Autor |
Wiadomość |
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2017-11-06, 06:39
|
|
|
vanos2012 napisał/a: | Też mi działa kickdown na Tip, i tak właśnie ma być. Jak nie redukuje to znaczy że przycisk pod pedałem umarł lub trzeba go zaadoptować |
Nie koniecznie, w niektórych modelach jak np u mnie w PreFL na TIP nie działa Kich tylko na D
Między innymi można to rozpoznać po przez sam włącznik TIP-a bo on sam ma regulacje włącz/wyłącz |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-11-06, 08:20
|
|
|
ernesto napisał/a: | w niektórych modelach jak np u mnie w PreFL na TIP nie działa Kich tylko na D | U mnie jest podobnie, Kick działa tylko na D i S. W sumie dla mnie zrozumiałe, Tip jest od tego by samemu zmieniać biegi |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
Ukaniu
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 9 razy Dołączył: 07 Kwi 2016 Posty: 555 Skąd: Grodzisk/Żyrardów
|
Wysłany: 2017-11-06, 14:38
|
|
|
W prefl z 4HP24 z ABZ testuję kodowanie 02. |
_________________ Kot też jest Quattro |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-11-06, 20:52
|
|
|
u mnie na tip dziala kick) i powinien dzialac bynajmniej w FL
jeszcze zapytam o to kodowanie i wlaczenie opcji "sport" w FL jakie to powinno byc kodowanie ? czy skrzynka prnds432 to zalapie czy nie ? czy aby uzyskac tryb sport trzeba zmienic sterownik asb ? ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2017-11-07, 08:27
|
|
|
U siebie mam juz prawie 3 lata kodowanie 00012 w 4hp przyzwyczailem się i nic złego nie zaobserwowałem. Co do kicka to na tipie nie działa i nigdy nie działał nie zależnie od kodowania. jedyne kiedy zrzuci niżej to gdy prędkość danego biegu jest tak niska dla obrotów silnika. |
_________________
|
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2017-11-07, 13:08
|
|
|
preston81 napisał/a: | u mnie na tip dziala kick) i powinien dzialac bynajmniej w FL
jeszcze zapytam o to kodowanie i wlaczenie opcji "sport" w FL jakie to powinno byc kodowanie ? czy skrzynka prnds432 to zalapie czy nie ? czy aby uzyskac tryb sport trzeba zmienic sterownik asb ? ? |
Według tej strony podanej przez Artekk na początku tematu do Twojego rocznika:
2000 and later with Tiptronic
The 00's and later have different options than the 99's and earlier. They can be coded as followed:
00002, stock coding
00012, sport coding
00022, stock coding, but will hold first gear in Tiptronic to redline regardless of throttle position and then shift to second.
00032, sport coding and will hold first gear in Tiptronic to redline regardless of throttle position and then shift to second. |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-11-07, 18:28
|
|
|
preston81 napisał/a: | i powinien dzialac bynajmniej w FL | A gdzie napisane, że powinien? To akurat zależy od rocznika i wersji wgranego softu
preston81 napisał/a: | czy aby uzyskac tryb sport trzeba zmienic sterownik asb ? ? | Trzeba zmienić sterownik i górną część wybieraka. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-11-07, 20:56
|
|
|
danishow napisał/a: | Trzeba zmienić sterownik i górną część wybieraka. |
hmm to kodowanie nie wystarczy ? czy mam rozumiec ze kodowanie poprzez vag 00012, sport coding , zmeni mi te ustawienia na sztywno dopuki nie wrzuce mu defaultowych ustawien tak ?
a do pelnej zmiany musi byc sterownik jak rozumiem + wybierak wtedy kiedy chce pojawi sie tryb S a po zmianie na D ustawienia wroca do defaultowych (tak to rozumiem) chociaz mozna przeciez zmieniajac sterownik zrzucic na 4 na starym wybieraku i bedzie tak samo .... ? czy jest tam co magicznego kiedys o tym chyba rozmawialismy i wystarczy dekor przelozyc ktos mowil
czy tryb S ciagnie na wszystkich biegach czy tylko do 4 ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-11-07, 22:31
|
|
|
preston81 napisał/a: | hmm to kodowanie nie wystarczy ? | Podejrzewam, że sterownik nawet tego kodowania nie przyjmie.
