Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB/LPG ] Uszkodzony katalizator  
Autor Wiadomość
justinos1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 131
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2012-05-27, 14:21   

Ale z jednej i z drugiej strony tak samo? Mam kanał suwmiarkę też, to najlepiej zmierzę sam :)
 
 
kkkrzysiu7 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-05-27, 17:07   

Średnice wlot, wylot często są o różnej średnicy, dlatego trzeba dobrać optymalnie- czytaj- tak aby jak najmniej się na napracować. W tym konkretnym przypadku jest to średnica 55mm mierzona na zewnątrz.
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2012-05-27, 18:53   

kkkrzysiu7 napisał/a:
Pierwsze najważniejszy, czy za katalizatorem masz drugie sondy Lambda? Jak tak, to tylko i wyłącznie katalizator z normą EURO 3- zgasi on kontrolki awarii silnika. Dla wyjaśnienia, jeżeli do tej pory się nie zapaliła kontrolka, to nie znaczy, ze nie ma drugich sond. Może to wynikać z tego, że jeździsz na krótkich odcinkach.


Nie do końca kolego masz rację, ten temat był wałkowany na forum ze 100 razy i nie chcę go powielać. Temat wydechu w A8/S8 przerabiałem organoleptycznie kilka razy w różnych A8 i S8. Jeżeli miałby nawet drugą sondę to wystarczy zastosować dla niej dystans (rurkę) w kształcie litery L i sonda nie będzie łapała żadnych błędów. Drugie sondy są zastosowane tylko dla ,,ekologi" mierzą wartości tylko podczas spokojnej jazdy,przy wciskaniu buta w podłogę komputer nie czyta ich wartości.
Kolega nie ma tych sond więc nie ma żadnego problemu.

Zastosowanie zwykłych tłumików przelotowych np. firmy AWG nie powoduje żadnej głośniejszej pracy silnika, ( sprawdziłem w kilku A8), ewentulane wspawanie zwykłych rur zamiast katów powoduje inną charakterystykę pracy wydechu, zmienia się dźwięk jednak w kabinie nie buczy ani nie huczy aby stwierdzić że nie da się tak jeździć.

W różnych kombinacjach montowaliśmy wydechy w A8 i wiem jak to brzmi. Jeśli kolega ma seryjny układ wydechowy i wstawi tłumiki AWG które do złudzenia przypominają seryjne katalizatory, nie odczuje żadne różnicy, a jeśli nawet minimalna będzie to według mnie i kilkunastu klubowiczów tylko na +
Koszt takiego tłumika to maks 85 zł (2 sztuki 170 zł). A jeśli nie ma różnicy w charakterystyce pracy silnika to po co przepłacać ???

PS Chyba że kolega jest bardzo ekologiczny to wtedy niech wstawi katalizatory
 
 
justinos1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 131
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2012-05-27, 20:41   

Chce mieć tak jak w oryginale, wstawie nowe katy.
 
 
kkkrzysiu7 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-05-27, 20:54   

Również nie policzę do ilu aut wstawiałem i strumienice i tłumiki. Nigdy nie uzyskałem takiego samego dźwięku jak przy katalizatorach zwłaszcza ceramicznych. Tylko na nich jest faktycznie cicho. Z AWG współpracuję od początku ich istnienia i sami przyznają, że na strumienicy jest głośniej- wystarczy spojrzeć do środku strumienicy i katalizatora i wszystko jest jasne. Owszem AWG daje wygłuszenie ale na "zewnątrz" wewnątrz jest praktycznie pusty przelot i gwałtowne zejście z gazu - mówiąc ludzkim językiem- powoduje nieprzyjemny metaliczny poddźwięk. Tak działają prawa fizyki. Jeżeli chodzi o drugie sondy , to problem nie polega na zwiększonych obrotach. Są to jak słusznie kolega zauważył sondy diagnostyczne, ich jedynym celem jest kontrola spalin pod kątem czystości. Z tym, że przez pierwsze około 40-60 km po prostu nie działają, są przyblokowane przez komputer. Chodzi o dobre nagrzanie katalizatorów, które dopiero wtedy zaczynają pracować w 100% . W praktyce oznacza, to, że jeżdżąc na krótkich odcinkach np po 20-40 km , drugie sondy są nie aktywne i nie pokarzą błędu. Często jest to mylone z tym, że może jeszcze katalizatory są dobre bo raz kontrolka się zapala , a raz nie. Jadąc po 30km, gasząc silnik , po chwili jedziemy dalej 30km i tak cały czas nie zapalimy jej nigdy. Wystarczy jedna trasa i się zapalą. Ja osobiście preferuję katalizatory, oszczędność rzędu 30-100 zł w praktyce jest żadna , a jazda zupełnie inna.
 
 
SJake 
Moje A8



Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Jacek
Jeżdzę: Aluminium
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 14 Maj 2009
Posty: 192
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2012-05-30, 15:26   

AWG - miałem strumienice, przelotówki.. To jest puszka na sezon. Kupiłem katalizatory z wkładka metalową JMJ - 2 kosztowały około 700zł


W jednej spokój już 80tkm, w drugiej 50km przelatane i jest ok. Na przeglądzie po małej przegazówie wszystko w normie.

