Autor |
Wiadomość |
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-26, 17:53
|
|
|
takie pytanko jeszcze czy uszczelkę pod głowicą mógł szlag trafić przez te mrozy czy temperatura powietrza nie ma nic do tego? oczywiście na zimnym autka nigdy nie nadwyrężam |
|
|
|
|
|
|
|
przemoR888
Moje A8
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: Przemo
Jeżdzę: Audi A8
Pomógł: 1 raz Wiek: 37 Dołączył: 27 Paź 2009 Posty: 263 Skąd: wielkopolska/ Piła
|
Wysłany: 2010-01-26, 18:06
|
|
|
kolego glinka po rozgrzaniu ciśnienie powstanie na skutek rozszerzalności cieplnej cieczy chłodzącej ale po odkręceniu korka na ciepłym i zakręceniu nie powinno już gromadzić się ciśnienie bo z kąd?? jak jest to ciśnienie z cylindra dostaje się do układu chłodzenia. co za tym idzie powietrze zbiera się w najwyższym punkcie układu chłodniczego (najczęściej nagrzewnica) i dlatego mogą być problemy z ogrzewaniem |
|
|
|
|
|
|
|
dardzi
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Wiek: 50 Dołączył: 10 Paź 2009 Posty: 34 Skąd: Iława
|
Wysłany: 2010-01-26, 18:12
|
|
|
cezar , pisałeś że wymieniałeś uszczelkę pod głowicą ? pod jedną czy obiema ?
jeśli jedną to może szlak trafił drugą ? |
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-26, 19:34
|
|
|
Jak dawno wymieniałeś pompę wody? Bo jak twierdzisz, że jak jedziesz to grzeje a na wolnych obrotach już nie. To może świadczyć o słabym przepływie cieczy dogorywającej pompie. Moim zdaniem jeśli miał byś walniętą uszczelkę pod głowicą to: 1.olej w płynie, 2.płyn w oleju (mazia na korku i w oleju), 3. spaliny w zbiorniczku( rozdęcie zbiorniczka wyrównawczego i zapach spalin po odkręceniu korka zbiorniczka). We wszystkich trzech przypadkach nie są to dobre wieści. Ale ja stawiał bym raczej na niedomagającą pompę wody lub zapchany układ. Można go przepłukać środkami do czyszczenia układów chłodzenia a następnie odkręcić dwa krańcowe przewody w układzie i pod ciśnieniem wężem z kranu wywalić cały syf który mógł tam gdzieś zostać. Ja tak zrobiłem w omedze i o dziwo pomogło. Ale na początku sprawdź te trzy objawy wywalenia uszczelki i napisz co stwierdziłeś. Jeśli to żadna z nich to przystąp do płukania układu może pomoże.
Pozdro. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
|
|
|
glinka
Moje A8
Rocznik: 1999
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB
Imię: krzysztof
Jeżdzę: a8
Pomógł: 1 raz Wiek: 43 Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 195 Skąd: morąg
|
Wysłany: 2010-01-26, 23:43
|
|
|
przemoR888 napisał/a: | kolego glinka po rozgrzaniu ciśnienie powstanie na skutek rozszerzalności cieplnej cieczy chłodzącej ale po odkręceniu korka na ciepłym i zakręceniu nie powinno już gromadzić się ciśnienie bo z kąd?? jak jest to ciśnienie z cylindra dostaje się do układu chłodzenia. co za tym idzie powietrze zbiera się w najwyższym punkcie układu chłodniczego (najczęściej nagrzewnica) i dlatego mogą być problemy z ogrzewaniem |
przeczytaj zasade działania
wogole całosc jest warto przeczytac mozna sie tu wiele dowiedziec :peace:
http://www.abs.org.pl/truck/index.php?aid=57 |
|
|
|
|
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-27, 10:55
|
|
|
co do płukania układu to zrobił to majster od chłodnic, nie pomogło. Niestety nie wiem czy była wymieniana uszczelka jedna czy dwie, było to zaraz po kupnie auta. Wymieniałem zaraz po kupnie rozrząd, mechanik mówił że zrobił wszystko, pompę wody też, ale kto go tam wie, teraz idę spać bo z pracy wróciłem ale po południu sprawdzę czy jest to o czym pisał daro72 |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-27, 20:52
|
|
|
Ja w omci płukałem cały układ nie samą nagrzewnicę. Tak podłączałem wąż od kranu aby woda poszła przez cały układ. Płukałem najpierw z umiarem apotem na cały zycher kran.
