Autor |
Wiadomość |
MaciekW
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Maciek
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Lis 2014 Posty: 11 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-01-04, 16:34
|
|
|
wahacze są takie same. ta tuleja jest w aluminiowej zwrotnicy i ją się wyciąga. nie do kupienia w serwisie jako część zamienna (tylko razem z nową zwrotnicą). |
|
|
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-01-04, 17:14
|
|
|
nie są takie same ! w aluminiowej zwrotnicy jest tuleja która na zewnątrz jest kwadratowa tak jak gniazdo w zwrotnicy a w żeliwnej gniazda to stożki pod sworznie i nie ma jak tam włożyć jakiej kolwiek tulei. Więc wprowadzasz ludzi w błąd. miałem obie w ręce i wiem że jest różnica. |
_________________ Nowe Audi 80 ABT. |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-01-04, 17:19
|
|
|
Dlatego wcześniej było pisane, że z końcówką R i AD są do 3.3TDI i W12 są z grubym sworzniem (i ewentualnie większym łożyskiem piasty). Pozostaje dobrać odpowiednie wahacze. |
_________________
|
|
|
|
|
meir
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 27 Sie 2014 Posty: 327 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 2015-01-04, 17:40
|
|
|
jutro bede dzwonił do firmy w Katowicach która regeneruje wahacze z pytaniem czy nie wywalą mojego wąskiego sworznia i nie nabiją mi grubego , chodzi mi o banan
Witam
No i jestem po wymianie zwrotnic i powiem tak jest OK tylko trzeba się do tego odpowiednio przygotować.
Hamulce pasują idealnie
przegub ten sam
górne wahacze pasują
Dolny wahacz prosty jest na Gruby sworzeń
Dolny wahacz "banan" jest na gruby sworzeń 21 mm który występuje tylko w 3.3 TDI i z zamienników jest tylko TRW za około 300 zł , ja to rozwiązałem tak że w Katowicach jest koleś który regeneruje wahacze i wybił mi z banana ori sworzeń i dorobił do niego ten grubszy .
Jak byś miał jakieś pytania to pisz śmiało |
|
|
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2015-03-29, 20:58
|
|
|
Witam,
podczepie sie pod temat. Mam a8 z 95r i chcialem przelozyc zestaw tarcz od S8 D3 (385mm) i podczas montazu tarczy i jazma okazalo sie ze jazmo wchodzi w kolizje z tarcza. Okazalo sie, ze ten zestaw jest montowalny ze zwrotnica aluminowa 4D0407258M.
Pierwsze pytanie to czy jesli wezme zwrotnice od W12 albo od 3.3TDi to ona bedzie odpowiadala wymiarami tej aluminiowej (4D0407258M)?
Drugie to jakie dodatkowe modyfikacje mnie czekaja, dolne wahacze czy cos wiecej?
Zestaw mam juz zakupiony tarcze, zaciski, jazma, klocki wiec czekaja tylko na montaz,
z góry dziekuje za pomoc,
Michał |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-30, 08:01
|
|
|
Myski, Troche z nami jestes a nic nie czytasz. Do zestawu z D3 w przedlifcie beda potrzebne liftowe zwrotnice albo dorabiane adaptery. Jak masz taki zestaw na przedzie to czy myslales o tyle? Bo przydalo by sie. Nasz moderator Krzysiek u siebie w lifcie skomponowal fajny zestaw,poczytaj a bedziesz mial wiedze |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-03-30, 08:15
|
|
|
Maciej poruszył dobrą kwestię Jak tył standard to sobie daruj te 385mm bo będzie nurkować auto i tego nie przeskoczysz. Druga sprawa to felgi na te tarcze z przodu, 18" avus wchodzi na żyletki... |
_________________
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2015-03-31, 22:22
|
|
|
Dzieki Panowie,
na szybko ostatnio szukałem informacji ale nic nie znalazlem. Apophis dzieki za info.
