Autor |
Wiadomość |
Many
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 43 Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 8 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-08-21, 11:13 [D2 99 4.2PB/LPG
] Tulejowanie głowicy pod świecę
|
|
|
Witam wszystkich.
Wczoraj wydmuchało mi świecę z głowicy. Urwało oczywiście cewkę. Na szczęście nie zrobiło dziury w masce. Po rozmowie z fachowcem od remontów silników i naprawy głowic w Legnicy okazało się że tulei już dawno nie ma a świeca została tylko wklejona czy coś takiego. Problem w tym że nie chcę ściągać głowicy jeśli nie jest to konieczne. Pytanie czy znacie jakiś fachmanów którzy wykonują tego typu usługi bez jej zdejmowania Wrocław i okolice? |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-21, 12:16
|
|
|
Witam!
To wszystko zalezy od tego co dalej z autem.
Swego czasu byly takie ciekawe zestawy do naprawy gwintow.Wygladalo to jak sprezynka ktora sie nakrecalo na uszkodzony gwint i to zalatwialo skutecznie temat.
Postaraj sie za tym poszperac.
Stefan. |
|
|
|
|
|
|
|
Arthur
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6-speed manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Artur
Jeżdzę: S8 D2,cq V8,90Q B2,RS4b7,A7
Pomógł: 5 razy Wiek: 43 Dołączył: 03 Lip 2011 Posty: 204 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 2014-08-21, 12:44
|
|
|
Sa zestawy do regeneracji gwintow 14x1.5, wpuszcza sie sprezynke i dziala to bez problemow. Robilem tak w kilku autach, bez sciagania glowicy. Raz znajomemu w S8 360ps, czy nawet w 2.2T, gdzie auto jezdzi juz ponad 2 lata na doladowaniu 1.5 bara i nic sie nie dzieje. |
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-08-21, 12:48
|
|
|
Najważniejsze to odessać wióry z cylindra reszta bezproblemowo zestawem sprężynki. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Kuki30
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lip 2013 Posty: 34 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2014-08-21, 14:53
|
|
|
Witam
Miałem już kiedyś taki problem Te zestawy naprawcze nie koniecznie są dobre. Przede wszystkim jakość tulei jest ważna a te po 50 zeta ogólnie specjaliści nie polecają. Samemu lepiej się w to nie bawić bo: jak krzywo rozwiercisz to już nic z tym nie zrobisz i może być problem z wkręceniem świecy. Jak opiłki się dostana do cylindra to ;( Także oszczędność tu nie wchodzi w grę bo jak coś pójdzie nie tak to i tak głowica do zdjęcia. Ja płaciłem za usługę wstawiania tulei 300zł z gwarancją, nie pamiętam dokładnie już na ile (chyba rok). W każdym bądź razie wykręcałem i wkręcałem świecę bez najmniejszych problemów.
Pozdrawiam |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-08-21, 15:02
|
|
|
Tylko ciekawe czy ten zestaw naprawczy będzie miał się czego złapać, bo jak tam już było wklejane to pewnie z gwintem jest już cienko |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Many
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 43 Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 8 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-08-21, 15:08
|
|
|
Faktycznie są takie zestawy, natomiast nie wiem czy to wystarczy. Wygląda na to że poprzedniemu właścicielowi musiało wydmuchać całą tulejkę z gwintem, bądź ktoś wykręcił z nią świecę bo gwintu tam żadnego nie widać który można byłoby poprawić. Najprawdopodobniej w celu sprzedaży auta użyto tylko kleju który trzymał wszystko w kupie. tzw. cięcie kosztów. MASAKRA. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2014-08-21, 15:15
|
|
|
Many napisał/a: | Faktycznie są takie zestawy, natomiast nie wiem czy to wystarczy. Wygląda na to że poprzedniemu właścicielowi musiało wydmuchać całą tulejkę z gwintem, bądź ktoś wykręcił z nią świecę bo gwintu tam żadnego nie widać który można byłoby poprawić. Najprawdopodobniej w celu sprzedaży auta użyto tylko kleju który trzymał wszystko w kupie. |
No mi to się wydaje że bez ściągania głowicy się nie obejdzie..... o ile oczywiście chcesz tym jeszcze pojeździć i chcesz aby to było zrobione dobrze. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Many
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mariusz
Jeżdzę: D2
Wiek: 43 Dołączył: 28 Lip 2014 Posty: 8 Skąd: Legnica
|
Wysłany: 2014-08-21, 15:27
|
|
|
Nie kupiłem auta by go teraz sprzedać bo jakiś matoł nie potrafił dokręcić świec. Trzeba to zrobić raz a dobrze.
Znalazłem gościa w Wałbrzychu który od lat wykonuje takie rzeczy bez ściągania głowicy. trochę z nim porozmawiałem by rozeznać się w temacie jak to facet będzie robił. Po kilku pytaniach facet mnie przekonał mówiąc cytuje: "... na klej? Proszę pana na klej już dawno nie robi się takich rzeczy, to epoka kamienia łupanego...." itd., Z tego co zrozumiałem to facet rozwierca z odsysaniem wiórów i osadza gniazdo z gwintem. Koszt takiej usługi to 200 zł.
Auto na lawetę i do Wałbrzycha. |
|
|
|
|
Damian921221 [Usunięty]
|
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-21, 17:57
|
|
|
Witam!
Stara skuteczna metoda:ustawic cylinder na ssaniu i pompka do materaca badz wylot odkurzacza do kolektora ssacego.
Stefan. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2014-08-21, 21:02
|
|
|
jak jest olej na tłoku to może się przykleić
ale jak montują lpg to też nie zdejmują i auta żyją |
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-21, 21:31
|
|
|
Witam!
pepi napisał/a: | jak jest olej na tłoku to może się przykleić
ale jak montują lpg to też nie zdejmują i auta żyją |
Pepi co ma sie przykleic? Powietrze do oleju? A skad mialo by byc az tyle oleju na tloku? Rozwin mysl bo nie nadazam.
Stefan. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2014-08-21, 21:36
|
|
|
Olej na tłokach, nawet z nieszczelnych gumek zaworowych i olej pięknie spływa sobie po zaworach na denko tłoka |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
majkaistefan [Usunięty]
|
Wysłany: 2014-08-21, 21:52
|
|
|
Witam!
Tak to nawet w "Warszawach" nie bylo! W takiej sytuacji potrzeba by bylo "konefki na dolefki" Wlej kilka kropelek oleju do kazdego cylindra i uruchom silik.Sadze ze nawet poczciwa "Syrenke" przycmisz.
Stefan. |
|
|
|
|
|