Mi pomogło nie mogę powiedzieć jak u ciebie ale nie zaszkodzi spróbować. Daj znać z przebiegu prac.
Pozdro. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-28, 14:54
|
|
|
daro72 chyba masz rację i to nie jest uszczelka bo ta: po pierwsze jak wtedy miałem ja do wymiany to auto dymiło a teraz tego nie robi, po drugie żadnej mazi pod korkiem od oleju czy płynu chłodzącego nie ma (może jeszcze się nie wytrąciła) i nic nie śmierdzi. Aha wtedy jak byłem u tego mechanika to jak dolewał płyn chłodniczy to przy odkręconym korku jak dodawali gazu to zmieniał się jego poziom w zbiorniczku :?: |
|
|
|
|
|
|
|
daro72
Moje A8
Rocznik: 1994
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronik CML
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Darek
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 26 razy Dołączył: 16 Maj 2009 Posty: 954 Skąd: mazowieckie
|
Wysłany: 2010-01-28, 20:02
|
|
|
Najmniej cię będzie kosztowało jak spróbujesz najpierw wypłukać cały układ nie samą nagrzewnicę. Płyn do płukania jakieś 20/30zł i około 2 godziny roboty bo silnik musi stygnąć.
Ja po płynie płukałem ze dwa razy wodą do rozgrzania silnika a potem pod ciśnieniem. No i do tego trzeba doliczyć kilka litrów paliwa i borygo. Może pomoże. W końcu taniej to wyjdzie niż ruszanie rozrządu, a nie wiadomo czego się tam spodziewać. |
_________________ Dążenie do doskonałości.
|
|
|
|
|
cezar88
Moje A8
Rocznik: 1992
Silnik cm3: 3.0
Skrzynia: manual
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Dawid
Jeżdzę: BMW 730 E32
Wiek: 36 Dołączył: 13 Cze 2009 Posty: 114 Skąd: Bełchatów/Pruszków
|
Wysłany: 2010-01-28, 20:41
|
|
|
8 lutego zaczynam urlop i wtedy się za to wezmę bo będę miał garaż :mrgreen: puki co dzięki wszystkim za pomoc, gdyby miał ktoś jeszcze jakieś sugestie, proszę pisać. Aha oczywiście jak będzie po temacie to napiszę co i jak |
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-12-25, 19:13
|
|
|
Witam Kolegów i troszkę odświeżę.
cezar88 napisał/a: | Aha oczywiście jak będzie po temacie to napiszę co i jak |
Czy cezar88, uporał się z problemem?? Może by udzielił jakiejś wskazówki, ponieważ dopadła mnie podobna przypadłość.
Koledzy pomóżcie bo nie lubię jak coś nie gra w moim aucie. Zwłaszcza że jest zimno.
Po wymianie simeringu na wale poskładałem auto w jedną całość, ale zauważyłem że od tamtego czasu nie grzeje. Może wcześniej też nie grzał tylko było cieplej i nie zauważyłem.
Jedno co zauważyłem to nie przepływa płyn przez nagrzewnicę (wąż dopływowy gorący, odpływowy zimny), układ odpowietrzony. Po odkręceniu korka w zbiorniczku i zakręceniu (rozładowanie ciśnienia) i całkowitym wykręceniu odpowietrznika na dopływie płyn szybko kapie z niego, co świadczy o słabym ciśnieniu jaki wytwarza pompa wody.
