Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 99 4.2PB ] Piszczenie/buczenie/gwizdanie z okolicy prz  
Autor Wiadomość
yogipg 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-04-22, 20:42   [D2 99 4.2PB ] Piszczenie/buczenie/gwizdanie z okolicy prz

Witam!

Jak w temacie - dziwne piszczenie dochodzi z okolic przepustnicy w odpowiednich warunkach:
1. Jak silnik się nagrzeje
2. Nigdy przy przyspieszaniu
3. Jak już się pojawi to zawsze przy schodzeniu obrotów, lub na biegu jałowym

Udało mi się ustalić:
1. Dochodzi to z okolic przepustnicy (przepustnica wymontowana przeczyszczona, nadal to samo)
2. To musi mieć coś wspólnego z powietrzem (separator niedawno wymieniony na nowy, bo.... gwizdał, żona nazwała tamten dźwięk 'kogutkiem' :) )
3. Jak dźwięk się pojawi na jałowych, wystarczy otworzyć korek oleju i cisza.

Przy okazji, separator oleju też potrafi się odezwać czasami (?) jak poprzednio.

Miał ktoś podobną sytuację, jakieś pomysły, sugestię??
 
 
pepi 
Moje A8


Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6,0
Skrzynia: tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: paweł
Jeżdzę: d3
Pomógł: 41 razy
Wiek: 48
Dołączył: 17 Wrz 2012
Posty: 4801
Skąd: krzczonów
Wysłany: 2018-04-22, 20:56   

https://www.nanodatex.pl/...d3-o697881.html

stawiam na to
 
 
yogipg 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-04-22, 21:00   

Odma, no niestety to nie to, wiem bo:
1. Już to wymieniłem :)
2. To wydaje trochę inny dźwięk...

Ten o który mi chodzi jest głośniejszy, 'dotykanie' wszystkiego nic nie zmienia. Odmę wystarczy 'docisnąć' ręką, przekręcić i słychać jak cichnie, tutaj nic... tylko otwarcie korka oleju i odpowietrzenie całości układu to coś ucisza.... dzięki za propozycję.
 
 
michalwruszak 
Moje A8


Rocznik: 2003
Silnik cm3: 5.4
Skrzynia: Automat
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: S-klasa W221
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 2082
Skąd: Elbląg
Wysłany: 2018-04-22, 21:03   

Odepnij przewód od serva, na tym przewodzie jest ezektor - który może też piszczeć
_________________
Rozkodowywanie numerów VIN grupy VAG i inne

FB: https://www.facebook.com/michalwruszak
mail: michalwruszak@gmail.com
tel: 508121044
 
 
yogipg 

Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Multitronic
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: A8 D2
Dołączył: 25 Wrz 2016
Posty: 7
Skąd: Toruń
Wysłany: 2018-04-22, 21:34   

Dzięki za pomysł, jak tylko będę mógł sprawdzę i dam znać!
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-04-24, 22:36   

By nie otwierać kolejnych tematów dopiszę się tu ze swoim pytaniem. Od 3-4 dni buczy/brzęczy czy jak to tam nazwać przy wlewie paliwa <hmm> ...oczywiście na pracującym silniku. Odkręcając korek wlewu nastaje cisza, po zakręceniu po chwili znów buczy.
Nie mam teraz czasu na doszukiwanie się winowajcy, wczoraj zamówiłem nowy zawór odpowietrzający i już do mnie jedzie.
Zastanawiałem się też nad samym korkiem, ma wbudowany zaworek ciśnieniowy czy też podciśnieniowy ale namacalnie wygląda na sprawny.
Może, ktoś z was miał już podobną przypadłość i oszczędzi mi szukania <hihi> .
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-04-25, 06:29   

Na 95% do wymiany korek wlewu paliwa. Miałem kilka takich przypadków.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
kryhawrc 
Moje A8


Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tip
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Krystian
Jeżdzę: A8 D2 FL
Pomógł: 2 razy
Wiek: 43
Dołączył: 09 Sie 2014
Posty: 369
Skąd: Gorzów / Hooge Zwaluwe
Wysłany: 2018-04-25, 19:41   

