Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Tulejowanie głowicy pod świecę  
Autor Wiadomość
Many 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 43
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-08-21, 11:13   [D2 99 4.2PB/LPG ] Tulejowanie głowicy pod świecę

Witam wszystkich.
Wczoraj wydmuchało mi świecę z głowicy. Urwało oczywiście cewkę. :( Na szczęście nie zrobiło dziury w masce. Po rozmowie z fachowcem od remontów silników i naprawy głowic w Legnicy okazało się że tulei już dawno nie ma a świeca została tylko wklejona czy coś takiego. Problem w tym że nie chcę ściągać głowicy jeśli nie jest to konieczne. Pytanie czy znacie jakiś fachmanów którzy wykonują tego typu usługi bez jej zdejmowania Wrocław i okolice?
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-21, 12:16   

Witam!
To wszystko zalezy od tego co dalej z autem. :)
Swego czasu byly takie ciekawe zestawy do naprawy gwintow.Wygladalo to jak sprezynka ktora sie nakrecalo na uszkodzony gwint i to zalatwialo skutecznie temat.
Postaraj sie za tym poszperac.

Stefan.
 
 
Arthur 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy
Wiek: 43
Dołączył: 03 Lip 2011
Posty: 204
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-08-21, 12:44   

Sa zestawy do regeneracji gwintow 14x1.5, wpuszcza sie sprezynke i dziala to bez problemow. Robilem tak w kilku autach, bez sciagania glowicy. Raz znajomemu w S8 360ps, czy nawet w 2.2T, gdzie auto jezdzi juz ponad 2 lata na doladowaniu 1.5 bara i nic sie nie dzieje.
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 41
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-08-21, 12:48   

Najważniejsze to odessać wióry z cylindra reszta bezproblemowo zestawem sprężynki.
_________________

 
 
Kuki30 
Użytkownik



Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 15 Lip 2013
Posty: 34
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2014-08-21, 14:53   

Witam
Miałem już kiedyś taki problem :/ Te zestawy naprawcze nie koniecznie są dobre. Przede wszystkim jakość tulei jest ważna a te po 50 zeta ogólnie specjaliści nie polecają. Samemu lepiej się w to nie bawić bo: jak krzywo rozwiercisz to już nic z tym nie zrobisz i może być problem z wkręceniem świecy. Jak opiłki się dostana do cylindra to ;( Także oszczędność tu nie wchodzi w grę bo jak coś pójdzie nie tak to i tak głowica do zdjęcia. Ja płaciłem za usługę wstawiania tulei 300zł z gwarancją, nie pamiętam dokładnie już na ile (chyba rok). W każdym bądź razie wykręcałem i wkręcałem świecę bez najmniejszych problemów.
Pozdrawiam
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-08-21, 15:02   

Tylko ciekawe czy ten zestaw naprawczy będzie miał się czego złapać, bo jak tam już było wklejane to pewnie z gwintem jest już cienko <hmm>
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Many 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 43
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-08-21, 15:08   

Faktycznie są takie zestawy, natomiast nie wiem czy to wystarczy. :( Wygląda na to że poprzedniemu właścicielowi musiało wydmuchać całą tulejkę z gwintem, bądź ktoś wykręcił z nią świecę bo gwintu tam żadnego nie widać który można byłoby poprawić. Najprawdopodobniej w celu sprzedaży auta użyto tylko kleju który trzymał wszystko w kupie. :( tzw. cięcie kosztów. MASAKRA.
 
 
FOSS 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy
Wiek: 48
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 5844
Skąd: WPR
Wysłany: 2014-08-21, 15:15   

Many napisał/a:
Faktycznie są takie zestawy, natomiast nie wiem czy to wystarczy. :( Wygląda na to że poprzedniemu właścicielowi musiało wydmuchać całą tulejkę z gwintem, bądź ktoś wykręcił z nią świecę bo gwintu tam żadnego nie widać który można byłoby poprawić. Najprawdopodobniej w celu sprzedaży auta użyto tylko kleju który trzymał wszystko w kupie.

No mi to się wydaje że bez ściągania głowicy się nie obejdzie..... o ile oczywiście chcesz tym jeszcze pojeździć i chcesz aby to było zrobione dobrze.
_________________
* FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning

-
 
 
Many 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 43
Dołączył: 28 Lip 2014
Posty: 8
Skąd: Legnica
Wysłany: 2014-08-21, 15:27   

Nie kupiłem auta by go teraz sprzedać bo jakiś matoł nie potrafił dokręcić świec. :) Trzeba to zrobić raz a dobrze.
Znalazłem gościa w Wałbrzychu który od lat wykonuje takie rzeczy bez ściągania głowicy. trochę z nim porozmawiałem by rozeznać się w temacie jak to facet będzie robił. :) Po kilku pytaniach facet mnie przekonał mówiąc cytuje: "... na klej? Proszę pana na klej już dawno nie robi się takich rzeczy, to epoka kamienia łupanego...." itd., :) Z tego co zrozumiałem to facet rozwierca z odsysaniem wiórów i osadza gniazdo z gwintem. Koszt takiej usługi to 200 zł. :)
Auto na lawetę i do Wałbrzycha.
 
 
Damian921221
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-21, 15:57   

https://www.google.pl/sea...iw=1680&bih=925

I po sprawie :)
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-21, 17:57   

Witam!

Stara skuteczna metoda:ustawic cylinder na ssaniu i pompka do materaca badz wylot odkurzacza do kolektora ssacego.

Stefan.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2014-08-21, 21:02   

jak jest olej na tłoku to może się przykleić
ale jak montują lpg to też nie zdejmują i auta żyją :D
 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-21, 21:31   

Witam!

pepi napisał/a:
jak jest olej na tłoku to może się przykleić
ale jak montują lpg to też nie zdejmują i auta żyją :D


Pepi co ma sie przykleic? Powietrze do oleju? A skad mialo by byc az tyle oleju na tloku? Rozwin mysl bo nie nadazam.


Stefan.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2014-08-21, 21:36   

Olej na tłokach, nawet z nieszczelnych gumek zaworowych ;) i olej pięknie spływa sobie po zaworach na denko tłoka ;)
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
majkaistefan
[Usunięty]

Wysłany: 2014-08-21, 21:52   

Witam!

:) Tak to nawet w "Warszawach" nie bylo! W takiej sytuacji potrzeba by bylo "konefki na dolefki" :) Wlej kilka kropelek oleju do kazdego cylindra i uruchom silik.Sadze ze nawet poczciwa "Syrenke" przycmisz.


Stefan.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.