Autor |
Wiadomość |
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2012-12-10, 21:45
|
|
|
a to moze sobie zrobie tak czytalem juz cos o tym ale jestem nowy tu i tak nie do konca czaje tu wszystko jeszcze. a spalanie to czy zimny czy cieply jest to 40 litrow. a i wiswietla mi blad ten cat nie wiem jak sie to nazywa dokladnie na vagu pokazuje wypadanie zaplonow. |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-10, 21:56
|
|
|
mariuszjp100 napisał/a: | a to moze sobie zrobie tak czytalem juz cos o tym ale jestem nowy tu i tak nie do konca czaje tu wszystko jeszcze. a spalanie to czy zimny czy cieply jest to 40 litrow. a i wiswietla mi blad ten cat nie wiem jak sie to nazywa dokladnie na vagu pokazuje wypadanie zaplonow. |
Załóż sobie ten przekaźnik i dzięki temu będziesz miał pewność, że nie spala benzyny a i pompka dłużej wytrzyma. Co do wyświetlania spalania na fisie to nie sugierowałbym się tym za bardzo bo przekłamuje. Spróbuj ruszyć i po chwili się zatrzymać a napewno pokaże mniej. Jeśli chodzi o wypadanie zapłonów to vag jest na tyle cwanym urządzonkiem, że napewno pokaże coś więcej. Wrzuć tu wszystkie błędy.
Jeszcze sprawa wyświetlania się CAT. Ty masz Fl i napewno takiej kontrolki z tym napisem tam nie masz. :peace: |
|
|
|
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2012-12-10, 21:59
|
|
|
pisze tylko wypananie zaplonu na 1 cylindrze i tak 2,3,3....8.
sprawdzalem i zawsze 40 litrow .ja mam taka kontrolke taki silniczek jakby pomaranczowy tak to nazwe z prawej strony zegara predkosci . |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-10, 22:03
|
|
|
mariuszjp100 napisał/a: | pisze tylko wypananie zaplonu na 1 cylindrze i tak 2,3,3....8.
sprawdzalem i zawsze 40 litrow .ja mam taka kontrolke taki silniczek jakby pomaranczowy tak to nazwe z prawej strony zegara predkosci . |
Nie spotkałem się jeszcze z tym, żeby na wszystkich cylindrach wypadały zapłony. Pozmieniaj świece i może podmień cewki od kogoś, bo tylko to mi do głowy przychodi. |
|
|
|
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2012-12-10, 22:06
|
|
|
swiece nowe mam. tez mysle ze moze cewki.nie mam skad zalatwic na podmiane a nowe to robia znaczna sume a na marne kase wydawac to lipa. patrzylem na allegro na cewki to ceny uzywabych w miare ale skad wiediec ze nie beda gorsze od tych co mam.myslalem ze to moze modolm zaplonowy ale wyczytle ze po Fl nie maja to prawda? |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-10, 22:15
|
|
|
mariuszjp100 napisał/a: | swiece nowe mam. tez mysle ze moze cewki.nie mam skad zalatwic na podmiane a nowe to robia znaczna sume a na marne kase wydawac to lipa. patrzylem na allegro na cewki to ceny uzywabych w miare ale skad wiediec ze nie beda gorsze od tych co mam.myslalem ze to moze modolm zaplonowy ale wyczytle ze po Fl nie maja to prawda? |
Nie ma modułów w Fl, występowały tylko w przedliftach. Najlepszym sposobem byłaby podmiana od kogoś. Może ktoś z forumowiczów jest z Twoich stron i użyczy Ci ich na sprawdzenie. Zadzwoń do serwisu bo wiem, że była jakaś akcja z cewkami ale nie wiem czy dotyczyła 4.2. Jak podasz vin to powinni Ci powiedzieć. |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-10, 23:05
|
|
|
Simone331 napisał/a: | Załóż sobie ten przekaźnik i dzięki temu będziesz miał pewność, że nie spala benzyny a i pompka dłużej wytrzyma. Co do wyświetlania spalania na fisie to nie sugierowałbym się tym za bardzo bo przekłamuje. Spróbuj ruszyć i po chwili się zatrzymać a napewno pokaże mniej. Jeśli chodzi o wypadanie zapłonów to vag jest na tyle cwanym urządzonkiem, że napewno pokaże coś więcej. Wrzuć tu wszystkie błędy.
