Autor |
Wiadomość |
VOLUS
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: TOMEK
Jeżdzę: A8,D2 Q
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 37 Skąd: NAKŁO/SIMERN DE
|
Wysłany: 2012-11-04, 18:00 [D2 99 4.2PB
] Odpowietrzanie układu chłodzenia
|
|
|
Panowie,na dniach bede wymieniał płyn w układzie chłodzenia,jak szybko i sprawnie odpowietrzyć układ? |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-11-04, 18:21
|
|
|
ale trzeba jeszcze pamiętać o odpowietrzeniu nagrzewnicy, takie małe pokrętełka obok zbiorniczka od płynu chamulcowego |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
VOLUS
Użytkownik
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: TIPTRONIC
Zasilanie: PB
Imię: TOMEK
Jeżdzę: A8,D2 Q
Dołączył: 03 Lis 2012 Posty: 37 Skąd: NAKŁO/SIMERN DE
|
Wysłany: 2012-11-04, 18:26
|
|
|
Ale kiedy je odkrecać przy zalewaniu? czy zawsze jest konieczność ich odkrecania? |
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-11-04, 18:35
|
|
|
Jeżeli układ jest sprawny to wystarczy do normalnie stojącego auta, nie pod górę ani nie z górki, zalać nowy płyn, nie zakręcając zbiorniczka zalać nowy płyn, odpalić, dolewać płynu do zbiorniczka aż przestanie go ubywać, po uzupełnieniu zakręcić zbiorniczek, pojeździć trochę na klimatroniku ustawionym na grzanie, sprawdzić stan i uzupełnić w miarę potrzeby.
Odpowietrzniki od nagrzewnicy owszem używa się ale raczej nie będzie takiej potrzeby.
Stawianie pod górkę lub z górki moim zdaniem nie wpływa jakoś konkretnie na proces odpowietrzania i nie kojarzy mi się z jakąś konkretną metodą warsztatową a tym bardziej z niczym konkretnym z procedur opisywanych przez ASO... ale mogę się w tym mylić :-P |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
Wysłany: 2012-11-04, 20:25
|
|
|
FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia .
Jak staniesz z górki to może w silniku zostać powietrze , no i samochód będzie wariować .
Ale to zdanie mojego ojca , a jak się przekonałem na własnej skórze , w nie jednym warsztacie pracują partacze , nie mechanicy .
(nie mam nic do kolegów z forum ;-) ) |
_________________ Nie ma to jak 4.2 Quattro
Ps:
Wymiana uszczelki pod pokrywą zaworów - Audi A6.
Wypalanie DPF Audi A6 i A8.
Audi A6 C5. Brak RDS w FIS.
|
|
|
|
|
|
|
|
sylwekr
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 2.8
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Sylwek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 20 razy Wiek: 47 Dołączył: 30 Lis 2010 Posty: 674 Skąd: Łowicz
|
Wysłany: 2012-11-04, 20:52
|
|
|
mdamian napisał/a: | FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia .
|
Może to sprawdzało się przy starszych autach, gdzie wlewało się płyn bezpośrednio do chłodnicy, ale wydaje mi się że w A8 i większości współczesnych aut nie ma znaczenia. Według mnie jak by nie stał samochód to po wymianie płynu i tak w układzie jest dosyć duża ilość powietrza i dopiero jak silnik nagrzeje się puści termostat i pompa zacznie przepychać płyn po całym układzie powietrza się pozbędziemy. Według mnie po spuszczeniu i zalaniu płynem zostawiamy otwarty korek wlewowy, luzujemy odpowiertrzniki, odpalamy i w miarę ubywania płynu uzupełniamy. Po paru minutach jak przestanie schodzić powietrze zakręcamy korek i odpowietrzniki, mała przejażdżka, kolejna kontrola i ewentualne uzupełnienie stanu po ostygnięciu silnika. |
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2012-11-05, 01:26
|
|
|
mdamian napisał/a: | FOSS, Mam ojca elektro-mechanika , robi w tym zawodzie już kupę czasu . Twierdzi że najlepiej stanąć pod górę przy dolewaniu płynu żeby powietrze wyleciało z całego układu chłodzenia. |
mdamian z całym szacunkiem dla Twojego Taty ale ja w swoim nieautoryzowanym i nigdzie nie reklamowanym garażu robiłem już kilka A8/S8 D2/D3 (ze zdejmowaniem całego przodu w obu modelach włącznie) i może głupio robiłem ale nigdy nie stawiałem specjalnie przodu wyżej do zalania płynem i jak do tej pory nigdy nie miałem problemów z zapowietrzonym układem chłodzenia :roll:
Ale cóż... nie wiem, nie znam się... nie jestem z zawodu mechanikiem... dłubię wyłącznie w A8/S8 i robię to wyłącznie z zamiłowania do tych właśnie samochodów ;-) |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2012-11-05, 14:23
|
|
|
Ja u siebie wymieniałem w normalny sposob bez żadnych ceregieli,ubyło po rozgrzaniu dolalem potem jeszcze troszke po przejechaniu i jest ok |
|
|
|
|
|
|
|
scenic_17
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 3.7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Radek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 16 Lis 2011 Posty: 53 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 2012-11-05, 14:57
|
|
|
ja zapalalem auto odkrecalem odpowietrzniki, ustawialem na grzanie i sam sie odpowietrzal |
_________________ Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć DIESLEM !!
|
|
|
|
|
pepi
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy Wiek: 48 Dołączył: 17 Wrz 2012 Posty: 4800 Skąd: krzczonów
|
Wysłany: 2012-11-05, 20:29
|
|
|
w niektórych autach to inaczej się nie da jak stawać pod górę
np trzech braci z forda vw seata :-P
ale w normalnych autach z jedną nagrzewnicą to po co :mrgreen: |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
COLA
Użytkownik
Rocznik: 1996
Silnik cm3: 3,7
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Andrzej
Jeżdzę: A8 D2 Q
Wiek: 48 Dołączył: 13 Paź 2012 Posty: 46 Skąd: Radymno
|
Wysłany: 2013-01-27, 20:21
|
|
|
Koledzy kilka dni temu wymieniałem w mojej D2 termostat , prowadziło to do odpowietrzania układu , więc wyglądało to tak ,termostat zamontowany płyn do zbiorniczka zalany , uruchomiony silnik i ogrzewanie na max po rozgrzaniu dolanie plynu a potem przejażdzka i uzupełnienie niewielkie płynu i wszystko jest OK 8-) |
|
|
|
|
|
|
|
tutenhamon
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronik f1 GQF
Zasilanie: PB
Imię: Artur
Jeżdzę: A8 D3 BFM
Pomógł: 26 razy Wiek: 55 Dołączył: 19 Maj 2009 Posty: 1135 Skąd: Choszczno
|
Wysłany: 2013-02-14, 19:03
|
|
|
Tak jak napisał FOSS, iscenic_17, ,stawiamy na prostej powierzchni grzanie na maksa małe odpowietrzniki odkręcone i tylko dolewamy płyn ,sprawne autko nie potrzebuje niczego więcej. |
_________________ Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
|
|
|
|
|
|