Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] Zmiana kodowania w skrzyni  
Autor Wiadomość
panton 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy
Wiek: 46
Dołączył: 15 Kwi 2012
Posty: 1008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2015-08-22, 10:26   

danishow napisał/a:
dariuszmuzyka napisał/a:
DSP
Dynamische Schalt Programm - tryb sportowy, co oznacza szybsza zmiane biegow.


bzdura - to żaden tryb sportowy.... DSP jest to możliwość uczenia się stylu jazdy kierowcy (jest to robione przez dostosowanie adaptacji skrzyni)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-08-23, 21:54   

danishow napisał/a:
Pojeździłem kilka dni i muszę stwierdzić, że jestem pozytywnie zaskoczony. Na początku ASB trochę chyba nie wiedziała co się dzieję, ale to szybko ustało. Podobnie jak wyżej reakcja na gaz jest bardziej precyzyjna, zmiana biegów szybsza i do przewidzenia. Wcześniej występowało lekkie szarpnięcie przy zrzucaniu z drugiego na pierwszy bieg, teraz tego nie ma <hura>



danishow jakie obecnie zostawiłeś kodowanie ?
Powiedz mi jak np jedziesz spokojnie to podczas dojeżdżania do skrzyżowania lub zatrzymywania się powolnego skrzynka wcześniej redukuje czy dołazi do granic wolnych obrotów i dopiero zrzuca biegi ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2015-08-24, 19:40   

panton napisał/a:
to żaden tryb sportowy
Fakt, sportowy to nieodpowiednie stwierdzenie. Bardziej pasuje tutaj "dynamiczny".
Jak mierzyłem zawory w skrzyni ustawiłem 00000, a z zrzucaniem biegów jest różnie. Jak hamuje gwałtownie to zrzuca przy wyższych obrotach a jak pomału dojeżdżam do np. świateł do tak jak wspomniałeś ...w okolicach 1000 obr/min.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-08-24, 19:51   

danishow, Dzięki za rozwinięcie. Ja muszę jeszcze troszkę pogrzebać dopiero się będę bawił.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2015-08-25, 11:47   

Z tym kodowaniem to lipa jest. Przedliftowe 5HP24 mają możliwość zakodowania tylko i wyłącznie trybu samouczenia (albo ze sie uczy albo nie). Moja skrzynia (DTD) przyjmuje kodowanie na sport ale wywala błąd na fisie i w ECU skrzyni pojawia się błąd niewłaściwego kodowania i skrzynia leci w trybie awaryjnym.

Trzeba przy kodowaniu uważać. Pamiętam że kodowanie przyjmowała skrzynia chyba tylko wtedy kiedy miałem naciśnięty pedał hamulca w pozycji drążka P i na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie (nie pamiętam dokładnie warunków ale dość długo kombinowałem bo nie chciała przyjmować kodowania tak od razu i myslalem ze cos jest zepsute)
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2015-08-26, 08:21   

U mnie w 4HP24 przyjmuje kodowania tak jak wyżej opisane.
Natomiast w a4 5hp19 próbowałem i wgl nie chciało zmienić.
_________________

 
 
Lajosz77 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-09-15, 21:05   

v mnie najlepiej chodzi na 00011 lvb 00012 czyli przy tym kodowaniv dsp jest wylaczone skrzynia sie nie vczy i moje pytanie czy nie ma to kodowanie szkodliwych skvtkow dla skrzyni jakie sa wasze spostrzerzenia i opinie na ten temat
_________________
lajosz
 
 
vanos2012 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 40
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2017-11-05, 11:06   

Witam
Sorki że trochę odkopuje temat, ale bardzo mnie wciągnęło to kodowanie. Przeczytałem większość tematów z tym związanych i wychodzi na to że są różne wersje kodowania.
Mam 5hp24 1999r i standardowo mam kodowanie 00001. Chciałbym zmienić według schematu tej strony podanej poprzednio: http://www.audipages.com/...ansmission.html

Mam tylko obawy czy w razie "nie wypału" -jeśli skrzynia by weszła w tryb awaryjny czy mogę wrócić potem do standardowego ustawienia?
 