EVAP??
 
 
marekp750 



Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy
Wiek: 52
Dołączył: 11 Maj 2011
Posty: 1011
Skąd: k/Pruszcza Gd.
Wysłany: 2018-04-25, 19:58   

To trzeba sprawdzić, wziąć szczypce i zacisnąć wężyk gumowy pod maską
i posłuchać czy przestało buczeć.
_________________
Marek
tel. 571 240 898

https://serwis-smp.pl/filmy/ABZ_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_1.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_2.mp4
https://serwis-smp.pl/filmy/BFM_ABT.mp4
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-04-25, 21:50   

Dzięki marekp750 za rzeczową odpowiedź, wężyk już wczoraj zaciskałem i bez efektu, zawór tak czy siak wymienię.
Nowy korek kosztuje zaledwie 20 Euro więc od razu zamówiłem <muzyka>

Edit: 05.05.2018
Zawór wymieniłem ale w sumie niepotrzebnie, wystarczyło wyregulować stary ...wszystko wróciło do normy.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-10, 21:30   

ja tak mam w obu autach i tez powiedziano mi ze to wina korka ktory sam w sobie cos tam ma lub wlasnie zaworka tez kupilem nowy ale nie wiedzialem jak sprawdzic ten obecny

czy moze byc to odpowiedzialne za problemy z odpalaniem po dluzszym postoju?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-05-10, 23:25   

Preston81 napisał/a:
czy moze byc to odpowiedzialne za problemy z odpalaniem po dluzszym postoju?
Może być, jeżeli zawór jest nieszczelny i cały czas w pozycji otwartej. Można go wyregulować cienkim płaskim śrubokrętem od strony z metalową rurką w środku.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-11, 22:44   

a na czym polega ta regulacja wlasnie oglądałem nowy i rzeczywiscie jest tam taka szczelina , a reguluje sie prawo lewo czy jak ? jak zdiagnozowac stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ? , mozna kupic jakis uniwersalny korek czy musi byc od d2 ?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
danishow 
Moje A8



Rocznik: 2008
Silnik cm3: 4200
Skrzynia: TT 6 Gang
Zasilanie: PB
Imię: Daniel
Jeżdzę: Touareg V8 420KM
Pomógł: 130 razy
Wiek: 41
Dołączył: 02 Sty 2015
Posty: 3733
Skąd: Leiningen - DE
Wysłany: 2018-05-13, 10:55   

Preston81 napisał/a:
na czym polega ta regulacja wlasnie oglądałem nowy i rzeczywiscie jest tam taka szczelina
Reguluje się na pracującym silniku, zawór jest co kilkanaście sekund sterowany przez sterownik. W chwili spoczynku ma być szczelny, natomiast wysterowany ma tykać jak najszybciej.
Preston81 napisał/a:
reguluje sie prawo lewo czy jak ?
W lewo i prawo, w zaleąności w jakiej pozycji obecnie się znajduje.
Preston81 napisał/a:
jak zdiagnozować stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ?

Jak zawór "tyka" to jest dobry, korka nie zdiagnozujesz.
Preston81 napisał/a:
mozna kupic jakis uniwersalny korek czy musi byc od d2 ?
Można kupić zamiennik, np. od Golfa 4, Audi A3, TT, Octavia 1U itd.
_________________
MOJE A8 - WYDECH
 
 
Preston81 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic FBG
Zasilanie: PB
Imię: Maciej
Jeżdzę: S8D2 AQH
Pomógł: 8 razy
Wiek: 43
Dołączył: 14 Wrz 2011
Posty: 1806
Skąd: Poznań
Wysłany: 2018-05-13, 18:16   

danishow napisał/a:

Preston81 napisał/a:
jak zdiagnozować stan starego zaworka lub korka wlewu paliwa ?

Jak zawór "tyka" to jest dobry, korka nie zdiagnozujesz.


dzieki za info , czyli na wlaczonym ten zawor ma cykać tak ? i bedzie to wyrażnie słyszalne ?
_________________
bądź sobą, wariatów też lubią
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl części opon

Prywatność.