Wlasnie dzis przyszla zwrotnica od polifta z 3.3 tdi, bede sprawdzał pewnie w piatek. Tył bede tez zmieniał moze na 360 lub pokombinuje przelozenie z przodu. Odnosnie tyłu nie mam dokładnego planu ale jestem pewny , ze cos wymysle. Najwyzej zrobie adapter mamy obrabiarki i narzedzia. Dodatkowo przelicze to jeszcze w MES-ie aby sprawdzic dodatkolo bezpieczenstwo.
Odnosnie felg tak jak w moim avatarze mam 20 cali i nie planuje zmieniac. Zamierzam tylko na zime kupic od S8 19 cali i pomalowac Xylanem i lakierowac, efekt troche lepszy jak głeboka perła,
Odnosnie dorabiania adapterów do przedlifta to przeanalizowałem to i w tym przypadku bym odradzał. Nie bardzo jest miejsce aby to mialo racje bytu pod katem bezpieczenstwa.
Dzieki Panowie za szybka odpowiedz,
pzdr,
Michał |
|
|
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2015-04-01, 18:25
|
|
|
Myski napisał/a: | Tył bede tez zmieniał moze na 360 lub pokombinuje przelozenie z przodu. |
360mm z tyłu to za dużo i przerost formy nad treścią.
Z d2 323mm i zacisk z jarzmem ma inne dziury, et i rozstaw otworów. Z d3 360mm jest większy średnicowo. Jednym słowem rzeźba.
Zacisk przedni na tył to zła droga.. Po pierwsze musiałbyś dorabiać duży adapter i zrobić ręczny z zaciskiem z R8 ($$) a po drugie przednie zaciski mają 2 tłoczki.. Rozkład sił hamujących się diametralnie zmieni, wiesz co się stanie jak zaczniesz hamować i niedociążony tył zblokuje? To trzeba przeliczyć biorąc pod uwagę parę czynników i danych auta. Najlepiej robić taki zestaw jaki był największy w danym modelu seryjnie lu b nowszej generacji.
Np 385 było z 335, 360 z 310mm. Taki prosty przykład |
_________________
|
|
|
|
|
michalwruszak
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy Dołączył: 10 Kwi 2013 Posty: 2082 Skąd: Elbląg
|
|
|
|
|
|
|
|
Myski
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automatyczna
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Michał
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39 Dołączył: 11 Lut 2012 Posty: 69 Skąd: Warszawa/mazowieckie
|
Wysłany: 2015-04-01, 21:21
|
|
|
Tak jak wspomnialem, jeszcze o tylnich zaciskach nie myslalem. Na pewno będą zmieniane. Krzysiek na pewno wezme Twoje uwagi do pod uwage i dziekuje za nie. Jak będe juz pracował nad tylnimi zaciskami to na pewno przede wszystkim wezme pod uwage bezpieczeństwo i będe chciał to przeliczyć. Takie modyfikacje robie z kolegą który jest profesjonalnym rajdowcem i mechanikiem wiec na pewno obgadamy temat zanim sie zdecyduje na konkretny zestaw. Dam znac jak podejme decyzje
Michał
tez nad tym myslelam, mozna pokombinowac z A6 C5. Montowac nie montowałem, ale robiłem rekonesans. Od przykładowo A6 C5 tdi zwrotnica bardziej przypominala moja z przedlifta z A8, zwłaszcza jesli spojrzysz na mocowanie lozyska z drugiej strony. Wymiarow oczywiscie w ten sposob nie odczytasz, ale byl bym zdziwiony gdyby pasowaly. Natomiast od S6 C5 jest bliższa wygladem, ale to jedynie zgrubne ogledziny na podstawie porownania zdjec, jak jest z wymiarami nie mam pojecia. Dzis dostałem z A8 3.3 tdi i pasuja wiec narazie temat odpuscilem
pozdrawiam,
Michał |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-04-01, 21:48
|
|
|
Pszendza jak pamiętam stosował z szóstki zwrotnice więc podpasować sie da. Jak kojarzę to jakis wahacz bedzie trza wymieniać. Lecz on to robił by maxymalnie połozyć na glebie ósemke z airem gdyż zwrotnica z szóstki pozwalała bardziej schować koło w nadkolu. |
|
|
|
|
|
|
|
|