Autor |
Wiadomość |
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2012-05-27, 14:21
|
|
|
Ale z jednej i z drugiej strony tak samo? Mam kanał suwmiarkę też, to najlepiej zmierzę sam |
|
|
|
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-05-27, 17:07
|
|
|
Średnice wlot, wylot często są o różnej średnicy, dlatego trzeba dobrać optymalnie- czytaj- tak aby jak najmniej się na napracować. W tym konkretnym przypadku jest to średnica 55mm mierzona na zewnątrz. |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2012-05-27, 18:53
|
|
|
kkkrzysiu7 napisał/a: | Pierwsze najważniejszy, czy za katalizatorem masz drugie sondy Lambda? Jak tak, to tylko i wyłącznie katalizator z normą EURO 3- zgasi on kontrolki awarii silnika. Dla wyjaśnienia, jeżeli do tej pory się nie zapaliła kontrolka, to nie znaczy, ze nie ma drugich sond. Może to wynikać z tego, że jeździsz na krótkich odcinkach. |
Nie do końca kolego masz rację, ten temat był wałkowany na forum ze 100 razy i nie chcę go powielać. Temat wydechu w A8/S8 przerabiałem organoleptycznie kilka razy w różnych A8 i S8. Jeżeli miałby nawet drugą sondę to wystarczy zastosować dla niej dystans (rurkę) w kształcie litery L i sonda nie będzie łapała żadnych błędów. Drugie sondy są zastosowane tylko dla ,,ekologi" mierzą wartości tylko podczas spokojnej jazdy,przy wciskaniu buta w podłogę komputer nie czyta ich wartości.
Kolega nie ma tych sond więc nie ma żadnego problemu.
Zastosowanie zwykłych tłumików przelotowych np. firmy AWG nie powoduje żadnej głośniejszej pracy silnika, ( sprawdziłem w kilku A8), ewentulane wspawanie zwykłych rur zamiast katów powoduje inną charakterystykę pracy wydechu, zmienia się dźwięk jednak w kabinie nie buczy ani nie huczy aby stwierdzić że nie da się tak jeździć.
W różnych kombinacjach montowaliśmy wydechy w A8 i wiem jak to brzmi. Jeśli kolega ma seryjny układ wydechowy i wstawi tłumiki AWG które do złudzenia przypominają seryjne katalizatory, nie odczuje żadne różnicy, a jeśli nawet minimalna będzie to według mnie i kilkunastu klubowiczów tylko na +
Koszt takiego tłumika to maks 85 zł (2 sztuki 170 zł). A jeśli nie ma różnicy w charakterystyce pracy silnika to po co przepłacać ???
PS Chyba że kolega jest bardzo ekologiczny to wtedy niech wstawi katalizatory |
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2012-05-27, 20:41
|
|
|
Chce mieć tak jak w oryginale, wstawie nowe katy. |
|
|
|
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-05-27, 20:54
|
|
|
Również nie policzę do ilu aut wstawiałem i strumienice i tłumiki. Nigdy nie uzyskałem takiego samego dźwięku jak przy katalizatorach zwłaszcza ceramicznych. Tylko na nich jest faktycznie cicho. Z AWG współpracuję od początku ich istnienia i sami przyznają, że na strumienicy jest głośniej- wystarczy spojrzeć do środku strumienicy i katalizatora i wszystko jest jasne. Owszem AWG daje wygłuszenie ale na "zewnątrz" wewnątrz jest praktycznie pusty przelot i gwałtowne zejście z gazu - mówiąc ludzkim językiem- powoduje nieprzyjemny metaliczny poddźwięk. Tak działają prawa fizyki. Jeżeli chodzi o drugie sondy , to problem nie polega na zwiększonych obrotach. Są to jak słusznie kolega zauważył sondy diagnostyczne, ich jedynym celem jest kontrola spalin pod kątem czystości. Z tym, że przez pierwsze około 40-60 km po prostu nie działają, są przyblokowane przez komputer. Chodzi o dobre nagrzanie katalizatorów, które dopiero wtedy zaczynają pracować w 100% . W praktyce oznacza, to, że jeżdżąc na krótkich odcinkach np po 20-40 km , drugie sondy są nie aktywne i nie pokarzą błędu. Często jest to mylone z tym, że może jeszcze katalizatory są dobre bo raz kontrolka się zapala , a raz nie. Jadąc po 30km, gasząc silnik , po chwili jedziemy dalej 30km i tak cały czas nie zapalimy jej nigdy. Wystarczy jedna trasa i się zapalą. Ja osobiście preferuję katalizatory, oszczędność rzędu 30-100 zł w praktyce jest żadna , a jazda zupełnie inna. |
|
|
|
|
SJake
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 192 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2012-05-30, 15:26
|
|
|
AWG - miałem strumienice, przelotówki.. To jest puszka na sezon. Kupiłem katalizatory z wkładka metalową JMJ - 2 kosztowały około 700zł
W jednej spokój już 80tkm, w drugiej 50km przelatane i jest ok. Na przeglądzie po małej przegazówie wszystko w normie.
