Autor |
Wiadomość |
trezeguet
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2011-07-06, 21:08 [D2 00 4.2PB/LPG
] Stukanie przy ruszaniu i hamowaniu
|
|
|
Witam.
Panowie mam mały problem. nie umiem sie pozbyc stuków ktore wystepuja podczas ruszania i hamowania- powiem tak stuka tylko przy ruszaniu i jak hamuje tuz przed samym zatrzymaniem - stuków nie ma jak jade na wprost na zakretach i wogole. osttanio wymieniłem wahacz przedni górny od str kierowcy i pasażera - dałem przekładnie do regeneracji heh a stuki dalej są dzisiaj auto odebrałem i dalej stuka. wydaję mi sie ze stuki sa centralnie pod moja noga jak naciskam na pedał hamulca i gazu.
dwa razy byłem na szarpakach i goscie nic nie wyczaili nawet nie chcieli za 2 wizyte kasy bo nie wiedza co sie dzieje - kurde pomózcie bo to az nieprzyjemnie sie jezdzi. Moze komus z Was przytrafił sie juz taki problem i znacie na to receptę.
pozrawiam |
|
|
|
|
|
|
|
pioter
Master MOD
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Piotr
Jeżdzę: S8 D2 AHC
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Maj 2009 Posty: 1796 Skąd: Włocławek
|
|
|
|
|
|
|
|
trezeguet
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2011-07-07, 05:42
|
|
|
znam temat ale klocki to nie są , maglownica z drazkami jest po regeneracji, wahacze powymieniane - heh moze cos z ta belka ale nie mam pojecia jak to wybadac - jak na szarpakach nic mi nie powiedzieli nawet sam stalem z gosciem w kanale - i gosciu nic nie stwierdzil heh |
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-07, 08:43
|
|
|
Może coś z napędem albo zawieszeniem skrzyni biegów albo silnika? |
|
|
|
|
|
|
|
trezeguet
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2011-07-07, 09:57
|
|
|
no ok ale jak to sprawdzic ? bo jak mi na szarpakach nie umia stwiedzic skad dochodza stuki - a rozebrac całe auto to tez nie jest rozwiazanie ;/ |
|
|
|
|
nils
Moje A8
Rocznik: 2004
Silnik cm3: W12
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: nils
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 1 raz Wiek: 41 Dołączył: 21 Cze 2011 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-07-07, 12:38
|
|
|
Jeśli to nie jest z zawieszenia tylko z układu napędowego, to na szarpakach niczego nie stwierdzą...
Masz skrzynię Tiptronic, więc jadąc jednostajnie ustal jeden bieg (np. przy prędkości około 60-70 km/h trójkę albo czwórkę) i co 3-4 sekundy na zmianę naciskaj delikatnie gaz i go puszczaj. Słuchaj czy wtedy nie stuka. Gazu dawaj tyle aby utrzymywać prędkość ale żeby silnik nie hałasował.
Inny test to na postoju sobie zmieniaj kierunek napędu D-R-D (względnie D-N-D) i też słuchaj.
A całkiem najlepiej to jeśli masz możliwość przejechać na kanałem, to jeden gościu pod spodem słucha skąd stuka, a drugi odtwarza problem ruszając/hamując. |
|
|
|
|
|
|
|
trezeguet
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2011-07-07, 13:22
|
|
|
to stuka mi w okolicy wahacza ( tzw banana) i były odgięte sanki troche - kolega wyprostował te sanki no ale stuki dalej - wlaśnie przeczytałem ze problemem może byc ten wahacz ( banan) - czytałem w innym temacie gdzie wypowiadał sie szeryfish - ze banan a poprawdzie jego tuleja jest odpowiedzialna ze stuki przy hamowaniu i nawet ryszaniu. kurde zamowie dzisiaj i w weekend to poskrecam - kurde mam nadzieje ze to sie wkoncu skonczy kazde wejście do kanału na podnośnik to nowsze wizje a ile idzie pakować w auto heh |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-07-08, 09:31
|
|
|
przyzwyczaj się do wkładania kasy w te samochody. Skarbona bez dna i tak będzie doputy dopuki go nie sprzedasz. Ja nauczony na swoich błędach wymieniam zawieszenie w całości ponieważ jak wymieniłem jeden wahacz, za miesiąc drugi po kilku tygodniach następne dwa i tak, aż wymienisz wszystko, a jak wymieniłem całości to spokojnie dwa lata spokój. A też stukało mi przy hamowaniu w ostatniej fazie hamowania, jakby coś przeskakiwało. Był to któryś z wahaczy górnych po stronie kierowcy.
Życzę powodzenia i duużo cierpliwości podczas eksploatacji świnki skarbonki :-D |
|
|
|
|
|
|
|
trezeguet
Użytkownik
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: S8 D2
Wiek: 38 Dołączył: 12 Maj 2010 Posty: 9 Skąd: Ruda Śląska
|
Wysłany: 2011-07-08, 13:05
|
|
|
hehe przyzwyczaiłem się ale lubie wiedziec co konkretnie dolega a nie co chwile niewiadome - robisz jedno i jestes zadawolony - aa juz nie bedzie stuków - wyjezdzasz z warsztatu a tu h... i znowu kombinacje co to moze byc - 10 opinii mechaników -
[ Dodano: 2011-07-11, 17:33 ]
2 wahacze przednie dolne od kierowcy wymienione i stuki sa dalej heh ;/ teraz juz nie wiem |
|
|
|
|
patch213
Użytkownik
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 2.5
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: ON
Imię: Luke
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36 Dołączył: 12 Paź 2009 Posty: 5 Skąd: śląskie
|
Wysłany: 2011-11-22, 10:50
|
|
|
Panowie wiecie może już co jest przyczyną tych stuków bo u mnie to samo wymieniłem już praktycznie całe zawieszenie i dalej to samo:/ |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
tomek87g
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: S8 D2 [AHC]
Pomógł: 12 razy Dołączył: 24 Sty 2011 Posty: 279 Skąd: Wpy:)
|
Wysłany: 2011-11-22, 11:11
|
|
|
moga byc i klocki
ale jak zacisk wyrobiony to tez ladnie tłucze na nierównościach ;-) |
|
|
|
|
|
|
|
mdamian
Moje A8
Rocznik: 2002
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D2 , A8 D3
Pomógł: 84 razy Wiek: 42 Dołączył: 11 Maj 2010 Posty: 2107 Skąd: 3-miasto
|
|
|
|
|
Masa
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 6 razy Wiek: 40 Dołączył: 15 Lip 2011 Posty: 237 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 2011-11-25, 11:04
|
|
|
u mnie tez stuka ale wyczaiłem co to dokładnie tak jak opisujecie i okazało sie mam urwane mocowanie górnego wahacza musze kupic nową zwrotnice bo nic sie z tym nieda zrobic |
|
|
|
|
|
|
|
mariuszjp100
Moje A8
Rocznik: 2001
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB+LPG
Imię: mariusz
Jeżdzę: a8 d2
Wiek: 35 Dołączył: 07 Lis 2012 Posty: 154 Skąd: Nowy Sacz
|
Wysłany: 2012-11-29, 19:09
|
|
|
Koledzy jestem nowy nie bardzo jeszcze umiem sie tym poslugiwac a mam problem.podczas hamowania jakies stuki w lewym kole i jak skrece w lewo to tez ale to nie przegub bo po pelnym skrecie przestaje co to moze byc? |
|
|
|
|
|