Autor |
Wiadomość |
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-04-06, 14:04 [D2 98 4.2PB/LPG
] Jak wpiąć reduktor gdy ma się webasto
|
|
|
Robię teraz porządek z wężami od obiegu chłodzącego. Mam webasto. Cepy od LPG wpięli mi się równolegle w nagrzewnicę. Nie jestem pewien, czy to jest prawidłowe podpięcie, bo przy bardzo duzych mrozach (poniżej -10) samochod przełączał mi sie na benzynę (incydentalne przypadki). Nigdy nie mogłem wymusić tego przełączania już po porządnym nagrzaniu silnika więc podejrzewam, że powinienem miec to podłączone inaczej.
Szukałem na LPG forum jak podłączyć reduktor jak jest webasto i znalazłem kilka tematów które wzajemnie sie wykluczały więc trochę zdurniałem.
Wiem na pewno, że zasilanie reduktora muszę wziąc z węża zasilającego nagrzewnicę ale gdzie wpiąc powrót? W obwód zbiorniczka wyrównawczego czy zostawic tak jak jest (czyli w wąż powrotny od nagrzewnicy). A może jeszcze inaczej to zrobić, żeby to sie kupy trzymalo? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-06, 14:10
|
|
|
Ja mam w nagrzewnice wpięte i problemów nie zauwazyłem. |
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-04-06, 14:19
|
|
|
ale webasto masz ? |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
Gość [Usunięty]
|
Wysłany: 2016-04-06, 14:21
|
|
|
Niestety nie. |
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-04-06, 16:40
|
|
|
Ja mam webasto i też równolegle wpięte reduktory. Ktoś tu na forum pisał, że w A8 można szeregowo w nagrzewnice się wpiąć, bo elektrozawory nie zamykają małego obiegu. Potestuję to jak znajdę trochę czasu. |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
FOSS
Moje A8
Rocznik: 2003
Silnik cm3: 4.2Q
Skrzynia: Tip.Sport F1
Zasilanie: PB
Imię: Damian
Jeżdzę: A8 D3
Pomógł: 189 razy Wiek: 48 Dołączył: 14 Maj 2009 Posty: 5844 Skąd: WPR
|
Wysłany: 2016-04-06, 21:03
|
|
|
gtfan napisał/a: | Ktoś tu na forum pisał, że w A8 można szeregowo w nagrzewnice się wpiąć, bo elektrozawory nie zamykają małego obiegu. |
Jak to szeregowo?... W obwód nagrzewnicy?
Chyba nie w same nagrzewnice bo te mogą być przez elektrozawory całkiem wyłączone z obwodu. |
_________________ * FOSS motorsport * (PL-Warszawa)
inspekcje przed zakupem
serwis, części zamienne nowe i używane
serwis mobilny, serwis door2door
modyfikacje, przeróbki, tuning
-
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-04-07, 06:52
|
|
|
Szeregowo to bym nie zaryzykował na pewno. Pytanie tylko jak to dokładnie podłączyć, mam równolegle z nagrzewnicą teraz i jestem niemal pewien ze moje problemy w mega duże mrozy są spowodowane właśnie takim podpięciem (chyba ze jakis gowniany gaz zimą zatankowalem ze 2 razy albo sam nie wiem co). |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
marekp750
Rocznik: 2004
Silnik cm3: 6000
Skrzynia: 6HP, 5HP
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Marek
Jeżdzę: D3 W12, D2 W12, D2 V8
Pomógł: 77 razy Wiek: 52 Dołączył: 11 Maj 2011 Posty: 1011 Skąd: k/Pruszcza Gd.
|
|
|
|
|
|
|
|
gtfan
Moje A8
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: 6b
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Paweł
Jeżdzę: A8 D2
Pomógł: 111 razy Dołączył: 10 Gru 2010 Posty: 1296 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 2016-04-07, 10:59
|
|
|
FOSS napisał/a: | gtfan napisał/a: | Ktoś tu na forum pisał, że w A8 można szeregowo w nagrzewnice się wpiąć, bo elektrozawory nie zamykają małego obiegu. |
Jak to szeregowo?... W obwód nagrzewnicy?
Chyba nie w same nagrzewnice bo te mogą być przez elektrozawory całkiem wyłączone z obwodu. |
No właśnie tak jak marek750 napisał, chyba SenatorS8 wrzucał info, że elektrozawory albo puszczają obieg na nagrzewnice, albo je odcinają i płyn kierują od razu w powrót z nagrzewnic. Czyli w małym obiegu płyn krąży zawsze, niezależnie czy mamy ogrzewanie włączone czy nie.
