07, 11:40
|
|
|
Kolego zapoznaj się dokładnie z tym artykułem
http://www.audipages.com/...ansmission.html
Sterownik nie przyjmuje 00000, bo jest to "invalid code". U mnie fabrycznie jest 00001 i w tej opcji jak dla mnie auto jeździ najlepiej, choć ty możesz mieć inną skrzynię i tak nie będzie. |
_________________ Jest BMW E60 525dA na koksie. Ps: https://a6klub.pl
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-09-07, 20:33
|
|
|
Koledzy zainteresowało mnie to o czym piszecie. Zmęczyłem troszkę moim łamanym angielskim stronkę artekk napisał/a: | http://www.audipages.com/...ansmission.html | no i postanowiłem przetestować różnice w praktyce. No i odczytałem u siebie i mam software coding: 00101 a myślałem ze bedzie końcówka 11 albo 12 no i zgupiałem. Myślicie że mogę sobie to przestawić i nie bedzie problemów?
[ Dodano: 2011-09-08, 21:19 ]
No i tak mnie kusiło że w końcu przestawiłem te cyferki, skrzynia w tryb awaryjny wskakiwała. Kombinowałem z różnymi cyframi aż wklikałem sobie 00111, autko śmiga identycznie, żadnej różnicy nie wyczuwam.
Jak chciałem wrócić do 00101 to się zdziwiłem, nie mogę zmienić, cały czas po zapisaniu wskakuje 00111 :-/
Tak jak pisałem jest ok, ale jednak chciałbym wrócić do tego co było, jak to zrobić ? |
|
|
|
|
dariuszmuzyka
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 13 Gru 2010 Posty: 119 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2011-09-09, 19:35
|
|
|
artekk u mnie vag wyświetla 00000 i nie mogę zmienić tego na nic zmienił bym na 00001 ale nie zapisuje. W silniku tez mogłem zmienić a teraz już nie, tylko w zegarach mogę zmienić kodowanie ocb? |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-01-17, 17:16
|
|
|
Podłącze się pod temat. Otóż mam w swojej a8 skrzynie 4hp24 kodowanie miałem 00000 teraz mam 00012 auto czuć że stara się trzymać agresywny styl jazdy. Auto wyżej podciąga biegi przy mocniejszym wciskaniu gazu. Przy delikatnej jeździe zmienia biegi przy ok 1500obr Gdy hamuje silnikiem biegi zrzucane są na niższe przy wyższych obrotach tak oby auto było w pełni gotowe do ponownego przyśpieszania. Czy ktoś ma ustawione identyczne kodowanie? |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-17, 20:00
|
|
|
karol208, Wywołałeś mnie do tablicy z tym kodowaniem. Zmieniłem na 12 i faktycznie skrzynka nieco inaczej się zachowuje. Można jechać albo spokojnie albo na sportowo i w sumie taki efekt jest lepszy niż standard.
No ale przekulałem się po zmianie z 10km więc jeszcze polatam w tygodniu to sie okaże. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-01-17, 21:16
|
|
|
Ja na razie minusów nie zauważyłem
Kodowanie wg tego
Coding
000?x: DSP Mode (Dynamic Shift Points)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
000x?: Transmission Mode
0 = Factory Mode (Adaptive Transmission Mode)
1 = Force Economy Mode (lower Shift Points)
2 = Force Sport Mode (higher Shift Points)
Common Settings:
00000 = Factory Mode
00011 = Econonmy/Touring Mode
00012 = Sport Mode |
_________________
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-01-17, 21:24
|
|
|
Kurka, ciekawy temat ...jutro lecę do warsztatu kodować |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-01-17, 21:32
|
|
|
danishow napisał/a: | Kurka, ciekawy temat ...jutro lecę do warsztatu kodować |
u ciebie jest inne kodowanie, chyba nie masz multitronika tylko tiptronic <jezu>
multi chyba do 200KM są montowane
Coding 01v 5hp19
Non-DBW (Drive-by-Wire) Cars:
00000 = Standard (DSP active)
00010 = Standard (DSP inactive)
DBW (Drive-by-Wire) Cars:
0?xxx: Tiptronic Installation
0 = Tiptronic Buttons/Paddles not installed
1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed
0x?xx: Tiptronic Strategy
0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill)
1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down)
0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP)
0 = DSP active
1 = DSP inactive
0xxx?: Region/Powertrain
1 = All-Wheel-Drive (Rest of World)
2 = All-Wheel-Drive (North American Region)
3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World)
4 = Front-Wheel-Drive (North American Region) |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-17, 21:52
|
|
|
karol208, Jak wspomniałem przekulałem sie ledwie wkoło miasta więc mało ale w tygodniu normalne zycie wykaże. Jesli bedzie tak jak czuc na wstepie to bedzie lepiej bo uprzednio szczerze muła czesto czułem. |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-01-17, 22:05
|
|
|
Apophis napisał/a: | uprzednio szczerze muła czesto czułem. |
Bez obrazy ale auto nauczyło się twojego stylu jazdy to nie wina auta. Teraz uczenie masz wyłaczone więc jedzie na wpisanym programie sport. Z tego co wyczytałem sport zmniejsza uslizg na tarczkach a co z tym idzie dłuższe ich zycie ale znów napęd dostaje po tyłku bo bardziej stuknięcia będzie przenosił. |
_________________
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-01-17, 22:22
|
|
|
Ponoc te 4 biegowe sie nie ucza tak ale na audipages.com wyczytałem że sie kazda uczy. I bardzo mozliwe że sie nauczyła muła bo czesto tak jeźdzę. SIe okaże jak to bedzie,niekulturalna praca 4hp jakos nie rzuciła mi się w odczucie ale zobaczymy jak sie lepiej rozgrzeje. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-01-17, 22:33
|
|
|
karol208 napisał/a: | chyba nie masz multitronika tylko tiptronic | Tak, mam Tiptronic ...zapomniałem zmienić <tjaa> . Jutro sprawdzę jakie "podpowiedzi" wyrzuca VCDS i dam znać. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-01-18, 16:12
|
|
|
karol208, u mnie dokładnie tak jak piszesz ...było 00001, przekodowałem to na 01101. Jest znacząco odczuwalna różnica przy ruszaniu ...również pierwszy bieg ciągnie wyżej. Jestem zadowolony <hura> |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-01-18, 21:51
|
|
|
A jak jest podczas dojeżdżania do skrzyżowania np ? Redukuje przy około 1100 obr/min czy robi to wyżej ?
Na na swojej zauważyłem że jak mam muła to podczas zmiany biegu z 3 na 2 lubi szarpnąć. Natomiast w momencie kiedy przejdzie na tryb sport nie ma tego objawu. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|