Autor |
Wiadomość |
Przemo11K
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemo
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2011 Posty: 32 Skąd: Pierzchnica
|
Wysłany: 2012-01-11, 12:52 [D2 99 4.2PB/LPG
] Spalanie benzyny równocześnie z LPG
|
|
|
Witam koledzy poruszałem ten problem już ale nie wiem dalej co się dzieje byłem u Gazownika powiedział że na wszystkich cylindrach spala mi jeden rodzaj paliwa LPG i że jest wszystko ok. Lecz jest nadal tak jak jest jadąc widze że poziom benzyny spada w oczach.
??! |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2012-01-11, 13:22
|
|
|
Kolego mój znajomy miał identycznie w BMW i gazownik się z tym uporał.Może spróbuj do jakiegoś innego gazownika podjechać. |
|
|
|
|
|
|
|
slim
Użytkownik
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2L
Skrzynia: Tiptr
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D3
Wiek: 48 Dołączył: 11 Sty 2012 Posty: 5 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2012-01-11, 16:16
|
|
|
Witam,
Ja tak miałem a A6, ale działo się to dopiero gdy wchodził na rezerwę. Też to sprawdzałem i fizycznie benzynka nie była spalana a poziom spadał. Olałem to i zawsze miałem sporo ponad rezerwę. Pozdrawiam |
_________________ Długość też jest ważna:) |
|
|
|
|
barrettm82
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: Audi A8 D2
Wiek: 34 Dołączył: 20 Sty 2011 Posty: 47 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2012-01-19, 23:58
|
|
|
jeśli na prawdę fizycznie zwiewa paliwo z baku podczas jazdy na lpg to może to być spowodowane puszczającymi wtryskiwaczami bądź nie szczelnością mieszka regulatora ciśnienia paliwa w listwie, wtedy paliwo zwiewa z baku do kolektora przez podciśnieniowy wężyk.
Sam tak miałem.hehe |
|
|
|
|
|
|
|
jdz1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 1.6
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jerzy
Jeżdzę: Renault Scenic
Pomógł: 3 razy Wiek: 46 Dołączył: 16 Gru 2010 Posty: 164 Skąd: Białystok
|
Wysłany: 2012-01-20, 10:56
|
|
|
A może to nie spalanie tylko jakiś delikatny wyciek? Czy nie śmierdzi Ci benzyną wewnątrz auta albo w pobliżu jak pracuje na biegu jałowym lub kiedy stoisz na czerwonym świetle? Dla mnie jak jednocześnie spalała LPG i Pb (na 2 cylindrze) to tak szarpało silnikiem że nie dało się jechać. |
|
|
|
|
nivre
Użytkownik
Silnik cm3: 2800
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: erwin
Jeżdzę: A6
Wiek: 45 Dołączył: 12 Lip 2011 Posty: 3 Skąd: Sanok/Podkarpackie
|
Wysłany: 2012-03-18, 10:38 Re: Spalanie benzyny równocześnie z LPG
|
|
|
Przemo11K napisał/a: | Witam koledzy poruszałem ten problem już ale nie wiem dalej co się dzieje byłem u Gazownika powiedział że na wszystkich cylindrach spala mi jeden rodzaj paliwa LPG i że jest wszystko ok. Lecz jest nadal tak jak jest jadąc widze że poziom benzyny spada w oczach.
??! |
Kolego a zrób taki test: zapamiętaj po uruchomieniu silnika ile masz benzyny na wskaźniku, jedziesz w trasę na gazie (wtedy wskazówka poziomu paliwa spada). Gasisz silnik i odpalasz znów - wtedy zobacz znów na wskazówkę paliwa czy powróciła do poprzedniego poziomu.
