Autor |
Wiadomość |
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-05, 08:25 [D2 ALL
] 4.2 wydech od S8
|
|
|
Oba są już bez katów, jest sens zmieniać?
Kompletny za 200pln |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
00gtw00
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Sebastian
Jeżdzę: S8 D2 FL
Wiek: 37 Dołączył: 14 Wrz 2009 Posty: 65 Skąd: Nysa
|
Wysłany: 2011-05-05, 11:39
|
|
|
Nie bardzo. Tłumik środkowy jest ten sam, a końcowy ma chromowaną końcówkę - tyle różnic. |
|
|
|
|
|
|
|
MotoRider
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 74 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-05-06, 10:24
|
|
|
jak cos to jestem zainteresowany kupnem pierwszego bo mam dziure w moim |
|
|
|
|
maciu
Moje A8
Rocznik: 2006
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tip
Zasilanie: ON
Imię: Maciej
Jeżdzę: D3, (S8,A8,V8,S4)
Pomógł: 52 razy Dołączył: 19 Lip 2009 Posty: 2905 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-06, 10:38
|
|
|
MotoRider napisał/a: | jak cos to jestem zainteresowany kupnem pierwszego bo mam dziure w moim |
pierwszego czyli którego? zwykłego? |
_________________ Proszę nie pisać z pytaniami technicznymi na PW - tylko na forum.
wyPAD 2020 |
|
|
|
|
|
|
|
MotoRider
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 74 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-05-06, 17:29
|
|
|
chodziło mi o pierwszy tłumik ten za katami, bo nie wiem jak z przesyłką całego układu |
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-05-12, 21:14
|
|
|
Tłumik końcowy od S8 jest inny niż w A8. Mam oba i widać różnicę. Wyglądają tylko podobnie. Na pewno ten od S8 jest większy. Ma inne średnice kanałów i końcówek. Pucha też jest wieksza. Różnice w wyglądzie nie sa na tyle znaczące aby był problem z montażem w zwykłym A8
MotoRider napisał/a: | chodziło mi o pierwszy tłumik ten za katami, bo nie wiem jak z przesyłką całego układu |
To nie tłumik to H-pipe w obudowie tłumika. Wystarczy że to wytniesz i wspawasz rurki tyle że muszą być polączone trzecią aby ciśnienie w układzie sie wyrównywało. W nowszych A8 nie ma już tego tłumiczka tylko jest to co pisałem a wygląda to jak litera H. Dlatego H-pipe. Można też zrobić X-pipe |
|
|
|
|
|
|
|
MotoRider
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: automat
Zasilanie: PB
Imię: Łukasz
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 37 Dołączył: 01 Lip 2010 Posty: 74 Skąd: Siemianowice Śląskie
|
Wysłany: 2011-05-28, 18:41
|
|
|
no to mnie teraz kolego zaskoczyłes :mrgreen: |
|
|
|
|
michal_5000
Użytkownik
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Michał
Jeżdzę: '00 BMW 740i
Wiek: 44 Dołączył: 19 Maj 2011 Posty: 35 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 2011-05-28, 19:08
|
|
|
SERGIO napisał/a: | To nie tłumik to H-pipe w obudowie tłumika. Wystarczy że to wytniesz i wspawasz rurki tyle że muszą być polączone trzecią aby ciśnienie w układzie sie wyrównywało. |
Wg mojej wiedzy nie jest to tak proste... Tzn. faktycznie H-pipe czy X-pipe służy do wyrównywania ciśnień (konkretnie chodzi o to, żeby fale gazów wylotowych z dwóch kolektorów "znosiły się" wzajemnie - kto się uczył cokolwiek o interferencji fal, ten powinien od razu zakumać). Jednak żeby takie zjawisko wystąpiło - kształt całego układu musi być bardzo precyzyjnie obliczony i wykonany - na pewno wspawanie rurki "na pałę" nie da żadnego efektu.
Dodam jeszcze, że wbrew obiegowej opinii tym "efektem" nie jest jakiś magiczny przyrost mocy, tylko wyciszenie układu (tak!). Tak wyciszony układ pozwala zastosować grubsze rury, co daje mniej restrykcyjny wydech - i to dopiero może spowodować jakiś przyrost mocy.