| Pisałem już dziś w swoim temacie żeby nie rozłaczać pompki paliwa bo to morduje wtryski-szczególnie na dłuższej trasie. Zdecydowanie mi to odradził kolega co ma mi LPG zakladac bo miał juz wiele przypadków zapieczonych wtrysków przez taki patent. Oszczędzamy pompe ale padają wtryski bo sie syf odkłada z odparowanego paliwa jak nie ma obiegu na listwie. |
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-10, 23:11
|
|
|
Cytat: | Pisałem już dziś w swoim temacie żeby nie rozłaczać pompki paliwa bo to morduje wtryski-szczególnie na dłuższej trasie. Zdecydowanie mi to odradził kolega co ma mi LPG zakladac bo miał juz wiele przypadków zapieczonych wtrysków przez taki patent. Oszczędzamy pompe ale padają wtryski bo sie syf odkłada z odparowanego paliwa jak nie ma obiegu na listwie. |
A widzisz nawet nie czytałem o tym. Patent z przekaźnikiem samemu wymyśliłem i zastosowałem już w paru autach nawet u siebie ale żaden nie skarżył się na jakieś dolegliwości. Docelowo miałabyć ochrona pompki ale nawet przez myśl mi nie przeszło, że może to wtryskom zaszkodzić. Ale dzięki za info. Warto wziąść sobie to do serca. :peace: |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-12-11, 00:14
|
|
|
Simone331 napisał/a: | ale nawet przez myśl mi nie przeszło, że może to wtryskom zaszkodzić. |
Na logike to jest realne bo jesli duże trasy na gazie robimy to jest wieksza szansa że paliwko odparuje z wtrysków i zostanie tylko osad ktory zawsze w minimalnej ilośc bedzie stopniowo nam niszczył wtrysk. Jak ktos pokonuje krótkie odcinki i cześciej uzywa benzyny to wiadomo że to się może nie uwidocznić tak predko. Kumpel sporo tych auto robi więc ma doswiadczenie i sam mi dziś przyznał że na początku stosował ten patent ale przestał ze względu na awarie. Układ wtryskowy musi mieć obieg paliwa i dlatego ta pompka musi jednak pompować...Ja patent z odłaczaniem pompy miałe zastosowac własnie ze względu na trasy i pewnie szybko bym miał niespodzianke.. |
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2012-12-11, 20:51
|
|
|
to nie polecacie rozlaczac ta pompke? To co z tym zrobic jak jade na gazie a mskazowka benzyny spada a nie powinna przeciez a nie smierdzi benzyna w aucie zeby byl gdzies wyciek. |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-11, 20:54
|
|
|
mariuszjp100 napisał/a: | to nie polecacie rozlaczac ta pompke? To co z tym zrobic jak jade na gazie a mskazowka benzyny spada a nie powinna przeciez a nie smierdzi benzyna w aucie zeby byl gdzies wyciek. |
podczas jazdy na gazie wyciągnij bezpiecznik od pompki i bedziesz widział czy silnik Ci paliwo pożera.
Ja mam ten paten z rozłączaniem u siebie zastosowany i raczej go nie zdemontuję. Nie robię mega długich dystansów, a też czasami przeganiam autko na paliwie. |
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2012-12-11, 20:58
|
|
|
a czyli jak odlacze pompe jak jade to silnik bedzie inaczej pracowal tak swyjdzie to ze bierze paliwko? |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-11, 21:08
|
|
|
mariuszjp100 napisał/a: | a czyli jak odlacze pompe jak jade to silnik bedzie inaczej pracowal tak swyjdzie to ze bierze paliwko? |
Jeśli wiedziałbym jaki masz komputer od gazu to powiedziałbym Ci więcej na ten temat. Są centralki, które komunikują się przez OBD i one co jakiś czas same przepalają benzynę i przez to korygują sobie gazową mapę paliwową i są centralki które podczas mocniejszego wciśnięcia pedału w podłogę dopomagają sobie wtryskami benzynowymi i są takie które spalają tylko gaz i nie potrzebują dodatkowych wspomagaczy. Każdą centralkę można ustawić tak, że naprzykład 7 wtrysków chodzi na gazie a jeden na benzynie i nie bedziesz czuł różnicy w jeździe.
Jedynym sensownym sprawdzeniem czy nie pobierane jest dodatkowo paliwo z baku to jak wyciągniesz bezpiecznik od pompki. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-12-11, 21:13
|
|
|
może gazownicy ustawili podpieranie się paliwem ?
co do odłączania pompy to jeszcze dochodzi aspekt że paliwo chłodzi wtryski bo krąży w układzie ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-12-11, 21:18
|
|
|
Cytat: | może gazownicy ustawili podpieranie się paliwem ? |
Też tak mi się wydaje. Nie wiadomo jaki ten gaz tam ma założony.
pepi napisał/a: | co do odłączania pompy to jeszcze dochodzi aspekt że paliwo chłodzi wtryski bo krąży w układzie |
Niby tak, ale nie musi jeździć w ten sposób tygodniami. Wystarczyłoby jakieś dwa dni i zauważyłby różnicę. |
|
|
|
|
|