preston81 napisał/a: | chociaz mozna przeciez zmieniajac sterownik zrzucic na 4 na starym wybieraku i bedzie tak samo | No niby tak ale nie wiem co się stanie jak przypadkiem zlecisz na 3
preston81 napisał/a: | wystarczy dekor przelozyc ktos mowil | Tak, dekor i plastikową blokadę by lewarek nie leciał dalej w dół
preston81 napisał/a: | czy tryb S ciagnie na wszystkich biegach czy tylko do 4 ? | Tylko do 4, na piątkę nie wrzuca ...ale po co piątka jak na czwórce ponad 250 km/h ciągnie |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-07, 23:12
|
|
|
danishow napisał/a: | ale po co piątka jak na czwórce ponad 250 km/h ciągnie |
na czwórce nawet zamkniesz licznik... A piątka już "ekonomiczna" |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Preston81
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Wrz 2011 Posty: 1805 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 2017-11-11, 10:53
|
|
|
a czy tryb pracy w zwyklej skrzyni PRND432 po wbiciu na 4 zmienia się ? bo taką opinię też słyszałem tj że charakterystyka pracy będzie inna (jak na sport)
i w sumie jeszcze jedno pytanie na postoju zmieniajac bieg na 4 skrzynia leci do 4 biegu wiadomo, ale czy podczas jazdy moge zmienic na D ? czyli gale strzelic do gory i bedzie to bezpieczne dla asb, czy nie powinno sie tak robic , badz asb nie pozwoli mi w trakcie ruchu tego zmienic ? nie probowalem tego wiec wole zapytac ?
czy zmiany na lewarku pozycji 2,3,4 ,d dokonuje sie tylko podczas postoju ? |
_________________ bądź sobą, wariatów też lubią |
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2017-11-14, 09:54
|
|
|
preston81 napisał/a: | a czy tryb pracy w zwyklej skrzyni PRND432 po wbiciu na 4 zmienia się ? bo taką opinię też słyszałem tj że charakterystyka pracy będzie inna (jak na sport)
i w sumie jeszcze jedno pytanie na postoju zmieniajac bieg na 4 skrzynia leci do 4 biegu wiadomo, ale czy podczas jazdy moge zmienic na D ? czyli gale strzelic do gory i bedzie to bezpieczne dla asb, czy nie powinno sie tak robic , badz asb nie pozwoli mi w trakcie ruchu tego zmienic ? nie probowalem tego wiec wole zapytac ?
czy zmiany na lewarku pozycji 2,3,4 ,d dokonuje sie tylko podczas postoju ? |
Możesz zmieniać w czasie jazdy z D na 4,3,2 i odwrotnie. Wiele razy tak robiłem jeżdżąc w górach. |
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2021-07-22, 19:38
|
|
|
Napiszę tutaj żeby nie zakładać nowego tematu
Mam S8 D2 2001r, fabrycznie miałem sterownik skrzyni z końcówką DG i wybierak PRND432, zamontowałem sterownik z końcówką EC i wybierak PRNDS, i chciałbym uaktywnić przyciski od zmiany biegów w kierownicy, tak aby działały w trybie D i S. W tym celu zmieniłem kodowanie w sterowniku skrzyni na 01111, ale nic to nie dało. Jeden kolega z grupy na FB zasugerował mi kodowanie 01112, ale sterownik mi go nie przyjmuje. Czy ktoś wie jakie powinno być kodowanie, by przyciski w kierownicy działały na Drive i S?
Dodam, że w sterowniku kierownicy mam kodowanie 01011, próbowałem dać 01015, przyjęło ale nie pomogło, dlatego dałem z powrotem 01011 |
|
|
|
|
dice111
Master MOD
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB
Imię: AHC
Jeżdzę: S8 D2 MTM
Pomógł: 248 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 5131 Skąd: Těšin
|
|
|
|
|
|
|
|
puzzel1
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: D2
Pomógł: 3 razy Wiek: 31 Dołączył: 14 Lip 2013 Posty: 302 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 2021-07-23, 11:32
|
|
|
Tak też próbowałem te z audipages i nie przyjmuje ich sterownik |
|
|
|
|
|