Autor |
Wiadomość |
panton
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.3
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 33 razy Wiek: 46 Dołączył: 15 Kwi 2012 Posty: 1008 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 2015-08-22, 10:26
|
|
|
danishow napisał/a: | dariuszmuzyka napisał/a: | DSP | Dynamische Schalt Programm - tryb sportowy, co oznacza szybsza zmiane biegow. |
bzdura - to żaden tryb sportowy.... DSP jest to możliwość uczenia się stylu jazdy kierowcy (jest to robione przez dostosowanie adaptacji skrzyni) |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-08-23, 21:54
|
|
|
danishow napisał/a: | Pojeździłem kilka dni i muszę stwierdzić, że jestem pozytywnie zaskoczony. Na początku ASB trochę chyba nie wiedziała co się dzieję, ale to szybko ustało. Podobnie jak wyżej reakcja na gaz jest bardziej precyzyjna, zmiana biegów szybsza i do przewidzenia. Wcześniej występowało lekkie szarpnięcie przy zrzucaniu z drugiego na pierwszy bieg, teraz tego nie ma <hura> |
danishow jakie obecnie zostawiłeś kodowanie ?
Powiedz mi jak np jedziesz spokojnie to podczas dojeżdżania do skrzyżowania lub zatrzymywania się powolnego skrzynka wcześniej redukuje czy dołazi do granic wolnych obrotów i dopiero zrzuca biegi ? |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2015-08-24, 19:40
|
|
|
panton napisał/a: | to żaden tryb sportowy | Fakt, sportowy to nieodpowiednie stwierdzenie. Bardziej pasuje tutaj "dynamiczny".
Jak mierzyłem zawory w skrzyni ustawiłem 00000, a z zrzucaniem biegów jest różnie. Jak hamuje gwałtownie to zrzuca przy wyższych obrotach a jak pomału dojeżdżam do np. świateł do tak jak wspomniałeś ...w okolicach 1000 obr/min. |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-08-24, 19:51
|
|
|
danishow, Dzięki za rozwinięcie. Ja muszę jeszcze troszkę pogrzebać dopiero się będę bawił. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2015-08-25, 11:47
|
|
|
Z tym kodowaniem to lipa jest. Przedliftowe 5HP24 mają możliwość zakodowania tylko i wyłącznie trybu samouczenia (albo ze sie uczy albo nie). Moja skrzynia (DTD) przyjmuje kodowanie na sport ale wywala błąd na fisie i w ECU skrzyni pojawia się błąd niewłaściwego kodowania i skrzynia leci w trybie awaryjnym.
Trzeba przy kodowaniu uważać. Pamiętam że kodowanie przyjmowała skrzynia chyba tylko wtedy kiedy miałem naciśnięty pedał hamulca w pozycji drążka P i na wyłączonym silniku i włączonym zapłonie (nie pamiętam dokładnie warunków ale dość długo kombinowałem bo nie chciała przyjmować kodowania tak od razu i myslalem ze cos jest zepsute) |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2015-08-26, 08:21
|
|
|
U mnie w 4HP24 przyjmuje kodowania tak jak wyżej opisane.
Natomiast w a4 5hp19 próbowałem i wgl nie chciało zmienić. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Lajosz77
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-09-15, 21:05
|
|
|
v mnie najlepiej chodzi na 00011 lvb 00012 czyli przy tym kodowaniv dsp jest wylaczone skrzynia sie nie vczy i moje pytanie czy nie ma to kodowanie szkodliwych skvtkow dla skrzyni jakie sa wasze spostrzerzenia i opinie na ten temat |
_________________ lajosz |
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2017-11-05, 11:06
|
|
|
Witam
Sorki że trochę odkopuje temat, ale bardzo mnie wciągnęło to kodowanie. Przeczytałem większość tematów z tym związanych i wychodzi na to że są różne wersje kodowania.
