Ogłoszenie 

części samochodowe Tarcze, hamulce części samochodowe iparts.pl

felgi - sklep internetowy sportwheels.pl

felgi - sklep internetowy ucando.pl


Poprzedni temat «» Następny temat
[D2 ALL ] 4.2 wydech od S8  
Autor Wiadomość
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-05, 09:25   [D2 ALL ] 4.2 wydech od S8

Oba są już bez katów, jest sens zmieniać?

Kompletny za 200pln
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
00gtw00 
Moje A8


Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 36
Dołączył: 14 Wrz 2009
Posty: 65
Skąd: Nysa
Wysłany: 2011-05-05, 12:39   

Nie bardzo. Tłumik środkowy jest ten sam, a końcowy ma chromowaną końcówkę - tyle różnic.
 
 
MotoRider 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 74
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2011-05-06, 11:24   

jak cos to jestem zainteresowany kupnem pierwszego bo mam dziure w moim
 
 
maciu 
Moje A8


Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy
Dołączył: 19 Lip 2009
Posty: 2890
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-06, 11:38   

MotoRider napisał/a:
jak cos to jestem zainteresowany kupnem pierwszego bo mam dziure w moim


pierwszego czyli którego? zwykłego?
_________________
Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020
 
 
MotoRider 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 74
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2011-05-06, 18:29   

chodziło mi o pierwszy tłumik ten za katami, bo nie wiem jak z przesyłką całego układu
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-05-12, 22:14   

Tłumik końcowy od S8 jest inny niż w A8. Mam oba i widać różnicę. Wyglądają tylko podobnie. Na pewno ten od S8 jest większy. Ma inne średnice kanałów i końcówek. Pucha też jest wieksza. Różnice w wyglądzie nie sa na tyle znaczące aby był problem z montażem w zwykłym A8

MotoRider napisał/a:
chodziło mi o pierwszy tłumik ten za katami, bo nie wiem jak z przesyłką całego układu


To nie tłumik to H-pipe w obudowie tłumika. Wystarczy że to wytniesz i wspawasz rurki tyle że muszą być polączone trzecią aby ciśnienie w układzie sie wyrównywało. W nowszych A8 nie ma już tego tłumiczka tylko jest to co pisałem a wygląda to jak litera H. Dlatego H-pipe. Można też zrobić X-pipe
 
 
MotoRider 
Moje A8


Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lip 2010
Posty: 74
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2011-05-28, 19:41   

no to mnie teraz kolego zaskoczyłes :mrgreen:
 
 
michal_5000 
Użytkownik


Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: '00 BMW 740i
Wiek: 43
Dołączył: 19 Maj 2011
Posty: 35
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-05-28, 20:08   

SERGIO napisał/a:
To nie tłumik to H-pipe w obudowie tłumika. Wystarczy że to wytniesz i wspawasz rurki tyle że muszą być polączone trzecią aby ciśnienie w układzie sie wyrównywało.

Wg mojej wiedzy nie jest to tak proste... Tzn. faktycznie H-pipe czy X-pipe służy do wyrównywania ciśnień (konkretnie chodzi o to, żeby fale gazów wylotowych z dwóch kolektorów "znosiły się" wzajemnie - kto się uczył cokolwiek o interferencji fal, ten powinien od razu zakumać). Jednak żeby takie zjawisko wystąpiło - kształt całego układu musi być bardzo precyzyjnie obliczony i wykonany - na pewno wspawanie rurki "na pałę" nie da żadnego efektu.

Dodam jeszcze, że wbrew obiegowej opinii tym "efektem" nie jest jakiś magiczny przyrost mocy, tylko wyciszenie układu (tak!). Tak wyciszony układ pozwala zastosować grubsze rury, co daje mniej restrykcyjny wydech - i to dopiero może spowodować jakiś przyrost mocy.

Oczywiście ma to znaczenie w autach ulicznych, bo w wyścigówce można dać odpowiednio grube rury w najprostszym układzie "true duals" i też nie będzie restrykcji - tyle że grzmot może być ogłuszający.
 