Oczywiście ma to znaczenie w autach ulicznych, bo w wyścigówce można dać odpowiednio grube rury w najprostszym układzie "true duals" i też nie będzie restrykcji - tyle że grzmot może być ogłuszający. |
|
|
|
|
|
|
|
SERGIO
Moje A8
Rocznik: 2007
Silnik cm3: 2.0
Skrzynia: DSG
Zasilanie: ON
Imię: SERGIO
Jeżdzę: VW PASSAT
Pomógł: 4 razy Dołączył: 24 Paź 2009 Posty: 297 Skąd: Pomorskie
|
Wysłany: 2011-05-29, 10:04
|
|
|
michal_5000 napisał/a: | Wg mojej wiedzy nie jest to tak proste... Tzn. faktycznie H-pipe czy X-pipe służy do wyrównywania ciśnień (konkretnie chodzi o to, żeby fale gazów wylotowych z dwóch kolektorów "znosiły się" wzajemnie - kto się uczył cokolwiek o interferencji fal, ten powinien od razu zakumać). Jednak żeby takie zjawisko wystąpiło - kształt całego układu musi być bardzo precyzyjnie obliczony i wykonany - na pewno wspawanie rurki "na pałę" nie da żadnego efektu. |
Kolego, może nie uczyłem się o interferencji fal, ale uważam, że nie trzeba być Einsteinem, żeby wiedzieć o tym że w A8 4,2 rocznik 94-96 za katalizatorami był H-pipe w obudowie tłumika a w A8 od 97 w górę był H-pipe wykonany z rur o średnicy wydechu. Więc reasumując jeśli koledze posypał się ten H-pipe w obudowie i zmieni go na rury w kształcie H i wspawa to w miejscu tego tłumika to ani sobie nie polepszy ani nie pogorszy.
Jeżeli chodzi o wydech w A8 to przerabiałem już wszystko i wiem jak to później chodzi. I te zabiegi na pewno nie mają podnosić mocy tylko dać możliwość posłuchania ładnego dźwięku V8.
A poniżej jest układ który w ogóle nie ma połączenia pomiędzy V-kami. True Dual Saund i auto też pomyka.
http://www.youtube.com/wa...feature=related |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-10-27, 14:34
|
|
|
Podbijam temat. Czy do zwykłej A8 bez problemu wstawi się tłumik końcowy z eSki. Dźwięk też będzie podobny do eSkowego?
Nie chodzi mi o donośny ryk V8 jedynie co chciałby delikatniej podkreślić wyrazistość wydechu. Jak na razie w kabinie słyszę fajne mruczenie silnika a na zewnątrz szału nie ma, widać, że przyśpiesza ale tak po cichaczu :lol: |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2013-10-27, 18:45
|
|
|
Rozumiem, że w eSce jest ciut inaczej dolot, ogólnie mechanika, coś jeszcze z kolektorem wydechowym z resztą tam od początku do końca jest 60mm rura a u mnie do katów 55mm za nimi 60mm. Aż tak to się różni, że nie usłyszę różnicy? |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
danielos8
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 1.9
Skrzynia: Manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Daniel
Jeżdzę: e46coupe
Pomógł: 5 razy Dołączył: 20 Sie 2012 Posty: 342 Skąd: Polska
|
Wysłany: 2013-10-27, 19:57
|
|
|
Myślę, że na pewno nie "usłyszysz" różnicy :-P ponieważ ja mam eske i oryginał wydech i cisza totalna tylko piękne mruczenie i ryk jak trzeba v8 :mrgreen: i rozważam nad innym wydechem troszkę glosniejszym 8-) |
_________________ dare to be great
|
|
|
|
|
karol208
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 4HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Karol
Jeżdzę: A8 D2 ABZ
Pomógł: 23 razy Wiek: 41 Dołączył: 28 Kwi 2013 Posty: 994 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 2013-10-27, 20:44
|
|
|
Tak zapytam moja ósemka ma 2 katalizatory bosal następnie dwie rury wpadają do jakiegoś tłumika i wychodzą 2 rury i wpadają do ostatniego tłumika. Czy tak wygląda kpl wydech w wersji pree FL?
Mam ten środkowy zestaw tylko bez tego X-pipe rury idą prosto z katalizatorów.
Tak to pierdzi z rury http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
robertas
Moje A8
Rocznik: 1997
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Robert
Jeżdzę: A8 D2, D3, Allroad, 80
Pomógł: 17 razy Wiek: 36 Dołączył: 08 Paź 2009 Posty: 1605 Skąd: ślask
|
|
|
|
|
|