Mam 5hp24 1999r i standardowo mam kodowanie 00001. Chciałbym zmienić według schematu tej strony podanej poprzednio: http://www.audipages.com/...ansmission.html
Mam tylko obawy czy w razie "nie wypału" -jeśli skrzynia by weszła w tryb awaryjny czy mogę wrócić potem do standardowego ustawienia? |
|
|
|
|
|
|
|
Lajosz77
Użytkownik
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42 Dołączył: 21 Mar 2017 Posty: 9 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2017-11-05, 14:34
|
|
|
tak bez problemv mozna przekodowac na poprzedni ja probowalem na 00001,00002 00011 i 00012 |
_________________ lajosz |
|
|
|
|
danishow
Moje A8
Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy Wiek: 41 Dołączył: 02 Sty 2015 Posty: 3733 Skąd: Leiningen - DE
|
Wysłany: 2017-11-05, 14:35
|
|
|
vanos2012 napisał/a: | jeśli skrzynia by weszła w tryb awaryjny czy mogę wrócić potem do standardowego ustawienia? | Kodowanie możesz w każdej chwili zmienić |
_________________ MOJE A8 - WYDECH |
|
|
|
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2017-11-05, 19:26
|
|
|
danishow napisał/a: | vanos2012 napisał/a: | jeśli skrzynia by weszła w tryb awaryjny czy mogę wrócić potem do standardowego ustawienia? | Kodowanie możesz w każdej chwili zmienić |
Super dzięki za odpowiedź. Pytam bo jestem za granicą i wolał bym nie ciągać auta do serwisów w razie czego, a korci mnie by trochę po testować te ustawienia.
Danishow-Pisałeś że zakodowałeś u siebie na 01101. Czyli patrząc na to co karol208 podał:
* Dsp zostawiłeś włączone czyli skrzynia nadal się uczy
Włączyłeś opcje:
*1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down) oraz
*1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed.
Z tego co rozumię masz teraz tryb sportowy z uczeniem się oraz aktywne przyciski na kierownicy w trybie D??
[ Dodano: 2017-11-05, 19:35 ]
Lajosz77 napisał/a: | v mnie najlepiej chodzi na 00011 lvb 00012 czyli przy tym kodowaniv dsp jest wylaczone skrzynia sie nie vczy i moje pytanie czy nie ma to kodowanie szkodliwych skvtkow dla skrzyni jakie sa wasze spostrzerzenia i opinie na ten temat |
Lajosz77- Według tej stony z opisem 00011 to tryb sportowy bez uczenia się a 00012 to tryb normalny też bez uczenia się.
Zauważyłeś różnicę u siebie w tych ustawieniach i którą wybrałeś? |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-05, 19:38
|
|
|
kurde Pany tak nakręcacie na zmianę tego kodowania, że jutro chyba też coś pomodze z tym. Wiem że chciałem zmienić kodowanie aby tip załączał się mimo lewarka na D, ale kodowanie nie wchodziło
a o ile dobrze pamiętam to też ma same zera |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2017-11-05, 19:57
|
|
|
CINEK napisał/a: | kurde Pany tak nakręcacie na zmianę tego kodowania, że jutro chyba też coś pomodze z tym. Wiem że chciałem zmienić kodowanie aby tip załączał się mimo lewarka na D, ale kodowanie nie wchodziło
a o ile dobrze pamiętam to też ma same zera |
To według schematu chyba to dotyczy tej opcji:
0?xxx: Tiptronic Installation
0 = Tiptronic Buttons/Paddles not installed
1 = Tiptronic Buttons (shifter +/- switch) and/or Paddles installed
ALE na innym forum gdzieś ktoś napisał że to działa tylko w skrzyniach z PRNDS a w PRND432 nie, wiec również u mnie z tym lipa.
W każdym razie na dniach pobawię się trochę i przetestuje wszystkie możliwości. Chciałbym ustawić coś pomiędzy sportem a eko, bo sam sport to trochę lipa jak ma mi ciągle na wysokich obrotach trzymać. |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2017-11-05, 20:12
|
|
|
vanos2012 napisał/a: | ALE na innym forum gdzieś ktoś napisał że to działa tylko w skrzyniach z PRNDS a w PRND432 nie |
no ja mam właśnie PRND432 więc może dlatego nie przyjmuje innego kodowania choć moja asb i tak działa nie co inaczej niż inne 5hp24. Ja mogę na TIP używać kick down'a i bez problemu porafi zrzucić mi 2 biegi i trzymając go cały czas również zmienić na wyższy
i weź bądź tu mądry |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
vanos2012
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2 AQF
Wiek: 34 Dołączył: 19 Lis 2015 Posty: 40 Skąd: Bieszczady
|
Wysłany: 2017-11-05, 20:27
|
|
|
[quote="CINEK"] vanos2012 napisał/a: |
Ja mogę na TIP używać kick down'a i bez problemu porafi zrzucić mi 2 biegi i trzymając go cały czas również zmienić na wyższy
i weź bądź tu mądry |
Też mi działa kickdown na Tip, i tak właśnie ma być. Jak nie redukuje to znaczy że przycisk pod pedałem umarł lub trzeba go zaadoptować. U mnie tak było po zakupie auta, był padnięty dopiero jak wymieniłem to teraz działa jak należy. |
|
|
|
|
|