 
Lajosz77 
Użytkownik


Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 9
Skąd: Kraków
Wysłany: 2017-11-05, 14:34   

tak bez problemv mozna przekodowac na poprzedni ja probowalem na 00001,00002 00011 i 00012
_________________
lajosz
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2017-11-05, 14:35   

vanos2012 napisał/a:
jeśli skrzynia by weszła w tryb awaryjny czy mogę wrócić potem do standardowego ustawienia?
Kodowanie możesz w każdej chwili zmienić <okok>
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
vanos2012 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 40
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2017-11-05, 19:26   

danishow napisał/a:
vanos2012 napisał/a:
jeśli skrzynia by weszła w tryb awaryjny czy mogę wrócić potem do standardowego ustawienia?
Kodowanie możesz w każdej chwili zmienić <okok>

Super dzięki za odpowiedź. Pytam bo jestem za granicą i wolał bym nie ciągać auta do serwisów w razie czego, a korci mnie by trochę po testować te ustawienia.
Danishow-Pisałeś że zakodowałeś u siebie na 01101. Czyli patrząc na to co karol208 podał:
* Dsp zostawiłeś włączone czyli skrzynia nadal się uczy
Włączyłeś opcje:
*1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down) oraz
*1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed.
Z tego co rozumię masz teraz tryb sportowy z uczeniem się oraz aktywne przyciski na kierownicy w trybie D??

[ Dodano: 2017-11-05, 19:35 ]
Lajosz77 napisał/a:
v mnie najlepiej chodzi na 00011 lvb 00012 czyli przy tym kodowaniv dsp jest wylaczone skrzynia sie nie vczy i moje pytanie czy nie ma to kodowanie szkodliwych skvtkow dla skrzyni jakie sa wasze spostrzerzenia i opinie na ten temat

Lajosz77- Według tej stony z opisem 00011 to tryb sportowy bez uczenia się a 00012 to tryb normalny też bez uczenia się.
Zauważyłeś różnicę u siebie w tych ustawieniach i którą wybrałeś?
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-05, 19:38   

kurde Pany tak nakręcacie na zmianę tego kodowania, że jutro chyba też coś pomodze z tym. Wiem że chciałem zmienić kodowanie aby tip załączał się mimo lewarka na D, ale kodowanie nie wchodziło <bezradny>

a o ile dobrze pamiętam to też ma same zera <hmm>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
vanos2012 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 40
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2017-11-05, 19:57   

CINEK napisał/a:
kurde Pany tak nakręcacie na zmianę tego kodowania, że jutro chyba też coś pomodze z tym. Wiem że chciałem zmienić kodowanie aby tip załączał się mimo lewarka na D, ale kodowanie nie wchodziło <bezradny>

a o ile dobrze pamiętam to też ma same zera <hmm>

To według schematu chyba to dotyczy tej opcji:
0?xxx: Tiptronic Installation
0 = Tiptronic Buttons/Paddles not installed
1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed

ALE na innym forum gdzieś ktoś napisał że to działa tylko w skrzyniach z PRNDS a w PRND432 nie, wiec również u mnie z tym lipa. <blee>
W każdym razie na dniach pobawię się trochę i przetestuje wszystkie możliwości. Chciałbym ustawić coś pomiędzy sportem a eko, bo sam sport to trochę lipa jak ma mi ciągle na wysokich obrotach trzymać. <amasz>
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2017-11-05, 20:12   

vanos2012 napisał/a:
ALE na innym forum gdzieś ktoś napisał że to działa tylko w skrzyniach z PRNDS a w PRND432 nie


no ja mam właśnie PRND432 więc może dlatego nie przyjmuje innego kodowania <bezradny> choć moja asb i tak działa nie co inaczej niż inne 5hp24. Ja mogę na TIP używać kick down'a i bez problemu porafi zrzucić mi 2 biegi i trzymając go cały czas również zmienić na wyższy <faktycznie>

i weź bądź tu mądry <bezradny>
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
vanos2012 
Użytkownik



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34
Dołączył: 19 Lis 2015
Posty: 40
Skąd: Bieszczady
Wysłany: 2017-11-05, 20:27   

[quote="CINEK"]
vanos2012 napisał/a:


Ja mogę na TIP używać kick down'a i bez problemu porafi zrzucić mi 2 biegi i trzymając go cały czas również zmienić na wyższy <faktycznie>

i weź bądź tu mądry <bezradny>

Też mi działa kickdown na Tip, i tak właśnie ma być. Jak nie redukuje to znaczy że przycisk pod pedałem umarł lub trzeba go zaadoptować. U mnie tak było po zakupie auta, był padnięty dopiero jak wymieniłem to teraz działa jak należy.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - mangi

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.