Autor |
Wiadomość |
Dudkens
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 33 Skąd: California
|
Wysłany: 2015-03-07, 21:47 [D2 99 4.2PB
] Nie kręci rozrusznik, przygasają kontrolki
|
|
|
Witam serdecznie wszystkich na forum, zazwyczaj korzystam z szukajki, ale tym razem mam przyjemność z Wami porozmawiać:D
Autko stało dłuższy czas z powodu chłodniczki oleju, zrobiło się cieplej, więc ogarnąłem temat nie bez nerw (na podwórku):P Po paru dniach autko znów stało, było wilgotno odpaliło na jednej głowicy, tester, błąd czujnika wałka rozrządu, czyszczenie kostki, w krochę i zooooonk. Rozrusznik reaguje puknięciem jakby był zaklinowany i przygasa przy tym wszystko co się świeci. Potraktowałem rozrusznik udarem, bez skutecznie, masy, plusy odświeżone, co wy na to? Co mogę zrobić, czy to napewno rozrusznik? |
_________________ Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy |
Ostatnio zmieniony przez Dudkens 2015-03-08, 14:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-07, 21:51
|
|
|
akumulator? albo juz rozrusznik do smieci...bedix lub szczotki do wyminany...koszta nie sa wielkie za regeneracje, a uzywek sie nie oplaca kupowac... |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Dudkens
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 33 Skąd: California
|
Wysłany: 2015-03-07, 21:57
|
|
|
Akumulatory wkładałem różne, bo jest kilka aut w domu. I najbardziej się obawiam tego, że właśnie będę musiał wydobyć to ustrojstwo z auta, a podobnież nie jest to takie proste i do tego będę musiał wyciągać chłodniczkę oleju Pytanie za 100pkt, czy jest jakaś możliwość ruszyć rozrusznikiem "na krótko" większym prądem? Zazwyczaj rozruszniki nie umierają tak bez ostrzeżenia |
_________________ Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy |
|
|
|
|
CINEK
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy Wiek: 40 Dołączył: 07 Paź 2012 Posty: 4014 Skąd: Konstantynów Łódzki
|
Wysłany: 2015-03-07, 22:00
|
|
|
jest taka mozliwosc ..wystarczy sprawny akumulator i dwa kable, ale na aucie tego raczej nie sprawdzisz
Dudkens napisał/a: | Zazwyczaj rozruszniki nie umierają tak bez ostrzeżenia |
uwierz...umieraja |
_________________ to nie jest zwykły napęd...to
|
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2015-03-08, 08:00
|
|
|
Kostka stacyjki tez tak sie objawia. |
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-08, 09:28
|
|
|
Apophis napisał/a: | Kostka stacyjki tez tak sie objawia. |
Może być i kostka grosze kosztuje. Trzeba sprawdzić czy prąd dochodzi do rozrusznika. Jeśli nie to obstawiał bym kostkę stacyjki. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 2015-03-08, 10:18
|
|
|
Proponuje sprawdzić kabel połączenie które jest w okolicach prawego progu , z przodu . http://www.a8team.pl/d2-a...ikiem-vt696.htm . |
_________________ ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
|
|
|
|
|
Dudkens
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 33 Skąd: California
|
Wysłany: 2015-03-08, 14:08
|
|
|
Jednak to nie rozrusznik, z czystej ciekawości postanowiłem zakręcić silnikiem ręcznie kluczem i ku mojemu zdziwieniu występuje jakaś kolizja, nie mogę zrobić pełnego obrotu silnikiem, al w pewnym momencie towarzyszy również szuranie łańcuszka w okolicach miski olejowej:/ O co kaman? Tak jak pisałem wcześniej auto chodziło lux po kilkudniowym postoju odpaliło na jednej głowicy, a następnie takie kwiatki? Czyżby to słynne napinacze/nastawniki kucały??? |
_________________ Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-08, 19:53
|
|
|
Silnik jest zblokowany najprawdopodobniej. Przyczyn może być wiele, zerwany łańcuch, zerwany pasek.
Rozbieraj i zobacz co się dzieje. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
Dudkens
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 33 Skąd: California
|
Wysłany: 2015-03-08, 22:22
|
|
|
Obudowy od rozrządu miałem zdjęte ponieważ przy okazji robót z chłodniczką zdemontowałem większość nazwijmy je ozdobnikami w celu umycia, żeby było tak jak pewnie większość z nas lubi:p Nie jestem zwolennikiem mycia kwasem i myjką całości przynajmniej przy swoim aucie Na pierwszy rzut oka wyglądało wszystko ok, ale po zdjęciu czapek wyszło na to, że jedna głowica jest przestawiona i to sporo. Czy jest możliwa taka opcja? Nastawniki wyglądają dobrze, ślizgi całe, nieraz zdarzało się klekotanie po dłuższym postoju, ale czytając inne przypadki na forum nic strasznego, łańcuchy napięte jak baranie jaja. Czy na kołach są jakieś kliny które mogły zostać obcięte i przesunęło się koło bo moja wiedza już tu nie sięga i nie chcę rozbierać "na pałę". Rozrząd wymieniałem sam osobiście trochę ponad 5tys. km. Nie zdążyłem już poskładać, bo zbrakło mi słońca. |
_________________ Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy |
|
|
|
|
|
|
|
uszek
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy Wiek: 38 Dołączył: 21 Mar 2012 Posty: 857 Skąd: RZ
|
Wysłany: 2015-03-08, 23:16
|
|
|
Koła sa na stożkach, dokręca się je srubami, prawdopodobnie za słabo dokreciłes i obróciło kołem |
|
|
|
|
Dudkens
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013 Posty: 33 Skąd: California
|
Wysłany: 2015-03-08, 23:28
|
|
|
To muszę jutro sprawdzić, bo do wymiany nie zdejmowałem kół, aczkolwiek początkowo chciałem obrócić silnikiem dziś śrubą od koła na wałku, bo tak mi było wygodniej i śruba dokręciła się o około pół obrotu i przeniosłem się na wał dla bezpieczeństwa:D Czyli wstępnie rozłożę to do zera i poskładam jak książka pisze. Jaki jest moment dokręcenia kół na wałkach. Czy jeżeli obracam wałkami bez nienaturalnych oporów, mogę przypuszczać iż zawory nie są warte tyle ile ważą i jest tam raczej ok? |
_________________ Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy |
|
|
|
|
|
|
|
Bartul
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz Wiek: 49 Dołączył: 22 Gru 2013 Posty: 69 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 2015-03-08, 23:41
|
|
|
55NM |
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4801 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2015-03-09, 07:27
|
|
|
tylko jak była kolizja
to taniej jest motor zmienić |
|
|
|
|
|
|
|
ernesto
Moje A8
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy Wiek: 40 Dołączył: 06 Wrz 2011 Posty: 3502 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 2015-03-09, 07:58
|
|
|
Jeśli kolizja stała się podczas rozruchu to jest szansa że nie ma wielkich uszkodzeń. |
_________________ Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.
Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.
|
|
|
|
|
|