Jak ktoś ma życzenie to sa chyba i ceramiczne. |
_________________ A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL
POLISHANGEL
|
|
|
|
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-05-30, 19:04
|
|
|
No, to nieźle przepłaciłeś. Poza tym, poplątaniem z pomieszaniem. Piszesz o strumienicach AWG,a fotka jest JMJ. Uważam, że powinno się dawać tak jak w oryginale, tj ceramiczne, jest cicho i wszystkie parametry są ok. |
|
|
|
|
justinos1
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy Wiek: 36 Dołączył: 04 Gru 2011 Posty: 131 Skąd: Chojnów
|
Wysłany: 2012-08-23, 17:54
|
|
|
Witam, odświeżam temat, ponieważ wkońcu biorę się za swój wydech. Pamiętacie, kolega Kkkrzysiu7 podawał link, gdzie można było kupić katalizator ceramiczny za 175zł, czy ma go gdzieś ktoś jeszcze? Pilnie potrzebuję |
|
|
|
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-08-23, 19:44
|
|
|
Tak, mam coś takiego podaj dokładny namiar na auto, to pomogę dobrać właściwy.
[ Dodano: 2012-08-23, 21:05 ]
ok, już wiem jakie potrzebujesz, podaj namiar na siebie to Ci wyślę. |
|
|
|
|
mareq
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 03 Wrz 2011 Posty: 1 Skąd: Dukla
|
Wysłany: 2012-11-22, 09:12
|
|
|
PRZYŚLIJ MI TEZ NAMIARY GDZIE MOŻNA KUPIĆ TE KATALIZATORY |
|
|
|
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-11-22, 09:23
|
|
|
Hejka, nie ma problemu. Podam Ci numer telefonu 503 028 718 , powołaj się na forum.
Pozdrawiam Krzysiek. |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-22, 15:07
|
|
|
jeśli auto jest tylko na paliwie to jak toś lubi i jest bogaty i dba o środowisko to jak najbardziej zalecane są katalizatory
Ale jak ktoś ma lpg i nie z górnej półki to raczej nie ma po co katalizatorów dawać -mowa o ceramicznych nie zastępczych które są jakie są :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
kkkrzysiu7
Użytkownik
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012 Posty: 25 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 2012-11-22, 15:18
|
|
|
Ujmę, to tak. Można i wyrzucić cały wydech i dać spirorurę hydrauliczną, chyba około 20 zł to wyjdzie i wygiąć można jak się chce. Tylko nie o to chodzi. To jest Audi -wszystkie wynalazki typu strumienica, zwężka, tłumik przelotowy czy tez zwykły kawał rury mają podstawową wadę, a mianowicie jest na nich zdecydowanie głośniej i to w sposób nie przyjemny, jest to metaliczny poddźwięk. Wynika to z faktu w różnicy w wewnętrznej budowie, katalizator jest też tłumikiem, tyle , że specyficznym, bo pełniącym jednocześnie rolę filtra chemicznego i zdecydowanie wycisza układ wydechowy. Osobiście nie za bardzo wyobrażam sobie jazdę bez katalizatorów z takimi efektami dźwiękowymi. Opcja pełnowartościowy NOWY katalizator ceramiczny za 175 zł jest moim zdaniem rozsądną alternatywą w stosunku jakość - cena i raczej nie rujnuje budżetu. Jasne kawał rury za 40 zł jest tańszy, ale czy warto? Rzecz gustu. |
|
|
|
|
Tasiemiec
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Szczepan
Jeżdzę: d2
Wiek: 41 Dołączył: 26 Lis 2012 Posty: 17 Skąd: Gostyń
|
Wysłany: 2012-11-29, 17:48
|
|
|
glośny nieprzyjemny zależy co i dla kogo a8 ma sie do tego tak jak szpak jedyna wada tego flagowego modelu ze posiada tak duży silnik z 8cylindrami a wogóle ich nie słychać :-/ a popzez delikatny retusz układu można zyskać 1:pieniądze 2:kilka koni 3:bulgot V8 :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
Simone331
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy Dołączył: 15 Sty 2012 Posty: 1108 Skąd: GS / TN
|
Wysłany: 2012-11-29, 17:59
|
|
|
Tasiemiec napisał/a: | glośny nieprzyjemny zależy co i dla kogo a8 ma sie do tego tak jak szpak jedyna wada tego flagowego modelu ze posiada tak duży silnik z 8cylindrami a wogóle ich nie słychać :-/ a popzez delikatny retusz układu można zyskać 1:pieniądze 2:kilka koni 3:bulgot V8 :mrgreen: |
Co do adn.2 to samo wycięcie katów nie równa się przyrost mocy. Czasami wręcz moc spada. Dla pełni sukcesu przydałby się remap sterownika i dopiero wtedy można liczyć na więcej kucyków. |
|
|
|
|
|