U mnie w A6 właśnie tak jest. A to dlatego że komputer pokładowy nie wie że jedziesz na gazie. Podczas jazdy wskazówka poziomu benzyny spada w oczach. Tak samo maleje dystans do pokonania na komputerze pokładowym. Jednak po ponownym uruchomieniu silnika wszystko powraca do poziomu poprzedniego. |
_________________ AUDI A6 C5 2.8 quattro
-------------
08>09> VW PASSAT B5 (3BG) TDI AWX '01
05>08> AUDI B4 1.9 TDI 1Z '93
04>05> VW GOLF III 2.0 GTI '92
03>04> VW PASSAT 1.8 '91
02>03> OPEL KADETT GSI 16V '89
|
|
|
|
|
|
|
|
ricov6
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Rysiek
Jeżdzę: A8 D3 FL
Pomógł: 1 raz Dołączył: 12 Sie 2009 Posty: 112 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-03-18, 13:54
|
|
|
kolego jak będziesz miał już przełączony na lpg spróbuj odłączyć pompę paliwa i zobaczysz co się będzie działo |
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2012-03-18, 14:28
|
|
|
kiedys tak miałem w innym aucie najlepszym sposobem jest odpalenia auta i jak juz przełączy sie na gaz to wtedy pojedynczo rozłanczać wtyczki od wtrysków lpg pojedynczo i obserwuj zachowanie silnika a potem zapnij wtyczki jezeli odepniesz wtyczke od lpg a silnik bedzie normalnie pracował tzn ze bierze benzyne |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
hipcio
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4hp
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 19 razy Wiek: 43 Dołączył: 12 Wrz 2010 Posty: 476 Skąd: Ryki
|
Wysłany: 2012-03-18, 16:10
|
|
|
Masa napisał/a: | kiedys tak miałem w innym aucie najlepszym sposobem jest odpalenia auta i jak juz przełączy sie na gaz to wtedy pojedynczo rozłanczać wtyczki od wtrysków lpg pojedynczo i obserwuj zachowanie silnika a potem zapnij wtyczki jezeli odepniesz wtyczke od lpg a silnik bedzie normalnie pracował tzn ze bierze benzyne |
gucio prawda, komp Lpg odrazu przełączy na Pb.
Najlepiej to sie podłączyc do kompa LPg i sprawdzic ustawienia. Jak się nie ma kabla to odłaczyc pompe paliwa. |
|
|
|
|
jacek1-74
Użytkownik
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24A
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Jacek
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 50 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 34 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 2012-03-18, 18:32
|
|
|
A u mnie było tak: Spadał mi poziom paliwa, nie wiedziałem jak, w końcu przerwał mi się przewód gumowy na końcówce regulatora ciśnienia na listwie wtryskowej. Powód był taki, przetarł się mieszek regulujący ciśnienie na listwie wtryskowej i podciśnienie wyciągało benzynę z układu do kolektora ssącego. Od i tyle, sprawdź, może masz to samo. |
|
|
|
|
|
|
|
Przemo11K
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Przemo
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 09 Lis 2011 Posty: 32 Skąd: Pierzchnica
|
Wysłany: 2012-03-19, 22:32
|
|
|
Dzięki koledzy za wskazówki:)pozdro :-| :-| |
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2012-12-10, 21:12
|
|
|
koledzy mam to samo tak jak by mi palil benzyne i lpg. Jak jade na lpg to mi pali tez chyba benzyne bo z baku ubywa gdzie dokladnie znajduje sie ten wezyk? |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-10, 21:18
|
|
|
mariuszjp100 napisał/a: | koledzy mam to samo tak jak by mi palil benzyne i lpg. Jak jade na lpg to mi pali tez chyba benzyne bo z baku ubywa gdzie dokladnie znajduje sie ten wezyk? |
Wężyk masz po lewej stronie z tyłu silnika na takiej metalowej listwie która idzie w koło kolektora. Ale nie koniecznie on ma winę. Zależy jeszcze jakiej firmy i jaki typ masz komputer od gazu. |
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2012-12-10, 21:27
|
|
|
nie wiem bo samochod kupilem miesiac temu i tak zauwazylem ze mi ubywa tego paliwa np. jak rano jade do pracy to prezjade ok. 5 km wlaczy sie na gaz po poludniu tak samo to daje 10 km dziennie przez 5 dni to ok 50 km moze nie cale i spala za 50 zl paliwa no i osobno gaz za 50 zl a w obei strony dziennie robie dokladnie jakies 26 km.a drugie pytanie spalanie na kompie pokazuje mi 40 litrow na neutralu jak mam na benzyne wlaczona, czy to padniete sondy.duzo mam pytan ale powoli bo bedzie zamieszanie a potrzebuje informacji zeby mechanik mnie nie naciagal bo co jeden to co innego mowi. |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-10, 21:35
|
|
|
Co do potencjalnego dopalania sobie przez silnik benzyny to jest na to prosta diagnoza. Wystarczy po przełączeniu na gaz wyciągnąć bezpiecznik od pompki paliwa i sprawdzić co się dzieje. Albo jeszcze prościej zastosować przekaźnik rozłączający pompkę paliwa po przełączeniu się na gaz. Sposób podłączenia opisywałem tu na forum. Zabieg pomocny i tani bo inwestycja jakieś 5-10zł pod warunkiem, że sam to podłączysz.
Teraz kwestia wyświetlanego spalania to masz to zaraz po odpaleniu samochodu czy za każdym razem jak się zatrzymasz? |
|
|
|
|
|