Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB ] Odpowietrzanie układu chłodzenia  
Autor Wiadomość
smoczek 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: Steptronic 6hp26
Zasilanie: ON
Imię: wojciech
Jeżdzę: BMW E61 535.D bi'turbo DPF
Wiek: 42
Dołączył: 04 Mar 2012
Posty: 76
Skąd: mazowieckie
Wysłany: 2013-05-18, 12:58   

tak czytam temat,
i co do sposobu ze stawianiem auta przodem wyżej,
- to jest to sprawdzony sposób, i to bardzo.
Sprawdzil się w aucie jak np. BMW E39, E36, gdyż tam chlodnica ma zawor do odpowietrzania,
a czasem zintegrowany zbiornik plynu.
miałem niezle przeboje, odpowietrzalem ja i mechanicy po kilka razy, i dopiero się udało gdy wskoczyłem przednimi kolami na krawężnik.



Ale w A8/S8 to ten sposób może jedynie utrudnić wszystko...
bo podnosząc przod, spowodujemy opuszczenie zbiorniczka i odpowietrznikow,
i nie będą już w najwyższym punkcie.
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2016-03-01, 16:01   

Ja nie mogę odpowietrzyć układu. Próbowałem przy odkręconych koreczkach, zbiorniczku, nawet dolewałem przez same te odpowietrzniki. Na odpalonym silniku nie ma płynu w wężykach do nagrzewnicy, pojawia się tylko przy 2000 obrotach. Silnik po kapitalce, pompa wody HEPU ta sama liczba łopatek i średnica. Termostat Wahler działa prawidłowo cały czas 90 stopni na budziku. Od tego wszystkiego " zmuldałem odpowietrzniki " Jakiś pomysł ?
 
 
cheyen 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-03-01, 16:30   

napisałem, ale nie doczytałem że brak płynu w wężach do nagrzewnicy. Wygląda na pompę wody, ale sprawdź nagrzewnice czy jest w niej swobody przepływ odepnij węże i dmuchaj, powietrze powinno wypchnąć płyn, zdejmij waż wylotu z nagrzewnicy po zakręceniu rozrusznikiem powinno tryskać płynem.
 
 
Bugalon 
Moje A8


Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy
Wiek: 46
Dołączył: 26 Gru 2013
Posty: 789
Skąd: Kujawsko-Pomorskie
Wysłany: 2016-03-01, 18:21   

Sa dwa elementy ktore moga powodowac problemy z odpowietrzeniem "na szybko". Pierwszy to zawor zwrotny webasto (o ile masz webasto) bo on blokuje wyplyw plynu do nagrzewnicy jesli temperatury odpowiedniej plyn nie ma no i pompa obiegowa wody ktora jest przy zaworach od nagrzewnicy. Jak ta pompa pada, to pompa wody nie jest w stanie sama natloczyc plynu do przewodow nagrzewnicy wlasnie ponizej 2k RPM. Trzeba sie przejechac dobry kawalek bo bez tego nie da rady.

Acha, po wylaniu plynu pompka obiegowa powinna byc odpieta od zasilania elektrycznego bo sie spali jak nie bedzie plynu w przewodach.
_________________
Pozdrawiam Bugi

"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali"
 
 
cheyen 
Moje A8


Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB
Imię: Janusz
Jeżdzę: S8 D2, A4 2.4
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lut 2012
Posty: 214
Skąd: Radom
Wysłany: 2016-03-01, 19:20   

Dobrze prawisz, o webasto nawet nie pomyślałem, chociaż mam je w swojej E-sce ;)
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2017-09-14, 19:17   

Pompka się nie spali bo nie jest integralna bezpośrednio z płynem. Silniczek przekazuje obrót przez magnes ( działa też jako sprzęgiełko ). Po dwóch stronach mamy magnesy. Jeśli silniczkowi jest ciężko to wtedy obróci go na magnesie. Kupiłem używaną pompę obiegową i pełno było w niej liści i starych śladów po płynie. Krótko mówiąc można wywalić silnik i układ jest szczelny. Miałem bawić się w owijanie silnika bo zwoje zostały przepalone, ale olałem to. Koszt owinięcia nowym drutem + szczotki + pierścień ( owinięcie 120 + szczotki 10 + pierścień 20. Kupiłem inną pompę obiegową z innego samochodu. Po tylu latach po prostu nie ma szczotek ( jest bardzo mało około 4mm ) Temat elektrozaworów prostszy. Kupno używek bądź "owinięcie". Akurat łatwo się sprawdza i można je wymienić bez ingerencji w płyn chłodzący.

