Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 96 2.8PB/LPG ] Czujnik temperatury?  
Autor Wiadomość
forest2007 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-05, 17:25   [D2 96 2.8PB/LPG ] Czujnik temperatury?

Otoz problem jest taki..podczas jazdy trzyma 90 stopni czyli tak jak powinno byc. Po zatrzymaniu i postoju na odpalonym silniku po 5 min temperaturka zaczyna powoli isc w gore. kiedy przytrzymam go na obrotach temp znowu spada. Czy czujnik temperatury moze sie przegrzewac?
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-12-05, 17:43   

raczej wisko się tobie kończy :mrgreen:
sprawdź VAGiem jaka jest faktyczna temperatura cieczy ;-)

chodzi o to że jak jedziesz to pęd powietrza i temperatura zewnętrzna jest blisko "0" i to wystarczy do schłodzenia chłodnicy i dalej silnika , natomiast kiedy stoisz to praktycznie nie ma co chłodzić chłodnicy oprócz wentylatora który jest uruchamiany nie elektrycznie tylko mechanicznie . Jeśli wyciekł płyn czy co tam jest z wiskozy to nie będzie się sprzęgło załączać wiskotyczne i wentylator będzie się swobodnie obracać (nie zblokuje się i nie będzie chłodzić)
Dobrze napisałem :?: :?:
Jak nie to proszę poprawić :mrgreen:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
Ostatnio zmieniony przez mdamian 2011-12-05, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
gumiss64 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2 & C4
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 13 Gru 2009
Posty: 129
Skąd: wlkp
Wysłany: 2011-12-05, 17:44   

Wygląda na wiskozę.
_________________
WŁADCA PIERŚCIENI JEST TYLKO JEDEN CCCO
NIE MAM MOŻLIWOŚCI ROZKODOWANIA VIN-ÓW!!
 
 
forest2007 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-05, 18:19   

:( wiskoze dzis wymienilem..bez rezultatu:( weze od chlodzenia miekkie..
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-12-05, 18:29   

może pompa wody , albo termostat się nie otwiera :?: :?:
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
johnmark 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 47
Skąd: obecnie Austria
Wysłany: 2011-12-05, 18:36   

Sprawdź pompę płynu chłodzącego. Miałem przypadek że w mercedesie sprinterze wirnik pompy na wałku zaczął się obracać. Na niskich obrotach się grzał za bardzo a przy troszeczkę podwyższonych było ok.
 
 
sylwekr 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy
Wiek: 47
Dołączył: 30 Lis 2010
Posty: 674
Skąd: Łowicz
Wysłany: 2011-12-05, 21:49   

Przed wymianą czegokolwiek najpierw VAG-iem sprawdź temperaturę, bo może nie ma problemu z układem chłodzenia tylko z czujnikiem lub wskaźnikiem. Jeśli faktycznie tak temperatura skacze jak opisujesz obstawiam pompę wody.
 
 
cypis81 
Użytkownik



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 43
Dołączył: 21 Lis 2009
Posty: 17
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-12-05, 22:43   

Miałem tak samo.
Myślałem że wiskoza i tak pokazał komp. więc ją zrobiłem. Wyjechałem od kumpla i przejechałem z 30 km. patrze na temp. a tu tosamo. Myślałem że mnie trafi. Wróciłem do niego i zostawiłem auto. Mam takiego mechanika że jak mu coś nie idzie to siedzi do oporu. Tu akurat wystarczyło ściągnąć obudowę z rozrządu i widać było że pompa leje a przy okazj termostat nie puszcza i pół obiegu było zimne. Nie wiem jak z rozrządem u ciebie ale u mnie wcześniejszy właściciel nie wymienił pompy bo mu się wydawało za drogo.
_________________
http://www.fotosik.pl/u/cypis81/album/1040876
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2011-12-05, 22:46   

to ja wymieniałem rozrząd z 3 miesiące temu i dowiedziałem się że w mojej była pompa wody od nowości :mrgreen: czyli od 1994 roku :)
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
johnmark 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 47
Skąd: obecnie Austria
Wysłany: 2011-12-05, 23:00   

mdamian w mercedesie też wymieniany był kompletny rozrząd wraz z pompą wody i po przejechaniu 15000km d*pa zbita. może ktoś już wymienił pompę a wiadomo co oryginał to oryginał a teraz na rynku jest bardzo dużo zamienników i to nie najlepszej jakości.
 
 
forest2007 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-06, 15:22   

no wiec tak. bylem dzisiaj u mechanika i okazuje sie ze na wolnych obrotach nie ma obiegu. Plyn nie dochodzi do zbiorniczka. No i na nagrzanym po odkreceniu korka wywala wode.. Na obrotach obieg sie pojawia. Czyli pompa? wymieniana na orginalna jakies 25000 km?

[ Dodano: 2011-12-07, 22:15 ]
No wiec: pompa wody sprawna.. a dzis jak jechalem do mechanika zaczal mi sie gotowac podczas jazdy:( i tak co 500 m postoj i chwila chlodzenia..Co to moze byc? Zastanawiam sie czy moze miec to zwiazek z tym ze 2 mce temu byl wlany uszczelniacz do chlodnicy..
 
 
johnmark 
Użytkownik


Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 42
Dołączył: 25 Wrz 2011
Posty: 47
Skąd: obecnie Austria
Wysłany: 2011-12-09, 23:51   

czyli kolego co zrobił mechanik? Co zmienił, co stwierdził. Magików nie brakuje. A jeśli ktoś może Tobie coś doradzić to musisz bardziej rzeczowo opisywać to co było zrobione przy aucie. Mechanik mógł narobić niezłego bałaganu. Ja odstawiłem auto do mechanika do wymiany pompy hamulcowej i nie odpowietrzył hamulców, co wyszczególnił w kosztach naprawy. Czekamy na informacje. Pozdrawiam. johnmark
 
 
forest2007 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 41
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 31
Skąd: Poznań
Wysłany: 2011-12-10, 13:53   

Problem rozwiazany..w jednym z wezykow (przy samym zbiorniczku) zaklinowala sie cos podobnego do koszulki termokurczliwej..ciekawe gdzie do mechanika jezdzil poprzedni wlasciciel?? brak slow. mialem szczescie ze cisnienie nie wydmuchalo mi uszczelki..ale przy okazji pompa wody zmieniona bo tez juz zaczynala puszczac na zaslepce.dzieki wszystkim za podpowiedzi i pozdrawiam
 
 
jarek@ 
Użytkownik


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: tiptronik
Zasilanie: PB
Imię: jarek
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 48
Dołączył: 01 Lut 2012
Posty: 6
Skąd: olsztyn
Wysłany: 2012-02-02, 17:31   

witam mam pytanko, mam a8 d2 95r quattro 3,7 czy ten glowny wentylator chodnicy jest napedzany paskiem? i powinien zalanczac wisko dopiero gdy silnik przekroczu 90stopni? bo u mnie kreci siewraz z obrotami silnika i autko po jezdzie w miescie w korkach wogule nie podnosi wskazowki,pytanie brzmi czy tak ma byc czy ktos przerobil wisko na stale i napedzil paskiem? pozdrawiam
_________________
jarek
 
 
mdamian 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy
Wiek: 42
Dołączył: 11 Maj 2010
Posty: 2107
Skąd: 3-miasto
Wysłany: 2012-02-02, 17:39   

kolego u mnie się załącza wentylator na Wiskozie przy około 98*C
_________________
Nie ma to jak 4.2 Quattro :)
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6. :)
Wypalanie DPF Audi A6 i A8. :)
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS. :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - manga

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.