 
SERGIO 
Moje A8


Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Paź 2009
Posty: 297
Skąd: Pomorskie
Wysłany: 2011-05-29, 11:04   

michal_5000 napisał/a:
Wg mojej wiedzy nie jest to tak proste... Tzn. faktycznie H-pipe czy X-pipe służy do wyrównywania ciśnień (konkretnie chodzi o to, żeby fale gazów wylotowych z dwóch kolektorów "znosiły się" wzajemnie - kto się uczył cokolwiek o interferencji fal, ten powinien od razu zakumać). Jednak żeby takie zjawisko wystąpiło - kształt całego układu musi być bardzo precyzyjnie obliczony i wykonany - na pewno wspawanie rurki "na pałę" nie da żadnego efektu.


Kolego, może nie uczyłem się o interferencji fal, ale uważam, że nie trzeba być Einsteinem, żeby wiedzieć o tym że w A8 4,2 rocznik 94-96 za katalizatorami był H-pipe w obudowie tłumika a w A8 od 97 w górę był H-pipe wykonany z rur o średnicy wydechu. Więc reasumując jeśli koledze posypał się ten H-pipe w obudowie i zmieni go na rury w kształcie H i wspawa to w miejscu tego tłumika to ani sobie nie polepszy ani nie pogorszy.
Jeżeli chodzi o wydech w A8 to przerabiałem już wszystko i wiem jak to później chodzi. I te zabiegi na pewno nie mają podnosić mocy tylko dać możliwość posłuchania ładnego dźwięku V8.
A poniżej jest układ który w ogóle nie ma połączenia pomiędzy V-kami. True Dual Saund i auto też pomyka.
http://www.youtube.com/wa...feature=related
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-10-27, 14:34   

Podbijam temat. Czy do zwykłej A8 bez problemu wstawi się tłumik końcowy z eSki. Dźwięk też będzie podobny do eSkowego?
Nie chodzi mi o donośny ryk V8 jedynie co chciałby delikatniej podkreślić wyrazistość wydechu. Jak na razie w kabinie słyszę fajne mruczenie silnika a na zewnątrz szału nie ma, widać, że przyśpiesza ale tak po cichaczu :lol:
_________________
 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2013-10-27, 18:35   

Wstawisz spokojnie z eSy... ale nie liczylbym na zmiane dzwieku... Na moj gust nie zmieni sie nic, poza koncowkami wydechu ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
krzychu22.p1i 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy
Dołączył: 14 Sie 2011
Posty: 3150
Skąd: Oderwany od rzeczywistości
Wysłany: 2013-10-27, 18:45   

Rozumiem, że w eSce jest ciut inaczej dolot, ogólnie mechanika, coś jeszcze z kolektorem wydechowym z resztą tam od początku do końca jest 60mm rura a u mnie do katów 55mm za nimi 60mm. Aż tak to się różni, że nie usłyszę różnicy?
_________________
 
 
danielos8 
Moje A8



Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 20 Sie 2012
Posty: 342
Skąd: Polska
Wysłany: 2013-10-27, 19:57   

Myślę, że na pewno nie "usłyszysz" różnicy :-P ponieważ ja mam eske i oryginał wydech i cisza totalna tylko piękne mruczenie i ryk jak trzeba v8 :mrgreen: i rozważam nad innym wydechem troszkę glosniejszym 8-)
_________________
dare to be great
 
 
karol208 
Moje A8



Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy
Wiek: 40
Dołączył: 28 Kwi 2013
Posty: 994
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 2013-10-27, 20:44   

Tak zapytam moja ósemka ma 2 katalizatory bosal następnie dwie rury wpadają do jakiegoś tłumika i wychodzą 2 rury i wpadają do ostatniego tłumika. Czy tak wygląda kpl wydech w wersji pree FL?

Mam ten środkowy zestaw tylko bez tego X-pipe rury idą prosto z katalizatorów.


Tak to pierdzi z rury http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be
_________________

 
 
robertas 
Moje A8



Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy
Wiek: 36
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 1605
Skąd: ślask
Wysłany: 2013-10-27, 20:53   

Ja mialem w preFL calkowicie obudowanego H-pipe'a ;) ale tak ten zestaw powinien wygladac jak piszesz ;)
_________________
Klimatyzacja problem Audi.
Amortyzatory, sprężyny, drążki, wahacze, łączniki, stabilizatory Audi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

opony samochodowe felgi - sklep internetowy sportwheels.pl
części samochodowe ucando.pl części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Myjki ciśnieniowe Stiga

Prywatność.