Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB ] Nie kręci rozrusznik, przygasają kontrolki  
Autor Wiadomość
Dudkens 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 33
Skąd: California
Wysłany: 2015-03-07, 21:47   [D2 99 4.2PB ] Nie kręci rozrusznik, przygasają kontrolki

Witam serdecznie wszystkich na forum, zazwyczaj korzystam z szukajki, ale tym razem mam przyjemność z Wami porozmawiać:D
Autko stało dłuższy czas z powodu chłodniczki oleju, zrobiło się cieplej, więc ogarnąłem temat nie bez nerw (na podwórku):P Po paru dniach autko znów stało, było wilgotno odpaliło na jednej głowicy, tester, błąd czujnika wałka rozrządu, czyszczenie kostki, w krochę i zooooonk. Rozrusznik reaguje puknięciem jakby był zaklinowany i przygasa przy tym wszystko co się świeci. Potraktowałem rozrusznik udarem, bez skutecznie, masy, plusy odświeżone, co wy na to? Co mogę zrobić, czy to napewno rozrusznik?
_________________
Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy ;)
Ostatnio zmieniony przez Dudkens 2015-03-08, 14:50, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-07, 21:51   

akumulator? albo juz rozrusznik do smieci...bedix lub szczotki do wyminany...koszta nie sa wielkie za regeneracje, a uzywek sie nie oplaca kupowac...
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Dudkens 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 33
Skąd: California
Wysłany: 2015-03-07, 21:57   

Akumulatory wkładałem różne, bo jest kilka aut w domu. I najbardziej się obawiam tego, że właśnie będę musiał wydobyć to ustrojstwo z auta, a podobnież nie jest to takie proste i do tego będę musiał wyciągać chłodniczkę oleju :/ Pytanie za 100pkt, czy jest jakaś możliwość ruszyć rozrusznikiem "na krótko" większym prądem? Zazwyczaj rozruszniki nie umierają tak bez ostrzeżenia :P
_________________
Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy ;)
 
 
CINEK 
Moje A8



Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip.F1 GNU
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marcin
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 70 razy
Wiek: 40
Dołączył: 07 Paź 2012
Posty: 4014
Skąd: Konstantynów Łódzki
Wysłany: 2015-03-07, 22:00   

jest taka mozliwosc ..wystarczy sprawny akumulator i dwa kable, ale na aucie tego raczej nie sprawdzisz

Dudkens napisał/a:
Zazwyczaj rozruszniki nie umierają tak bez ostrzeżenia :P


uwierz...umieraja :D
_________________
to nie jest zwykły napęd...to
 
 
Gość
[Usunięty]

Wysłany: 2015-03-08, 08:00   

Kostka stacyjki tez tak sie objawia.
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-08, 09:28   

Apophis napisał/a:
Kostka stacyjki tez tak sie objawia.


Może być i kostka grosze kosztuje. Trzeba sprawdzić czy prąd dochodzi do rozrusznika. Jeśli nie to obstawiał bym kostkę stacyjki.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
pioter 
Master MOD



Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC A8 D3 BVN
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Maj 2009
Posty: 1796
Skąd: Włocławek
Wysłany: 2015-03-08, 10:18   

Proponuje sprawdzić kabel połączenie które jest w okolicach prawego progu , z przodu . http://www.a8team.pl/d2-a...ikiem-vt696.htm .
_________________
ex : A8 D2 95r 4.2
A8 D3 03 4.2
A8 D4 12 4.2TDI
 
 
Dudkens 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 33
Skąd: California
Wysłany: 2015-03-08, 14:08   

Jednak to nie rozrusznik, z czystej ciekawości postanowiłem zakręcić silnikiem ręcznie kluczem i ku mojemu zdziwieniu występuje jakaś kolizja, nie mogę zrobić pełnego obrotu silnikiem, al w pewnym momencie towarzyszy również szuranie łańcuszka w okolicach miski olejowej:/ O co kaman? Tak jak pisałem wcześniej auto chodziło lux po kilkudniowym postoju odpaliło na jednej głowicy, a następnie takie kwiatki? Czyżby to słynne napinacze/nastawniki kucały???
_________________
Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy ;)
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-08, 19:53   

Silnik jest zblokowany najprawdopodobniej. Przyczyn może być wiele, zerwany łańcuch, zerwany pasek.
Rozbieraj i zobacz co się dzieje.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Dudkens 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 33
Skąd: California
Wysłany: 2015-03-08, 22:22   

Obudowy od rozrządu miałem zdjęte ponieważ przy okazji robót z chłodniczką zdemontowałem większość nazwijmy je ozdobnikami w celu umycia, żeby było tak jak pewnie większość z nas lubi:p Nie jestem zwolennikiem mycia kwasem i myjką całości przynajmniej przy swoim aucie :D Na pierwszy rzut oka wyglądało wszystko ok, ale po zdjęciu czapek wyszło na to, że jedna głowica jest przestawiona i to sporo. Czy jest możliwa taka opcja? Nastawniki wyglądają dobrze, ślizgi całe, nieraz zdarzało się klekotanie po dłuższym postoju, ale czytając inne przypadki na forum nic strasznego, łańcuchy napięte jak baranie jaja. Czy na kołach są jakieś kliny które mogły zostać obcięte i przesunęło się koło bo moja wiedza już tu nie sięga i nie chcę rozbierać "na pałę". Rozrząd wymieniałem sam osobiście trochę ponad 5tys. km. Nie zdążyłem już poskładać, bo zbrakło mi słońca.
_________________
Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy ;)
 
 
uszek 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Mateusz
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 18 razy
Wiek: 38
Dołączył: 21 Mar 2012
Posty: 857
Skąd: RZ
Wysłany: 2015-03-08, 23:16   

Koła sa na stożkach, dokręca się je srubami, prawdopodobnie za słabo dokreciłes i obróciło kołem
 
 
Dudkens 
Użytkownik


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Dominik
Jeżdzę: S8 D2
Dołączył: 28 Cze 2013
Posty: 33
Skąd: California
Wysłany: 2015-03-08, 23:28   

To muszę jutro sprawdzić, bo do wymiany nie zdejmowałem kół, aczkolwiek początkowo chciałem obrócić silnikiem dziś śrubą od koła na wałku, bo tak mi było wygodniej i śruba dokręciła się o około pół obrotu i przeniosłem się na wał dla bezpieczeństwa:D Czyli wstępnie rozłożę to do zera i poskładam jak książka pisze. Jaki jest moment dokręcenia kół na wałkach. Czy jeżeli obracam wałkami bez nienaturalnych oporów, mogę przypuszczać iż zawory nie są warte tyle ile ważą i jest tam raczej ok?
_________________
Ręka majstra więcej znaczy, niż narzędzia u partaczy ;)
 
 
Bartul 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Bartek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 1 raz
Wiek: 49
Dołączył: 22 Gru 2013
Posty: 69
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2015-03-08, 23:41   

55NM
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2015-03-09, 07:27   

tylko jak była kolizja
to taniej jest motor zmienić
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2015-03-09, 07:58   

Jeśli kolizja stała się podczas rozruchu to jest szansa że nie ma wielkich uszkodzeń.
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.