Jak ktoś ma życzenie to sa chyba i ceramiczne.
_________________
A8 4,2 quattro
A8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
V8 4,2 quattro
S6 4,2 quattro
A6 2,8 quattro
A2 1,6 FSI
A6 TDI AEL

POLISHANGEL
 
 
kkkrzysiu7 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-05-30, 19:04   

No, to nieźle przepłaciłeś. Poza tym, poplątaniem z pomieszaniem. Piszesz o strumienicach AWG,a fotka jest JMJ. Uważam, że powinno się dawać tak jak w oryginale, tj ceramiczne, jest cicho i wszystkie parametry są ok.
 
 
justinos1 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Arek
Jeżdzę: A8 D2FL
Pomógł: 3 razy
Wiek: 36
Dołączył: 04 Gru 2011
Posty: 131
Skąd: Chojnów
Wysłany: 2012-08-23, 17:54   

Witam, odświeżam temat, ponieważ wkońcu biorę się za swój wydech. Pamiętacie, kolega Kkkrzysiu7 podawał link, gdzie można było kupić katalizator ceramiczny za 175zł, czy ma go gdzieś ktoś jeszcze? Pilnie potrzebuję :)
 
 
kkkrzysiu7 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-08-23, 19:44   

Tak, mam coś takiego podaj dokładny namiar na auto, to pomogę dobrać właściwy.

[ Dodano: 2012-08-23, 21:05 ]
ok, już wiem jakie potrzebujesz, podaj namiar na siebie to Ci wyślę.
 
 
mareq 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 03 Wrz 2011
Posty: 1
Skąd: Dukla
Wysłany: 2012-11-22, 09:12   

PRZYŚLIJ MI TEZ NAMIARY GDZIE MOŻNA KUPIĆ TE KATALIZATORY
 
 
kkkrzysiu7 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-11-22, 09:23   

Hejka, nie ma problemu. Podam Ci numer telefonu 503 028 718 , powołaj się na forum.
Pozdrawiam Krzysiek.
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4800
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2012-11-22, 15:07   

jeśli auto jest tylko na paliwie to jak toś lubi i jest bogaty i dba o środowisko to jak najbardziej zalecane są katalizatory

Ale jak ktoś ma lpg i nie z górnej półki to raczej nie ma po co katalizatorów dawać -mowa o ceramicznych nie zastępczych które są jakie są :mrgreen:
 
 
kkkrzysiu7 
Użytkownik


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krzysztof
Jeżdzę: A8 D3
Dołączył: 25 Sty 2012
Posty: 25
Skąd: Koszalin
Wysłany: 2012-11-22, 15:18   

Ujmę, to tak. Można i wyrzucić cały wydech i dać spirorurę hydrauliczną, chyba około 20 zł to wyjdzie i wygiąć można jak się chce. Tylko nie o to chodzi. To jest Audi -wszystkie wynalazki typu strumienica, zwężka, tłumik przelotowy czy tez zwykły kawał rury mają podstawową wadę, a mianowicie jest na nich zdecydowanie głośniej i to w sposób nie przyjemny, jest to metaliczny poddźwięk. Wynika to z faktu w różnicy w wewnętrznej budowie, katalizator jest też tłumikiem, tyle , że specyficznym, bo pełniącym jednocześnie rolę filtra chemicznego i zdecydowanie wycisza układ wydechowy. Osobiście nie za bardzo wyobrażam sobie jazdę bez katalizatorów z takimi efektami dźwiękowymi. Opcja pełnowartościowy NOWY katalizator ceramiczny za 175 zł jest moim zdaniem rozsądną alternatywą w stosunku jakość - cena i raczej nie rujnuje budżetu. Jasne kawał rury za 40 zł jest tańszy, ale czy warto? Rzecz gustu.
 
 
Tasiemiec 
Użytkownik


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Szczepan
Jeżdzę: d2
Wiek: 41
Dołączył: 26 Lis 2012
Posty: 17
Skąd: Gostyń
Wysłany: 2012-11-29, 17:48   

glośny nieprzyjemny zależy co i dla kogo a8 ma sie do tego tak jak szpak jedyna wada tego flagowego modelu ze posiada tak duży silnik z 8cylindrami a wogóle ich nie słychać :-/ a popzez delikatny retusz układu można zyskać 1:pieniądze 2:kilka koni 3:bulgot V8 :mrgreen:
 
 
Simone331 
Moje A8



Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Simon
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 15 Sty 2012
Posty: 1108
Skąd: GS / TN
Wysłany: 2012-11-29, 17:59   

Tasiemiec napisał/a:
glośny nieprzyjemny zależy co i dla kogo a8 ma sie do tego tak jak szpak jedyna wada tego flagowego modelu ze posiada tak duży silnik z 8cylindrami a wogóle ich nie słychać :-/ a popzez delikatny retusz układu można zyskać 1:pieniądze 2:kilka koni 3:bulgot V8 :mrgreen:


Co do adn.2 to samo wycięcie katów nie równa się przyrost mocy. Czasami wręcz moc spada. Dla pełni sukcesu przydałby się remap sterownika i dopiero wtedy można liczyć na więcej kucyków.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group - anime

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.