W powyższej wypowiedzi użyłem skrótu myślowego, oczywiście chodziło mi o wpięcie szeregowo w obwód nagrzewnic, ale przed elektrozaworami a nie w same nagrzewnice;) |
_________________ Four rings to rule them all |
|
|
|
|
krzychu22.p1i
Moje A8
Rocznik: 2000
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: ZF
Zasilanie: PB
Imię: Krzysiek
Jeżdzę: sporadycznie
Pomógł: 127 razy Dołączył: 14 Sie 2011 Posty: 3149 Skąd: Oderwany od rzeczywistości
|
Wysłany: 2016-04-07, 11:37
|
|
|
Ja ma podpięte przy grodzi równolegle i jest OK. Mam webasto. |
_________________
|
|
|
|
|
|
|
|
Bugalon
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4.2
Skrzynia: Tiptronic 5HP24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Wojtek
Jeżdzę: D2
Pomógł: 24 razy Wiek: 46 Dołączył: 26 Gru 2013 Posty: 789 Skąd: Kujawsko-Pomorskie
|
Wysłany: 2016-04-07, 11:38
|
|
|
Hmm wydaje mi sie w takim razie ze to duzo lepsze rozwiazanie niz laczenie rownolegle ..... (mowa o wpieciu szeregowym), bo jednak cały płyn z silnika (wszystko co pompa da) przeleci najpierw przez reduktor a potem dopiero trafi do nagrzewnicy. Tylko chyba trzeba by to puszczac srednica 20mm, tak jak jest fabrycznie bo rownolegle lecę na 17mm. |
_________________ Pozdrawiam Bugi
"Diesel jest jak cymbałki dla przedszkolaków. Zaczynasz grać melodię i nagle brakuje Ci skali" |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-04-09, 19:08
|
|
|
Tak to ja pisalem.
Moim zdaniem lepiej miec szeregowo gdyz mamy pelny przeplyw i przez reduktor i przez nagrzewnice .
Obecnie mam problem zapchanej calkowicie prawej nagrzewnicy przez zbyt slaby przeplyw plynu bo jednak jest wybor albo nagrzewnice albo reduktor.
Modol elektrozaworow (powtorze) odpina tylko i wylacznie nagrzewnice z obiegu ale samego obiegu w wezach do modolu nie.Plyn albo idzie z modolu do nagrzewnic i spowrotem albo odrazu z modolu na powrot.
Modol zamyka nagrzewnice gdy wlaczymy LO z AC badz samo LO |
|
|
|
|
|
|
|
Bugal
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic 4Hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-10, 09:54
|
|
|
a jak jest wtedy z ogrzewaniem kabinowym?? Zgodnie z tym co napisałeś Senator - jeśli jest ogrzewanie kabinowe to pompka przy elektrozaworach powinna wspomagać pompkę webasto... Chyba że coś źle zrozumiałem. |
|
|
|
|
SenatorS8
Moje A8
Rocznik: 1998
Silnik cm3: 4172
Skrzynia: Tiptronic
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Adam
Jeżdzę: S8 D2
Pomógł: 13 razy Wiek: 42 Dołączył: 25 Gru 2013 Posty: 352 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 2016-04-10, 10:42
|
|
|
Pompka przy modole napewno dziala w trybie REST.
Webasto posiada swoja pomke obiegowa.
To czy klimatronik gdy pracuje Webasto zalacza pompke modolu jest mi obecnie niewiadome(jeszcze swojego Webasto nie uruchomilem na aucie)
W mojej opini uklad szeregowy ma w naszym przypadku wiecej pozytywow.
Praca Webasto i tak zagrzewa silnik i tak wiec uklad szeregowy parownika nic w tym nie zmieni.
Dla mnie slabym punktem ogrzewania kabiny sa rownolegle nagrzewnice,jednak nie widze innej prostszej metody rozwiazania ukladu.Moje auto ma LPG od 6 lat w rownoleglym podlaczeniu reduktora.I pojawil sie problem zapchanej nagrzewnicy przez oslabiony przeplyw plynu.
Na tygodniach bede to zmienial |
|
|
|
|
|
|
|
Bugal
Użytkownik
Rocznik: 1995
Silnik cm3: 4,2
Skrzynia: Tiptronic 4Hp24
Zasilanie: PB+LPG
Imię: Tomek
Jeżdzę: D2
Dołączył: 22 Lis 2015 Posty: 17 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 2016-04-10, 12:40
|
|
|
Wiadomo - webasto ma swoją pompkę. Bardziej chodzi o to, że układ ogrzewania kabinowego bez włączenia pompki przy nagrzewnicach jest bez sensu (wg mnie). Innymi słowy - ogrzewanie kabinowe bez uruchomionej pompki przy module kompletnie nic nie da (ciepło i tak nie dotrze do kabiny). Pompka przy module nie działa tylko w trybie REST - jej praca jest uzależniona od tego jaką masz ustawioną temperaturę zadaną na klimatroniku. JA przy walniętej pompce przy module nie byłem w zimie w stanie zagrzać kabiny do temperatury wyższej niż 20 stopni (chyba, że jeździsz z obrotami około 3k wtedy główna pompa układu chłodzenia da radę przepchnąć płyn przez nagrzewnice). |
|
|
|
|
|