Autor |
Wiadomość |
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-25, 11:10 [D2 96 4.2PB/LPG
] Chłodnica oleju skrzyni czy wspomagania
|
|
|
Witam
ta rurka w kształcie litery U na chłodnicy z przodu to jest chłodnica oleju skrzyni biegów czy od wspomagania. Czytam i różnie to jest opisywane :-? |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-03-25, 11:26
|
|
|
Na przodzie chłodnicy taka rurka w kształcie U lub bardziej poskręcana jest od chłodzenia płynu wspomagania. Z resztą idź po przewodach od niej a na pewno będziesz wiedział do czego jest. |
_________________
|
Ostatnio zmieniony przez krzychu22.p1i 2013-03-25, 11:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
123mielony
Moje A8
Rocznik: 2005
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tiptronic F1
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: D3
Pomógł: 47 razy Wiek: 47 Dołączył: 20 Maj 2009 Posty: 1828 Skąd: Biłgoraj
|
Wysłany: 2013-03-25, 11:28
|
|
|
Do wspomagania. |
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-03-25, 11:29
|
|
|
warto też dodać że chłodnica oleju skrzyni automatycznej znajduje sie w chłodnicy cieczy.. taki pakiet 2w1
Demontaż przedniego pasa może wiązać się z lekkim ubytkiem oleju w skrzyni, dlatego proponuje po montażu sprawdzić stan, i ew braki uzupełnić ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-25, 13:14
|
|
|
A mógłbym prosić o sprecyzowanie gdzie dokładnie jest chłodnica od skrzyni biegów - które to przewody ? |
|
|
|
|
adrian949 [Usunięty]
|
Wysłany: 2013-03-25, 13:24
|
|
|
Zaznaczyłem ci na fotce podłączenie przewodów od skrzyni!
|
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-25, 13:35
|
|
|
Kiepsko - pytam dlatego, że chciałem dolać olej i pomyślałem, że uda mi się to zrobić od strony chłodnicy. Warsztat na dolewkę mam umówiony (podnośnik) dopiero na piątek a mam niedaleki wyjazd :-/ |
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-03-25, 16:08
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | Kiepsko - pytam dlatego, że chciałem dolać olej i pomyślałem, że uda mi się to zrobić od strony chłodnicy. Warsztat na dolewkę mam umówiony (podnośnik) dopiero na piątek a mam niedaleki wyjazd :-/ |
Skrzynie masz tiptronic 4 biegowy?
Kanał i wlew masz z boku..;)
Oleju nie moze byc ani za duzo, ani za mało. |
|
|
|
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-25, 16:16
|
|
|
Właśnie problem z kanałem czy tez podnośnikiem - z boku wlew ? Z tego co czytałem to od spodu się wlewa przez jakiś tam korek takim specjalnym ustrojstwem zrobionym z butelki i wężyka ?! |
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-03-25, 16:40
|
|
|
robsonik4 napisał/a: | Właśnie problem z kanałem czy tez podnośnikiem - z boku wlew ? Z tego co czytałem to od spodu się wlewa przez jakiś tam korek takim specjalnym ustrojstwem zrobionym z butelki i wężyka ?! |
literówka.. Ale uzupełnisz go normalnie..
U mnie skrzynia poszarpywala, po uzupelnieniu braku w postaci 200-300ml - problem zniknął ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-03-27, 07:42
|
|
|
głupoty
olej dolewamy przy temperaturze 30-35 według wskazania vag
i kanałem przelewowym w pionie na taki duży ampul 17 mm chyba :-P
a inne metody dla kowali |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-27, 11:58
|
|
|
Byłem na warsztacie - zadzwonili, że podnośnik wolny, a więc do rzeczy:
Foxik33 miał rację, że napełnia się z boku. Rysunki na forum (link, który dostałem) dotyczą wymiany w nowszych skrzyniach a nie w starszej 4HP24 bez A. W tej skrzyni wlew oleju jest z boku (korek fi 22), który też służy jako kontrolka poziomu oleju.
Napełnianie takiej skrzyni robi się na włączonym silniku po odkręceniu korka dolewamy aż zacznie wyciekać - u mnie weszło 2.1 l !!!.
Po dolewce autko( skrzynia) odżyła :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: - po prostu nie ten samochód i co najważniejsze przestało w końcu szarpać przy przejściu z 3 na 4 bieg.
Wsteczny czuć i słychać, że wchodzi (kliknięcie)
pozdrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2013-03-27, 13:09
|
|
|
spoko
tylko olej się zmienia nie dolewa :-D |
|
|
|
|
robsonik4
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 2 razy Wiek: 56 Dołączył: 09 Lip 2010 Posty: 485 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2013-03-27, 13:43
|
|
|
Wymianę oleju z filtrem mam umówioną po świętach, teraz mam krótki wyjazd więc musiałem dolać - lepsze to niż jeździć na sucho :-?
W tych starszych skrzyniach nie trzeba kombinować z VAG-iem i temp. oleju oraz z własnej konstrukcji sprzętem do nalewania - można jakby się kto uparł nalać z pojemnika 8-) |
|
|
|
|
|
|
|
foxik33
Moje A8
Rocznik: 2009
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: 6HP19A - KZC
Zasilanie: ON
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D3 3.0tdi - ASB
Pomógł: 2 razy Wiek: 34 Dołączył: 18 Lut 2013 Posty: 198 Skąd: Szydłowiec/Radom
|
Wysłany: 2013-03-27, 22:15
|
|
|
2.1 braku.. piknie.. :shock:
U mnie odrobinka zniknęła przy demontażu pasa przedniego, i już praca skrzyni była inna..
Warto też spróbować z resetem sterownika ASB
Włączyć zapłon bez odpalania auta, wcisnąć kickdown i trzymać min 30s, puścić, odpalić auto, wbić " D " i jechać " swoim stylem " dłuższy odcinek - ok 50km było by wskazane.
Ja u siebie to ostatnio zrobiłem przy powrocie z krakowa.. ale nie było jak pomykać bo jednak ruch za duży.. :-x |
|
|
|
|
|