I tak u mnie do tej pory mam problem z grzaniem na wolnych. Walczę długo i nie mogę dojść. Jak dojdę to napiszę. Zrobię wam fotki rozebranego silniczka i całego układu zaworów.

[ Dodano: 2017-09-17, 15:37 ]
Sukces grzanie na postoju :D teraz "dziołcha" nie zamarznie. <chura>
Co zrobiłem? Stanąłem pod ostrą górkę maską do góry. Zagrzałem do 90 stopni.
Uruchomiłem klimę na LO, wcisnąłem gaz do 2tys obrotów na 1 minute i trzymając 2 tys obrotów zwiększałem temp aż to HI. Puszczam gaz i nagle grzanie na jałowych :P i to na maxa. Po zgaszeniu i wciśnięciu rest słychać moją pompkę. Wentylator mogę dać na 3 kreskę ale to normalne. Siedziałem 20 minut i się grzałem od temperatury silnika.

Także jak ktoś ma problem z ogrzewaniem i nie chce rozbierać podszybia, bawić się w servo to jest opcja włożenia innej pompki tak jak ja. Żeby nie było włożyłem Boscha z samochodu Renault Vel Satis 2.0 TURBO. Foto poniżej



Pompka jest na węze 18mm. Zasilanie 12V. Kostka typu plug audi kupiona na szrocie i zlutowana ( + koszulka termokurcz )

Zespół ogrzewania postojowego ( tej pompki ) W razie pytań co z czym się je to pisać.
Te szare wariaty to te magnesy które się stykają ( nie bezpośrenio )

przepraszam za złą jakość foto ale ekran w tel mi walnął ( użyty stary dziad )

https://zapodaj.net/db85fa505956e.jpg.html
https://zapodaj.net/5e1b752420b5c.jpg.html
https://zapodaj.net/933eba074136e.jpg.html
https://zapodaj.net/bf49f89484660.jpg.html
https://zapodaj.net/1fd52ad4522bb.jpg.html
https://zapodaj.net/fee828d0ae421.jpg.html
https://zapodaj.net/abfebf6e20321.jpg.html
https://zapodaj.net/d3371de58b04d.jpg.html
https://zapodaj.net/da2cb6ef6aa78.jpg.html
 
 
ernesto 
Moje A8



Rocznik: 1996
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Ernest
Jeżdzę: A8 D2 S-line
Pomógł: 100 razy
Wiek: 40
Dołączył: 06 Wrz 2011
Posty: 3502
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 2017-09-19, 15:45   

Masz fotkę jak podłączyłeś pompkę do obiegu ?
_________________
Wyrazy szczerego żalu i współczucia z powodu śmierci Ernesta.

Administratorzy, moderatorzy i klubowicze.

 
 
dariuszmuzyka 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dariusz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 39
Dołączył: 13 Gru 2010
Posty: 119
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2017-10-08, 16:30   

Panowie mam problem z ogrzewaniem, z lewej lecialo chlodne z prawej cieplejsze, wlalem ocet i chce odpowietrzyc, z ukladu wylatuje 5l i tyle zalewam, aktualnie nie grzeje, przewody zimne do nagrzewnic i w nich powietrze, ja i przewod gruby przy chlodnicy tez pusty, jak to odpowietrzyc? Prosze o pomoc bo zima nadchodzi i chciałbym to ogarnąć. Pozdrawiam

Ponizej link do filmiku

https://drive.google.com/file/d/0BzqUjgv3PYYlSWhuYkN3UDY2clU/view?usp=drivesdk
 
 
Kolmax1992
[Usunięty]

Wysłany: 2017-10-20, 10:34   

Chyba masz to co ja. Ja mam sposob na to. Odkrecasz odpowietrznik wejscia do nagrzewnicy. Zakladasz szczelny lejek do odpowietrznika tak ze jak bedziesz dolewac plynu zeby ci nie uciekalo mozesz sie wspomoc tasma izolacyjna. Wlewasz plyn i macasz przewod chlodnicy ten od gory. Zobaczysz jak bedzie Ci powietrze wychodzilo. Dla pomocy uruchom rest na klimatroniku tak aby pompa oddala to powietrze. Mozesz wlewac w oba odpowietrzniki. Pomaga sposob gora samochodu w gore. Nie wiem dlaczego moje nie chcialo sie odpowietrzyc w normalny sposob. Dokladana pompke wywalilem i zregenerowalem oryginalna. Bo oryginal to oryginal
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.