Wszystko się zmienia po dodaniu gazu. Zwiększa się przepływ i zaczyna lecieć ciepłe powietrze. No i nie sposób mieć wykręcony odpowietrznik bo wali płyn jak z kranu. Przytrzymałem obroty na poziomie 4000obr/min to po 10s z kratek nawiewu dmuchał gorąc, więc chyba wszystkie klapy i zawory działają jak należy. Jedyny problem to brak przepływu płynu na jałowym biegu.
Czy to świadczy że pompa wody do wymiany?? W sumie nie wiem co w niej może się zepsuć żeby nie wymuszała przepływu. Dodam ze silnik temperaturę łapie i trzyma jak należy, nie ubywa płynu i nie zmienia koloru. Oleju również nie przybywa na bagnecie. Nagrzewnica nie płukana, ale ewidentnie problem widzę w słabym podciśnieniu jakie wytwarza pompa.
Dodam że równolegle jest wpięty obwód reduktora, ale jak pamiętam ubiegły rok, to nie było z problemu z grzaniem w dodatku zacisnąłem do niego wąż, ale nic się nie zmieniło.
Jak ktoś spotkał się z takim problemem i ma na to lekarstwo to proszę o pomoc, bo jestem zdecydowany na wymianę pompy wody, a nie chcę na darmo pchać się w koszty jeżeli mogę ich uniknąć. |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2011-12-25, 23:13
|
|
|
Gabriel napisał/a: | Jedno co zauważyłem to nie przepływa płyn przez nagrzewnicę (wąż dopływowy gorący, odpływowy zimny), układ odpowietrzony.
(...)
Wszystko się zmienia po dodaniu gazu. Zwiększa się przepływ i zaczyna lecieć ciepłe powietrze. No i nie sposób mieć wykręcony odpowietrznik bo wali płyn jak z kranu. Przytrzymałem obroty na poziomie 4000obr/min to po 10s z kratek nawiewu dmuchał gorąc, więc chyba wszystkie klapy i zawory działają jak należy. Jedyny problem to brak przepływu płynu na jałowym biegu.
Czy to świadczy że pompa wody do wymiany?? |
Moim zdaniem to problem nie z pompą wody (tą wymuszającą ruch płynu chłodzącego przez układ chłodzenia silnika) ale problem z pompą nagrzewnicy.
Pompa nagrzewnicy umiejscowiona jest w komorze silnika na podszybiu po stronie kierowcy pod servem - pompa ta ma właśnie za zadanie wymusić przepływ płynu chłodzącego przez nagrzewnicę a jej działanie lub nie najbardziej jest widoczne właśnie na postoju przy niskich obrotach.
Temat pompy nagrzewnicy opisywałem już tutaj:
http://www.a8team.pl/topics57/2447.htm
http://www.a8team.pl/topics12/4298.htm
http://www.a8team.pl/topics57/5145.htm
- niestety roboty jest z tym sporo i nie należy do najłatwiejszych :-? |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Gabriel
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Rafał
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 16 razy Wiek: 43 Dołączył: 14 Paź 2010 Posty: 565 Skąd: śląskie/Rybnik
|
Wysłany: 2011-12-26, 11:08
|
|
|
No widzisz kolego o taką odpowiedz mi chodziło.
W prawdzie natknąłem się gdzieś na temat pompki wspomagania nagrzewnicy, ale to było w D3 i tyle o niej czytałem, więc pomyślałem że u mnie tego nie ma. Dzięki za podpowiedz, bo pewnie wybebeszył bym pompę wody w aucie, a to by nie wiele zmieniło. Podkusiło mnie żeby zapytać o to jeszcze na forum i znowu jestem z tego powodu do przodu ;-) Dzięki wielkie :-) |
|
|
|
|
pb41ns
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: przemek
Jeżdzę: a8, a3 8l
Pomógł: 26 razy Dołączył: 28 Sty 2012 Posty: 1563 Skąd: osiek kuj-pomor
|
Wysłany: 2012-02-10, 19:28
|
|
|
witam panowie, małe pytanie, czy te całe elektrozawory od ogrzewania pasują od 2,8 do 4,2 :?: :?: |
_________________ Doceniaj co masz..., walcz o co pragniesz.... |
|
|
|
|
|
|
|
|